MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Wait is wel anders, maar zo'n stijlbreuk heeft M83 hier toch ook weer niet gemaakt?

Niet? Ik vind het echt in niks vergelijkbaar. Overigens kende ik deze nauwelijks maar dat vind ik niet zo erg, kom er nu ook niet door. Maar bij Midnight City was ik m'n interesse al compleet verloren.

zaaf
12. Grimes - Genesis
https://youtu.be/XhflnGpsvsQ

Punten : 187
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #10 voor 2012
Synthpop

Succesvolle leadsingle van Visions, de derde van mevrouw Boucher. Album gemaakt onder een zelfopgelegde tijdsdruk, met nauwelijks slaap en veel pillen. 
Over dat liefde begint met liefde voor jezelf.

11. Frank Ocean - Pyramids
https://youtu.be/JdWIqh8dJxU

Punten : 193
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #1 voor 2012
Alternative R&B, Electropop, Contemporary R&B

Geen fatsoenlijke live-video van te vinden. Dan maar de clip. 
Meesterwerkje van Christopher Breaux's debuutalbum Channel Orange. Met bijdrage van John Mayer op gitaar. 
Een bijna 10 minuten durende zwoele muzikale exploratie, tekstueel het thema seks en verliefdheid op verschillende manieren benaderend.

Ik had Grimes toch wel wat hoger verwacht. Geweldig nummer. Ze is nu populairder dan ooit, maar eigenlijk was ze hier op haar best.

Deze meesterwerkjes heb ik beide niet, wel mooi dat je een keer voor Genesis kan kiezen zonder nagewezen te worden

Ik heb een andere Grimes

Nog altijd geen klachten:

4. Kavinsky - Nightcall
10. M83 - Wait
11. Röyksopp - Running to the Sea
17. Frank Ocean - Pyramids

23. Bat for Lashes - Laura
27. Lana Del Rey - Summertime Sadness

Opvallend, Pyramids niet in de top 10. Staat toch vrij hoog (143) in de ladder (en #1 op RYM).

2. Frank Ocean - Pyramids
10. Kavinksy - Nightcall
14. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea

Toplijst tot nu toe, 3 hits en nog een aantal nummers die het in een top 30 of zeker top 50 bij mij wel gehaald zouden hebben.

3. Röyksopp Feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
4. Grimes - Genesis
19. Santigold - Disparate Youth

Had Pyramids en Genesis ook hoger verwacht (de rest heeft toch niet voor die andere promo van haar gekozen hoop ik)

4. Grimes - Genesis
6. Kavinsky - Nightcall
9. M83 - Wait
10. Frank Ocean - Pyramids
13. Lana Del Rey - Summertime Sadness
14. Bat For Lashes - Laura

21. Santigold - Disparate Youth
30. Röyksopp - Running to the Sea

Pyramids zo laag.

Pyramids zo hoog

Pyramids bij de beste 20

Deze Grimes bij mij op 6

johan de witt schreef:
Ik heb een andere Grimes

Ik een andere Genesis...

Nog niet helemaal mijn lijst, maar dat komt niet geheel onverwachts gezien dat de meeste Electronica- en Synth-genres (het blijft toch bizar welke genres RYM allemaal kent, maar dat terzijde) me niet zo liggen.

6. Mark Lanegan - The Gravedigger's Song
12. alt-J - Tessellate

Bonk schreef:
het blijft toch bizar welke genres RYM allemaal kent, maar dat terzijde

Ja, dat neem ik ook absoluut niet serieus

Ik zou zweren dat Genesis in mijn lijstje stond, maar kennelijk heb ik voor haar andere single gekozen. Allebei geweldig natuurlijk.

Kunnen jullie Genesis en Oblivion uit elkaar houden? Ik niet, verwar ze altijd met elkaar. Allebei meer dan prima though.

1. M83 - Wait
5. Frank Ocean - Pyramids
8. Lana Del Rey - Summertime Sadness
15. alt-J (∆) - Tessellate

channel ORANGE was toch niet het debuutalbum van Ocean, zaaf? Swim Good staat op z'n debuut, die had ik vorig jaar op dezelfde positie als Pyramids nu.

Johnny Marr schreef:
Kunnen jullie Genesis en Oblivion uit elkaar houden? Ik niet, verwar ze altijd met elkaar. Allebei meer dan prima though.
Die ander mocht niet meedoen (p****) dus je moest ze zelfs niet uit mekaar kunnen houden. Ik hoor beide graag maar Genesis is wel mijn favoriet nummer van haar

Johnny Marr schreef:
channel ORANGE was toch niet het debuutalbum van Ocean, zaaf? Swim Good staat op z'n debuut, die had ik vorig jaar op dezelfde positie als Pyramids nu.

Volgens Wikipedia:

"Nostalgia, Ultra (stylized as nostalgia,ULTRA. and occasionally nostalgia/ultra) is the debut mixtape by American singer Frank Ocean."

"Channel Orange (stylized as channel ORANGE) is the debut studio album by American R&B singer and songwriter Frank Ocean."

Mixtape, album. Potato, potato.

Beiden in mijn top 40. Pyramids vind ik niet de beste Frank Ocean dit jaar.

zaaf
10. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
https://youtu.be/zRD8OjPJCmw

Punten : 194
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : zaaf

RYM's #5 voor 2012
Conscious Hip Hop, West Coast Hip Hop

Tweede single van Lamar, en de leadsingle van zijn prijsalbum good kid, m.A.A.d. city. 
Een oprechte blik op drankgebruik, in de familie, in de vriendenkring, maar vooral hoe het is voor Kendrick. Gekozen is voor een trap-productie van T-Minus.

Johnny Marr schreef:

Oblivion nog iets melodieuzer ofzo? Maar inderdaad gewoon twee kleppers.

Fijn dat Kendrick zijn intrede doet. Ik had een andere en ben nog zoekende in zijn repertoire.

Wel in m'n lijst, niet in de punten.

4. Kavinsky - Nightcall
10. M83 - Wait
11. Röyksopp - Running to the Sea
17. Frank Ocean - Pyramids

22. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
23. Bat for Lashes - Laura
27. Lana Del Rey - Summertime Sadness

GrafGantz schreef:
Wel in m'n lijst, niet in de punten.

Idem, alsook de positie.

1. M83 - Wait
5. Frank Ocean - Pyramids
8. Lana Del Rey - Summertime Sadness
15. alt-J (∆) - Tessellate

22. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)

Die Kenny heb ik ook en nog een Kenny hoger.

Met drank het zwembad in is nooit een goed idee...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.