MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Had ik een promoclame bovenaan? ‘t Is toch wat.

2. Alvvays - In Undertow
5. Slowdive - Star Roving
20. Slowdive - No Longer Making Time

Ik dacht inmiddels bij iedereen wel bekend is dat RYM tientallen zo niet honderden singles mist van de laatste jaren - zeker de digitale singles.
Afgezien van dat promogezeur (in de 60s en 70s deed vrijwel niemand moeilijk over singles die alleen voor de Japanse markt werden uitgbebracht? want een japanse single is ook een single?) snap ik niet waarom dit nummer hoger staat dan Star Roving. Maar goed, ik snap ook al niet waarom juist hun album zo opgehemeld wordt van al die 90s reunie-bands. Misschien is er een relatie.

zaaf
Ook goedemorgen!

ranja schreef:
Star Roving wel een gaaf nummer maar ik vind het album gemiddeld toch tegenvallend. Dat ken ik veel betere comebacks van 90s bands in de laatste paar jaar.

Namen willen we hebben verdorie!

Heb dit ook altijd als een albumtrack beschouwd. Een digitale single was dit ook niet (staat ook niet vermeld als single op spotify). Deze had mogen vervangen worden door hun mooiste single (die nog zal komen?).

Heb ik niet, maar wel een heeeel mooi nummer

6. Bicep - Glue
20. Danny Brown - Ain't It Funny

22. Slowdive - Star Roving
36. Sufjan Stevens - Mystery of Love
51. The War On Drugs - Strangest Thing

Arno schreef:
(quote)
(afbeelding)

Que?

Arbeidsdeskundige
2. Slowdive - No Longer Making Time
3. Slowdive - Star Roving
6. Bicep - Glue
12. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
15. The War on Drugs - Strangest Thing

GrafGantz schreef:
(quote)

Que?

A Tribe Called Que o.a. ja.

ranja schreef:
Ik dacht inmiddels bij iedereen wel bekend is dat RYM tientallen zo niet honderden singles mist van de laatste jaren - zeker de digitale singles.

Zeg maar gerust duizenden. De helft van wat ik luister staat niet op RYM. Gelukkig is dat gemiddeld genomen wel de mindere helft.

Maar deze van Slowdive was ook geen digitale single, heb hem ook niet overwogen. Wel knap dat ze - neem ik aan - 3 keer top 10 halen.

zaaf
6. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
https://youtu.be/FngDSOuCNAA

Punten : 222
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : west, 50tracks

RYM's #25 voor 2017
Deep Soul, Psychedelic Soul

Stevig ingekorte song, die het album Love and Hate van deze singersongwriter met Oegandese wortels opent.
Song wordt ook gebruikt als opener voor de HBO serie Big Little Lies.

Laat me koud...

Hij heeft nog een keer in Leiden opgetreden, in de Velvet platenzaak... Nooit gedacht dat hij zou groot zou worden.

De serie is wel goed

zaaf
5. War on Drugs - Thinking of a Place
https://youtu.be/8d5ZbojEops

Punten : 233
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Bucquoy

RYM's #10 voor 2017
Heartland Rock

Leadsingle van A Deeper Understanding. Over wat Granduciel heeft geleerd te doen, te denken, bij een opkomende paniekaanval. Alweer zo'n lange song, op single in tweeën gesplitst.

Fraai nummer, voor mij hun beste. Achteraf had ik deze wel wat hoger mogen zetten, het thema is voor mij het laatste half jaar wel actueel geweest waardoor ik de bezongen visualisatie in het nummer nu ook beter snap dan in 2017 (terwijl ik het toen ook al erg mooi vond en er rustig van werd). Met 11:11 heeft het ook een mooie lengte voor een ademhalingsoefening.

7. Slowdive - Star Roving (2017)
9. Hatchie - Sure (2017)
10. The War on Drugs - Thinking of a Place (2017)
13. Shame - One Rizla (2017)
16. The War on Drugs - Strangest Thing (2017)
20. Phoebe Bridgers - Motion Sickness (2017)

zaaf
Ik moet het podium nog opbouwen, straks even naar de Gamma. Ben er dus iets later mee, maar wat in t vat zit....

Verdorie, WOD is zulke feel good-music met dit weer. Pijnlijk mooi. Heb echter gekozen voor een andere WOD, anders was mijn top 20 wel erg eentonig geweest.

zaaf
4. Wolf Alice - Don’t Delete the Kisses
https://youtu.be/6KW67D6cnPw

Punten : 237
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Gretz

RYM's #67 voor 2017
Dream Pop, Indie Pop

Tweede single van tweede album van deze Londense alternative rockers. Deze is nogal synth gedomineerd.
Zangeres Ellie Rowsell vertelde in een interview dat ze een liefdesliedje wilde maken en was not going to hold back and make it discreet. I wanted to make it really obvious what I'm talking about. I was going to keep it sad, in the vein of the first couple of verses, and then I was like Nah, it's too depressing to have a love story that doesn't work out. I'm gonna Hollywood it, and make it happy.

Omg

03. Danny Brown - Ain't It Funny
04. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses

xx

dix
zaaf schreef:
Ben er dus iets later mee, maar wat in t vat zit....

… verzuurt niet? Drie frisse plaatjes in het verschiet?

Kusjes voor iedereen die van Wolf Alice houdt.

3. Wolf Alice - Don’t Delete the Kisses
7. Shame - One Rizla
11. Hatchie - Sure
16. Alvvays - In Undertow

xx

delete....
op BKS vond ik Wolf Alice erg goed, het album viel me daarna behoorlijk tegen. De populariteit van deze single ten opzichte van hun gitaarsingles heb ik nooit gesnapt.

ranja schreef:
delete....
op BKS vond ik Wolf Alice erg goed, het album viel me daarna behoorlijk tegen. De populariteit van deze single ten opzichte van hun gitaarsingles heb ik nooit gesnapt.
Ik snap het best wel, deze single heeft elementen van hun andere werk maar is ook toegankelijker, spreekt een breder publiek aan.
Op BKS waren ze inderdaad steengoed.

3. Susanne Sundfor - Undercover
4. Bicep - Glue
8. Shame - One Rizla
15. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
16. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra

Wolf Alice had ik wel verwacht bij de beste 5. Bij mij op plek 8.

3 Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra
5 Slowdive - No Longer Making Time
8. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses

Lief nummer wel, had 'm misschien ook moeten overwegen voor m'n bubbling under.

Met War on Drugs kan ik echt helemaal niks.

1. Slowdive - Star Roving
2. Bicep - Glue
16. Danny Brown - Ain't It Funny

Star Roving was misschien wel de eerste nieuwe single die ik hoorde in 2017 en ik vind hem nog steeds schitterend. Wolf Alice en de andere Slowdive bubbelen onder. Kiwanuka ook, maar wel iets verder weg. Met War on Drugs heb ik ook weinig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.