MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Nothing so far. Buiten dEUS ook geen enkel nummer in overweging genomen. Ik vind het tot nu toe een beetje de te verwachten RYM-lijst. Elk jaar meer en meer. Zzzzz.

Maar ik volg het met plezier hoor.

Saaie bende ja...

zaaf
7. Röyksopp - What Else Is There?
https://www.youtube.com/watch?v=h4rZE_J1beA

Punten : 272
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #9 voor 2005
Art Pop, Downtempo

De band is bekend in dit spel
want in 2001 op 16. Hiermee, met hulp van Karin Dreijer, doen ze het nog iets beter. Tekst is duister voor mij, multi-interpretabel ook.
You've got secrets too

Deze had ik misschien wel in overweging genomen. Maar goed ... What else is there?

Mooie prestatie van LCD! Röyksopp viel nipt uit de boot.

3. Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka)
6. LCD Soundsystem - Tribulations
12. Porcupine Tree - Lazarus
15. Arcade Fire - Wake Up

Meh, heb ik niet. Nochtans hoog scorend op RYM. En toch heb ik 'm niet. Best een OK nummer verder maar staat hier veel te hoog x

Best een OK nummer idd, maar een mietje vergeleken met de Trentemøller-remix

jordidj1 schreef:
Best een OK nummer idd, maar een mietje vergeleken met de Trentemøller-remix

En de Thin White Duke remix is zelfs nog beter

3. Arcade Fire - Wake Up
5. Röyksopp - What Else Is There?
6. LCD Soundsystem - Tribulations
11. Madrugada - The Kids Are on High Street
17. Antony and the Johnsons - Hope There's Someone
18. Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka)

23. dEUS - 7 Days, 7 Weeks
30. Kanye West - Diamonds From Sierra Leone (Remix)

Ik heb hem, maar ja, ik ben dan ook een mietje

1. Antony and the Johnsons - Hope There’s Someone
8. Röyksopp - What Else Is There?
14. The National - Abel

Ik heb ook een Noors muzikaal duo...

dix
Poek schreef:
Ik heb ook een Noors muzikaal duo...

Hmmm ... Wat is er nog méér uit Noorwegen, zaaf?

Ik zweer ook bij de Trentemøller-remix. Daarom was ik voor de andere Röyksopp gegaan.

dix schreef:
(quote)

Hmmm ... Is er nog méér uit Noorwegen, zaaf?

“Die band is niet bekend in dit spel.”

Johnny Marr schreef:
Meh, heb ik niet. Nochtans hoog scorend op RYM. En toch heb ik 'm niet. Best een OK nummer verder maar staat hier veel te hoog x

Mee eens. Hooguit een ok nummertje. Volgens mij nooit zo hoog bij ons als de fanclub van Rotschop 'm niet zo hoog had gekregen op RYM.

En ook goedemorgen!

west schreef:
Volgens mij nooit zo hoog bij ons als de fanclub van Rotschop 'm niet zo hoog had gekregen op RYM.

Inderdaad, op pagina 3 zou ik hem echt nooit gevonden hebben. Zo ver kom ik niet eens!

Geen Ruksup voor mij...

Ik vind Royksopp over het algemeen heerlijk. Ook bv het latere album Senior. Zal dit liedje vanavond alle aandacht geven dat het verdient.

Zonde van je avond.

Ok, serieus. Ik vind Royksopp soms ook goede muziek maken. Dit nummer is wel aardig.

esteban schreef:
Nothing so far. Buiten dEUS ook geen enkel nummer in overweging genomen. Ik vind het tot nu toe een beetje de te verwachten RYM-lijst. Elk jaar meer en meer. Zzzzz.

Ho ho, vorig jaar hadden we Nelly Furtado in de top 20 met een nummer die op RYM niet eens in de single top 1000 van 2004 voorkwam

GrafGantz schreef:
(quote)

Inderdaad, op pagina 3 zou ik hem echt nooit gevonden hebben. Zo ver kom ik niet eens!

Ik stop meestal na de eerste 20

aerobag schreef:
(quote)

Ik stop meestal na de eerste 20

Ik niet. Check de positie van dEUS maar eens op RYM

Als we niet meer lief voor elkaar zijn stop ik er mee

Alles wat niet in mijn lijst staat en hier in de top 20, staat te hoog.
Zo ken ik er nog wel een paar
Blijkbaar zijn er mensen met een andere smaak...

west schreef:
(quote)

Mee eens. Hooguit een ok nummertje. Volgens mij nooit zo hoog bij ons als de fanclub van Rotschop 'm niet zo hoog had gekregen op RYM.

Al sinds 2005 mijn favoriete nummer van Röyksopp, met enige afstand. Dreijer's stem heeft nog nooit zo mooi geklonken als hier. Op pagina 22 had ik 'm ook wel gevonden.

03. Antony and the Johnsons - Hope There's Someone
11. Röyksopp - What Else Is There?

38. Gorillaz - Dare

Had hem ook in overweging, met dank aan de geweldige remixen van Trentemoller en de Thin White Duke.

En natuurlijk Karin Dreijer, van wie ik toen alles checkte waarop ze mee zong.

Maar uiteindelijk staat ie bij mij onder de top 20, want het blijft natuurlijk Rotschop/Rupsup die hier veel te hoog staan. Als zelfs Johnny Marr hem niet in zijn lijst heeft moet het wel helemaal niks zijn natuurlijk.

Sorry voor het negatieve bericht, maar die afzeikberichten worden af en toe wel wat vermoeiend.

Vier op een rij!

3. Röyksopp - What Else Is There
4. Madrugada - The Kids Are On High Street
5. Sigur Rós - Hoppípolla
6. Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka)

M'n nummers 1, 2, 7 en 8 verwacht ik ook nog dus mogelijk haalt m'n hele top 8 de gezamenlijke lijst. Sorry, maar ik kan dus niet meezeiken.

herman schreef:
maar die afzeikberichten worden af en toe wel wat vermoeiend.

Zaken (en mekaar) afzeiken is soms nou eenmaal tweede natuur van veel mensen. Om het ironische en vanzelfsprekende afzeikgehalte af en toe terug te dringen, vier ik met een vriendengroep één keer per jaar complimenten-dag. Een hele dag lang alleen maar positiviteit en complimentjes. Werkt als een tiet.

We kunnen dat voor aankomend single jaar hier ook wel toepassen, een hele week lang alleen maar posten wat je goed vindt aan de liedjes van de top 20. Keerzijde is misschien wel dat het aantal berichten dan flink teruggedraaid wordt

Afzeikberichten? Negativiteit? Ik denk dat sommigen veel meer in de berichten lezen dan er daadwerkelijk staat, het onschuldige geplaag hen ook helemaal ontgaat en dit ook allemaal véél te serieus nemen.

Ik verwacht toch één hit, het kan niet anders! En die topper uit eigen land misschien, zou het kunnen?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:02 uur

geplaatst: vandaag om 23:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.