Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2020, 19:21 uur
aerobag schreef:
Als ze niet op Nelly kunnen stemmen is er geen reden om mee te spelen
Als ze niet op Nelly kunnen stemmen is er geen reden om mee te spelen
WE'RE HALF AWAKE IN A FAKE EMPIRE
0
geplaatst: 15 maart 2020, 19:58 uur
esteban schreef:
Mijn favoriete video van 2008 zou ik graag al delen, maar het mag nog niet.
Mijn favoriete video van 2008 zou ik graag al delen, maar het mag nog niet.
Ik heb niets, dus kom er maar in!
0
geplaatst: 15 maart 2020, 20:01 uur
Naaaah, dat doen we pas wanneer die opduikt in de TOP 20 of achteraf. 

0
geplaatst: 15 maart 2020, 21:00 uur
Ja, daar was ik al bang voor. Zul je zien dat die nog in de top 20 komt ook.
1
zaaf
geplaatst: 16 maart 2020, 06:14 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/89838492_2923117327735093_115279039643516928_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=m2Zlq-xCLxIAX85PiPZ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=4b1d96ab8f822d12bb97c3b85203bd80&oe=5E92CF74
Onze lijst van '08 is niet vrij van repetitie, maar ik vind m prettiger dan die van vorig jaar.
Onze lijst van '08 is niet vrij van repetitie, maar ik vind m prettiger dan die van vorig jaar.
1
zaaf
geplaatst: 16 maart 2020, 06:44 uur
20. Kings of Leon - Sex on Fire
https://www.youtube.com/watch?v=0so89Tp97b0
Punten : 148
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #600 voor 2008
Pop Rock, Alternative Rock
Ik volsta met Wikipedia:
19. Deerhunter - Nothing Ever Happened
https://www.youtube.com/watch?v=K_hKjvX3xX0
Punten : 154
RYM's #10 voor 2008
Indie Rock, Neo-Psychedelia
Enige single van Microcastle. Na de verkiezing van Pitchfork als 81e best song of the decade schreef men:
Bradford Cox's terrors are buried deep inside, and to the degree he's able to access them, they're released with hushed, uncomplicated passion that finds the perfect fit between Poe, post-punk, and pot.
Wie ben ik om dat tegen te spreken.
https://www.youtube.com/watch?v=0so89Tp97b0
Punten : 148
RYM's #600 voor 2008
Pop Rock, Alternative Rock
Ik volsta met Wikipedia:
In an interview with Robbie, Marieke and the Doctor on Australian radio station Triple J, Nathan Followill explained that the band never intended the song to be named "Sex on Fire", and that it was not intended to be about sexuality.
They were totally different lyrics. Depending on whether a song starts with a melody or starts with lyrics, you know if it starts with a melody you just keep playing the melody over and over until you get it down and just throw in any lyrics that fit the verbal flow. It was actually going to be "Set Us on Fire", but one of the sound mixers in the studio walked in as we were playing and said, "'Sex on Fire', huh?" And it just kind of became a running joke, and we stuck with it.
Nathan also said that some lyrics tried were "Socks on Fire", "Snatch on Fire" and "Cocks on Fire"
They were totally different lyrics. Depending on whether a song starts with a melody or starts with lyrics, you know if it starts with a melody you just keep playing the melody over and over until you get it down and just throw in any lyrics that fit the verbal flow. It was actually going to be "Set Us on Fire", but one of the sound mixers in the studio walked in as we were playing and said, "'Sex on Fire', huh?" And it just kind of became a running joke, and we stuck with it.
Nathan also said that some lyrics tried were "Socks on Fire", "Snatch on Fire" and "Cocks on Fire"
19. Deerhunter - Nothing Ever Happened
https://www.youtube.com/watch?v=K_hKjvX3xX0
Punten : 154
RYM's #10 voor 2008
Indie Rock, Neo-Psychedelia
Enige single van Microcastle. Na de verkiezing van Pitchfork als 81e best song of the decade schreef men:
Bradford Cox's terrors are buried deep inside, and to the degree he's able to access them, they're released with hushed, uncomplicated passion that finds the perfect fit between Poe, post-punk, and pot.
Wie ben ik om dat tegen te spreken.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 07:12 uur
Meteen een eerste hit met Kings of Leon, die ook bij mij op 20 staat. Lang getwijfeld, omdat ik het zeker niet het beste van de band vind en de totale overload er ook geen goed aan deed destijds. Maar uiteindelijk is en blijft dit toch één van dé nummers van 2008.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 07:30 uur
Geen Kings of Leon. Wel Deerhunter op plek 15. De titel "Nothing Ever Happened" klopt natuurlijk niet. Dat "Ever" had natuurlijk weggelaten moeten worden want als ik nu uit het raam kijk gebeurt er helemaal niets. Nog nooit zo stil geweest.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 07:41 uur
Deerhunter geofferd voor tien andere.
Dat had bijna de eindlijst notering gekost, zie ik nu.
Dat had bijna de eindlijst notering gekost, zie ik nu.
3
geplaatst: 16 maart 2020, 07:51 uur
Het is in mijn lijstje nog net zo stil als op het schoolplein aan de overzijde van de straat.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 07:59 uur
Deerhunter bij mij op 13, leuke verrassing dat die er in staat.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 08:08 uur
Je kunt over Kings of Leon zeggen wat je wilt, maar zonder hun hadden we vast nooit van de Lawineboys gehoord. Hulde dus!
0
geplaatst: 16 maart 2020, 09:31 uur
Deerhunter op 3, een beetje zwaarmoedigheid wilt er bij mij wel in.
Sex on Fire staat bij mij ook in een lijst, maar dan in de ‘meest irritatie opwekkende liedjes’ categorie. Waarschijnlijk heb ik hem teveel gehoord en dat komt dat refrein niet ten goede
Sex on Fire staat bij mij ook in een lijst, maar dan in de ‘meest irritatie opwekkende liedjes’ categorie. Waarschijnlijk heb ik hem teveel gehoord en dat komt dat refrein niet ten goede
3
geplaatst: 16 maart 2020, 09:33 uur
Poek schreef:
Je kunt over Kings of Leon zeggen wat je wilt, maar zonder hun hadden we vast nooit van de Lawineboys gehoord. Hulde dus!
Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft z'n nadeel.
1
geplaatst: 16 maart 2020, 10:00 uur
Deze Deerhunter haalde het niet, maar een volgende waarschijnlijk wel.
Kings of Leon staat op een gedeelde 10e plek hier. 10e van onderen
Kings of Leon staat op een gedeelde 10e plek hier. 10e van onderen
1
geplaatst: 16 maart 2020, 10:41 uur
Over (al dan niet) gedrochten gesproken, heeft iemand All Summer Long in zijn of haar lijst? Het nummer krijgt een 1.21 gemiddeld op RYM, maar ik vind het helemaal niet zo slecht. Ik vermoed dat het lage cijfer ook is voor Kid Rock zelf.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 10:48 uur
Niet in mijn top-lijst Poek, maar ik vond dat wel een prima tussendoortje destijds. Ver van slecht.
Edit: En ik wou net nog aanvullen: Prima in het genre van Sweet Home Alabama, maar aerobag is mij voor. Al vind ik de nummers verschillend genoeg.
Edit: En ik wou net nog aanvullen: Prima in het genre van Sweet Home Alabama, maar aerobag is mij voor. Al vind ik de nummers verschillend genoeg.
0
geplaatst: 16 maart 2020, 10:48 uur
Poek schreef:
Over (al dan niet) gedrochten gesproken, heeft iemand All Summer Long in zijn of haar lijst? Het nummer krijgt een 1.21 gemiddeld op RYM, maar ik vind het helemaal niet zo slecht. Ik vermoed dat het lage cijfer ook is voor Kid Rock zelf.
Je bedoelt buiten het feit dat het een inspiratieloze rip-off van Sweet Home Alabama is? Hoe het nummer reclameblokken en radiostations domineerde hielp ook niet mee
3
zaaf
geplaatst: 16 maart 2020, 11:22 uur
18. MGMT - Kids
https://www.youtube.com/watch?v=yrskHYRfC0c
Punten : 157
RYM's #14 voor 2008
Synthpop, Electropop, Indietronica
Gereherarrangeerde versie van de reeds in 2004 uitgebrachte versie op de EP We (Don't) Care.
Afgeleid van het Shell Silverstein boek The Giving Tree.
17. MGMT - Time to Pretend
https://www.youtube.com/watch?v=3GH7PPO6hqo
Punten : 161
RYM's #9 voor 2008
Synthpop, Indietronica, Neo-Psychedelia
Veel beter dan de vorige, het scheelt 4 punten! Over het nastreven van succes, maar je leven wordt er niet door gevuld. Het alledaagse blijft zich opdringen. Stalkeralert!
Leadsingle van Oracular Spectacular, was al in 2005 op gelijknamige EP uitgebracht.
https://www.youtube.com/watch?v=yrskHYRfC0c
Punten : 157
RYM's #14 voor 2008
Synthpop, Electropop, Indietronica
Gereherarrangeerde versie van de reeds in 2004 uitgebrachte versie op de EP We (Don't) Care.
Afgeleid van het Shell Silverstein boek The Giving Tree.
17. MGMT - Time to Pretend
https://www.youtube.com/watch?v=3GH7PPO6hqo
Punten : 161
RYM's #9 voor 2008
Synthpop, Indietronica, Neo-Psychedelia
Veel beter dan de vorige, het scheelt 4 punten! Over het nastreven van succes, maar je leven wordt er niet door gevuld. Het alledaagse blijft zich opdringen. Stalkeralert!
Leadsingle van Oracular Spectacular, was al in 2005 op gelijknamige EP uitgebracht.
1
geplaatst: 16 maart 2020, 11:32 uur
De beste MGMT heb ik ook!
Maar Sex on Fire dat kan echt wel niet hoor jongens.
14. MGMT - Time to Pretend
Maar Sex on Fire dat kan echt wel niet hoor jongens.
14. MGMT - Time to Pretend
* denotes required fields.