Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1990
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2020, 18:14 uur
1. The La's - There She Goes
2. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
3. Pixies - Velouria
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
5. Adamski - Killer
3. Pixies - Velouria
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
5. Adamski - Killer
0
geplaatst: 8 april 2020, 19:08 uur
1. The La's - There She Goes
2. Depeche Mode - Enjoy the Silence
3. My Bloody Valentine - Soon
4. The Sundays - Here's Where The Story Ends
5. Depeche Mode - Personal Jesus
2. Depeche Mode - Enjoy the Silence
3. My Bloody Valentine - Soon
4. The Sundays - Here's Where The Story Ends
0
geplaatst: 9 april 2020, 23:42 uur
1. The Sundays - Here's Where The Story Ends
2. Sonic Youth - Tunic (Song for Karen)
3. Ride - Vapour Trail
4. Pixies - Velouria
5. My Bloody Valentine - Soon
6. The La's - There She Goes
7. Adamski - Killer
8. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
9. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
10. Depeche Mode - Enjoy the Silence
11. Depeche Mode - Personal Jesus
12. George Michael - Praying for Time
3. Ride - Vapour Trail
4. Pixies - Velouria
5. My Bloody Valentine - Soon
6. The La's - There She Goes
7. Adamski - Killer
8. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
9. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
10. Depeche Mode - Enjoy the Silence
11. Depeche Mode - Personal Jesus
12. George Michael - Praying for Time
0
geplaatst: 9 april 2020, 23:59 uur
1. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
4. My Bloody Valentine - Soon
5. Adamski - Killer
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
4. My Bloody Valentine - Soon
5. Adamski - Killer
0
geplaatst: 10 april 2020, 09:29 uur
1. George Michael - Praying for Time
2. Pixies - Velouria
3. Depeche Mode - Enjoy the Silence
4. The La's - There She Goes
2. Pixies - Velouria
3. Depeche Mode - Enjoy the Silence
4. The La's - There She Goes
1
geplaatst: 11 april 2020, 11:20 uur
Mooi muziekjaar, beter (te) laat dan nooit nog even een lijstje. Voor volgende edities wil ik graag erbij op de tag-lijst, thx alvast!
1. My Bloody Valentine - Soon
3. Adamski - Killer
4. Pixies - Velouria
5. The Sundays - Here's Where The Story Ends
6. Ride - Vapour Trail
1. My Bloody Valentine - Soon
3. Adamski - Killer
4. Pixies - Velouria
5. The Sundays - Here's Where The Story Ends
6. Ride - Vapour Trail
0
geplaatst: 11 april 2020, 13:13 uur
1. George Michael - Praying for Time
3. The Sundays - Here's Where The Story Ends
4. Adamski - Killer
5. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
Ik probeer vanmiddag de finalepresentatie aan te vangen.
3. The Sundays - Here's Where The Story Ends
4. Adamski - Killer
5. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
Ik probeer vanmiddag de finalepresentatie aan te vangen.
1
geplaatst: 11 april 2020, 13:28 uur
Je hebt wel een druk MusicMeter weekend, betaalt meter_fan wel door in het paasweekend?
1
geplaatst: 11 april 2020, 14:20 uur
aerobag schreef:
Betaalt meter_fan wel door in het paasweekend?
Ja, 200% zelfs. En hij heeft beloofd de blauwe vakjes te fixen.Betaalt meter_fan wel door in het paasweekend?
1
geplaatst: 11 april 2020, 14:27 uur
De lijnen zijn gesloten!
Hartelijk dank aan de veertig (!!) finalestemmers. Mijn Excel bestand was maar net groot genoeg.
Hartelijk dank aan de veertig (!!) finalestemmers. Mijn Excel bestand was maar net groot genoeg.
0
geplaatst: 11 april 2020, 14:29 uur
12. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song (27 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes & LucM)
De toch wel afgetekende laatste plek in deze finale is voor The Weeping Song. Het nummer werd slechts tien keer genoemd, het minst van alle finalisten. Nick Cave is een van de twee artiesten die met twee liedjes de finale bereikt hebben. Zou het The Ship Song beter zijn vergaan?
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes & LucM)
De toch wel afgetekende laatste plek in deze finale is voor The Weeping Song. Het nummer werd slechts tien keer genoemd, het minst van alle finalisten. Nick Cave is een van de twee artiesten die met twee liedjes de finale bereikt hebben. Zou het The Ship Song beter zijn vergaan?
0
geplaatst: 11 april 2020, 14:32 uur
11. Ride - Vapour Trail (36 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: stardust_be & Arno)
Ride bewoog zich wat grijze muizerig door deze editie heen. Iedere ronde werd relatief makkelijk overleefd, zonder dat ze echt noemenswaardig scoorden. Ook over de finaleprestaties valt niet zo veel interessants te melden. Dit is een van de zes user nominaties in deze finale.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: stardust_be & Arno)
Ride bewoog zich wat grijze muizerig door deze editie heen. Iedere ronde werd relatief makkelijk overleefd, zonder dat ze echt noemenswaardig scoorden. Ook over de finaleprestaties valt niet zo veel interessants te melden. Dit is een van de zes user nominaties in deze finale.
2
geplaatst: 11 april 2020, 14:34 uur
10. Depeche Mode - Personal Jesus (37 punten, 17 keer genoemd)
(genomineerd door johannesA, nummer 1 van: nelis)
In de derde halve finale eindigde Depeche Mode twee puntjes boven Ride. Deze keer is het verschil nog kleiner, een schamel puntje maar. Tegelijk is Personal Jesus slechts een puntje verwijderd van de negende plek.
(genomineerd door johannesA, nummer 1 van: nelis)
In de derde halve finale eindigde Depeche Mode twee puntjes boven Ride. Deze keer is het verschil nog kleiner, een schamel puntje maar. Tegelijk is Personal Jesus slechts een puntje verwijderd van de negende plek.
1
geplaatst: 11 april 2020, 14:38 uur
9. My Bloody Valentine - Soon (38 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Johnny Marr, ArthurDZ & yeahyeahyeah)
Gelukkig voor de heren en dames van My Bloody Valentine leverde yeahyeahyeah nog net voor de deadline een finalelijstje in. Door dit lijstje springen ze van plek elf naar plek negen. Toch een ietwat teleurstellende uitslag voor de - volgens RYM - op twee na beste song van 1990.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Johnny Marr, ArthurDZ & yeahyeahyeah)
Gelukkig voor de heren en dames van My Bloody Valentine leverde yeahyeahyeah nog net voor de deadline een finalelijstje in. Door dit lijstje springen ze van plek elf naar plek negen. Toch een ietwat teleurstellende uitslag voor de - volgens RYM - op twee na beste song van 1990.
0
geplaatst: 11 april 2020, 14:39 uur
Klusje in huis één: check
Eerste deel finalepresentatie: check
Klusje in huis twee: in progress...
Tot later!
Eerste deel finalepresentatie: check
Klusje in huis twee: in progress...
Tot later!
0
geplaatst: 11 april 2020, 14:42 uur
Heb je mijn lijstje wel meegenomen, Edgar18? Of me gewoon vergeten taggen bij Soon? 

1
geplaatst: 11 april 2020, 15:56 uur
ArthurDZ schreef:
Heb je mijn lijstje wel meegenomen, Edgar18? Of me gewoon vergeten taggen bij Soon?
Je lijstje is meegenomen, ik ben je enkel vergeten te taggen. Ik zoek altijd op "1. My Bloody", maar als ik dat doe komt jouw lijstje gek genoeg niet naar boven.Heb je mijn lijstje wel meegenomen, Edgar18? Of me gewoon vergeten taggen bij Soon?
0
geplaatst: 11 april 2020, 16:03 uur
8. The La's - There She Goes (47 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van: Simon77, dumb_helicopter & wibro)
We maken een sprongetje in punten en komen uit bij nummer acht The La's. Begon zeer moeizaam aan deze finale, maar naarmate er meer lijstjes kwamen ging het steeds beter. Eindigde in de halve finaleladder nog voor Killer.
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van: Simon77, dumb_helicopter & wibro)
We maken een sprongetje in punten en komen uit bij nummer acht The La's. Begon zeer moeizaam aan deze finale, maar naarmate er meer lijstjes kwamen ging het steeds beter. Eindigde in de halve finaleladder nog voor Killer.
2
geplaatst: 11 april 2020, 16:09 uur
7. Pixies - Velouria (49 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door ranja, nummer 1 van: Cannondale, ranja & andré)
Good old Pixies pakt toch weer een finaleplek. Al komen de prestaties deze keer niet in de buurt bij die uit de succesvolle jaargang 1989. Kwam nog dicht bij het linker rijtje.
(genomineerd door ranja, nummer 1 van: Cannondale, ranja & andré)
Good old Pixies pakt toch weer een finaleplek. Al komen de prestaties deze keer niet in de buurt bij die uit de succesvolle jaargang 1989. Kwam nog dicht bij het linker rijtje.
2
geplaatst: 11 april 2020, 16:15 uur
6. Sonic Youth - Tunic (Song for Karen) (51 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: DjFrankie, aerobag & jordidj1)
Tunic begon voortvarend aan de finale en stond na tien lijstjes zelfs bovenaan. Vervolgens kwam de klad erin, want in de twintig lijstjes erna haalde Sonic Youth nog maar de helft van de punten van de eerste tien lijstjes. Anderzijds, ze mogen blij zijn dat ze überhaupt een zesde plek hebben gehaald, want ze kwamen met het laagste stempercentage deze finale binnen.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: DjFrankie, aerobag & jordidj1)
Tunic begon voortvarend aan de finale en stond na tien lijstjes zelfs bovenaan. Vervolgens kwam de klad erin, want in de twintig lijstjes erna haalde Sonic Youth nog maar de helft van de punten van de eerste tien lijstjes. Anderzijds, ze mogen blij zijn dat ze überhaupt een zesde plek hebben gehaald, want ze kwamen met het laagste stempercentage deze finale binnen.
1
geplaatst: 11 april 2020, 16:18 uur
5. Adamski - Killer (53 punten, 19 keer genoemd)
(genomineerd door UK Top 100, nummer 1 van: vigil & esteban)
Solo lukte het Seal niet, maar samen met producer Adamski scoren ze een fraaie vijfde positie. Leuk dat een nummer dat via de hitlijsten binnenstroomt het goed doet hier. Killer werd na de nummer één en twee het vaakst genoemd.
(genomineerd door UK Top 100, nummer 1 van: vigil & esteban)
Solo lukte het Seal niet, maar samen met producer Adamski scoren ze een fraaie vijfde positie. Leuk dat een nummer dat via de hitlijsten binnenstroomt het goed doet hier. Killer werd na de nummer één en twee het vaakst genoemd.
0
geplaatst: 11 april 2020, 18:27 uur
ALARM!! BRAND!!
Tijdens het typen van mijn stukje bij de nummer vier kwam ik erachter dat Marty McFly twee keer een finalelijstje heeft ingeleverd. Ik heb zijn tweede lijstje verwijderd en het eerste meegeteld. Voor de stand verandert er weinig. Ride gaat op nummer één noteringen Depeche Mode voorbij, de nummers tien en elf wisselen dus van plek. Daarnaast gaan er bij Pixies wat punten af, maar zij blijven The La's nog net voor.
Tijdens het typen van mijn stukje bij de nummer vier kwam ik erachter dat Marty McFly twee keer een finalelijstje heeft ingeleverd. Ik heb zijn tweede lijstje verwijderd en het eerste meegeteld. Voor de stand verandert er weinig. Ride gaat op nummer één noteringen Depeche Mode voorbij, de nummers tien en elf wisselen dus van plek. Daarnaast gaan er bij Pixies wat punten af, maar zij blijven The La's nog net voor.
3
geplaatst: 11 april 2020, 18:30 uur
4. George Michael - Praying for Time (58 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Arbeidsdeskundige, musicfriek, laxus11, Brunniepoo, Marty McFly, jeroentjuhh, charlotte2807) & mijzelf
Gelukkig voor Arno kan hij rustig slapen vanavond. Al vind ik zijn opmerking wel, euh, speciaal. George Michael bashen is toch niet meer hip in deze tijd? Gewoon een mooi liedje wat mij betreft, en ook nog eens ijzersterk gezongen door één van de beste vocalisten ooit. Ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt getuige de acht topposities in een lijstje. Dat is serieus veel, geen enkele van de andere liedjes komt hier ook maar bij in de buurt. George Michael werd in totaal dertien keer genoemd, enkel Vapour Trail en The Weeping Song kwamen in nog minder lijstjes voor. Dit is dit jaar overigens de hoogst geëindigde user nominatie.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Arbeidsdeskundige, musicfriek, laxus11, Brunniepoo, Marty McFly, jeroentjuhh, charlotte2807) & mijzelf
Gelukkig voor Arno kan hij rustig slapen vanavond. Al vind ik zijn opmerking wel, euh, speciaal. George Michael bashen is toch niet meer hip in deze tijd? Gewoon een mooi liedje wat mij betreft, en ook nog eens ijzersterk gezongen door één van de beste vocalisten ooit. Ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt getuige de acht topposities in een lijstje. Dat is serieus veel, geen enkele van de andere liedjes komt hier ook maar bij in de buurt. George Michael werd in totaal dertien keer genoemd, enkel Vapour Trail en The Weeping Song kwamen in nog minder lijstjes voor. Dit is dit jaar overigens de hoogst geëindigde user nominatie.
1
geplaatst: 11 april 2020, 18:34 uur
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song (60 punten, 16 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: luigifort, shimahero, Titmeister, johannesA & Rudi S)
Daar is Nick Cave weer, deze keer met een aanmerkelijk betere score. The Ship Song pakt de bronzen plak van deze editie. Het nummer werd niet eens zo vaak genoemd, maar als het in een lijstje stond dan was het bijna altijd op plek één, twee of drie.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: luigifort, shimahero, Titmeister, johannesA & Rudi S)
Daar is Nick Cave weer, deze keer met een aanmerkelijk betere score. The Ship Song pakt de bronzen plak van deze editie. Het nummer werd niet eens zo vaak genoemd, maar als het in een lijstje stond dan was het bijna altijd op plek één, twee of drie.
0
geplaatst: 11 april 2020, 18:37 uur
Een van de mooiste Cave-ballads, had niet misstaan als winnaar. Zou leuk zijn als The Sundays DM aftroeven, maar dat lijkt me ijdele hoop...
0
geplaatst: 11 april 2020, 18:56 uur
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends (65 punten, 25 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt, Gretz, SBube, Choconas & Koenr)
Here's Where The Story Ends werd het vaakst in een lijstje opgenomen van alle twaalf finalisten. Op nummer één positief troeft het Enjoy the Silence ook nog eens af. Toch zitten er maar liefst veertien punten verschil tussen beide. Dit is vooral te verklaren voor het gebrek aan andere hoge noteringen.
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence (76 punten, 23 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha & GrafGantz)
Jullie konden het hierboven al lezen, Enjoy the Silence wint glansrijk deze editie. Het nummer werd veelvuldig genoemd, en scoorde dan ook nog vaak een hoge positie in een eindlijstje. Qua nummer een noteringen valt het mee, maar Enjoy the Silence haalde wel veruit de meeste tweede en derde plekken in de finalelijstjes. Ook in beide vorige ronden scoorde Depeche Mode al het hoogste stempercentage. Enjoy the Silence maakt de favorietenrol waar. Proficiat!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt, Gretz, SBube, Choconas & Koenr)
Here's Where The Story Ends werd het vaakst in een lijstje opgenomen van alle twaalf finalisten. Op nummer één positief troeft het Enjoy the Silence ook nog eens af. Toch zitten er maar liefst veertien punten verschil tussen beide. Dit is vooral te verklaren voor het gebrek aan andere hoge noteringen.
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence (76 punten, 23 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha & GrafGantz)
Jullie konden het hierboven al lezen, Enjoy the Silence wint glansrijk deze editie. Het nummer werd veelvuldig genoemd, en scoorde dan ook nog vaak een hoge positie in een eindlijstje. Qua nummer een noteringen valt het mee, maar Enjoy the Silence haalde wel veruit de meeste tweede en derde plekken in de finalelijstjes. Ook in beide vorige ronden scoorde Depeche Mode al het hoogste stempercentage. Enjoy the Silence maakt de favorietenrol waar. Proficiat!
* denotes required fields.