Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2020, 22:25 uur
Edgar18 schreef:
1. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
2. Teddy's Hit - Liquor Juice
Gaaf, ik verbaas deze ladder mezelf.
Ik word door precies dezelfde nummers positief verrast! Beide niet mijn stijl normaal gesproken, maar ze weten me aardig te pakken.1. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
Gaaf, ik verbaas deze ladder mezelf.
1. Yelle - Un Million
2. Bicep - Apricots
3. Teddy's Hit - Liquor Juice
4. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
5. Sufjan Stevens - The Ascension
6. Lous and the Yakuza - Amigo
0
geplaatst: 9 november 2020, 23:51 uur
1. School is Cool - Nothing Good
2. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
3. Bicep - Apricots
Ook al vind een deel van mezelf die Joe Bonamassa ook wel ongelooflijk oubollig, het is alles behalve slecht.
3. Bicep - Apricots
Ook al vind een deel van mezelf die Joe Bonamassa ook wel ongelooflijk oubollig, het is alles behalve slecht.
0
geplaatst: 10 november 2020, 08:43 uur
1. Bicep - Apricots
2. Sufjan Stevens - The Ascension
4. Lous and the Yakuza - Amigo
Ik dacht even dat dat nummer van School Is Cool een parodie is.
0
geplaatst: 10 november 2020, 08:54 uur
Nog efkes spuit 123 mijn complimenten naar Teun voor afgelopen maand, heb net alles met plezier gelezen. Bovendien voor het eerst dit jaar dat het beste nummer van de finale daadwerkelijk wint, whoop.
Fijn ook om Regina weer terug te zien.
Fijn ook om Regina weer terug te zien.

0
geplaatst: 10 november 2020, 09:33 uur
2. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
4. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:07 uur
Teunnis schreef:
Hahaha echt he, plots zo'n 80s glammetal-nummer in de playlist
Bon Jovi anno New Jersey zijn jullie dit? Vind het nummer niet eens zo heel slecht maar een eigen smoel heb ik niet weten te vinden 1. Teddy's Hit - Liquor Juice
3. Bicep – Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:10 uur
1. Lous and the Yakuza - Amigo

2. Yelle - Un Million
3. Bicep - Apricots

2. Yelle - Un Million

3. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:24 uur
ArthurDZ schreef:
Bon Jovi anno New Jersey zijn jullie dit? Vind het nummer niet eens zo heel slecht maar een eigen smoel heb ik niet weten te vinden
(quote)
Bon Jovi anno New Jersey zijn jullie dit? Vind het nummer niet eens zo heel slecht maar een eigen smoel heb ik niet weten te vinden Als er nu één Belgische band is waarbij de sound in de eerste seconde weggeeft dat het om hen gaat, is het School is Cool wel. Net omwille van hun eigen gezicht. Mogelijk ken je de rest van hun oeuvre niet?
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:31 uur
esteban schreef:
Als er nu één Belgische band is waarbij de sound in de eerste seconde weggeeft dat het om hen gaat, is het School is Cool wel. Net omwille van hun eigen gezicht.
Dat ligt volgens mij vooral aan het stemgeluid van Genard. Muzikaal gezien vind ik de laatste plaat van SIC - in tegenstelling tot hun eerdere werk - helemaal niet herkenbaar of origineel. Het hele album hangt aan elkaar van de pasticheachtige glam- en dadrocksongs. Echt slecht is het niet, maar het passeert toch vrij onopgemerkt in zo'n SvhJ-playlist.(quote)
Als er nu één Belgische band is waarbij de sound in de eerste seconde weggeeft dat het om hen gaat, is het School is Cool wel. Net omwille van hun eigen gezicht.
1. Bicep - Apricots
2. Lous and the Yakuza - Amigo
3. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
4. Teddy's Hit - Liquor Juice
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:34 uur
School is Cool is wel een opvallende verschijning idd. Als ik zou zeggen dat het mijn ding is zou ik liegen, maar leuk dat ie meedoet.
Verder hebben Bicep, Sufjan en Lana de lat toch wel hoog voor zichzelf gelegd en tekent deze drop iets wat minder kleurrijk af, maar ik moet niet teveel in het verleden leven.
3. Sufjan Stevens - The Ascension
4. Bicep - Apricots
Verder hebben Bicep, Sufjan en Lana de lat toch wel hoog voor zichzelf gelegd en tekent deze drop iets wat minder kleurrijk af, maar ik moet niet teveel in het verleden leven.
4. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:41 uur
1. Teddy's Hit - Liquor Juice
3. Bicep - Apricots
3. Bicep - Apricots
2
geplaatst: 10 november 2020, 10:47 uur
Ik meende me te herinneren dat ik wel eens wat leuks van School Is Cool had gehoord. Dit had ik niet verwacht.
EDIT: Ging om Black Dog Panting. Topnummer.
EDIT: Ging om Black Dog Panting. Topnummer.
0
geplaatst: 10 november 2020, 10:48 uur
esteban schreef:
Als er nu één Belgische band is waarbij de sound in de eerste seconde weggeeft dat het om hen gaat, is het School is Cool wel. Net omwille van hun eigen gezicht. Mogelijk ken je de rest van hun oeuvre niet?
(quote)
Als er nu één Belgische band is waarbij de sound in de eerste seconde weggeeft dat het om hen gaat, is het School is Cool wel. Net omwille van hun eigen gezicht. Mogelijk ken je de rest van hun oeuvre niet?
Ik ben geen kenner maar heb doorheen de jaren wel het een en ander van hen voorbij horen komen, en op basis daarvan moet ik bekennen dat ik ze nooit echt op een eigen lijn heb weten te betrappen. Niks mis met eclectische bands natuurlijk, graag zelfs, maar bij School Is Cool heb ik bij het luisteren niet alleen 'oh kijk, hier halen ze elementen uit genre X door de mangel', wat ik leuk vind, maar ook 'oh kijk, dit liedje is zo band Y' of zelfs 'dit doet me echt denken aan nummer Z' en daar ben ik minder fan van.
Zoals ik al zei, op zich vind ik Nothing Good niet eens zo slecht, maar ik hoor gewoon een Bon Jovi anno '88-nummer met een keyboardsolo zoals bands als Asia ze een paar jaar eerder inspeelden, en dat nodigt bij mij zelden tot nooit uit tot herbeluisteren (en da's niet omdat ik Bon Jovi en Asia geen goede bands vind).
2
geplaatst: 10 november 2020, 11:01 uur
Arno schreef:
(quote)
Dat ligt volgens mij vooral aan het stemgeluid van Genard. Muzikaal gezien vind ik de laatste plaat van SIC - in tegenstelling tot hun eerdere werk - helemaal niet herkenbaar of origineel. ArthurDZ schreef:
Ik ben geen kenner maar heb doorheen de jaren wel het een en ander van hen voorbij horen komen, en op basis daarvan moet ik bekennen dat ik ze nooit echt op een eigen lijn heb weten te betrappen. Niks mis met eclectische bands natuurlijk, graag zelfs, maar bij School Is Cool heb ik bij het luisteren niet alleen 'oh kijk, hier halen ze elementen uit genre X door de mangel', wat ik leuk vind, maar ook 'oh kijk, dit liedje is zo band Y' of zelfs 'dit doet me echt denken aan nummer Z' en daar ben ik minder fan van.
(quote)
Daar kan ik mij niet helemaal in vinden. Ook zonder het -inderdaad- heel herkenbare stemgeluid van Genard haal je, althans imo, een School is Cool nummer er meteen tussenuit. En dat net dankzij een consequente sound, ook al blijft die door de jaren heen evolueren. Invloeden, die er absoluut zijn, maken voor mij weinig uit en zijn al zeker geen nadeel, net omdat bovenal hun eigen inbreng overheerst. En ook al is die laatste plaats een 80s-ode, een Bon Jovi hoor ik er dan weer niet echt in.
Maar goed, dat is ok. Dat maakt het allemaal zo fijn. Het zou maar saai zijn moesten we allemaal overal hetzelfde gevoel bij hebben.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 november 2020, 12:20 uur
1. Bicep - Apricots
2. Yelle - Un Million
3. Lous and the Yakuza - Amigo
6. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
7. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
8. School is Cool - Nothing Good
Deze maand vind ik tot dusver weinig aan vergeleken met de afgelopen drie maanden. Steeds maar één of twee echte toppers en vooral heel veel middelmaat. Gelukkig weinig wat ik echt niet om aan te horen vind, alhoewel, School Is Cool zit wel zwaar over die grens heen. Yelle daarentegen komt wel weer met een schitterende bombastische elektronische popplaat.
2. Yelle - Un Million
6. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
7. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
8. School is Cool - Nothing Good
Deze maand vind ik tot dusver weinig aan vergeleken met de afgelopen drie maanden. Steeds maar één of twee echte toppers en vooral heel veel middelmaat. Gelukkig weinig wat ik echt niet om aan te horen vind, alhoewel, School Is Cool zit wel zwaar over die grens heen. Yelle daarentegen komt wel weer met een schitterende bombastische elektronische popplaat.
0
geplaatst: 10 november 2020, 14:16 uur
0
geplaatst: 10 november 2020, 14:25 uur
Nothing Good blijkt een echt love it or hate it nummer, afgaande op de lijstjes.
0
geplaatst: 10 november 2020, 14:50 uur
3. Yelle - Un Million
LMLYLAW voegt niet veel toe aan Lana's repertoire maar vintage Lana blijft altijd fijn. Bicep is me daarentegen een beetje kwijt aan het raken en Sufjan moet weer terug leren om gewoon een goed melodietje te schrijven.
3. Yelle - Un Million
LMLYLAW voegt niet veel toe aan Lana's repertoire maar vintage Lana blijft altijd fijn. Bicep is me daarentegen een beetje kwijt aan het raken en Sufjan moet weer terug leren om gewoon een goed melodietje te schrijven.
0
geplaatst: 10 november 2020, 15:20 uur
Leuke voice-sample bij Bicep, maar verder weer een behoorlijk voorspelbare / by-the-numbers opbouw met die aanzwellende synths. Glue blijft toch wel echt een uitschieter binnen hun oeuvre. Toch genoeg voor een puntje in deze verder matige ladder, waarin Yelle en Lous boven de rest uit torenen.
2. Yelle - Un Million
3. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
4. Bicep - Apricots
2. Yelle - Un Million
4. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 16:37 uur
1. Yelle - Un Million
2. Bicep - Apricots
7. School is Cool - Nothing Good
8. Joe Bonamassa - Why Does It Take So Long to Say Goodbye
2. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 16:59 uur
1. Lana Del Rey - Let Me Love You Like a Woman
3. School is Cool - Nothing Good
4. Bicep - Apricots
Fijne ladder, enkel Sufjan is deze keer wel erg suf en saai. Heeft veel beter gemaakt dan dit.
3. School is Cool - Nothing Good
4. Bicep - Apricots
Fijne ladder, enkel Sufjan is deze keer wel erg suf en saai. Heeft veel beter gemaakt dan dit.
0
geplaatst: 10 november 2020, 18:08 uur
1. Yelle - Un Million
4. Sufjan Stevens - The Ascension
5. Bicep - Apricots
6. Teddy's Hit - Liquor Juice
4. Sufjan Stevens - The Ascension
5. Bicep - Apricots
6. Teddy's Hit - Liquor Juice
0
geplaatst: 10 november 2020, 18:36 uur
1. Yelle - Un Million
4. Bicep - Apricots
4. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 19:07 uur
1. Yelle - Un Million
4. Bicep - Apricots
4. Bicep - Apricots
0
geplaatst: 10 november 2020, 19:38 uur
1. Teddy's Hit - Liquor Juice
4. Yelle - Un Million
Joe is toch echt wel huilen met de pet op. Dat besefte ik na minuut één. Pijnlijke volgende vijf minuten. Oh, hij zingt niet meer: joepie. Of nee, zo'n armtierige solo is niet veel beter. Auw, auw, auw.
Net als Joe voorlopig geen liefhebber van deze maand...
4. Yelle - Un Million
Joe is toch echt wel huilen met de pet op. Dat besefte ik na minuut één. Pijnlijke volgende vijf minuten. Oh, hij zingt niet meer: joepie. Of nee, zo'n armtierige solo is niet veel beter. Auw, auw, auw.
Net als Joe voorlopig geen liefhebber van deze maand...
* denotes required fields.