Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:13 uur
zaaf schreef:
Ik weet het niet met Polly... er is iets dat mij stevig kan storen, zo ook met deze.
Ik weet het niet met Polly... er is iets dat mij stevig kan storen, zo ook met deze.
Ja, dat heb ik nou ook met bepaalde genres/artiesten...Maar je smaak kan niet Überal liggen...

1
geplaatst: 7 april 2020, 10:14 uur
Glorieus! Heerlijke b side btw, met die grote kanonnen!
4. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder / The Big Guns Called Me Back Again
7. PJ Harvey - Let England Shake
11. Elbow - Lippy Kids
12. Bon Iver - Holocene
4. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder / The Big Guns Called Me Back Again
7. PJ Harvey - Let England Shake
11. Elbow - Lippy Kids
12. Bon Iver - Holocene
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:19 uur
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:25 uur
johan de witt schreef:
De op één na beste PJ van dit jaar
De op één na beste PJ van dit jaar
Mee eens, maar zou dat badplaatsje winnen denk je?
0
geplaatst: 7 april 2020, 10:31 uur
remcodulac schreef:
Nog steeds in de race met Poek voor de non-mainstream award.
Nog steeds in de race met Poek voor de non-mainstream award.
Jij gaat vast winnen, want ik kom op 2 uit.
18. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:35 uur
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:38 uur
Marvin Gaye zingt zacht
Ik praat over voetbal maar zij weet waar ik op wacht
Ik praat over voetbal maar zij weet waar ik op wacht
1
geplaatst: 7 april 2020, 10:43 uur
Indië? Wel typisch dat de twee beste releases met Marvin uit Nederland komen 

1
zaaf
geplaatst: 7 april 2020, 11:10 uur
6. Black Keys - Lonely Boy
https://youtu.be/ga8eRdFK710
Punten : 215
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #89 voor 2011
Garage Rock, Blues Rock
Black Keys, het Ohioiaanse bluesrockduo, liet al zich eerder zien in dit spelverband maat tot vorig jaar was dat uitermate bescheiden. In 2010 hadden ze 2 ijzers in het vuur waar de minste van de twee toch nog bijna in de top 20 terecht kwam.
Nu, met hun bekendste (werd veel ingezet bij commercials en sportevenementen), stampen de heren Auerbach en Carney de top 10 in.
Leuk nummer hoor.
https://youtu.be/ga8eRdFK710
Punten : 215
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #89 voor 2011
Garage Rock, Blues Rock
Black Keys, het Ohioiaanse bluesrockduo, liet al zich eerder zien in dit spelverband maat tot vorig jaar was dat uitermate bescheiden. In 2010 hadden ze 2 ijzers in het vuur waar de minste van de twee toch nog bijna in de top 20 terecht kwam.
Nu, met hun bekendste (werd veel ingezet bij commercials en sportevenementen), stampen de heren Auerbach en Carney de top 10 in.
Leuk nummer hoor.
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:14 uur
Maar dat is toch een leuke verrassing! Daar is dan toch de bluesrock van the Black Keys... en gelijk maar in de top 10 (volgend jaar meer?!).
2. The Roots - Make My
3. The Black Keys - Lonely Boy
8. Adele - Rolling in the Deep
9. Lana Del Rey - Born to Die
15 Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
34 Bon Iver - Holocene
35 Chromatics - Kill for Love
38 Django Django - Default
2. The Roots - Make My
3. The Black Keys - Lonely Boy
8. Adele - Rolling in the Deep
9. Lana Del Rey - Born to Die
15 Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
34 Bon Iver - Holocene
35 Chromatics - Kill for Love
38 Django Django - Default
1
geplaatst: 7 april 2020, 11:17 uur
Overbodige band wel...tis niet dat we zoiets niet eerder gehoord hebben...
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:23 uur
luigifort schreef:
Jezus Luigi!
Er is al bluesrock gemaakt, dus is het overbodig..... dan zou dat dus voor bijna alle muziek gelden die nu gemaakt wordt. Zeker voor de muziek die jij goed vindt.
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:24 uur
GrafGantz schreef:
Ik snap nog altijd niet dat Let England Shake zo'n beetje het meest populaire en hoogst gewaardeerde PJ album is. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik snap nog altijd niet dat Let England Shake zo'n beetje het meest populaire en hoogst gewaardeerde PJ album is. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ligt zeker niet aan jou. Ik kan mij hier helemaal in vinden.
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:25 uur
west schreef:
Jezus Luigi!
Er is al bluesrock gemaakt, dus is het overbodig..... dan zou dat dus voor bijna alle muziek gelden die nu gemaakt wordt. Zeker voor de muziek die jij goed vindt.
(quote)
Jezus Luigi!
Precies hetzelfde ja! Bluesrock van eerdere tijden is beter dan dit aftreksel. Zo besprak ik gister een nummer van White Lies (mijn muziek) en daar kon ik dus ook niks mee -----> slap aftreksel...
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:27 uur
luigifort schreef:
Precies hetzelfde ja! Bluesrock van eerder tijden is beter dan dit aftreksel. Zo besprak ik gister een nummer van White Lies (mijn muziek) en daar kon ik dus ook niks mee -----> slap aftreksel...
Precies hetzelfde ja! Bluesrock van eerder tijden is beter dan dit aftreksel. Zo besprak ik gister een nummer van White Lies (mijn muziek) en daar kon ik dus ook niks mee -----> slap aftreksel...
Het leuke van the Black Keys is dat zij zich een geheel eigen herkenbare modernere stijl hebben aangemeten. Daar kan je van houden of niet, maar een slap aftreksel is het niet.
1
geplaatst: 7 april 2020, 11:28 uur
west schreef:
Hou toch op man! En vertel mij niks over bluesrock. Het leuke van the Black Keys is dat zij zich een geheel eigen herkenbare modernere stijl hebben aangemeten. Daar kan je van houden of niet, maar een slap aftreksel is het niet.
(quote)
Hou toch op man! En vertel mij niks over bluesrock. Het leuke van the Black Keys is dat zij zich een geheel eigen herkenbare modernere stijl hebben aangemeten. Daar kan je van houden of niet, maar een slap aftreksel is het niet.
Dat is jouw mening en niet een vaststaand feit...
1
geplaatst: 7 april 2020, 11:46 uur
Niet in mijn lijst, maar Black Keys heb ik altijd wel een leuke act gevonden. Slap aftreksel zou ik het niet noemen, daarvoor hebben ze zich teveel een eigen stijl aangemeten. Ze hebben wel degelijk moeite gedaan om de blues rock met indie rock samen te laten smelten, het zijn geen 1 op 1 blues rock kopieën.
Kunnen we het nog even over Danger Mouse hebben? Hij heeft dit album geproduceerd en duidelijk zijn stempel erop gedrukt, zoals hij altijd doet. Hij werkte overigens al vaker samen met Black Keys. Danger Mouse is een interessante producer. Hij heeft de kracht om artiesten weer 'fris' te laten klinken, maar zijn sound vind ik ook weer heel clean, waardoor artiesten hun ruige randje kunnen verliezen. Dat overkwam naar mijn gevoel Black Keys wel enigszins op dit album
Kunnen we het nog even over Danger Mouse hebben? Hij heeft dit album geproduceerd en duidelijk zijn stempel erop gedrukt, zoals hij altijd doet. Hij werkte overigens al vaker samen met Black Keys. Danger Mouse is een interessante producer. Hij heeft de kracht om artiesten weer 'fris' te laten klinken, maar zijn sound vind ik ook weer heel clean, waardoor artiesten hun ruige randje kunnen verliezen. Dat overkwam naar mijn gevoel Black Keys wel enigszins op dit album
3
zaaf
geplaatst: 7 april 2020, 11:47 uur
Eerder beter gedaan... daar dreigt een ouwelullengesprek...
0
geplaatst: 7 april 2020, 11:52 uur
GrafGantz schreef:
Dat laatste idd.
2. Bon Iver - Holocene
8. Tyler, the Creator - Yonkers
9. Elbow – Lippy Kids
16. The Horrors - Still Life
25. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder
Lonely Boy staat wel érg hoog zeg, maar is een classic geworden ondertussen. Ik heb 'm niet.
Ook vergeten, sorry

0
geplaatst: 7 april 2020, 12:01 uur
Danger Mouse? Nou, als dat vandaag nog zou kunnen.
Er leiden wel meer wegen naar Rome.
Er leiden wel meer wegen naar Rome.
1
geplaatst: 7 april 2020, 12:02 uur
Die B-kant van The Words is ook goed zeg, dat dat het album niet gehaald heeft 

* denotes required fields.