Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2020, 10:10 uur
35. Deftones - This Link Is Dead spotify:track:0DtUyeqJIvuOY58kqg0ZCd
0
geplaatst: 3 november 2020, 11:31 uur
36. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix] spotify:track:1CUCnTJVZy68TS34DX6kCx
Ik ga weer moeilijk doen. Deze remix is als single uitgebracht in december 2019 en staat als bonustrack op het album van SONIKKU uit 2020. Zie: Sonikku* - Joyful Death (2020, File) | Discogs
Dus weer de vraag: mag deze meedoen?
Ik ga weer moeilijk doen. Deze remix is als single uitgebracht in december 2019 en staat als bonustrack op het album van SONIKKU uit 2020. Zie: Sonikku* - Joyful Death (2020, File) | Discogs
1
geplaatst: 3 november 2020, 11:36 uur
dumb_helicopter schreef:
33. Wayfarer - Vaudeville
33. Wayfarer - Vaudeville
33. Wayfarer - Vaudeville spotify:track:0sCLs9mh5W7A9Jg9X0jiEm
2
geplaatst: 3 november 2020, 12:15 uur
Koenr schreef:
Mos Thoser mag van mij ook zo de finale in, maar ik zie het niet gebeuren. Johnny Marr had er gisteravond al geen goed woord voor over op Beatsense.
Toffe presentatie Teun!
Mos Thoser mag van mij ook zo de finale in, maar ik zie het niet gebeuren. Johnny Marr had er gisteravond al geen goed woord voor over op Beatsense.
Toffe presentatie Teun!
Dat herinner ik me niet meer, zoveel indruk heeft het nummer dus gemaakt. Trouwens, het nummer dat ik genomineerd heb is Enlacing, het beste nummer van het jaar:
26. clipping - Enlacing spotify:track:5Bkizyd5a3O51xhXpNUohq
Lekkere nominaties ook van dumb_helicopter en Arno.
2
geplaatst: 3 november 2020, 12:23 uur
Johnny Marr schreef:
Dat herinner ik me niet meer, zoveel indruk heeft het nummer dus gemaakt.
(quote)
Dat herinner ik me niet meer, zoveel indruk heeft het nummer dus gemaakt.
Ik parafraseer: "Je beseft hopelijk wel dat dit ontzettend slecht is toch?"
1
geplaatst: 3 november 2020, 12:36 uur
37. Goat Girl - Sad Cowboy spotify:track:70trF00Bdee7agkViYryg4
1
geplaatst: 3 november 2020, 12:57 uur
Teunnis schreef:
36. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix] spotify:track:1CUCnTJVZy68TS34DX6kCx
Ik zou zeggen van wel:
aerobag schreef:
Afspraak rond release in album/EP vorm en single vorm
- Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.
Afspraak rond release in album/EP vorm en single vorm
- Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.
0
geplaatst: 3 november 2020, 16:01 uur
Koenr schreef:
31. Arexibo - 𓆉)))) 𓆉))) spotify:track:7gnZskE3r8Fbtlj56ZKfe3
31. Arexibo - 𓆉)))) 𓆉))) spotify:track:7gnZskE3r8Fbtlj56ZKfe3
Het valt me mee dat de sheets niet helemaal in de stress schieten van deze songtitel

Van mij mag hij meedoen Teunnis ben je me aan het testen ofzo, met je moeilijke nominaties, ik vertrouw je op je woord dat deze niet eerder op een 2019 album te vinden was.
En herman wat Róisín Murphy betreft, ik was niet op de hoogte dat Simulation al een single uit 2012 was, maar ik zie dat deze nooit eerder op een album release terecht gekomen is en aangezien ik albumreleases nog als 'leidend' zie, is dit een van de nummers die geluk heeft en tussen de regels door glipt. De album-versie is overigens ook geen 1 op 1 kopie van de single release, wat ik zo snel hoor
1
geplaatst: 3 november 2020, 17:10 uur
aerobag schreef:
Het valt me mee dat de sheets niet helemaal in de stress schieten van deze songtitel
(quote)
Ohhh. In dat geval zou ik mijn nominatie graag nog veranderen.
0
geplaatst: 3 november 2020, 19:08 uur
39. Rian Treanor - Hypnic Jerks spotify:track:3GGsDZ236626PVMry6gqTa
0
geplaatst: 3 november 2020, 20:18 uur
41. Zoë Reddy - Wavelength spotify:track:4S4fioYHzxLKcSyuKGzNm4
0
geplaatst: 3 november 2020, 22:30 uur
De tweede ronde!
42. Loods - Cold Hands, Warm Heart spotify:track:4wnr6GpYE2AkIHLf8Osuvc
42. Loods - Cold Hands, Warm Heart spotify:track:4wnr6GpYE2AkIHLf8Osuvc
0
geplaatst: 3 november 2020, 22:31 uur
43. Craven Faults - Doubler Stones spotify:track:07QehY9tT9othFnCB6lHXC
2
geplaatst: 3 november 2020, 22:31 uur
44. SAULT - I Just Want To Dance spotify:track:0kA0GzXlFvpOh0JEI3B5cp
0
geplaatst: 3 november 2020, 22:32 uur
45. Kairon;IRSE! - Psionic Static spotify:track:1gY23Mh0lctXOpsYdbbdO8
0
geplaatst: 3 november 2020, 22:33 uur
Ben ik weer met mijn poppy UK hiphop
46. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time spotify:track:5BPENl0nmNPHBVuctB78Ho
46. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time spotify:track:5BPENl0nmNPHBVuctB78Ho
2
geplaatst: 3 november 2020, 22:34 uur
47. Lous and the Yakuza - Amigo spotify:track:4JaxkRJ25dNVzlrGOOkuJD
1
geplaatst: 3 november 2020, 22:38 uur
48. Alva Noto - Xerrox Kirlian spotify:track:0pFNtb0J1W9tk2WJsKW3Xo
2
geplaatst: 3 november 2020, 22:39 uur
49. Bright Eyes - Miracle Of Life (ft Phoebe Bridgers)
spotify:track:3TVW2JepPAdMWNUQod7pvT
spotify:track:3TVW2JepPAdMWNUQod7pvT
1
geplaatst: 3 november 2020, 22:58 uur
53. Murman Tsuladze - La Flemme de Danser spotify:track:5qLqiD0Mkpl6WJVwHTef11
Doet nog iemand de nieuwe Ela Minus?
Doet nog iemand de nieuwe Ela Minus?
0
geplaatst: 3 november 2020, 23:04 uur
54. Robin Kester - Portals spotify:track:6AViW5ISKjacGgdcdmuXOp
2
geplaatst: 3 november 2020, 23:17 uur
55. Julien Baker - Faith Healer spotify:track:2hNXb6IDn3CvvHjjwauEM3
4
geplaatst: 3 november 2020, 23:21 uur
Ik heb nog heel even wat extra research gedaan en de nominatie van Róisín is eigenlijk wel een lastige noot om te kraken. Het enige echte verschil met de 2012 single is dat er een intro van een minuut toegevoegd is. Tussendoor heeft Róisín zelfs nog 2 albums uitgebracht in 2015 en 2016 en nu duikt het nummer dus ineens op in een 2020 album release.
De intentie van de regel “Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.” was opgericht met de promotionele waarde van singles in gedachten en bedoeld om artiesten wat ruimte te geven die wat langer doen over het uitgeven van hun album. Zou toch eeuwig zonde zijn als we Black Country New Roads - Sunglasses in 2019 hadden gemist en dan tijdens de 2021 album release zeggen: Mag niet meedoen want single is uit 2019. (Bij black country… kun je ook jou favoriete hedendaagse artiest neer zitten, dan snap je helemaal wel wat ik bedoel)
Ik ben daarom toch wel sterk geneigd om te zeggen: Dit 8 jaar oude nummer met enkel een toegevoegd intro is niet helemaal op zijn plaats in een SVHJ 2020 competitie. Het tweede meest populaire nummer van Roísín op MuMe heeft ook al meegedaan in svhj 2019, dus in dat geval wil ik het nummer vervangen voor de volgende oktober release die in aanmerking komt, namelijk: Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
Daarnaast denk ik dat een kleine aanpassing van de regels wellicht op zijn plaats is, namelijk een limiet hoeveel een single tot album release uit elkaar kunnen liggen. Wellicht wat arbitrair, maar zo worden deze uitzonderlijke situaties voorkomen. Vandaar:
“Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is, met een marge van drie jaar.”
Ik hoop dat jullie je daar ook in kunnen vinden, zowel in het vervangen van de nomi van Róisín, als de kleine aanpassing van het reglement. En anders zie ik de fakkels en hooivorken wel verschijnen, svhj is serious business.
De intentie van de regel “Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.” was opgericht met de promotionele waarde van singles in gedachten en bedoeld om artiesten wat ruimte te geven die wat langer doen over het uitgeven van hun album. Zou toch eeuwig zonde zijn als we Black Country New Roads - Sunglasses in 2019 hadden gemist en dan tijdens de 2021 album release zeggen: Mag niet meedoen want single is uit 2019. (Bij black country… kun je ook jou favoriete hedendaagse artiest neer zitten, dan snap je helemaal wel wat ik bedoel)
Ik ben daarom toch wel sterk geneigd om te zeggen: Dit 8 jaar oude nummer met enkel een toegevoegd intro is niet helemaal op zijn plaats in een SVHJ 2020 competitie. Het tweede meest populaire nummer van Roísín op MuMe heeft ook al meegedaan in svhj 2019, dus in dat geval wil ik het nummer vervangen voor de volgende oktober release die in aanmerking komt, namelijk: Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
Daarnaast denk ik dat een kleine aanpassing van de regels wellicht op zijn plaats is, namelijk een limiet hoeveel een single tot album release uit elkaar kunnen liggen. Wellicht wat arbitrair, maar zo worden deze uitzonderlijke situaties voorkomen. Vandaar:
“Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is, met een marge van drie jaar.”
Ik hoop dat jullie je daar ook in kunnen vinden, zowel in het vervangen van de nomi van Róisín, als de kleine aanpassing van het reglement. En anders zie ik de fakkels en hooivorken wel verschijnen, svhj is serious business.
1
geplaatst: 3 november 2020, 23:32 uur
56. Pangaea - Like This spotify:track:3OW0DWxx56Wsc5wHfnNmM2
* denotes required fields.