menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
geplaatst:
Dit jaar artiesten uit Canada, Japan, Australië, Ierland, Noorwegen, Zweden, Spanje, Frankrijk, het VK en de VS. Twee zangers (voor het eerst een Bowie in mijn lijst, al is het niet David), drie bands met zangers. Maar geen leuke clip gevonden voor dit jaar

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Geen leuke clip gevonden? Ik weet wel eentje, maar ik weet niet of 'ie in het kader van leuk kan geplaatst worden. Spraakmakend was het wel.

geplaatst:
Deze clip heeft in ieder geval een heerlijke vibe.

geplaatst:
jordidj1 schreef:
Geen leuke clip gevonden? Ik weet wel eentje, maar ik weet niet of 'ie in het kader van leuk kan geplaatst worden. Spraakmakend was het wel.

Oja, dat was wel de video van het jaar ja, die post ik vanavond wel.

geplaatst:
Eens kijken wat ik heb...
Spanje, Zweden, Australië, Nieuw-Zeeland, 2x Zuid-Korea, 2x UK en 12x US meiden.

geplaatst:
Wat die video beftreft: Meteen ook de enige hit die ik zal hebben, I guess. Inderdaad dé clip van 2018, geen seconde twijfel. En ook in de afgelopen week nog razend actueel gebleken. Jammer genoeg.

geplaatst:
Hebben jullie het over die clip met Troy Barnes? Want dat is toch wel de clip van 2018 ja

geplaatst:
Ja die van de neef van de bassisst van Deep Purple.

geplaatst:
Het is een bijzondere editie, editie 2018. Het zal ook anders vorm krijgen dan u gewend bent, want hier viel nauwelijks op te anticiperen. Ik schrijf derhalve bijna live met de presentatie mee.

How comes?

Er zijn veel singles vermeld (384) tegen relatief weinig lijstjes (34). De keuzes waren enorm gespreid, waardoor de nummer 20 (om daar maar eens mee te beginnen) met 4x genoemd en 88 puntjes, al in de lijst kon komen. Dat kon dus alle kanten op, zeker omdat de lijsten goeddeels in het weekend en zeker ook zondag nog binnenkwamen.

De nummer 6 heeft een puntenaantal waar het in de zeros bijvoorbeeld nog, de top 20 niet zou halen.

De nummer 1 wel, laat dat duidelijk zijn. Deze werd 12 keer genoemd en haalde 306 punten. Dat gemiddelde is weliswaar overall de op 3 na slechtst gedragen nummer 1, maar dat valt in dit speelveld nog mee.

geplaatst:
zaaf schreef:
Dat kon dus alle kanten op.

trá.. trá?

geplaatst:
Ik zal Poek even de loef afsteken, en imo de meest creatieve clip van 2018 droppen. Niet echt een single-clip, maar een album-clip.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=EOTebhPy04g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Tierra Whack - Whack World - YouTube

geplaatst:
In This is America van Childish Gambino (aka Donald Glover) gebeurt van alles, maar betekent het ook iets? Ja, er zitten allerlei symbolen in, al dan niet door de maker zo bedoeld. Een overzicht: 10 Symbols You Missed in Childish Gambino’s 'This is America', Explained - buzzworthy.com

En hier dan de meest besproken videoclip van 2018:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VYOjWnS4cMY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Creatieve clip, irritant nummer. Bij uitkomen kon ik het nog wel hebben maar nu helemaal op uitgeluisterd, bleh.

We good though?

geplaatst:
Geweldige, fantastische, relevante clip met heel wat ballen. Zo zie ik 't ook wel eens graag. Voor mij ook dé video van 2018. En uiteraard heb ik het over Gambino. Niet over Whack. Donald Glover heeft dan ook nog eens tonnen charisma.

Er zijn nog een paar clips die mij ten zeerste konden bekoren, maar ik ga ze posten eens de resultaten bekend zijn.

geplaatst:
zaaf schreef:

Er zijn veel singles vermeld (384) tegen relatief weinig lijstjes (34). De keuzes waren enorm gespreid, waardoor de nummer 20 (om daar maar eens mee te beginnen) met 4x genoemd en 88 puntjes, al in de lijst kon komen. Dat kon dus alle kanten op, zeker omdat de lijsten goeddeels in het weekend en zeker ook zondag nog binnenkwamen.

Het viel me eerlijk gezegd nog mee dat die spreiding niet al veel eerder begon - hoewel veel waarschijnlijk de top (van de) lijst van RYM als uitgangspunt namen dus dan blijft dat enigzins beperkt.
Daarbij wat ik al eerder aangaf van hoe recent de lijst is dat alles nog als nieuw aanvoelt - dat kan ook voor meer gelden en dan krijg je dus minder gevestigde namen en daardoor ook meer spreiding. Ik denk dat dat er mee te maken heeft.

geplaatst:
Ja, mijn lijst is in ieder geval wel vooral op RYM gebaseerd. Meer dan de helft van de nummers kende ik nog niet eens begin dit jaar.

geplaatst:
Bij mij deze keer veel bekende namen uit de Song van het Jaar-topics. Verder stemmen enkele hier reeds genoemde landen mij hoopvol dat er straks, naast copieuze, tevens eclatante successen gevierd mogen worden

In mijn lijstje o.a. Zuid-Korea, Singapore, Noorwegen en Nieuw-Zeeland.

geplaatst:
esteban schreef:
Geweldige, fantastische, relevante clip met heel wat ballen. Zo zie ik 't ook wel eens graag. Voor mij ook dé video van 2018.

Eens. En nog minstens net zo relevant als 2 jaar terug. Ik vind het muzikaal niet interessant genoeg voor een plekje bij mijn absolute top, maar het is nog steeds een fantastisch nummer. Ik had 'm in m'n bubbling under.

Niks mis met Whack overigens, die heeft ook charisma.

geplaatst:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/101563298_3108655285847962_7933308206397259776_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=uaDlwNszyEQAX_8CfMv&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=ba9d3fa51c7f349e261a9a7bff9bc5f3&oe=5EF9218E

Een verbazingwekkende lijst. Ik post zo af en toe wat, als ik klaar ben met de wetenswaardigheden (heb het ook een beetje druk deze dagen)… wat onvoorspelbaarder, maar daarom geheel passend.

geplaatst:
20. Whispering Sons - Alone
https://youtu.be/y2umkKuM7Ao

Punten : 88
Nom. : 4x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #?? voor 2018
Post-Punk, Gothic Rock

Whispering Sons is een Belgische postpunkgroep uit de provincie Limburg. In 2018 bracht de band zijn eerste volledige album uit, Image nadat eind 2015 de EP Endless Party verscheen. In 2016 won de band Humo’s Rock Rally.
Piepklein hitje in de Ultratop 50.

19. Idles - Danny Nedelko
https://youtu.be/vi8gUnBi6DY

Punten : 88
Nom. : 4x

RYM's #23 voor 2018
Post-Punk, Art Punk, Post-Hardcore

En weer een postpunkerige band (al vindt frontman Talbot dat niet), deze komt uit Bristol. Maakt vooral live indruk, maar deze single van Joy as an Act of Resistance ontving toch ook vier stemmetjes. Over een vriend van de groep, een Oekrainse immigrant.

geplaatst:
Morgen, wel Idles maar een andere dus een verdrietige 0 uit 2.

geplaatst:
Whispering Sons over het hoofd gezien. Al denk ik dat het een net-niet gevalletje zou geweest zijn. Goed nummer. Idles andere niet in overweging genomen, niet mijn ding.

geplaatst:
Hah, die heb ik op de valreep nog in mijn lijst gezet. Blij dat het toch wat heeft opgeleverd.

19. Whispering Sons - Alone

Idles is ook erg tof.

geplaatst:
Goedemorgen! Eenmaal Idles hier. Die andere ken ik niet en ga ik nu beluisteren.

geplaatst:
Nee, die heb ik allebei niet. Oh wacht...

geplaatst:
zaaf schreef:
(heb het ook een beetje druk deze dagen)…

Oh natuurlijk , de kroegen gaan weer open

geplaatst:
Whispering Sons vorig jaar op BKS gezien, die tent puilde voor aanvang al uit (met veel belgen vooral, wat ik om me heen hoorde), na een kwartier ofzo had ik het welk gehoord. Toen duurde het nog wel even voor ik de tent uit was En buiten stonden nog een hoop mensen die juist graag naar binnen wilden.

geplaatst:
Ah, was toen wel een hype inderdaad. Ik was ze eigenlijk alweer vergeten. Idles draai ik nog wel eens, goed nummer.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Beiden niet.

Wist trouwens niet dat This Is America ook de top 40 had gehaald? Weer wat geleerd

geplaatst:
18. Julia Holter - I Shall Love 2
https://youtu.be/bzCUKzN8Rxg

Punten : 92
Nom. : 5x

RYM's #10 voor 2018
Art Pop

Ja dan is het voor Julia een koud kunstje… Nou ja, het had misschien iets beter gekund, ze had last van haar eigen tweede single van Aviary. Deze leadsingle haalde het in ieder geval door steun van 5 liefhebbers. Ikzelf steunde de andere…

Gast
geplaatst: vandaag om 11:36 uur

geplaatst: vandaag om 11:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.