MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
34. Wies - Radiostilte spotify:track:5EtgqQaYVbF9a2sTnUABKO

35. Deftones - This Link Is Dead spotify:track:0DtUyeqJIvuOY58kqg0ZCd

36. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix] spotify:track:1CUCnTJVZy68TS34DX6kCx

Ik ga weer moeilijk doen. Deze remix is als single uitgebracht in december 2019 en staat als bonustrack op het album van SONIKKU uit 2020. Zie: Sonikku* - Joyful Death (2020, File) | Discogs

Dus weer de vraag: mag deze meedoen?

dumb_helicopter schreef:
33. Wayfarer - Vaudeville

33. Wayfarer - Vaudeville spotify:track:0sCLs9mh5W7A9Jg9X0jiEm

Koenr schreef:
Mos Thoser mag van mij ook zo de finale in, maar ik zie het niet gebeuren. Johnny Marr had er gisteravond al geen goed woord voor over op Beatsense.

Toffe presentatie Teun!

Dat herinner ik me niet meer, zoveel indruk heeft het nummer dus gemaakt. Trouwens, het nummer dat ik genomineerd heb is Enlacing, het beste nummer van het jaar:

26. clipping - Enlacing spotify:track:5Bkizyd5a3O51xhXpNUohq

Lekkere nominaties ook van dumb_helicopter en Arno.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dat herinner ik me niet meer, zoveel indruk heeft het nummer dus gemaakt.

Ik parafraseer: "Je beseft hopelijk wel dat dit ontzettend slecht is toch?"

37. Goat Girl - Sad Cowboy spotify:track:70trF00Bdee7agkViYryg4

Teunnis schreef:
36. SONIKKU feat. LIZ - Sweat [SOPHIE Remix] spotify:track:1CUCnTJVZy68TS34DX6kCx

Ik ga weer moeilijk doen. Deze remix is als single uitgebracht in december 2019 en staat als bonustrack op het album van SONIKKU uit 2020. Zie: Sonikku* - Joyful Death (2020, File) | Discogs

Dus weer de vraag: mag deze meedoen?

Ik zou zeggen van wel:

aerobag schreef:
Afspraak rond release in album/EP vorm en single vorm
- Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.

Koenr schreef:
31. Arexibo - 𓆉)))) 𓆉))) spotify:track:7gnZskE3r8Fbtlj56ZKfe3

Het valt me mee dat de sheets niet helemaal in de stress schieten van deze songtitel

Van mij mag hij meedoen Teunnis ben je me aan het testen ofzo, met je moeilijke nominaties, ik vertrouw je op je woord dat deze niet eerder op een 2019 album te vinden was.

En herman wat Róisín Murphy betreft, ik was niet op de hoogte dat Simulation al een single uit 2012 was, maar ik zie dat deze nooit eerder op een album release terecht gekomen is en aangezien ik albumreleases nog als 'leidend' zie, is dit een van de nummers die geluk heeft en tussen de regels door glipt. De album-versie is overigens ook geen 1 op 1 kopie van de single release, wat ik zo snel hoor

aerobag schreef:
(quote)

Het valt me mee dat de sheets niet helemaal in de stress schieten van deze songtitel

Ohhh. In dat geval zou ik mijn nominatie graag nog veranderen.

38. Yelle - Un Million spotify:track:4k9wBRVi3pG2QvA42BCvbp

39. Rian Treanor - Hypnic Jerks spotify:track:3GGsDZ236626PVMry6gqTa

40. girl in red - rue spotify:track:6lhuBaygBqxBjdcXrM685k

41. Zoë Reddy - Wavelength spotify:track:4S4fioYHzxLKcSyuKGzNm4

De tweede ronde!

42. Loods - Cold Hands, Warm Heart spotify:track:4wnr6GpYE2AkIHLf8Osuvc

43. Craven Faults - Doubler Stones spotify:track:07QehY9tT9othFnCB6lHXC

44. SAULT - I Just Want To Dance spotify:track:0kA0GzXlFvpOh0JEI3B5cp

45. Kairon;IRSE! - Psionic Static spotify:track:1gY23Mh0lctXOpsYdbbdO8

Ben ik weer met mijn poppy UK hiphop

46. NOT3S feat. AJ Tracey - One More Time spotify:track:5BPENl0nmNPHBVuctB78Ho

47. Lous and the Yakuza - Amigo spotify:track:4JaxkRJ25dNVzlrGOOkuJD

48. Alva Noto - Xerrox Kirlian spotify:track:0pFNtb0J1W9tk2WJsKW3Xo

49. Bright Eyes - Miracle Of Life (ft Phoebe Bridgers)
spotify:track:3TVW2JepPAdMWNUQod7pvT

50. Godford - Downtown spotify:track:0DfRIdHGNm3JfPGjPqg6GJ

51. Gustaf - Mine spotify:track:3fX5Thdb5PNwth9miGAE3T

52. SAULT - Fearless spotify:track:1BiO2H0lYkGwlqvqQGxrq3

53. Murman Tsuladze - La Flemme de Danser spotify:track:5qLqiD0Mkpl6WJVwHTef11

Doet nog iemand de nieuwe Ela Minus?

54. Robin Kester - Portals spotify:track:6AViW5ISKjacGgdcdmuXOp

55. Julien Baker - Faith Healer spotify:track:2hNXb6IDn3CvvHjjwauEM3

Ik heb nog heel even wat extra research gedaan en de nominatie van Róisín is eigenlijk wel een lastige noot om te kraken. Het enige echte verschil met de 2012 single is dat er een intro van een minuut toegevoegd is. Tussendoor heeft Róisín zelfs nog 2 albums uitgebracht in 2015 en 2016 en nu duikt het nummer dus ineens op in een 2020 album release.

De intentie van de regel “Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is.” was opgericht met de promotionele waarde van singles in gedachten en bedoeld om artiesten wat ruimte te geven die wat langer doen over het uitgeven van hun album. Zou toch eeuwig zonde zijn als we Black Country New Roads - Sunglasses in 2019 hadden gemist en dan tijdens de 2021 album release zeggen: Mag niet meedoen want single is uit 2019. (Bij black country… kun je ook jou favoriete hedendaagse artiest neer zitten, dan snap je helemaal wel wat ik bedoel)

Ik ben daarom toch wel sterk geneigd om te zeggen: Dit 8 jaar oude nummer met enkel een toegevoegd intro is niet helemaal op zijn plaats in een SVHJ 2020 competitie. Het tweede meest populaire nummer van Roísín op MuMe heeft ook al meegedaan in svhj 2019, dus in dat geval wil ik het nummer vervangen voor de volgende oktober release die in aanmerking komt, namelijk: Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye

Daarnaast denk ik dat een kleine aanpassing van de regels wellicht op zijn plaats is, namelijk een limiet hoeveel een single tot album release uit elkaar kunnen liggen. Wellicht wat arbitrair, maar zo worden deze uitzonderlijke situaties voorkomen. Vandaar:

“Een nummer van een album/EP kan genomineerd worden, ook als een single release van datzelfde nummer uit een eerder jaar afkomstig is, met een marge van drie jaar.”

Ik hoop dat jullie je daar ook in kunnen vinden, zowel in het vervangen van de nomi van Róisín, als de kleine aanpassing van het reglement. En anders zie ik de fakkels en hooivorken wel verschijnen, svhj is serious business.

56. Pangaea - Like This spotify:track:3OW0DWxx56Wsc5wHfnNmM2

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.