Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2020, 15:19 uur
0
geplaatst: 25 mei 2020, 15:25 uur
Toppertje! En die andere twee Shame-singles heb ik zelfs nog hoger.
Live inderdaad een sensatie!
3. Susanne Sundfor - Undercover
4. Bicep - Glue
8. Shame - One Rizla
16. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
Live inderdaad een sensatie!
3. Susanne Sundfor - Undercover
4. Bicep - Glue
8. Shame - One Rizla
16. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
0
geplaatst: 25 mei 2020, 15:26 uur
9. Hatchie - Sure (2017)
13. Shame - One Rizla (2017)
16. The War on Drugs - Strangest Thing (2017)
20. Phoebe Bridgers - Motion Sickness (2017)
13. Shame - One Rizla (2017)
16. The War on Drugs - Strangest Thing (2017)
20. Phoebe Bridgers - Motion Sickness (2017)
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 25 mei 2020, 15:41 uur
6. Bicep - Glue
12. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
15. The War on Drugs - Strangest Thing
12. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
15. The War on Drugs - Strangest Thing
0
geplaatst: 25 mei 2020, 15:54 uur
Poek schreef:
Mijn kat heet Jareth. Ik moet vaak uitleggen dat dat niet naar David the goblin king Bowie is.
(quote)
Mijn kat heet Jareth. Ik moet vaak uitleggen dat dat niet naar David the goblin king Bowie is.
Gave naam voor een kat!
0
geplaatst: 25 mei 2020, 15:57 uur
Ik hoop dat sommigen het steengoede Pain niet zijn vergeten. Die stond om onbegrijpelijke redenen een stuk lager op RYM dan dit hele aardige nummer van dezelfde artiest:
30 The War on Drugs - Strangest Thing
30 The War on Drugs - Strangest Thing
0
geplaatst: 25 mei 2020, 16:13 uur
Tot nu precies een overeenkomst met de gezamenlijke.
Wel zes katten.
Wel zes katten.
1
geplaatst: 25 mei 2020, 16:58 uur
Ik heb een snelle inventarisatie gedaan en zie de volgende zes mogelijkheden:
Queen Bitch
Warzawa
Yassassin
Ricochet
Lazarus
En natuurlijk Joe The Lion
2
zaaf
geplaatst: 25 mei 2020, 17:00 uur
12. LCD Soundsystem - Call the Police / American Dream
https://youtu.be/EW3av1qgk00
Punten : 153
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #57 voor 2017
Post-Punk Revival
De single is een bewerking van de liveversie van het nummer tijdens het optreden in NY op 6 april 2017.
De gitaarsound doet aan Heroes denken, ook Murphy's vocalen hebben een Bowieklank. En daarmee bedoel ik geen huisdier. De titelsong van het album is de andere A-kant.
Toch even voor de liefhebber: https://youtu.be/UJoQAdED07g]Dit Is Geen Demonstructie
11. Car Seat Headrest - Beach Life-in-Death
[url=https://youtu.be/N04KB81oD3o[/url]
Punten : 154
Nom. : 8 x
RYM's #3 voor 2017
Indie Rock
Een bewerking van de versie op Twin Fantasy. Een zeer lange track over mentale issues, coming-of-age en uit de kast als LGBT.
https://youtu.be/EW3av1qgk00
Punten : 153
Nom. : 9 x
RYM's #57 voor 2017
Post-Punk Revival
De single is een bewerking van de liveversie van het nummer tijdens het optreden in NY op 6 april 2017.
De gitaarsound doet aan Heroes denken, ook Murphy's vocalen hebben een Bowieklank. En daarmee bedoel ik geen huisdier. De titelsong van het album is de andere A-kant.
Toch even voor de liefhebber: https://youtu.be/UJoQAdED07g]Dit Is Geen Demonstructie
11. Car Seat Headrest - Beach Life-in-Death
[url=https://youtu.be/N04KB81oD3o[/url]
Punten : 154
RYM's #3 voor 2017
Indie Rock
Een bewerking van de versie op Twin Fantasy. Een zeer lange track over mentale issues, coming-of-age en uit de kast als LGBT.
1
geplaatst: 25 mei 2020, 17:05 uur
west schreef:
Ik hoop dat sommigen het steengoede Pain niet zijn vergeten. Die stond om onbegrijpelijke redenen een stuk lager op RYM dan dit hele aardige nummer van dezelfde artiest:
Zeker niet, die heb ik een stuk hoger. Het allerbeste WoD-nummer.
6. Bicep - Glue
36. Sufjan Stevens - Mystery of Love
51. The War On Drugs - Strangest Thing
One Rizla over het hoofd gezien

0
geplaatst: 25 mei 2020, 17:15 uur
Ik vraag me af of Shame ook zo populair was geweest als het album niet in januari was uitgekomen. In een drukke releasemaand als juni was het denk ik niet echt opgevallen.
De oogst blijft hier wat magertjes. Bij War on Drugs afgehaakt na Slave Ambient, maar in 2017 weer een klein beetje aangehaakt. Al is het zeker geen top 50 materiaal voor mij. LCD Soundsystem zette zo ongeveer de minste tracks van het prachtige comebackalbum op 1 single, dus die ook niet in mijn lijst.
De oogst blijft hier wat magertjes. Bij War on Drugs afgehaakt na Slave Ambient, maar in 2017 weer een klein beetje aangehaakt. Al is het zeker geen top 50 materiaal voor mij. LCD Soundsystem zette zo ongeveer de minste tracks van het prachtige comebackalbum op 1 single, dus die ook niet in mijn lijst.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 17:31 uur
zaaf: PROMO alert! LCD Soundsystem - Call the Police / American Dream staat bij mij in de playlist, maar niet in mijn lijst, want het is een promo volgens RYM.
Ik heb een andere echte single van LCD Soundsystem in mijn top 20.
Ik heb een andere echte single van LCD Soundsystem in mijn top 20.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:01 uur
west schreef:
zaaf: PROMO alert! LCD Soundsystem - Call the Police / American Dream staat bij mij in de playlist, maar niet in mijn lijst, want het is een promo volgens RYM.
Is geen promo (dus geen promo-alert nodig).
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:04 uur
Kijk anders op Call the Police / American Dream by LCD Soundsystem (Single, Post-Punk Revival): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com (al is die wat dubieus)
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:05 uur
Ah, kijk nu komen mijn liedjes.
LCD op 6 , Car Seat Headrest ook in de top 20 .
LCD op 6 , Car Seat Headrest ook in de top 20 .
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:05 uur
Volgens mij heeft Poek een goede link gestuurd, er staat zelfs in op welke hitparade plekken de single kwam Johnny Marr. Klopt RYM weer niet? Fijn dan, want door RYM had ik 'm niet.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:06 uur
Johnny Marr schreef:
Toch wel, kijk maar bij track listing.
Toch wel, kijk maar bij track listing.
Dat is de cd-single, niet de digitale single.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:34 uur
Call the Police viel hier net buiten de prijzen. Benieuwd of het betere Tonite ook nog komt.
herman schreef:
Ik vraag me af of Shame ook zo populair was geweest als het album niet in januari was uitgekomen. In een drukke releasemaand als juni was het denk ik niet echt opgevallen.
Ga je mond spoelen, Herman! Is gewoon de beste postpunkplaat van de 10's.Ik vraag me af of Shame ook zo populair was geweest als het album niet in januari was uitgekomen. In een drukke releasemaand als juni was het denk ik niet echt opgevallen.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:51 uur
Arno schreef:
Call the Police viel hier net buiten de prijzen. Benieuwd of het betere Tonite ook nog komt.
(quote)
Ga je mond spoelen, Herman! Is gewoon de beste postpunkplaat van de 10's. En dan praat ie ook nog respectloos over m'n nummer 2 van dit jaar

2. LCD Soundsystem - Call the Police
4. Sufjan Stevens - Mystery of Love
8. Car Seat Headrest - Beach Life-in-Death
19. Bicep - Glue
0
geplaatst: 25 mei 2020, 18:54 uur
Call the Police vind ik duidelijk de beste single van het laatste LCD album, er staan inderdaad wel andere favoriete nummers op die geen single zijn. Maar dit blijft toch wel lekker doordreinen. Bij mij op 13 (zonder b-kant).
1
geplaatst: 25 mei 2020, 19:01 uur
ranja schreef:
Call the Police vind ik duidelijk de beste single van het laatste LCD album, er staan inderdaad wel andere favoriete nummers op die geen single zijn.
HOW DO YOU SLEEP?!Call the Police vind ik duidelijk de beste single van het laatste LCD album, er staan inderdaad wel andere favoriete nummers op die geen single zijn.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 19:04 uur
CTP was toch duidelijk een promo? Ik zal wel blind zijn geweest
Ik blijf nog lekker op 0 staan tho
Ik blijf nog lekker op 0 staan tho
1
zaaf
geplaatst: 25 mei 2020, 19:05 uur
10. Alvvays - In Undertow
https://youtu.be/1XU7Q6jHfqc
Punten : 176
RYM's #11 voor 2017
Indie Rock, Dream Pop, Shoegaze
Ah weer een succes voor Alvvays. Na hun opsteker in 2014 over Archie.
Deze keer gaat het over een onvergeeflijkheid in een relatie. Leadsingle van Antisocialites, hun 2e.
https://youtu.be/1XU7Q6jHfqc
Punten : 176
RYM's #11 voor 2017
Indie Rock, Dream Pop, Shoegaze
Ah weer een succes voor Alvvays. Na hun opsteker in 2014 over Archie.
Deze keer gaat het over een onvergeeflijkheid in een relatie. Leadsingle van Antisocialites, hun 2e.
* denotes required fields.