Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2020, 11:25 uur
Lorde met haar eerste nummer in deze lijst.
08. Lorde - Tennis court
19. Daughter - Youth
08. Lorde - Tennis court
19. Daughter - Youth
0
geplaatst: 20 april 2020, 11:28 uur
Naast een liedje met Tennis in de titel heb ik ook een nummer waar in de clip getennist wordt.
9. Lorde - Tennis Court
9. Lorde - Tennis Court
1
geplaatst: 20 april 2020, 11:31 uur
Ik verbaasde me een beetje over de klassering van de Lorde singles op RYM. De voor mij minst bekende nummers stonden veruit het hoogst.
Anyway, ik heb een andere.
Anyway, ik heb een andere.
1
geplaatst: 20 april 2020, 11:37 uur
Hopelijk komen er nog meer Lordes 
7. Daughter - Youth / Smoke
23. Lorde - Tennis court

7. Daughter - Youth / Smoke
23. Lorde - Tennis court
1
geplaatst: 20 april 2020, 11:38 uur
Hopelijk maakt Lorde nog eens een song over de sport die niet genoemd mag worden...
Quarantine Pitch ofzo...
Quarantine Pitch ofzo...
2
geplaatst: 20 april 2020, 11:48 uur
Verhip! Het is maandag! Ja zeg, je raakt de tel ook kwijt in deze tijden. Gelukkig niet die van mijn lijstje:
2. Kanye West - Black Skinhead
13 Daft Punk - Instant Crush
Mijn favoriete nummer van Kanye West. Natuurlijk heeft GrafGantz daar gelijk in Johnny Marr!
Stond trouwens lang op 1 in mijn lijstje, maar toch die 'klassieke' artiest op 1 gezet die ik nu draai.
Het album van Daft Punk was bij ons in de zomer van 2013 DE plaat. Ook onderweg naar- en terug van Italië. Weten jullie dat nog? Daar kon je ooit naartoe op vakantie.
2. Kanye West - Black Skinhead
13 Daft Punk - Instant Crush
Mijn favoriete nummer van Kanye West. Natuurlijk heeft GrafGantz daar gelijk in Johnny Marr!

Stond trouwens lang op 1 in mijn lijstje, maar toch die 'klassieke' artiest op 1 gezet die ik nu draai.
Het album van Daft Punk was bij ons in de zomer van 2013 DE plaat. Ook onderweg naar- en terug van Italië. Weten jullie dat nog? Daar kon je ooit naartoe op vakantie.

0
geplaatst: 20 april 2020, 11:49 uur
Oja, 2013 was ook het jaar van Daft Punk natuurlijk. Die andere single vond ik toen erg leuk, maar daar is eigenlijk niets meer van over nadat ie compleet is grijsgedraaid. Mijn echte favorieten van het album kwamen weer dan niet op single uit.
Verder nog geen overeenkomsten hier, wel 4 fijne nummers.
Verder nog geen overeenkomsten hier, wel 4 fijne nummers.
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:27 uur
herman schreef:
Oja, 2013 was ook het jaar van Daft Punk natuurlijk. Die andere single vond ik toen erg leuk,
Oja, 2013 was ook het jaar van Daft Punk natuurlijk. Die andere single vond ik toen erg leuk,
Met een beetje geluk komt ie nog.

1
geplaatst: 20 april 2020, 12:28 uur
Rudi S schreef:
Tennis op 7.
Tennis op 7.
Er is geen tennis. Niet op 3, niet op 7.
3
geplaatst: 20 april 2020, 12:30 uur
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:34 uur
west schreef:
Verhip!
Verhip!
Mooie naam voor een band, vooral als je vaak niet meer weet hoe je band ook alweer heette

1
geplaatst: 20 april 2020, 12:37 uur
luigifort schreef:
Mooie naam voor een band, vooral als je vaak niet meer weet hoe je band ook alweer heette
(quote)
Treedt vaak hier op:
Café Verhip - Rotterdam - verhiprotterdam.nl
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:45 uur
Instant crush op dat nummer, wat een plaat:
5. Daft Punk – Instant Crush
15. Kanye West – Black Skinhead
39. Daughter - Youth
39. Daughter - Youth
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:56 uur
De beste Lorde inderdaad. Maar ik heb er nog eentje achter de hand.
8. Lorde - Tennis Court
8. Lorde - Tennis Court
1
zaaf
geplaatst: 20 april 2020, 13:10 uur
16. Julia Holter - Horns Surrounding Me
https://youtu.be/17XTZnzHhk4
Punten : 145
Nom. : 6x
Nr. 1 van : aerobag
RYM's #13 voor 2013
Art Pop, Chamber Pop
Te streamen single… geen adequate sleeve… Van haar derde, Loud City Song dus.
Julia over het concept: "it seems like there's always a celebrity culture. Even back then there was a weekly edition of a newspaper that I reference in the liner notes, where each week the cover was an illustration of the latest gossip, intrigue, romance, whatever. Today it's way more extreme and in your face—that's why the record is called Loud City Song. If you've ever seen paparazzi go after a celebrity, it's really freaky. It looks like they're going to kill them... ...That's what "Horns Surrounding Me" is about. It's so gross and scary."
15. Jon Hopkins - Open Eye Signal
https://youtu.be/UMqRGobvC_4
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : Johnny Marr
RYM's #10 voor 2013
Tech House, IDM
Jon vergezelde zijn vriend Leo Abrahams, die ging auditeren om deel te mogen uitmaken van de band van Imogen Heap. In een opwelling wilde Jon het ook proberen waarop beiden werden gecontracteerd.
Al snel werkte Hopkins ook als sessiemuzikant en ging bouwen aan zijn solocarrière. Jaren later is Hopkins een gerespecteerde naam in electronic-land en is Immunity zijn 4e album. Daarvan deze bijna 8 minuten durende technotrip.
https://youtu.be/17XTZnzHhk4
Nom. : 6x
Nr. 1 van : aerobag
RYM's #13 voor 2013
Art Pop, Chamber Pop
Te streamen single… geen adequate sleeve… Van haar derde, Loud City Song dus.
Julia over het concept: "it seems like there's always a celebrity culture. Even back then there was a weekly edition of a newspaper that I reference in the liner notes, where each week the cover was an illustration of the latest gossip, intrigue, romance, whatever. Today it's way more extreme and in your face—that's why the record is called Loud City Song. If you've ever seen paparazzi go after a celebrity, it's really freaky. It looks like they're going to kill them... ...That's what "Horns Surrounding Me" is about. It's so gross and scary."
15. Jon Hopkins - Open Eye Signal
https://youtu.be/UMqRGobvC_4
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : Johnny Marr
RYM's #10 voor 2013
Tech House, IDM
Jon vergezelde zijn vriend Leo Abrahams, die ging auditeren om deel te mogen uitmaken van de band van Imogen Heap. In een opwelling wilde Jon het ook proberen waarop beiden werden gecontracteerd.
Al snel werkte Hopkins ook als sessiemuzikant en ging bouwen aan zijn solocarrière. Jaren later is Hopkins een gerespecteerde naam in electronic-land en is Immunity zijn 4e album. Daarvan deze bijna 8 minuten durende technotrip.
1
geplaatst: 20 april 2020, 13:13 uur
Julia! 
2 hoogtepuntjes van 2013:
02. Julia Holter - Horns Surrounding Me
12. Jon Hopkins - Open Eye Signal

2 hoogtepuntjes van 2013:
02. Julia Holter - Horns Surrounding Me
12. Jon Hopkins - Open Eye Signal
1
geplaatst: 20 april 2020, 13:17 uur
luigifort schreef:
Nee, dit is het niet...
Nee, dit is het niet...
Toch wel, ik weet die dingen... enige die 'm op 1 had, had ik niet verwacht. Ben ik de enige met een superieure muzieksmaak? JoaMuse vertel op dan?

Van die ander heb ik nog nooit gehoord...
1. Jon Hopkins - Open Eye Signal
39. Daughter - Youth
1
geplaatst: 20 april 2020, 13:18 uur
Johnny Marr schreef:
Toch wel, ik weet die dingen... Ben ik de enige met een superieure muzieksmaak?
(quote)
Toch wel, ik weet die dingen... Ben ik de enige met een superieure muzieksmaak?
Nee. Black Skinhead bijvoorbeeld is het beste Kanye nummer. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQAOWL74DQaAFJOISRy3Ov0VKdEWzYO3EXmqbtFYd0DQVDvJYan&usqp=CAU
2
geplaatst: 20 april 2020, 13:20 uur
Johnny Marr schreef:

Hoe dan tho - ze staat zelfs op de 1e pagina van RYM?!?
0
geplaatst: 20 april 2020, 13:22 uur
Is ie beter dan Feel You en I Shall Love 2? Anders neem ik de moeite niet eens...
* denotes required fields.