Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 maart 2020, 10:24 uur
Poek schreef:
Yin en Yang, na een topper een minder nummer, zo blijft de lijst in evenwicht.
Yin en Yang, na een topper een minder nummer, zo blijft de lijst in evenwicht.
Dan is het nu weer tijd voor een minder nummer. Ahja, we slaan er ons wel door.
Die Animal Collective kende ik overigens nog niet. 't Is wat dubbel. I like their sound, maar op een gegeven moment begint het mij ook echt wel tegen te steken, te lang hetzelfde. Coole videoclip wel.
2
geplaatst: 24 maart 2020, 10:32 uur
remcodulac schreef:
Ja, dat zou fijn zijn. Vraag blijft wanneer de eerste topper komt.
Ja, dat zou fijn zijn. Vraag blijft wanneer de eerste topper komt.
https://www.republikeinen.nl/wp-content/uploads/2017/05/gerard_joling_oranje-1021x580.jpg
1
geplaatst: 24 maart 2020, 11:17 uur
6. Editors - Papillon
https://youtu.be/xeKMOhYtg9Y
Punten : 241
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #188 voor 2009
Post-Punk Revival, Electronic
Leadsingle van het derde album.
De titel verwijst naar de Franse schrijver Henri Charrière, die een grote tattoo van een vlinder op zijn borst had, en die van het gevangenenkamp Duivelseiland ontsnapte. Zijn autobiografie werd in '73 verfilmd met Steve McQueen als hoofdrolspeler.
Het nummer kan gezien worden als een eerbetoon aan deze schrijver of in ruimere zin de drang om jezelf te bevrijden. Deed het een stuk beter in de Belgische charts dan in de Nederlandse.
Ook geen nummer dat uitblinkt bij onze broeders van RYM
https://youtu.be/xeKMOhYtg9Y
Punten : 241
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #188 voor 2009
Post-Punk Revival, Electronic
Leadsingle van het derde album.
De titel verwijst naar de Franse schrijver Henri Charrière, die een grote tattoo van een vlinder op zijn borst had, en die van het gevangenenkamp Duivelseiland ontsnapte. Zijn autobiografie werd in '73 verfilmd met Steve McQueen als hoofdrolspeler.
Het nummer kan gezien worden als een eerbetoon aan deze schrijver of in ruimere zin de drang om jezelf te bevrijden. Deed het een stuk beter in de Belgische charts dan in de Nederlandse.
Ook geen nummer dat uitblinkt bij onze broeders van RYM
0
geplaatst: 24 maart 2020, 11:20 uur
Wel symbolisch: zowel voor Editors als Muse waren dit de singles vanaf waar het definitief verkeerd ging.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 11:27 uur
Kijk, daar heb je de eerste topper (en dan bedoel ik niet Geer).
9. Editors - Papillon
20. Phoenix - Lisztomania
Deze was gewoon even wennen na hun eerdere werk, maar heeft volgens mij helemaal zijn plek gevonden in hun catalogus (die volgens mij van vrij constante kwaliteit is; maar wie ben ik)
9. Editors - Papillon
20. Phoenix - Lisztomania
Deze was gewoon even wennen na hun eerdere werk, maar heeft volgens mij helemaal zijn plek gevonden in hun catalogus (die volgens mij van vrij constante kwaliteit is; maar wie ben ik)
0
geplaatst: 24 maart 2020, 11:30 uur
2 overeenkomsten erbij.
01. Muse - Uprising
06. Phoenix - Lisztomania
12. Editors - Papillon
01. Muse - Uprising
06. Phoenix - Lisztomania
12. Editors - Papillon
0
geplaatst: 24 maart 2020, 11:40 uur
2 overlapjes, die had ik stiekem ook wel verwacht. Verder veel usual suspects van MusicMeter in de lijst, die dit jaar niet echt indruk op mij wisten te maken
16. Grizzly Bear - Two Weeks
18. Animal Collective - My Girls
16. Grizzly Bear - Two Weeks
18. Animal Collective - My Girls
0
geplaatst: 24 maart 2020, 11:49 uur
Mijn nummer 1 gaat niet meer komen dus beter wordt het vandaag niet meer.
2. Editors - Papillon
3. Muse - Uprising
15. Animal Collective - My Girls
2. Editors - Papillon
3. Muse - Uprising
15. Animal Collective - My Girls
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:03 uur
Johnny Marr schreef:
WTF. GrafGantz en ArthurDZ ZEG HIER WAT VAN. Nota bene één van hun matigste singles. Vreemd dat deze zo hoog scoort.
WTF. GrafGantz en ArthurDZ ZEG HIER WAT VAN. Nota bene één van hun matigste singles. Vreemd dat deze zo hoog scoort.
Ik zet hem alvast klaar
Papillon had ik op drie, dus mijn nummer 1 en 2 zullen wel niet meer komen.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:06 uur
Papillon is fijn hoor! Vooral live omdat dan veel confetti wordt rondgespoten (en de toegift voorbij is).
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:08 uur
ik sta nog steeds op 0 wat betreft mijn top 20.
Ahh, die is inderdaad heel fijn, kende 'm nog niet.
Maar Summertime Clothes of Brothersport hadden hier uiteraard in de lijst moeten staan.
GrafGantz schreef:
Ik ben hem meer gaan waarderen door deze leuke cover
Ik ben hem meer gaan waarderen door deze leuke cover
Ahh, die is inderdaad heel fijn, kende 'm nog niet.
Maar Summertime Clothes of Brothersport hadden hier uiteraard in de lijst moeten staan.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:08 uur
ik sta nog steeds op 0 wat betreft mijn top 20.
jij maakt er ook altijd een potje van
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:26 uur
Papillon, een nieuw dieptepunt werd bereikt. Alsof het niet erger kon dan Uprising. Jezusmina zeg, wat een gedrocht blijft dat toch, nietwaar Dance Lover?
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:30 uur
Nog maar 5 te gaan, en ik sta op 3 treffers. Wellicht was ik toch wat te enthousiast met m'n gokje van 6 overeenkomsten
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:37 uur
Ik sta ook nog maar op 2, had ook op iets meer gehoopt. Maar bands als Muse en Editors liggen ook behoorlijk buiten mijn blikveld, die heb ik helemaal niet overwogen.
Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.
Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 12:44 uur
Toch is de uitslag zo wel realistischer, zou wel heel toevallig zijn als meerdere mensen exact de smaak van het gemiddelde hebben.
1
geplaatst: 24 maart 2020, 13:04 uur
5. Fleet Foxes - Mykonos / False Knight on the Road
https://youtu.be/VZVCf6bQMJQ
Punten : 246
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #6 voor 2009
Chamber Folk, Indie Folk, Indie Pop
Van hun EP Sun Giant. Een wederom zoetgevooisde track, waarvan met name het laatste stuk flink indruk heeft gemaakt. Tekstueel lijkt het te gaan over een naaste met een donker geheim.
https://youtu.be/VZVCf6bQMJQ
Punten : 246
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #6 voor 2009
Chamber Folk, Indie Folk, Indie Pop
Van hun EP Sun Giant. Een wederom zoetgevooisde track, waarvan met name het laatste stuk flink indruk heeft gemaakt. Tekstueel lijkt het te gaan over een naaste met een donker geheim.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:04 uur
herman schreef:
Ik sta ook nog maar op 2, had ook op iets meer gehoopt. Maar bands als Muse en Editors liggen ook behoorlijk buiten mijn blikveld, die heb ik helemaal niet overwogen.
Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13).Ik sta ook nog maar op 2, had ook op iets meer gehoopt. Maar bands als Muse en Editors liggen ook behoorlijk buiten mijn blikveld, die heb ik helemaal niet overwogen.
Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:14 uur
So far, so good:
1. The Roots - How I Got Over
3. Pearl Jam - Just Breathe
4. Muse - Uprising
8. Editors - Papillion
19 Fleet Foxes - Mykonos
20 Grizzly Bear - Two Weeks
31 Lily Allen - The Fear
36 The xx - Crystalised
38 Fleet Foxes - Your Protector
1. The Roots - How I Got Over
3. Pearl Jam - Just Breathe
4. Muse - Uprising
8. Editors - Papillion
19 Fleet Foxes - Mykonos
20 Grizzly Bear - Two Weeks
31 Lily Allen - The Fear
36 The xx - Crystalised
38 Fleet Foxes - Your Protector
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:15 uur
De mooiste van Fleet Foxes wmb. Ik had hem ook ergens tussen 21 en 50.
Normaal staat het er wel bij, ook bij lager genoteerde plaatsen. Ik denk dat het een bug is van RYM, want in 2009 staat het bij geen enkele single erbij, zelfs niet bij de #1.
JoaMuse schreef:
(quote)
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13). Normaal staat het er wel bij, ook bij lager genoteerde plaatsen. Ik denk dat het een bug is van RYM, want in 2009 staat het bij geen enkele single erbij, zelfs niet bij de #1.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:17 uur
ranja schreef:
Toch is de uitslag zo wel realistischer, zou wel heel toevallig zijn als meerdere mensen exact de smaak van het gemiddelde hebben.
Toch is de uitslag zo wel realistischer, zou wel heel toevallig zijn als meerdere mensen exact de smaak van het gemiddelde hebben.
Zeker, Muse is nou eenmaal een populaire band. Als ze hier ook op 507 zouden eindigen zou ik dat niet geloofwaardig vinden in ieder geval.
1
geplaatst: 24 maart 2020, 13:17 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13). Gelukkig nog wel onder P.O.S.
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:32 uur
Waar blijven The Antlers!? Mykonos is gelukkig wel een topper:
7. Animal Collective - My Girls
8. Fleet Foxes - Mykonos
9. Fleet Foxes - Your Protector
17. Grizzly Bear - Two Weeks
21. Phoenix - Lisztomania
25. Pearl Jam - Got Some / Just Breathe
34. Fever Ray - When I Grow Up
36. The Roots - How I Got Over
39. The xx - Crystalised
7. Animal Collective - My Girls
8. Fleet Foxes - Mykonos
9. Fleet Foxes - Your Protector
17. Grizzly Bear - Two Weeks
21. Phoenix - Lisztomania
25. Pearl Jam - Got Some / Just Breathe
34. Fever Ray - When I Grow Up
36. The Roots - How I Got Over
39. The xx - Crystalised
0
geplaatst: 24 maart 2020, 13:36 uur
Arno schreef:
Wel symbolisch: zowel voor Editors als Muse waren dit de singles vanaf waar het definitief verkeerd ging.
Wel symbolisch: zowel voor Editors als Muse waren dit de singles vanaf waar het definitief verkeerd ging.
Deze twee singles doen het hier anders heel goed, dus er zijn ook andere meningen.
* denotes required fields.