MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
remcodulac schreef:
(quote)
De geen RYM-promo-regel, natuurlijk! Vandaar ook nog steeds geen Blackfield in mijn lijstjes.

Bij Blackfield zitten er ook downloadsingles tussen. Once en End of the World heb ik t dan over
End of the World by Blackfield (Single, Pop Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

jordidj1 schreef:
(quote)

Zoals je weet, weet ik dingen. Maar goed, ik ben een lichte Editors-fan, dus drie tracks in de gezamenlijke vind ik dikke prima.

Weet jij dat ik Editors 4x live heb gezien? En dat ik tijdens Smoking... altijd even bier ging halen?

Klopt! Ik trof je toen nog bij Westergasfabriek, toch? Al dat bier ook.

west schreef:
(quote)

Weet jij dat ik Editors 4x live heb gezien? En dat ik tijdens Smoking... altijd even bier ging halen?

123poetertjes haalt bier voor mij tijdens Papillon, want zo rol ik

EttaJamesBrown schreef:
Klopt! Ik trof je toen nog bij Westergasfabriek, toch? Al dat bier ook.

Ah verdraaid, ik was daar echt! Jij dus ook. Was een gave ronde 'hal' die Gashouder!

Yep, met mevrouw Etta. Zij vindt dat bandje echt leuk.

luigifort schreef:
(quote)

En als je stratenmaker bent ofzo?

Dan hangt het waarschijnlijk van je baas af. Het is een advies, geen bevel. Ik moet nog even te horen krijgen van m'n teammanager cq. directie wat de instructie voor ons wordt.

Lijkt me dat de Brabantse postbodes van PostNL ook niet zomaar hun werk mogen neerleggen...

17. Kleerup - With Every Heartbeat

41. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors

zaaf
8. Beirut - Nantes
https://www.youtube.com/watch?v=KdLWF62K1I4

Punten : 174
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #17 voor 2007
Chamber Pop

Beirut was aanvankelijk een soloproject van Zach Condon en mixte indie rock met wereldmuziek.
Na het debuut, Gulag Orchestar, beluisterde Condon veel Franse muziek en met een groep ging hij de studio in voor zijn tweede. Nantes is hiervan de leadsingle en is wel het bekendste nummer van Beirut.

John Travolta was diagnosed with the Corona Virus.

Then he found out he was misdiagnosed. He actually had Saturday Night Fever and he'll be Stayin' Alive.

zaaf schreef:
Beirut was aanvankelijk een soloproject van Zach Condon en mixte indie rock met wereldmuziek.
Na het debuut, Gulag Orchestar, beluisterde Condon veel Franse muziek en met een groep ging hij de studio in voor zijn tweede. Nantes is hiervan de leadsingle en is wel het bekendste nummer van Beirut.

Schitterend nummer. Ik had de Franse connectie los van de titel eigenlijk nooit zo gelegd. Maar daar zit zeker iets in.

45. Beirut - Nantes

Weelde pt 2

2. Beirut - Nantes
13. Silversun Pickups - Lazy Eye
14. Regina Spektor – Samson
18. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
19. Kleerup ft. Robyn - With Every Heartbeat
20. Rufus Wainwright - Going to a Town

23. Editors - The Racing Rats
28. Editors - An End Has a Start

Gretz schreef:
Weelde pt 2

Je bent toch nog wel thuis? Niet weggaan hoor en zeker niet naar boven over de rivieren heen.

west schreef:
(quote)

Je bent toch nog wel thuis? Niet weggaan hoor en zeker niet naar boven over de rivieren heen.

Haha, deze week nog geen plannen voor concerten boven de rivieren ik heb woensdag wel nog een afspraak met Dizzy en Oh Wonder in de Ancienne Belgique in Brussel. Denk dat ik gewoon ga zolang er in NL/België nog geen algeheel reisverbod van kracht is.

Ik woon gelukkig wel in het gunstigste deel van Brabant
https://i.imgur.com/PGw0xuC.png

Naast geen Corona ook nog geen overeenkomsten hier in Groningen. En dat terwijl ik vorige week er nog van 'beschuldigd' werd dat ik op de mainstreamdeur aan het bonken was.

De fans van Beirut kan in Fanfarlo aanbevolen, vergelijkbare muziek maar m.i. net iets beter.

Evengoed:

12. Rufus Wainwright - Going to a Town
15. The Shins - Australia
18. Beirut - Nantes

Drie hits, valt me nog mee. In dat geval verwacht ik er nog drie

11. Robyn feat. Kleerup - With Every Heartbeat
12. Beirut - Nantes
14. Rufus Wainwright - Going to a Town

TOP 20

02. Muse - Maps of the Problematique
15. Amy Winehouse (Mark Ronson) - Valerie
17. Editors - An End has a Start

TOP 35

21. Editors - The Racing Rats
27. Regina Spektor - Samson

Ik denk dat ik binnen mijn TOP 20 nog 1 zekere hit mag verwachten, misschien 2. Maar ik betwijfel het.

zaaf
7. Burial - Archangel
https://www.youtube.com/watch?v=mGsC9ZjgoPo

Punten : 179
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : jordidj1

RYM's #5 voor 2007
Future Garage, Dubstep

PROMO ALERT!!! (shit zelf weer gemist, ik vond die andere track al zo relatief vaak genoemd worden).
Monument van Untrue en dito van het genre dubstep in zijn geheel.
Oja, Burial is natuurlijk de Engelse DJ Bill Bevan. Of de man stottert is mij niet bekend.

Nog nooit (van) gehoord. Tot nu dus. Straks maar eens helemaal luisteren.

Promo? Oeps, had ik kunnen weten. Verklaart wel waarom ‘ie “slechts” zevende wordt

Bij de 5 mooiste ontdekkingen die ik de laatste 5 jaar door musicmeter heb gedaan. Je weet wel ‘buiten de comfortzone en toch ongemakkelijk comfortabel’

De vrouwen doen het goed:

01. Amy Winehouse - You know I'm no good
08. Regina Spektor - Samson

3. Silversun Pickups - Lazy Eye
10. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors
19. Muse - Map of the Problematique

dix
Oh, mijn lijst heeft promo
Komt Burial ook uit Uden?

Oh jee, een promo

19. Burial - Archangel

45. Beirut - Nantes

Ik heb die andere echte single van Burial, hoewel ik Archangel nog beter vind. Te voorbeeldig de regels gevolgd...

2. Regina Spektor - Samson
6. Mark Ronson feat. Amy Winehouse - Valerie
7. Kleerup feat. Robyn – With Every Heartbeat
9. Amy Winehouse – You Know I’m No Good
10. Beirut – Nantes
12. The Shins – Australia

zaaf schreef:
7. Burial - Archangel

Oja, Burial is natuurlijk de Engelse DJ Bill Bevan. Of de man stottert is mij niet bekend.

Ik dacht even naar deze Bill Bevan te kijken, maar als ik het goed heb is dit een cover band?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:31 uur

geplaatst: vandaag om 01:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.