MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5: Slowdive

zoeken in:
Next on the list is Modest Mouse

https://www.thedailyindie.nl/wp-content/uploads/2017/04/modest-mouse-4f58ff243d146.jpg

Ik hoop dat deze Amerikaanse band niet al teveel introductie behoeft. Gestart als een lo-fi indie/emo bandje, om vervolgens een drietal albums af te leveren die door velen bejubeld worden als een mijlpaal in de jaren 90 indie rock. Halverwege hun carrière werd de sound van de band als maar toegankelijker en ook uit deze tijd stammen nog een rits aan pareltjes. De thematiek is altijd sterk gericht op het zelfdestructieve, het mythische en het nautische.

Ik heb 64 nummers uitgekozen, van al hun albums minimaal 6 nummers, met iets meer toevoegingen van de meest populaire albums. Verder aangevuld met vroeg werk en werk van EP's, want daar staat ook zoveel moois op. Heel benieuwd wat het meest geliefde materiaal van de band gaat blijken te zijn.

Ik doe makkelijk en hanteer de regels van mijn voorganger:

Tot de 4, 1 verschil en de 24-uursregel* is van kracht.

1. Als 24 uur na plaatsing van de battle nog geen van beide nummers 4 punten heeft, wordt een nieuwe battle geplaatst.
2. Bij gelijke stand na 24 uur wordt eveneens een nieuwe battle geplaatst, maar er wordt daarnaast nog, maximaal 24 uur extra, naar een beslissende stem van die eerste battle gezocht.
3. Wordt de beslissende stem niet meer gevonden, dan wint het nummer dat het laatst op voorsprong gestaan heeft.

1. Willful Suspension of Disbelief Vs Ocean Breathes Salty
2. Dance Hall Vs Lounge
3. Bukowski Vs Spitting Venom
4. Custom Concern Vs Interstate 8
5. Cowboy Dan Vs Bury Me With It
6. King Rat Vs Missed The Boat
7. A Different City Vs The View
8. Talkin' Shit About a Pretty Sunset Vs Shit Luck
9. Teeth Like Gods Shoeshine Vs Styrofoam Boots / It’s All Nice on Ice, Alright
10. Lounge (Closing Time) Vs Tiny Cities Made Of Ashes
11. Breakthrough Vs The Ground Walks, with Time in a Box
12. Parting of the SensoryVs Make Everyone Happy / Mechanical Birds
13. The World At Large Vs Dark Center Of The Universe
14. Sleepwalkin' Vs The Stars Are Projectors
15. Night on the Sun vs The Good Times Are Killing Me
16. The Best Room Vs 3rd Planet
17. Dramamine Vs Strangers To Ourselves
18. Never Ending Math Equation Vs Coyotes
19. Other People's Lives Vs Trailer Trash
20. The Fruit That Ate Itself Vs Paper Thin Walls
21. Heart Cooks Brain Vs Float On
22. March Into The Sea Vs Whenever You Breathe Out, I Breathe In (Positive/Negative)
23. Florida Vs Edit The Sad Parts
24. Dashboard Vs Blame It On The Tetons
25. Gravity Rides Everything Vs I Came As a Rat
26. Doin' The Cockroach Vs Broke
27. Satellite Skin Vs A Life of Artic Sounds
28. You're The Good Things Vs Lives
29. The Cold Part Vs Truckers Atlas
30. Beach Side Property Vs Bankrupt on Selling
31. Lampshades On Fire Vs Baby Blue Sedan
32. The Whale Song Vs Tundra/Desert

Voor het gemak tag ik even het SvhJ clubbie (die heb ik klaar staan), en verder een ieder die mij wil spelen natuurlijk
Arno, Gretz, herman, panjoe, Snoeperd, arcade monkeys, Dance Lover, Edgar18, Titmeister, stardust_be, Arbeidsdeskundige, ArthurDZ, JB7x, yeahyeahyeah, charlotte2807, jassn, Simon77, MVW, dumb_helicopter, Ploppesteksel, aerobag, Cervantes, Gyzzz, inquestos, hoi123, Masimo, Poeha, Johnny Marr, jordidj1, sj0n88, Choconas, Koenr

Het startschot is gegeven, het relatief nieuwere werk is eerst aan zet. EP Vs Album.

jordidj1, cosmic kid zouden jullie de titel aan kunnen passen?

1. Willful Suspension of Disbelief Vs Ocean Breathes Salty

1-0

Ik wil jou gerust wel spelen in de biopic, aerobag!

Arbeidsdeskundige
2-0

MVW
Oeh zeer nice dit! Zou me trouwens sterk verbazen als het nummer dat ik in m'n hoofd heb, níet wint maar we zullen zien...

2-1

2-3

Hier heb ik echt wel zin in. Geniale band. Ooit nog eens een Greatest Hits rond georganiseerd, dus ben benieuwd of dezelfde nummers hier gaan bovendrijven

2. Dance Hall Vs Lounge

0-1

MVW
0-2

1-3

3. Bukowski Vs Spitting Venom

MVW
De eerste niet zo makkelijke keuze:

0-1

Bukowski wel een fijn nummer

0-3

arcade monkeys schreef:
2-3

Hier heb ik echt wel zin in. Geniale band. Ooit nog eens een Greatest Hits rond georganiseerd, dus ben benieuwd of dezelfde nummers hier gaan bovendrijven

Dat zijn mooie uitslagen, voor deze KO hoop ik nog wel op wat bijdrages van EP’s en werk pre-Long Drive. Heel benieuwd of die potten kunnen breken

dix
Ik ken MM eigenlijk nauwelijks. Op het eerste gehoor:

1-3

Arbeidsdeskundige
2-3

2-4

Sterke battle!

1-1

Sterke battle!

MVW
1-2

Arbeidsdeskundige
2-2

24 uur zijn verstreken, Insterstate 8 is door naar de volgende ronde

5. Cowboy Dan Vs Bury Me With It

Arbeidsdeskundige
0-1

MVW
CD is wel een klassiekertje natuurlijk he, die kunnen we nu zeker nog niet kwijt:

1-1

2-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.