MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Decennium 10s

zoeken in:
Ik zou niet weten of ik ooit een betere finaleronde heb gezien. Op het oog al twaalf nummers die ik op één zou kunnen zetten, dit wordt een slachtveld.

MVW
Mijn top 12 zullen ook allemaal favorieten zijn. Er zitten sowieso maar een paar nummers tussen waar ik weinig tot niks mee heb. Dus ja, ijzersterke finale maar dat was ook wel te verwachten met het niveau van de rondes hiervoor.

Precies 12 goede tot geweldige nummers.
Vergelijkbaar met de Witte trui-finale inderdaad.

Mausie schreef:
(quote)

Dit is een finalist

De beginletters lijken te veel op Reflektor Aangepast

Onweerwolf schreef:
(quote)

Die finale is überhaupt nog niet bekend.

Het wordt uiteraard het interessants om in december te vergelijken, dan kijken we precies naar dezelfde jaren. Maar voor het gemak hebben we dus ook alvast vergeleken met vorig jaar en eerdere edities

Intressante statistieken erbij Gretz, leuk om te zien of de nummers toendertijd al een favorietenrol hadden of dat de waardering met de jaren gegroeid is.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Het wordt uiteraard het interessants om in december te vergelijken, dan kijken we precies naar dezelfde jaren. Maar voor het gemak hebben we dus ook alvast vergeleken met vorig jaar en eerdere edities

Ik vermoed wel weer vergelijkbaar met iets minder Elektronica en iets meer gitaren.

Verder dan een top 3: Wolf Alice, King Kunta & Arcade Fire kom ik niet, dus geen inzending van mij!

SBube schreef:
Verder dan een top 3: Wolf Alice, King Kunta & Arcade Fire kom ik niet, dus geen inzending van mij!

Beetje defaitistisch wel Bube

Je weet dat forumspellen ook deels in het leven zijn geroepen zodat users muziek - die normaliter niet in hun straatje valt - een kans kunnen geven?

Je moest eens weten hoeveel users dankzij SvhJ prettig kennis hebben gemaakt met genres/artiesten waarvan ze daarvoor helemaal niets moesten hebben. Je smaak is niet in steen gebeiteld hoor

Top 13 gemaakt, die zal ik wel nog eens herbeluisteren. Zal ik toch 1 van die nummers puntloos moeten laten ...

Voor de rest zitten er 2 nummers bij van mijn top 100 (waarvan meeste nummers van dit decennium zijn)

Alvast ingestuurd
1-3: 5*
4-10: 3½*
11-12: 3*
dan zijn er nog een stuk of 2 a 3 die voor mij ook 3* zijn, rest (dus) minder.

SBube schreef:
Dat is toch ook geen top drie. Zou ik inderdaad ook niet inzenden

Geweldige finale, alle 24 goed!

Hele sterke finale inderdaad! Wegstrepen lastiger dan 12 favorieten uitzoeken.

Tja, een nummer dat ik begin dit jaar nog in mijn top 100 opnam moet nu genoegen gaan nemen met plek tien. Het is niet anders, deze finale is een bitch. Één nummer is vrij matig, de rest goed tot zeer goed en de gehele top 18 is eigenlijk niets minder dan fantastisch.

Heerlijk lijstje. Zo op het eerste oog staan er 16 fantastische nummers in die sowieso in mijn inzending zouden moeten komen te staan. Dat worden een paar pijnlijke keuzes...

123poetertjes schreef:
Tja, een nummer dat ik begin dit jaar nog in mijn top 100 opnam moet nu genoegen gaan nemen met plek tien. Het is niet anders, deze finale is een bitch. Één nummer is vrij matig, de rest goed tot zeer goed en de gehele top 18 is eigenlijk niets minder dan fantastisch.

Poor Santigold

Ik heb trouwens geen idee wie dit zooitje zou kunnen winnen. Cave misschien, maar met dit deelnemersveld?

DjFrankie (moderator)
johan de witt schreef:
Precies 12 goede tot geweldige nummers.
Vergelijkbaar met de Witte trui-finale inderdaad.

Precies en 12 niet

DjFrankie (moderator)
SBube schreef:

Zou jammer zijn Ralph, juist Wolf Alice zal die punten hard nodig hebben vrees ik.

jordidj1 schreef:
(quote)

Poor Santigold

Ik heb trouwens geen idee wie dit zooitje zou kunnen winnen. Cave misschien, maar met dit deelnemersveld?

Ik zet mijn geld op Lana Del Rey als dark horse.

Ik denk eerlijk gezegd dat Nick Cave teveel onder de ‘oude’ muziek worst geschaard en dat schuurt met de vooruitstrevende nummers die het altijd goed doen in dit topic. Overigens vind ik Jubilee Street een schitterend nummer (staat in m’n top 250).

Mijn topfavoriet is de zwarte bes.

Arbeidsdeskundige
Dat is ook mijn topfavoriet.

DjFrankie (moderator)
Mijne het strandhuisje, gaat in ieder geval hoog scoren.

Gretz schreef:
(quote)

Beetje defaitistisch wel Bube

Je weet dat forumspellen ook deels in het leven zijn geroepen zodat users muziek - die normaliter niet in hun straatje valt - een kans kunnen geven?

Je moest eens weten hoeveel users dankzij SvhJ prettig kennis hebben gemaakt met genres/artiesten waarvan ze daarvoor helemaal niets moesten hebben. Je smaak is niet in steen gebeiteld hoor

Het is niet dat ik de rest nooit beluisterd heb, maar de voorkeursmaak op musicmeter is niet mijn ding over het algemeen, ik dacht toen ik hier net kwam, hier allemaal pareltjes te gaan ontdekken en ben ook een tijdje hyperactief geweest hier, maar wat hier als pareltjes beschouwd worden, daar kan ik vaak niks mee en ik kom hier dan ook wat minder!

Ik kreeg net een signaal om mijn oog te openen.

Net ingezonden en het de Spotify-lijst begin weergaloos, maar zwakt daarna af naar sterke middelmaat. De elektronische nummers zijn niet bepaald de beste van dit decennium (ik mis bv. Odessa) en de rocknummers zijn maar zozo (geen The National of TWoD is echt onvergefelijk in dit decennium).

Al bij al nog een mooie top-12 kunnen opmaken.

Mijn top 24 (en dus ook top 12) ingestuurd. Ik weet niet in hoeverre dit als spoilers gelden, maar een paar dingen die mij opvielen:
- Het ontbreken van The National en (in mindere mate) The War On Drugs
- Ik draag de hiphop een warm hart toe, maar ik had liever bv. The Roots gezien hier.
- Het ontbreekt volledig aan (indie)folk (Sufjan Stevens, Ben Howard, Damien Rice etc.)
- Jubilee Street, hoe kwalitatief goed het ook in elkaar steekt, ben ik inmiddels wel klaar mee.
- Was 2012 echt zo'n goed jaar?

Net mijn top 12 doorgestuurd, ook eens mij gedacht zeggen zonder spoilers

- Het ontbreken van Until The Ribbon Breaks, onvergeeflijk
- Dat de meeste artiesten die in deze lijst staan niet eens met hun beste nummer van het decennium in de lijst vertegenwoordigd zijn
- 2 - 5 nummers (en nu neem ik het nog heel breed denk ik) in deze finale staan die in mijn top 100 van dit decennium zouden staan op het eerste zicht. (ik kom nu net op het idee dat dit misschien wel een goed idee is om eens te maken voor mezelf (al zullen meeste nummers voor mezelf in de eerste 6 jaar zijn)
- Dat er volgens mijn mening wel een hoop brol in de finale zit
- Het ontbreken van Forest Swords, Het Zesde Metaal, Giles Corey, Nicolas Jaar, AmenRa, Warpaint, Run The Jewels, The Roots, Bon Iver … en zo kan ik wel nog een tijdje doorgaan

Heel veel van deze liedjes hebben al regelmatig tegenover elkaar gestaan in finales. Die vertrouwde gezichten kan ik allemaal vrij eenvoudig plaatsen ten opzichte van elkaar. Er zitten echter ook nummers tussen die eigenlijk nog nooit in zo'n deelnemersveld hebben meegedaan om de knikkers. Die vind ik veel lastiger op de juiste plek te zitten, maar eigenlijk is het ook wel leuk om een Feel You, Doused of Simple Design ineens tussen de Let It Happens en King Kunta's van deze wereld te zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:08 uur

geplaatst: vandaag om 12:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.