menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
avatar van esteban
Poek schreef:
Yin en Yang, na een topper een minder nummer, zo blijft de lijst in evenwicht.


Dan is het nu weer tijd voor een minder nummer. Ahja, we slaan er ons wel door.

Die Animal Collective kende ik overigens nog niet. 't Is wat dubbel. I like their sound, maar op een gegeven moment begint het mij ook echt wel tegen te steken, te lang hetzelfde. Coole videoclip wel.


avatar van zaaf
6. Editors - Papillon
https://youtu.be/xeKMOhYtg9Y

Punten : 241
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #188 voor 2009
Post-Punk Revival, Electronic

Leadsingle van het derde album.
De titel verwijst naar de Franse schrijver Henri Charrière, die een grote tattoo van een vlinder op zijn borst had, en die van het gevangenenkamp Duivelseiland ontsnapte. Zijn autobiografie werd in '73 verfilmd met Steve McQueen als hoofdrolspeler.
Het nummer kan gezien worden als een eerbetoon aan deze schrijver of in ruimere zin de drang om jezelf te bevrijden. Deed het een stuk beter in de Belgische charts dan in de Nederlandse.
Ook geen nummer dat uitblinkt bij onze broeders van RYM

avatar van Arno
Wel symbolisch: zowel voor Editors als Muse waren dit de singles vanaf waar het definitief verkeerd ging.

avatar van remcodulac
Kijk, daar heb je de eerste topper (en dan bedoel ik niet Geer).

9. Editors - Papillon
20. Phoenix - Lisztomania

Deze was gewoon even wennen na hun eerdere werk, maar heeft volgens mij helemaal zijn plek gevonden in hun catalogus (die volgens mij van vrij constante kwaliteit is; maar wie ben ik)

avatar van esteban
2 overeenkomsten erbij.

01. Muse - Uprising
06. Phoenix - Lisztomania
12. Editors - Papillon

avatar van aerobag
2 overlapjes, die had ik stiekem ook wel verwacht. Verder veel usual suspects van MusicMeter in de lijst, die dit jaar niet echt indruk op mij wisten te maken

16. Grizzly Bear - Two Weeks
18. Animal Collective - My Girls

avatar van JoaMuse
Mijn nummer 1 gaat niet meer komen dus beter wordt het vandaag niet meer.

2. Editors - Papillon
3. Muse - Uprising
15. Animal Collective - My Girls

avatar van esteban
Nu ben ik wel benieuwd welke dat is, Joa.

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:
WTF. GrafGantz en ArthurDZ ZEG HIER WAT VAN. Nota bene één van hun matigste singles. Vreemd dat deze zo hoog scoort.


Ik zet hem alvast klaar

Papillon had ik op drie, dus mijn nummer 1 en 2 zullen wel niet meer komen.

avatar van EttaJamesBrown
Papillon is fijn hoor! Vooral live omdat dan veel confetti wordt rondgespoten (en de toegift voorbij is).

avatar van Koenr
ik sta nog steeds op 0 wat betreft mijn top 20.

GrafGantz schreef:
Ik ben hem meer gaan waarderen door deze leuke cover


Ahh, die is inderdaad heel fijn, kende 'm nog niet.

Maar Summertime Clothes of Brothersport hadden hier uiteraard in de lijst moeten staan.

avatar van zaaf
ik sta nog steeds op 0 wat betreft mijn top 20.
jij maakt er ook altijd een potje van

avatar van Koenr
Jep. Dit topic is confronterend.

avatar van Johnny Marr
Papillon, een nieuw dieptepunt werd bereikt. Alsof het niet erger kon dan Uprising. Jezusmina zeg, wat een gedrocht blijft dat toch, nietwaar Dance Lover?

avatar van GrafGantz
Nog maar 5 te gaan, en ik sta op 3 treffers. Wellicht was ik toch wat te enthousiast met m'n gokje van 6 overeenkomsten

avatar van herman
Ik sta ook nog maar op 2, had ook op iets meer gehoopt. Maar bands als Muse en Editors liggen ook behoorlijk buiten mijn blikveld, die heb ik helemaal niet overwogen.

Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.

avatar van ranja
Toch is de uitslag zo wel realistischer, zou wel heel toevallig zijn als meerdere mensen exact de smaak van het gemiddelde hebben.

avatar van zaaf
5. Fleet Foxes - Mykonos / False Knight on the Road
https://youtu.be/VZVCf6bQMJQ

Punten : 246
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #6 voor 2009
Chamber Folk, Indie Folk, Indie Pop

Van hun EP Sun Giant. Een wederom zoetgevooisde track, waarvan met name het laatste stuk flink indruk heeft gemaakt. Tekstueel lijkt het te gaan over een naaste met een donker geheim.

avatar van JoaMuse
herman schreef:
Ik sta ook nog maar op 2, had ook op iets meer gehoopt. Maar bands als Muse en Editors liggen ook behoorlijk buiten mijn blikveld, die heb ik helemaal niet overwogen.

Uprising staat bij RYM zelfs niet eens bij de eerste 1500 zie ik. Toch wel heel opvallend, want meestal halen nummers met dat gemiddelde het wel bij zo'n hoog aantal stemmen.
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13).

avatar van west
So far, so good:

1. The Roots - How I Got Over
3. Pearl Jam - Just Breathe
4. Muse - Uprising
8. Editors - Papillion
19 Fleet Foxes - Mykonos
20 Grizzly Bear - Two Weeks

31 Lily Allen - The Fear
36 The xx - Crystalised
38 Fleet Foxes - Your Protector

avatar van herman
De mooiste van Fleet Foxes wmb. Ik had hem ook ergens tussen 21 en 50.
JoaMuse schreef:
(quote)
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13).

Normaal staat het er wel bij, ook bij lager genoteerde plaatsen. Ik denk dat het een bug is van RYM, want in 2009 staat het bij geen enkele single erbij, zelfs niet bij de #1.

avatar van herman
ranja schreef:
Toch is de uitslag zo wel realistischer, zou wel heel toevallig zijn als meerdere mensen exact de smaak van het gemiddelde hebben.

Zeker, Muse is nou eenmaal een populaire band. Als ze hier ook op 507 zouden eindigen zou ik dat niet geloofwaardig vinden in ieder geval.

avatar van jordidj1
JoaMuse schreef:
(quote)
Hoe zie je dat? Omdat er op de pagina van de single dan een notering bij staat zeker? Maar misschien wordt dat enkel vermeld bij een top 500-notering, ik heb Uprising namelijk gevonden op 507 (pagina 13).


Gelukkig nog wel onder P.O.S.

avatar van Johnny Marr
Waar blijven The Antlers!? Mykonos is gelukkig wel een topper:

7. Animal Collective - My Girls
8. Fleet Foxes - Mykonos
9. Fleet Foxes - Your Protector
17. Grizzly Bear - Two Weeks

21. Phoenix - Lisztomania
25. Pearl Jam - Got Some / Just Breathe
34. Fever Ray - When I Grow Up
36. The Roots - How I Got Over
39. The xx - Crystalised

avatar van Koenr
Waar blijft Camera Obscura bedoel je?!

avatar van aerobag
Waar blijft St. Vincent?

avatar van JoaMuse
Johnny Marr schreef:
Waar blijven The Antlers!?
Op plek 2.

avatar van west
Arno schreef:
Wel symbolisch: zowel voor Editors als Muse waren dit de singles vanaf waar het definitief verkeerd ging.

Deze twee singles doen het hier anders heel goed, dus er zijn ook andere meningen.

avatar van johan de witt
Waar blijft Daniel?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:35 uur

geplaatst: vandaag om 10:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.