Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:29 uur
Gretz schreef:
Snap ook niet dat Elvorum het album weer van Spotify heeft gehaald (staat nu op grijs)
Volgens mij heeft het er nooit op gestaan, Elverum is een fervent tegenstander van het businessmodel van, zoals hij het noemt, Sp*tify.Snap ook niet dat Elvorum het album weer van Spotify heeft gehaald (staat nu op grijs)
3
geplaatst: 8 februari 2021, 12:30 uur
Lijkt mij zijn goed recht.
Lees mijn stukje bij het album nog eens anders. Voor veel anderen was het waarschijnlijk ook een van de meest emotionele luisterervaringen van het jaar.
Gretz schreef:
Nummer 1 in RYM's albumlijst van 2020, nog boven Ichiko, Fiona, clipping., Jessie en RTJ. Snap het niet.
Nummer 1 in RYM's albumlijst van 2020, nog boven Ichiko, Fiona, clipping., Jessie en RTJ. Snap het niet.
Lees mijn stukje bij het album nog eens anders. Voor veel anderen was het waarschijnlijk ook een van de meest emotionele luisterervaringen van het jaar.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:32 uur
hoi123 schreef:
(quote)
Volgens mij heeft het er nooit op gestaan, Elverum is een fervent tegenstander van het businessmodel van, zoals hij het noemt, Sp*tify. Het heeft er waarschijnlijk heel kort op gestaan, getuige de 2434 plays die er op de pagina vermeld staan. Microphones in 2020 by The Microphones on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:35 uur
Koenr schreef:
(quote)
Net opnieuw gedaan
Ik kan me voorstellen dat het voor jou veel betekent, met de voorgeschiedenis en alles. Maar ik zou denken dat er ook genoeg users op RYM zijn - niet bekend met het eerdere werk van Microphones/Mount Eerie/Elvorum - die het album uitproberen door de hoge rating en het dan muzikaal gezien behoorlijk saai vinden. Dat is het waarom het voor mij niet lukt, er zit te weinig ontwikkeling in om de lengte van het nummer te rechtvaardigen.Misschien moet ik er de tekst nog eens bij pakken.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:36 uur
1. The Microphones - Microphones in 2020
2. Charles Webster - This Is Real
3. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. clipping. - Chapter 319
5. Adrianne Lenker - anything
6. YEИDRY - Nena
7. SAULT - Monsters
8. Wies - Maar Ik Doe Het Toch
3. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. clipping. - Chapter 319
6. YEИDRY - Nena
7. SAULT - Monsters
1
geplaatst: 8 februari 2021, 12:37 uur
aerobag schreef:
You were guessing, you was right.
Zodra de voorrondes 2020 ten einde zijn inderdaad!
Maar we zouden hem ook wel eerder kunnen starten, na dinsdag als de RYM charts geupdate is en de nieuwe afrekening bekend is. Voor mijn gevoel is 2021 al behoorlijk vruchtbaar geweest namelijk
Ik heb alvast een nominatie klaarzitten die de eerste maandwinnaar wordt. Zin in!(quote)
You were guessing, you was right.
Zodra de voorrondes 2020 ten einde zijn inderdaad!
Maar we zouden hem ook wel eerder kunnen starten, na dinsdag als de RYM charts geupdate is en de nieuwe afrekening bekend is. Voor mijn gevoel is 2021 al behoorlijk vruchtbaar geweest namelijk
Deze week ga ik de nieuwe BCNR ook eens checken. Met zoveel loftuigingen kan dat alleen maar tegenvallen!
1
geplaatst: 8 februari 2021, 12:41 uur
Gretz schreef:
Net opnieuw gedaan
Ik kan me voorstellen dat het voor jou veel betekent, met de voorgeschiedenis en alles. Maar ik zou denken dat er ook genoeg users op RYM zijn - niet bekend met het eerdere werk van Microphones/Mount Eerie/Elvorum - die het album uitproberen door de hoge rating en het dan muzikaal gezien behoorlijk saai vinden. Dat is het waarom het voor mij niet lukt, er zit te weinig ontwikkeling in om de lengte van het nummer te rechtvaardigen.
Misschien moet ik er de tekst nog eens bij pakken.
(quote)
Net opnieuw gedaan
Ik kan me voorstellen dat het voor jou veel betekent, met de voorgeschiedenis en alles. Maar ik zou denken dat er ook genoeg users op RYM zijn - niet bekend met het eerdere werk van Microphones/Mount Eerie/Elvorum - die het album uitproberen door de hoge rating en het dan muzikaal gezien behoorlijk saai vinden. Dat is het waarom het voor mij niet lukt, er zit te weinig ontwikkeling in om de lengte van het nummer te rechtvaardigen.Misschien moet ik er de tekst nog eens bij pakken.
Lijkt me eerder logisch dat zo'n album binnen muziekcommunity's waar veel muziek-nerds zitten aanslaat, omdat het zo érg ingaat op muziek als (groot) onderdeel van iemand z'n leven.
The Glow Pt. 2 heeft +/- 20,000 stemmen op RYM en A Crow Looked at Me heeft er ruim 12,000. Ik heb geen statistieken beschikbaar, maar ik gok dat de meesten van de 8,000 users die op de 2020-plaat hebben gestemd wel bekend zijn met Elverum als muzikant.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:45 uur
Vraag me nu wel af hoe de reacties waren geweest als iemand deze in Song van het Jaar 2015 had genomineerd
(in feite ook 1 nummer van 6 uur lang)
(in feite ook 1 nummer van 6 uur lang)
0
geplaatst: 8 februari 2021, 12:54 uur
Dat lijkt me muzikaal gezien nog een stuk saaier dan deze Microphones track. 6 uur vs. 40 minuten is ook nog wel een kleine wereld van verschil.
Maar of het in SvhJ zou scoren lijkt me behoorlijk afhankelijk van het deelnemersveld.
Maar of het in SvhJ zou scoren lijkt me behoorlijk afhankelijk van het deelnemersveld.

0
geplaatst: 8 februari 2021, 13:11 uur
1. SAULT - Monsters
2. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
3. Wies - Maar Ik Doe Het Toch
4. YEИDRY - Nena
4. YEИDRY - Nena
3
geplaatst: 8 februari 2021, 13:23 uur
Gretz schreef:
Nummer 1 in RYM's albumlijst van 2020, nog boven Ichiko, Fiona, clipping., Jessie en RTJ. Snap het niet. In dit geval hebben de MuMe'ers die gestemd hebben er gemiddeld gezien een stuk betere kijk op imo
)
Nummer 1 in RYM's albumlijst van 2020, nog boven Ichiko, Fiona, clipping., Jessie en RTJ. Snap het niet. In dit geval hebben de MuMe'ers die gestemd hebben er gemiddeld gezien een stuk betere kijk op imo
) Jij bent gewoon hella mad dat het nieuwe album van Berninger daar zo lauw ontvangen is en niet eens tot de top 500 van het jaar behoort

0
geplaatst: 8 februari 2021, 13:28 uur
aerobag schreef:
Jij bent gewoon hella mad dat het nieuwe album van Berninger daar zo lauw ontvangen is en niet eens tot de top 500 van het jaar behoort
(quote)
Jij bent gewoon hella mad dat het nieuwe album van Berninger daar zo lauw ontvangen is en niet eens tot de top 500 van het jaar behoort
Uhu, vaderlandse connaisseurs verkiezen Serpentine Prison gewoon tot Album van het Jaar (nog boven Eefje en dat verguisde FDC
). En andere mensen met smaak zorgen ervoor dat One More Second nu de langst genoteerde hit is in de Verrukkelijke 15. Wie vertelt het de RYM-community dat ze er de ⚽️⚽️ verstand van hebben? Wanneer One More Second in het snobistische SvhJ de jaarfinale haalt mag ik denk ik al m'n handjes dichtknijpen).
0
geplaatst: 8 februari 2021, 13:54 uur
Laat ik nog eens inhaken op de discussie. The Microphones in 2020 als album van het jaar is m.i. onterecht. Elverums muziek opereert nogal in een niche; ik weet, het is nogal een cliché - maar het is bij uitstek muziek die je moet raken op emotioneel vlak en zijn merites niet scoort op muzikaal vlak. Als het je niet raakt, zijn het hele lange 45 minuten. Ik denk dat het zich obv daarvan diskwalificeert als album van het jaar.
Daarentegen vind ik - en dat als groot The National-liefhebber - Serpentine Prison ook een onterechte nummer 1. Het album haalt namelijk door de bank genomen absoluut niet het niveau dat Berninger met zijn band gemiddeld wel haalt (al vind ik hem wel beter dan I Am Easy to Find) en daarom ook niet geschikt als album van het jaar. One More Second is de positieve uitzondering overigens, die wedijvert met het beste werk van The National en mag van mij hier absoluut de finale halen.
Welk album het dan wel moet worden? Vind ik een goede vraag... Mijn persoonlijke favoriet speelt hier ook mee in de ladder, maar is denk ik net zozeer een niche-album als The Microphones... Gelukkig spelen we hier Song van het Jaar en niet album, qua liedjes is wel voldoende uitgebracht dat hier de finale mag halen.
Daarentegen vind ik - en dat als groot The National-liefhebber - Serpentine Prison ook een onterechte nummer 1. Het album haalt namelijk door de bank genomen absoluut niet het niveau dat Berninger met zijn band gemiddeld wel haalt (al vind ik hem wel beter dan I Am Easy to Find) en daarom ook niet geschikt als album van het jaar. One More Second is de positieve uitzondering overigens, die wedijvert met het beste werk van The National en mag van mij hier absoluut de finale halen.
Welk album het dan wel moet worden? Vind ik een goede vraag... Mijn persoonlijke favoriet speelt hier ook mee in de ladder, maar is denk ik net zozeer een niche-album als The Microphones... Gelukkig spelen we hier Song van het Jaar en niet album, qua liedjes is wel voldoende uitgebracht dat hier de finale mag halen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 februari 2021, 13:56 uur
Hé, eindelijk weer eens een prima ladder. Geen enkel slecht nummer.
1. Charles Webster - This Is Real
2. YEИDRY - Nena
3. clipping. - Chapter 319
4. SAULT - Monsters
6. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
7. The Microphones - Microphones in 2020
1. Charles Webster - This Is Real
2. YEИDRY - Nena
3. clipping. - Chapter 319
4. SAULT - Monsters
6. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
7. The Microphones - Microphones in 2020
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:13 uur
1. Adrianne Lenker - anything
2. Wies - Maar Ik Doe Het Toch
3. Charles Webster - This Is Real
4. YEИDRY - Nena
2. Wies - Maar Ik Doe Het Toch
4. YEИDRY - Nena
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:18 uur
Ik ben Fontaines D.C. pas gaan waarderen bij hun 2de album, had eigenlijk niks met het eerste!
1. Wies - Maar Ik Doe Het Toch
2. Adrianne Lenker - anything
4. SAULT - Monsters
4. SAULT - Monsters
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:35 uur
1. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
2. YEИDRY - Nena
4. Adrianne Lenker - anything
2. YEИDRY - Nena
0
geplaatst: 8 februari 2021, 16:13 uur
3. The Microphones - Microphones in 2020
4. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
4. Páula, Povoa & Jerge - Primavera
1
geplaatst: 8 februari 2021, 17:03 uur
Dat nummer van Wies is echt een verschrikking, jeetje mina
1. clipping. - Chapter 319
1. clipping. - Chapter 319
0
geplaatst: 8 februari 2021, 17:36 uur
3. SAULT - Monsters
4. The Microphones - Microphones in 2020
3. SAULT - Monsters
4. The Microphones - Microphones in 2020
0
geplaatst: 8 februari 2021, 17:37 uur
jordidj1 schreef:

0
geplaatst: 8 februari 2021, 17:38 uur
1
geplaatst: 8 februari 2021, 17:40 uur
0
geplaatst: 8 februari 2021, 17:49 uur
Ik heb nooit gezegd dat ik Mi '20 een verschrikking vond, alleen muzikaal gezien een beetje saai en langdradig. Dat lijkt me niet zo'n gewaagde mening x

* denotes required fields.