MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Check Movies esteban, Bliss-vibes vanaf de intro.

Oja, absoluut! Heel de song lang zelfs.

3. Weyes Blood - Movies
4. Tool - Fear Inoculum
6. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays

21. Black Country, New Road - Sunglasses
28. Big Thief - U.F.O.F.
52. The Comet Is Coming - Summon the Fire

Eén van mijn favoriete albums ook in 2019 U.F.O.F.:

2. Tool - Fear Inoculum
9. Big Thief - UFOF

38 Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays

Ik heb nog een Big Thief hoger en lager staan in mijn top 20. En een andere van Weyes Blood. Movies vond ik de 'minste' van het soepie.

Arbeidsdeskundige
11. Tool - Fear Inoculum

ranja schreef:
Big Thief haalde het in 2016 bij mij net, vooral doordat ik 2 vergeten was, maar daarna vind ik ze toch minder interessant geworden, te veel folk.

Not

Ken je dat nummer uit 2019? Is echte rock, zeker de geweldige gitaarsolo. Komt van Two Hands, wat meer rock bevatte dan bijvoorbeeld U.F.O.F. Toch vind ik het geheel van het album U.F.O.F. net wat mooier.

Wat mij betreft zijn ze juist te veel rock. Maar ze missen vooral de rafel-randjes van beide genres helaas. Black Country, New Road is daarentegen wel een rockband waar ik echt enthousiast over ben; Slint-vibes met saxofoon, een punk-attitude en zwart-komische teksten. Kan niet wachten op hun debuutplaat na de 2 singles van vorig jaar.

Everyday is mijn favoriet van Titanic Rising, maar Movies is ook fraai. Fijn dat ze in de lijst staat.

zaaf
66 DIIV - Skin Game
https://youtu.be/3ohbZraF1aQ

2x genoemd

RYM's #252 voor 2019
Dream Pop, Shoegaze, Indie Rock

De nr 1 van herman.
DIIV is an American rock band from Brooklyn, New York City, formed in 2011. The band consists of Zachary Cole Smith (vocals, guitar), Andrew Bailey (guitar), Colin Caulfield (bass, keyboards, guitar, vocals) and Ben Newman (drums). Initially called Dive, the band started as Smith's solo recording project. After releasing three singles— Sometime , Human and Geist — on Captured Tracks, DIIV released its debut studio album, Oshin, on June 26, 2012.

64 Bruce Springsteen - Hello Sunshine
https://youtu.be/ItacaaT6Nsk

2x genoemd

RYM's #656 voor 2019
Country Pop, Chamber Folk, Singer/Songwriter

De nr 1 van Bucquoy.
Bruce Frederick Joseph Springsteen (Long Branch (New Jersey), 23 september 1949) is een Amerikaanse rockzanger, gitarist en singer-songwriter. Douglas Frederick, Springsteens vader, was van Iers-Nederlandse en zijn moeder (Adele Ann Zerilli) van Italiaanse afkomst.
Tja dat weten we allemaal wel. Hello Sunshine is van zijn 19e, Western Stars, naar eigen zeggen geïnspireerd door Glen Campbell en Burt Bacharach.

dix
Vette auto Bruce

zaaf
Ja daar mag ie trots op zijn

Koenr schreef:
Wat mij betreft zijn ze juist te veel rock. Maar ze missen vooral de rafel-randjes van beiden genres helaas.

Ook op U.F.O.F. te veel rock? Ik vind juist dat ze regelmatig op of over de rand spelen. Alleen al de zang van Adrianne Lenker, tegen het valse aan.

zaaf
14. clipping. - Blood of the Fang
https://youtu.be/s9EsHbqmjN4

Punten : 130
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #8 voor 2019
Industrial Hip Hop, Political Hip Hop, Hardcore Hip Hop

Hallucinogene hiphop. Verbazingwekkend dat deze het haalt, dat hoi123 deze week de hiphop top 250 presenteert heeft zonder twijfel geholpen. Dank!

13. Eefje de Visser - Bitterzoet
https://youtu.be/UC6_4Xf_U60

Punten : 131
Nr. 1 van : Arno

RYM's #?? voor 2019
Synthpop, Art Pop

Donkere drums, warme synths, catchy songs en een bezwerende stem. Met drie succesvolle albums op zak, een reeks uitverkochte clubtours in de Benelux en verschillende Europese supportshows, wordt Eefje inmiddels ook buiten de taalgrenzen opgepikt. Vier jaar na haar laatste plaat Nachtlicht komt nu haar vierde uit: 'Bitterzoet', een filmische popplaat vol zwoele elektronica en dance invloeden.

Ik heb die andere clipping.

En Eefje gewoon helemaal bovenaan.

1. Eefje de Visser - Bitterzoet
12. Tool - Fear Inoculum

Ik heb juist 2 andere nummers van Western Star in mijn top 40 staan: de titelsong en Tuscon Train. Hello Sunshine vind ik niet het beste nummer van de plaat. Maar wel leuk dat 'ie erbij staat.

(1. Delain - Masters of Destiny)
2. clipping. - Blood of the Fang
15. Weyes Blood - Movies

Dames.
Van Weyes heb ik hoog nog een betere en van Eefje een iets mindere.

6. Eefje de Visser - Bitterzoet
17.Weyes Blood : Movies

zaaf
west schreef:
Ik heb juist 2 andere nummers van Western Star in mijn top 40 staan: de titelsong en Tuscon Train. Hello Sunshine vind ik niet het beste nummer van de plaat. Maar wel leuk dat 'ie erbij staat.
hij staat er niet bij, hij staat op 64

zaaf schreef:
(quote)
hij staat er niet bij, hij staat op 64

Oeps. Ook goedemorgen mezelf...

Het gaat best aardig. Glen Hansard met Fool's Game over het hoofd gezien, had anders mijn lijst wel gehaald. Delain haalde het net niet bij mij, maar toen had ik die clip die zaaf had gevonden nog niet gezien.

7. Tool - Fear Inoculum
9. Bruce Springsteen - Hello Sunshine (ook al staat hij er niet bij)
19. Eefje de Visser - Bitterzoet

zaaf
56 Devin Townsend - Genesis
https://www.youtube.com/watch?v=xXMenoPQ1LY

2x genoemd

RYM's #382 voor 2019
Progressive Metal, Avant-Garde Metal

De nr 1 van Bonk.
Devin Garrett Townsend (born May 5, 1972) is a Canadian musician, songwriter and record producer. He founded extreme metal band Strapping Young Lad and was its primary songwriter, vocalist, and guitarist from 1994 to 2007, and has an extensive career as a solo artist.

55 Weeknd - Blinding Lights
https://youtu.be/VJYpyC1SNPc

3x genoemd

RYM's #23 voor 2019
Synthpop

De nr 1 van esteban.
Abel Makkonen Tesfaye (born February 16, 1990), known professionally as The Weeknd, is a Canadian singer, songwriter, and record producer. He began his recording career in 2010, anonymously uploading several songs to YouTube. A year later, The Weeknd released the mixtapes House of Balloons, Thursday, and Echoes of Silence, and quickly earned a following and critical recognition from several mainstream publications due to his dark style of R&B and the mystique surrounding his identity.

56 Devin Townsend - Genesis

2x genoemd

De nr 1 van Bonk.

Mijn mummer 6, feestje dit nummer

De Radio 1-sessie van Eefje de Visser waar zaaf naar linkt heb ik toen online live gevolgd, was zeker de moeite. Bitterzoet is misschien wel mijn favoriete nummer van haar.

3. Eefje de Visser - Bitterzoet
4. The Comet Is Coming - Summon the Fire

zaaf
42 KH - Only Human
https://youtu.be/fQedQMPuDjw

3x genoemd

RYM's #399 voor 2019
Tech House, Microhouse

De nr 1 van jordidj1.
KH = Kieran Hebden (born September 1977), best known by the stage name Four Tet, is an English musician. Hebden first came to prominence as a member of the band Fridge before establishing himself as a solo artist.

Leuk al die gestrande nummer een’s. Waarom deden we dat nog niet eerder?

zaaf
Lazy as fuck topicleader

dix
zaaf schreef:
Lazy as fuck topicleader

Tsja. Pensioen lonkt.

Idd leuk die aandacht voor de nrs 1! Van de tot nu onthulde nummers:

1. Dumbo Gets Mad - Makes You Fly
11. KH - Only Human
18. clipping. - Blood Of The Fang

zaaf
12. Purple Mountains - All My Happiness Is Gone
https://youtu.be/XvUBbROsXBw

Punten : 132
Nr. 1 van : niemand

RYM's #57 voor 2019
Indie Rock

Achter de naam Purple Mountains schuilt David Berman, de frontman van Silver Jews, plaats- en tijdgenoot van Pavement.
Berman leidde een getroebleerd leven, worstelde met depressie en drugs en stopte in 2009 met Silver Jews om ook uit de muziekbiz te stappen.
Maar, het bloed kruipt... en met diverse muzikanten werden toch pogingen ondernomen om zijn nieuwe songs op album te krijgen. Na het overlijden van zijn moeder, het vastlopen van zijn huwelijk en door het oplopen van een creditcardschuld werd daar echt werk van gemaakt, met de muzikanten van de groep Woods.
Hoewel het album goed ontvangen werd, maakte Berman drie maanden na de release een einde aan zijn leven.

11. Weyes Blood - Andromeda
https://youtu.be/eG9Axm-EY28

Punten : 136
Nr. 1 van : nico1616

RYM's #1 voor 2019
Art Pop, Psychedelic Pop

Leadsingle van haar knaller Titanic Rising. Zoals de naam al doet vermoeden is het album geinspireerd door de romantische 1997-verfilming van de 1912-scheepsramp. En laat ik dat nou ook horen in deze single!
De song behandelt de zoektocht naar (een nieuwe) liefde en refereert aan de Griekse mythe.

11. Purple Mountains - All My Happiness is Gone

Tragisch dat de titel een voorteken bleek.

dix
Die van Purple Mountains is er zo één die bij iedere draaibeurt beter en beter wordt. Ik ben er maar mee gestopt anders draai je op het laatst niets anders meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.