MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
zaaf
en 5 minuutjes lijkt me wat overdreven, maar ik ben ook geen diginerd
heb wel de top 200 2013, 17 nummers ontbreken. kwartier werk.

top 200 van 2013

8x VS
4x VK
3x Canada
1x Duitsland, Ierland, Nederland, Noorwegen, Zweden

M'n nummer #1 zou deze editie moeten kunnen winnen

zaaf
het laatste decennium van dit spel!

40 lijsten met totaal 343 singles geven een nummer 1 die 19x is verkozen en daarmee precies 400 punten behaalde
138 punten is de grens van wel/geen top 20

tot zover...

En zijn er in 2010 nog leuke videoclips gemaakt? Zeker wel! Zo heeft het meest aangevraagde nummer bij Serious Request 2010 een erg leuke clip, vooral voor tennisliefhebbers (ranboy? Gretz?)
Martin Solveig moet op Rolland Garros een wedstrijd tennissen tegen Bob Sinclar. Hij kan er echter niet veel van, maakt geen punt en binnen no-time is het matchpoint. Dan komt zijn geheime liefde op de tribune zitten. HIj vindt nieuwe krachten, slaat een geweldige bal, maar de scheids geeft 'm uit. Game, set, match Sinclar? Novak Djokovic bemoeit zich op Mcenroeachtige wijze ermee en zorgt zo voor een keerpunt in de wedstrijd. Het wordt zelfs matchpoint Solveig! Maar dan zorgt een andere toptenniser, Gael Monfils, voor nog een dramatische wending...

Maar goed, er is baas boven baas en natuurlijk heeft OK Go weer de beste video van het jaar gemaakt. Ik vermoed vooral voor nerds leuk (ik ga dit keer niet taggen, maar er zitten er vast een boel op de site). Ik vind hun Rube Goldbergmachine ("een complex apparaat dat een zeer eenvoudige opgave onnodig langzaam, indirect en omstandig uitvoert. Daarbij worden verschillende delen (bijvoorbeeld conservenblikken, kogels en bindtouw, enz.) zo opgebouwd, dat ze een kettingreactie geven die uiteindelijk helemaal aan het eind zijn doel bereikt. ") in ieder geval bijzonder fascinerend. Veel leuker dan domino day!

dix
Goedemorgen zaaf

zaaf
20. Ariel Pink’s Haunted Graffiti - Round And Round / Mistaken Wedding
https://youtu.be/yU8zUSCrWv0

Punten : 138
Nom. : 6x
Nr. 1 van : aerobag

RYM's #14 voor 2010
Psychedelic Pop, Hypnagogic Pop

Dubbele A-kant single van, en dat komt opvallend genoeg vaker voor, hun 8e (live album meegerekend), Before Today. Round and Round bestond aanvankelijk uit een Afrikaans klinkend thema en een meer psychedelisch jaren 60 deel.
Gitarist Cole M. Greif-Neill hierover: It was like two songs in one. We wrote new parts and rearranged it in a total ramshackle way into a very-not-cohesive song.

19. Janelle Monáe - Tightrope
https://youtu.be/C4qcIAZ1cV0

Punten : 146
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #23 voor 2010
Contemporary R&B, Pop Rap

2e single van haar debuutalbum, met hulp van Big Boi.
Monae over de song: Tightrope' is basically dealing with how in life it's important to keep your balance and not get too high or low about things during the time when you're either being praised or being criticised. Which is something that, as artists, Big Boi and I could both relate to, because there are so many peaks and dips along the journey of just being an artist on the road to success. So we both felt it was important to kinda help those everyday working people who are constantly dealing with life's obstacles, by giving them like a tutorial on how to deal with issues face-on.

Die nr. 20, nog nooit van gehoord. De bandnaam wel vaag... maar het nummer? Nope, niet zien aankomen. Tightrope had ik in m'n bubbling-under:

31. Janelle Monáe – Tightrope

Er staar in die top 10 van de top 40 een nummer dat ook in mijn top tien staat

Ariel Pinks etc staat daarentegen in mijn top dertig.

Welkom in de club, Janelle.

6. Janelle Monáe - Tightrope

Poek schreef:

Ariel Pinks etc staat daarentegen in mijn top dertig.
Yeah!

remcodulac schreef:
(quote)
Yeah!

Die single van Usher is van een paar jaar eerder.

Poek schreef:
Applausje voor jezelf?
Bij mij net niet de top 20 gehaald.

Zo gelijk 2 keer raak.

Ariel Pink had ik op 3 of 4, magistraal nummer. Had hem niet verwacht eigenlijk!

Jaaa Janelle. ❤️❤️

Ook leuk om Ariel Pink hier terug te zien. Zijn eerste echte studioplaat, maar het werkte voor mij minder goed dan zijn oude lo-fi spul. Toch ergens in de bubbling under deze.

04. Janelle Monáe - Tightrope

Oeh Janelle dat is lekker wakker worden. Ik heb nog eentje van haar hoger, hopelijk komt die ook nog.

zaaf
18. Gorillaz - Stylo
https://youtu.be/l4r3WTryJyk

Punten : 148

RYM's #54 voor 2010
Electropop, Alternative Dance

Leadsingle van Plastic Beach. Met hulp van Mos Def en Bobby Womack. De laatste kende de Gorillaz niet, maar liet zich door zijn kleindochter overtuigen. Opdracht van Albarn: zing wat je voor de geest komt als je de band hoort…
Womack: I was in there for an hour going crazy about love and politics, getting it off my chest
Hij raakte ervan van zijn stokje, verhit als hij was, door zijn kelderende bloedsuiker - hij is diabeet...

17. Belle and Sebastian - I Want the World to Stop
https://youtu.be/mmhK487lzsU

Punten : 160

RYM's #46 voor 2010
Twee Pop, Indie Pop

2e van hun 8e. Met zang van de vrouw van Marcus Mumford, Carey Mulligan.
Over de behoefte ons stop te kunnen zetten, onze manier van leven, van denken.

Ik heb een andere Gorillaz, Stylo is niet echt mijn favoriet van de band.

Stylo natuurlijk ook en nog eentje van hen hoger

Stylo, wat een banger

16. Gorillaz - Stylo
31. Janelle Monáe – Tightrope

Stylo vond ik destijds geweldig, mooie clip ook. Maar nu niet eens meer overwogen, want behoorlijk overvleugeld door de meeste andere tracks op Plastic Beach, ondanks Bobby. Ik heb dan ook 3 andere van Gorillaz in de top 50.

Write About Love was dan weer een ronduit teleurstellende plaat van Belle and Sebastian, maar dit nummer dan weer een fijn lichtpuntje.

03. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
15. Janelle Monáe - Tightrope
25. Belle and Sebastian - I Want the World to Stop

12. Belle and Sebastian - I Want the World to Stop

Ik heb maar liefst 3 gorilla's in mijn top 20:

15 Gorillaz - Stylo

36 Janelle Monáe - Tightrope

jordidj1 schreef:
Oeh Janelle dat is lekker wakker worden.

Pssst, jongens opletten wat je zegt! Jordi is moderator geworden...

Een wat mindere van B&S, en daarom ondanks mijn profielplaatje niet in mijn top 20 (hoewel niet ver eronder).

Heb ze allebei. Ook 19 en 20 zijn leuk bij de eerste beluistering/beoordeling.

Leuk begin
Maar helaas een andere Janelle...

19. Janelle Monáe – ***
20. Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Round and Round

Belle op 2 , Stylo op 4.

Nope, teller staat nog op nul hier. Ik ook altijd met m'n afwijkende smaak.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.