MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
stardust_be schreef:
Op elke bron die ik maar kon vinden (RYM, wiki, discogs) stond dat dit enkel gereleased was als promo dus niet opgenomen in mijn lijst. Niet iedereen heeft blijkbaar dezelfde moeite gedaan

Ik moet dat checken van promo's echt nog in m'n systeem krijgen. Excuus zaaf

First Aid Kit met hun mooiste! ♡

Ik ben trouwens mainstreamer dan ooit in 2012. Heerlijk in het beste jaar uit de popgeschiedenis

3. First Aid Kit - Emmylou
4. Santigold - Disparate Youth
5. Spinvis - Kom Terug
6. Röyksopp - Running to the Sea
7. Todd Terje - Inspector Norse
8. Grimes - Oblivion
13. M83 - Wait
18. Grimes - Genesis

21. Kavinsky - Nightcall
23. Bat For Lashes - Laura
25. Lana Del Rey - Summertime Sadness
26. Frank Ocean - Pyramids

Amai, 5 van de 12 top 20-noteringen zijn een 1e plek. Typische love/hate-plaat zou je op basis daarvan zeggen, terwijl Emmylou net niet zo gezien word denk ik. Soit, ik ben blij met Emmylou in de top 5!

1. First Aid Kit - Emmylou
3. Röyksopp Feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
4. Grimes - Genesis
17. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
19. Santigold - Disparate Youth

7. Bat for Lashes - Laura
8. Grimes - Genesis
16. Todd Terje - Inspector Norse
-
40. M83 - Wait

Toch al 3 overeenkomsten en ik verwacht er nog wel 1 of 2 uit mijn top 20.

Viel me trouwens op dat één van de grootste MuMeAfrekening hits aller tijden niet op RYM staat
Desondanks heeft de single wel een videoclip en een Wikipedia-lemma...

edit: heb hem toegevoegd op RYM, nu maar afwachten

JoaMuse schreef:
Amai, 5 van de 12 top 20-noteringen zijn een 1e plek. Typische love/hate-plaat zou je op basis daarvan zeggen, terwijl Emmylou net niet zo gezien word denk ik. Soit, ik ben blij met Emmylou in de top 5!

Alhoewel ik ze nou niet precies hate, zal ik de enorme voorliefde die jullie hier voor First Aid Kit hebben persoonlijk nooit helemaal kunnen omvatten

Het is een lief liedje, maar voor mij te gelikt om me echt te bekoren.

Emmylou kon natuurlijk niet ontbreken, een van de mooiste liedjes van de tennies.
Mijn meest beluisterde nummer volgens last.fm

1. First Aid Kit - Emmylou
4. Grimes - Genesis
6. Kavinsky - Nightcall
9. M83 - Wait
10. Frank Ocean - Pyramids
13. Lana Del Rey - Summertime Sadness
14. Bat For Lashes - Laura

21. Santigold - Disparate Youth
30. Röyksopp - Running to the Sea
35. Todd Terje - Inspector Norse

dix
JoaMuse schreef:
(quote)
Alles in orde of heb je eerste hulp nodig?

Je hebt iemand gestuurd begrijp ik. Laten we de zorg dan maar weer eens bedanken.

stardust_be schreef:
Emmylou kon natuurlijk niet ontbreken, een van de mooiste liedjes van de tennies.
Mijn meest beluisterde nummer volgens last.fm

Oei, ik heb 'm ook al 36 keer afgespeeld.
Toch staat 'ie "maar" op plek tien bij mij, moet je nagaan hoe goed de rest is dan.

Keb geen zin om dat na te gaan...

zaaf
4. DIIV - Doused
https://youtu.be/_-3JsOU27Tg

Punten : 278
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #82 voor 2012
Post-Punk, Neo-Psychedelia

Band van zanger/gitarist/songwriter Zach Smith. Aanvankelijk Dive, en een soloproject, toen het contract met Captured Tracks werd getekend werd het DIIV en werden bas, drum en gitaar erbij gehaald.
Over het verlaten van het gezin door Smith's vader toen hij 4 was.
Verrassende notering, of wat?

dix
Dat ga ik eens op mijn gemak uitzoeken ...

Hee, de drummer in het filmpje heeft iets gemeen met herman!

5. DIIV - Doused
10. Kavinksy - Nightcall
14. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea

zaaf
Poek schreef:
Hee, de drummer in het filmpje heeft iets gemeen met herman!

5. DIIV - Doused
10. Kavinksy - Nightcall
14. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
hahaha, ik was al naar een baard aan t zoeken, maar die heeft ie niet...

Hoeveel keer hebben we deze beluisterd?

zaaf schreef:
hahaha, ik was al naar een baard aan t zoeken, maar die heeft ie niet...

Ik weet het toevallig (keer gezien bij een popquiz die Herman presenteerde), maar ik kan me voorstellen dat wat ik bedoel voor sommige mensen nieuw is.

herman schreef:

Viel me trouwens op dat één van de grootste MuMeAfrekening hits aller tijden niet op RYM staat
Desondanks heeft de single wel een videoclip en een Wikipedia-lemma...

edit: heb hem toegevoegd op RYM, nu maar afwachten
Nou, als je het als single op RYM aanmeldt zal de release vast wel blijven staan op RYM maar erg sterke bronnen heb je niet opgegeven. Als de band zelf of het record label de release als single vermelden heb je een goede bron (ook als er geen download page meer van een file is) maar je hebt (slechts) wiki en 2 muziek e-zines (?) opgegeven als bronvermelding. Dat zijn niet echt officiële bronnen.

Het lijkt erop dat in het digitale tijdperk het niet meer "interessant" is om een release ook een single te noemen; waar in bv. de 80s alleen een videoclip werd gemaakt voor een single, is dat niet altijd meer het geval.

Ik snap jouw beweegredenen wel om de release toe te voegen, zelf vind ik het ook raar dat een videoclip niet per se officieel een single is. Met al dat geneuzel hier in dit topic over wel of geen promo, is jouw toevoeging eigenlijk nog een stuk dubieuzer. Bij een promo kan de download pagina van een digitale track verdwenen zijn, gelukkig is er dan nog een fysieke promo, dan kan het nummer in ieder geval nog in de RYM-singles lijst geplaatst worden/staan. Maar ... als ieder artikel dat een videoclip een single noemt afdoende bron is, wordt RYM er alleen maar dubieuzer op. In algemene zin kan er bij een promo sprake zijn (geweest) van een digitale download, bij een videoclip is dat nog maar de vraag.

Poek schreef:
(quote)

Ik weet het toevallig (keer gezien bij een popquiz die Herman presenteerde), maar ik kan me voorstellen dat wat ik bedoel voor sommige mensen nieuw is.
Voor mij is het oud nieuws.

Hemeltje, hoe staat Doused niet in mijn top 20? Die moet er echt last last minute afgevallen zijn. Vette postpunktrack.

Ik vond die First Aid Kit van vorig jaar een stuk beter, maar daar blijk ik redelijk alleen in te staan zo te zien.

3. Todd Terje - Inspector Norse
4. Kavinsky - Nightcall
10. M83 - Wait
11. Röyksopp - Running to the Sea
17. Frank Ocean - Pyramids

22. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
23. Bat for Lashes - Laura
26. First Aid Kit - Emmylou
27. Lana Del Rey - Summertime Sadness

Geweldig nummer en minstens zo goed t-shirt van de drummer.

Grappig dat je dat nog weet, Poek. En als ik me goed herinner legde jouw team tijdens de quiz ook al de connectie tussen mijn shirt en het fragment dat speelde...

DjFrankie (moderator)
02 DIIV - Doused
20 Santigold - Disparate Youth

Nummer 1,3,4 verwacht ik ook nog

herman schreef:
Geweldig nummer en minstens zo goed t-shirt van de drummer.

Grappig dat je dat nog weet, Poek. En als ik me goed herinner legde jouw team tijdens de quiz ook al de connectie tussen mijn shirt en het fragment dat speelde...

Dat hielp wel ja! Al weet ik niet of het toen al oud nieuws was voor remcodulac.

Arno schreef:
Hemeltje, hoe staat Doused niet in mijn top 20? Die moet er echt last last minute afgevallen zijn. Vette postpunktrack.

Doused ben ik gelukkig niet vergeten.

1. M83 - Wait
2. DIIV - Doused
5. Frank Ocean - Pyramids
8. Lana Del Rey - Summertime Sadness
9. Nick Cave & the Bad Seeds - We No Who U R
15. alt-J (∆) - Tessellate

22. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)

Emmylou is echt matig trouwens, heeft niks te zoeken in de top 10. M'n CSL-homies aerobag en Koenr weten die shit wel.

Salvadore schreef:
Ik snap jouw beweegredenen wel om de release toe te voegen, zelf vind ik het ook raar dat een videoclip niet per se officieel een single is. Met al dat geneuzel hier in dit topic over wel of geen promo, is jouw toevoeging eigenlijk nog een stuk dubieuzer. Bij een promo kan de download pagina van een digitale track verdwenen zijn, gelukkig is er dan nog een fysieke promo, dan kan het nummer in ieder geval nog in de RYM-singles lijst geplaatst worden/staan. Maar ... als ieder artikel dat een videoclip een single noemt afdoende bron is, wordt RYM er alleen maar dubieuzer op. In algemene zin kan er bij een promo sprake zijn (geweest) van een digitale download, bij een videoclip is dat nog maar de vraag.

Weet niet o je wel eens iets hebt toegevoegd op RYM, maar je moet bronnen geven om aan te tonen dat het geen verzonnen release betreft. En genoemde sites als Drowned in Sound zijn toch al jarenlang toonaangevende muzieksites. Ik had hem ook aan streaming aan kunnen merken, zo werd 'ie destijds ook - voorafgaand aan het album - uitgebracht door de band zelf op Spotify. Wat precies een single is kun je over discussiëren, maar als ik het binnen de regels van RYM kan toevoegen als single, waarom niet?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Doused ben ik gelukkig niet vergeten.
https://i.ibb.co/M6Kv8zj/wm.png

Doused was jarenlang m'n ringtone, maar dat is nu net niet voldoende voor de top 20

3. First Aid Kit - Emmylou
4. Santigold - Disparate Youth
5. Spinvis - Kom Terug
6. Röyksopp - Running to the Sea
7. Todd Terje - Inspector Norse
8. Grimes - Oblivion
13. M83 - Wait
18. Grimes - Genesis

21. Kavinsky - Nightcall
23. Bat For Lashes - Laura
24. DIIV - Doused
25. Lana Del Rey - Summertime Sadness
26. Frank Ocean - Pyramids

zaaf
Gretz schreef:
Doused was jarenlang m'n ringtone, maar dat is nu net niet voldoende voor de top 20

hahahaha, dan ben ik wel benieuwd wat je allemaal met je top 20 hebt uitgespookt!

edit: veel noteringen trouwens, mainstreamboy!

dat wil je niet weten, zaaf....

1. Spinvis - Kom Terug (2012)
5. DIIV - Doused (2012)
12. Grimes - Oblivion (2012)
17. Lana Del Rey - Summertime Sadness
19. Bat for Lashes - Laura (2012)

De top-3 heb ik ook

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.