MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
4 keer niet overwogen

Voor mij ook geen instant crush...

Lorde met haar eerste nummer in deze lijst.

08. Lorde - Tennis court
19. Daughter - Youth

Naast een liedje met Tennis in de titel heb ik ook een nummer waar in de clip getennist wordt.

9. Lorde - Tennis Court

Ik verbaasde me een beetje over de klassering van de Lorde singles op RYM. De voor mij minst bekende nummers stonden veruit het hoogst.
Anyway, ik heb een andere.

Hopelijk komen er nog meer Lordes

7. Daughter - Youth / Smoke

23. Lorde - Tennis court

Hopelijk maakt Lorde nog eens een song over de sport die niet genoemd mag worden...

Quarantine Pitch ofzo...

Ik heb Daft Punk twee maal, maar niet met deze.

Verhip! Het is maandag! Ja zeg, je raakt de tel ook kwijt in deze tijden. Gelukkig niet die van mijn lijstje:

2. Kanye West - Black Skinhead
13 Daft Punk - Instant Crush

Mijn favoriete nummer van Kanye West. Natuurlijk heeft GrafGantz daar gelijk in Johnny Marr!
Stond trouwens lang op 1 in mijn lijstje, maar toch die 'klassieke' artiest op 1 gezet die ik nu draai.

Het album van Daft Punk was bij ons in de zomer van 2013 DE plaat. Ook onderweg naar- en terug van Italië. Weten jullie dat nog? Daar kon je ooit naartoe op vakantie.

Oja, 2013 was ook het jaar van Daft Punk natuurlijk. Die andere single vond ik toen erg leuk, maar daar is eigenlijk niets meer van over nadat ie compleet is grijsgedraaid. Mijn echte favorieten van het album kwamen weer dan niet op single uit.

Verder nog geen overeenkomsten hier, wel 4 fijne nummers.

herman schreef:
Oja, 2013 was ook het jaar van Daft Punk natuurlijk. Die andere single vond ik toen erg leuk,

Met een beetje geluk komt ie nog.

Tennis op 7.

Rudi S schreef:
Tennis op 7.

Er is geen tennis. Niet op 3, niet op 7.

west schreef:
(quote)

Er is geen tennis. Niet op 3, niet op 7.

Uitzending gemist.

west schreef:
Verhip!

Mooie naam voor een band, vooral als je vaak niet meer weet hoe je band ook alweer heette

luigifort schreef:
(quote)

Mooie naam voor een band, vooral als je vaak niet meer weet hoe je band ook alweer heette

Treedt vaak hier op:

Café Verhip - Rotterdam - verhiprotterdam.nl

Verhip, verkeerde stad

Instant crush op dat nummer, wat een plaat:

5. Daft Punk – Instant Crush
15. Kanye West – Black Skinhead

39. Daughter - Youth

Instant flush down the jeweetwel eerder....

De beste Lorde inderdaad. Maar ik heb er nog eentje achter de hand.

8. Lorde - Tennis Court

zaaf
16. Julia Holter - Horns Surrounding Me
https://youtu.be/17XTZnzHhk4

Punten : 145
Nom. : 6x
Nr. 1 van : aerobag

RYM's #13 voor 2013
Art Pop, Chamber Pop

Te streamen single… geen adequate sleeve… Van haar derde, Loud City Song dus.
Julia over het concept: "it seems like there's always a celebrity culture. Even back then there was a weekly edition of a newspaper that I reference in the liner notes, where each week the cover was an illustration of the latest gossip, intrigue, romance, whatever. Today it's way more extreme and in your face—that's why the record is called Loud City Song. If you've ever seen paparazzi go after a celebrity, it's really freaky. It looks like they're going to kill them... ...That's what "Horns Surrounding Me" is about. It's so gross and scary."

15. Jon Hopkins - Open Eye Signal
https://youtu.be/UMqRGobvC_4

Punten : 145
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : Johnny Marr

RYM's #10 voor 2013
Tech House, IDM

Jon vergezelde zijn vriend Leo Abrahams, die ging auditeren om deel te mogen uitmaken van de band van Imogen Heap. In een opwelling wilde Jon het ook proberen waarop beiden werden gecontracteerd.
Al snel werkte Hopkins ook als sessiemuzikant en ging bouwen aan zijn solocarrière. Jaren later is Hopkins een gerespecteerde naam in electronic-land en is Immunity zijn 4e album. Daarvan deze bijna 8 minuten durende technotrip.

Nee, dit is het niet...

zaaf
De Waldorf en Statler divisie komt later.

Julia!

2 hoogtepuntjes van 2013:

02. Julia Holter - Horns Surrounding Me
12. Jon Hopkins - Open Eye Signal

Tell me why I don't like mondays

luigifort schreef:
Nee, dit is het niet...

Toch wel, ik weet die dingen... enige die 'm op 1 had, had ik niet verwacht. Ben ik de enige met een superieure muzieksmaak? JoaMuse vertel op dan?

Van die ander heb ik nog nooit gehoord...

1. Jon Hopkins - Open Eye Signal
5. Daft Punk – Instant Crush
15. Kanye West – Black Skinhead

39. Daughter - Youth

Johnny Marr schreef:
(quote)

Toch wel, ik weet die dingen... Ben ik de enige met een superieure muzieksmaak?

Nee. Black Skinhead bijvoorbeeld is het beste Kanye nummer. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQAOWL74DQaAFJOISRy3Ov0VKdEWzYO3EXmqbtFYd0DQVDvJYan&usqp=CAU

Johnny Marr schreef:
Van die ander heb ik nog nooit gehoord...

Hoe dan tho - ze staat zelfs op de 1e pagina van RYM?!?

Koenr schreef:
(quote)

Hoe dan tho - hij staat zelfs op de 1e pagina van RYM?!?

Is ie beter dan Feel You en I Shall Love 2? Anders neem ik de moeite niet eens...

Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.