Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 12:54 uur
Onverwachte, maar mooie winnaar. Gelijk een herinnering dat ik ook het album nog eens op moet zoeken, ben daar wel benieuwd naar. Dank aerobag voor de fijne inhoudelijke stukken, geeft toch wel veel meerwaarde aan het hele spel.
Hopelijk lukt het voor de volgende ronde ook weer wat te nomineren. Ik denk vast na over een nummer.
Hopelijk lukt het voor de volgende ronde ook weer wat te nomineren. Ik denk vast na over een nummer.
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 13:08 uur
jassn schreef:
Verrassende winnaar vind ik toch wel, maar op naar de volgende maand heb mijn nominaties al een tijdje klaar.
Verrassende winnaar vind ik toch wel, maar op naar de volgende maand heb mijn nominaties al een tijdje klaar.
Vooral ook verrassend omdat het nummer 'slechts' 2 nr. 1 en 1 nr. 2 plek. Maar met een overtuigende 19/29 plekken in lijstjes van users, scoren ze dus het merendeel van de punten uit posities 3, 4 en 5.
3
geplaatst: 1 augustus 2020, 13:26 uur
Puike presentatie! 
Verrassende winnaar. Ik zal hem nog een paar luisterbeurten geven.
Nominaties heb ik al klaar staan, want de SOTY is nog niet genomineerd - had ik wel verwacht - en er heeft nog niks van het AOTY meegedaan. Heel vreemd...
En man, man, man... Charli geen enkele keer de top-20 gehaald
Forever en de Ringtone remix staan op het podium wat betreft beste singles dit jaar. Mijn inbreng is hard nodig zo te zien 

Verrassende winnaar. Ik zal hem nog een paar luisterbeurten geven.
Nominaties heb ik al klaar staan, want de SOTY is nog niet genomineerd - had ik wel verwacht - en er heeft nog niks van het AOTY meegedaan. Heel vreemd...
Forever en de Ringtone remix staan op het podium wat betreft beste singles dit jaar. Mijn inbreng is hard nodig zo te zien 
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 13:33 uur
Ik was de afgelopen weken even te offline om mee te doen, maar ik ben nu met heel veel plezier de finale aan het terugluisteren en aan het genieten van de wederom fantastische stukjes van aerobag. Bedankt voor de presentatie weer!
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 14:00 uur
hoi123 schreef:
Ik was de afgelopen weken even te offline om mee te doen
Ik was de afgelopen weken even te offline om mee te doen
Ja, ik had je stiekem wel een beetje gemist. Veel plezier met terugluisteren! x
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 14:13 uur
Teunnis schreef:
Enlighten us!Nominaties heb ik al klaar staan, want de SOTY is nog niet genomineerd - had ik wel verwacht - en er heeft nog niks van het AOTY meegedaan. Heel vreemd...
Teunnis schreef:
You can say that again, Mr. Garrison. En man, man, man... Charli geen enkele keer de top-20 gehaald
Ringtone remix heb ik al genomineerd, zonder succes; claws en forever hebben ook al meegedaan via RYM, dacht ik. Tijd voor anthems dan maar...
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 14:39 uur
aerobag schreef:
Op Wildfires horen wij inderdaad de soulvolle stem van Cleo Sol, hoogstwaarschijnlijk dus een van de grondleggers van het project SAULT.
Op Wildfires horen wij inderdaad de soulvolle stem van Cleo Sol, hoogstwaarschijnlijk dus een van de grondleggers van het project SAULT.
Dus toch Cleo Sol!? Dat gerucht gaat al lang rond, maar nu is het dus bevestigd. Interessante zangeres met een aantal prachtige nummers (mijn nominatie een jaar terug deed hier helaas niet zoveel). Maar fijne, onverwachte winnaar, dit SAULT. En dan te bedenken dat er op het album nog mooiere nummers staan. Ik had zelfs overwogen er eentje te nomineren. Dank voor de flitsende finalepresentatie, aerobag.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 1 augustus 2020, 14:41 uur
Dank voor de organisatie en presentatie aerobag 

0
geplaatst: 1 augustus 2020, 14:44 uur
Teunnis schreef:
Waar heb je het over, man, ik heb toch zojuist Bittersweet genomineerd van het AOTY!?

Maar ik ben benieuwd waarmee je komt!

1
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:01 uur
Fijne presentatie aerobag. Best een redelijke finale voor een SvhJ maand. 

0
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:11 uur
Choconas schreef:
Ja, helaas zat er niet meer in het vat voor Bittersweet. Toch wat te weinig liefhebbers hier, ik kwam (gek genoeg) termen als belegen, saai en oubollig tegen. Doorleefd lijkt me inderdaad accurater. Ben benieuwd of je inmiddels al naar haar nieuwe album geluisterd hebt?
Ja, helaas zat er niet meer in het vat voor Bittersweet. Toch wat te weinig liefhebbers hier, ik kwam (gek genoeg) termen als belegen, saai en oubollig tegen. Doorleefd lijkt me inderdaad accurater. Ben benieuwd of je inmiddels al naar haar nieuwe album geluisterd hebt?
Nog niet eigenlijk, ik vond de andere singles wat minder interessant. En die cover van Weird Fishes wel een beetje makkelijk. Maar jij vindt hem wel mooi begrijp ik?
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:15 uur
Hele fijne presentatie en een mooie winnaar. Bedankt aerobag!
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 15:51 uur
Thanks arcadische aerobag voor de fijne presentatie!
Wederom dik genoten van alle feitjes die je op ons af strooide
Wederom dik genoten van alle feitjes die je op ons af strooide
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 16:00 uur
Ploppesteksel schreef:
Ringtone remix heb ik al genomineerd, zonder succes; claws en forever hebben ook al meegedaan via RYM, dacht ik. Tijd voor anthems dan maar...
(quote)
Enlighten us!(quote)
You can say that again, Mr. Garrison.
Ringtone remix heb ik al genomineerd, zonder succes; claws en forever hebben ook al meegedaan via RYM, dacht ik. Tijd voor anthems dan maar... I finally understand wil ik ook nog wel nomineren. Het moet toch eens lukken om Charli in de finale te krijgen

1
geplaatst: 1 augustus 2020, 16:10 uur
Sinds lang nog eens een winnaar waar ik ook kan achterstaan hoewel ik Phoebe nog wel wat hoger had verwacht
Thanks aerobag voor al de interessante achtergrondinformatie!
Thanks aerobag voor al de interessante achtergrondinformatie!
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 23:06 uur
dumb_helicopter schreef:
Al eens gekeken welk nummer percentueel het meest punten gehaald heeft? Zegt volgens mij meer dan het absolute aantal punten.
(quote)
Al eens gekeken welk nummer percentueel het meest punten gehaald heeft? Zegt volgens mij meer dan het absolute aantal punten.
Jazeker

https://i.imgur.com/NSu64Ts.png
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 01:16 uur
herman schreef:
Nog niet eigenlijk, ik vond de andere singles wat minder interessant. En die cover van Weird Fishes wel een beetje makkelijk. Maar jij vindt hem wel mooi begrijp ik?
(quote)
Ja, ik ben erg gecharmeerd van haar nieuwe album. Ik vond de andere singles al best goed, maar ben ze alleen maar meer gaan waarderen. Maar ik ben vooral erg te spreken over Green Papaya en de drie laatste nummers (Seven Times, Courage en Sour Flower), die een fijne invloed van Braziliaanse pop en folk verraden.
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 10:50 uur
We zijn alweer over de helft, we zijn alweer toe aan de maand Juli. Vanwege de aanhoudende interesse in het topic, houden we voorlopig nog steeds het gereduceerde aantal automatische nominaties aan. Benieuwd naar wat voor moois iedereen op de proppen gaat komen deze maand!
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 juli:
Sufjan Stevens - My Rajneesh
Jessie Ware - What's Your Pleasure
Lianne La Havas - Weird Fishes
100 Gecs feat. Tommy Cash & Hannah Diamond - xXXi_wud_nvrstøp_ÜXXx (Remix)
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand juli uit het topic Maak kennis met... 2020
Protomartyr - June 21
Spinvis - De Dag Dat Richard Krajicek Wimbledon Won
Triángulo de Amor Bizarro - Fukushima
Annelie - Lost
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
Fontaines D.C. - Televised Mind
Future Islands - For Sure
Doves - Prisoners
Smith & Burrows - All The Best Moves
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van juli. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Taylor Swift feat. Bon Iver - Exile
Rufus Wainwright - Unfollow the Rules
Haken - Prosthetic
My Morning Jacket - Wasted
Alfabetische lijst:
Annelie - Lost
Doves - Prisoners
Haken - Prosthetic
Protomartyr - June 21
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
-De 4 hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 juli:
-De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand juli uit het topic Maak kennis met... 2020
Protomartyr - June 21
Annelie - Lost
-Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2020:
Doves - Prisoners
-En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van juli. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Haken - Prosthetic
Alfabetische lijst:
Annelie - Lost
Doves - Prisoners
Haken - Prosthetic
Protomartyr - June 21
1
Nu mogen er nog 48 nummers genomineerd worden. Elke user mag in eerste instantie één nummer nomineren, een volgende nominatie ronde volgt na 24 uur. De voorwaarden:
1. Een nummer mag niet al eerder zijn genomineerd - in welke editie dan ook.
2. Een nummer dient in het betreffende jaar van de huidige Song van het Jaar editie te zijn uitgebracht, op voorwaarde dat het een officiële release betreft.
Definitie van een officiële release:
- Single, EP, album of mixtape uitgebracht via een platenlabel of in eigen beheer via de volgende platforms: Bandcamp, Soundcloud, YouTube en/of betaalde streaming services (Spotify, Apple Music, Tidal etc.)
Voor compilatie-albums, postuum werk, heruitgaven, remasters en live-albums (uitgebracht via platenlabel of in eigen beheer) gelden de volgende regels:
- Nieuw materiaal kan genomineerd worden ongeacht het jaartal van opname, tenzij op MusicMeter, RYM of Discogs op welke wijze dan ook kan worden aangetoond dat een nummer al in een eerder jaar aanwezig was op een fysieke of digitale release.
Afspraak rond release in album/EP vorm en single vorm
- Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.
- Singles (met of zonder een videoclip) uitgegeven na de officiële single/album/EP release kunnen meedoen, mits de album/EP release niet ouder is dan het DIRECT voorafgaande jaar van single-release.
Nominaties graag aanleveren met een spotify-uri (In de spotify-app, cursor over nummer verplaatsen. Drie puntjes verschijnen naast de speelduur, klikken op puntjes dan Delen > Spotify-URI's kopieren en achter je nominatie plakken). Indien nummer niet aanwezig is op spotify, gaarne een bandcamp-link/youtube-link/soundcloud-link etc.
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
Tag voor de vakjury van de afgelopen 2 maanden (Maar iedereen is natuurlijk welkom):
123poetertjes, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, charlotte2807, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW, panjoe, Ploppesteksel, Simon77, sj0n88, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt,Teunnis, Titmeister, yeahyeahyeah
1. Een nummer mag niet al eerder zijn genomineerd - in welke editie dan ook.
2. Een nummer dient in het betreffende jaar van de huidige Song van het Jaar editie te zijn uitgebracht, op voorwaarde dat het een officiële release betreft.
Definitie van een officiële release:
- Single, EP, album of mixtape uitgebracht via een platenlabel of in eigen beheer via de volgende platforms: Bandcamp, Soundcloud, YouTube en/of betaalde streaming services (Spotify, Apple Music, Tidal etc.)
Voor compilatie-albums, postuum werk, heruitgaven, remasters en live-albums (uitgebracht via platenlabel of in eigen beheer) gelden de volgende regels:
- Nieuw materiaal kan genomineerd worden ongeacht het jaartal van opname, tenzij op MusicMeter, RYM of Discogs op welke wijze dan ook kan worden aangetoond dat een nummer al in een eerder jaar aanwezig was op een fysieke of digitale release.
Afspraak rond release in album/EP vorm en single vorm
- Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.
- Singles (met of zonder een videoclip) uitgegeven na de officiële single/album/EP release kunnen meedoen, mits de album/EP release niet ouder is dan het DIRECT voorafgaande jaar van single-release.
Nominaties graag aanleveren met een spotify-uri (In de spotify-app, cursor over nummer verplaatsen. Drie puntjes verschijnen naast de speelduur, klikken op puntjes dan Delen > Spotify-URI's kopieren en achter je nominatie plakken). Indien nummer niet aanwezig is op spotify, gaarne een bandcamp-link/youtube-link/soundcloud-link etc.
Lijst van nummers die in 2019 of 2020 al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020
Tag voor de vakjury van de afgelopen 2 maanden (Maar iedereen is natuurlijk welkom):
123poetertjes, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, charlotte2807, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Mausie, MVW, panjoe, Ploppesteksel, Simon77, sj0n88, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt,Teunnis, Titmeister, yeahyeahyeah
0
Eerst dus 1 nominatie, vanaf morgen 14:00 gaat de tweede nominatie ronde open
Het goede voorbeeld:
17. Blu & Exile - Miles Davis spotify:track:60IGujfBe6oruuseKGzV84
Het goede voorbeeld:
17. Blu & Exile - Miles Davis spotify:track:60IGujfBe6oruuseKGzV84
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 10:57 uur
19. Thunder Jackson - Find Yourself spotify:track:4nj1pADm9KLDAjTC0cTvO0
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:00 uur
20. Porter Robinson - Something Comforting spotify:track:6iZVQLI9gs9kFRnmbQLzHO
3
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:00 uur
21. Disclosure feat. Fatoumata Diawara - Douha (Mali Mali)
spotify:track:6PRETxXZ99Idk2Xn5fE0Ok
spotify:track:6PRETxXZ99Idk2Xn5fE0Ok
1
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:01 uur
22. Touché Amoré - Limelight spotify:track:1Te9JWtr4DX8NioS7BPHVM
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:13 uur
23. LP - The One That You Love spotify:track:0jlo7HAspscO9ZTFEU8iFn
2
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:23 uur
Oef, ik had gehoopt op een iets betere startlijst. Van mijn toppers heeft alleen Future Islands (niet Island) het gehaald. Begin dan maar met deze:
25. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
spotify:track:0IgbHKFkJxu7dEWJPK02CL
25. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
spotify:track:0IgbHKFkJxu7dEWJPK02CL
2
geplaatst: 2 augustus 2020, 11:45 uur
26. Ela Minus - Megapunk spotify:track:4NcpGYmJyC4TEyayIjnndm
* denotes required fields.