menu

Muziek / Muziekgames / Song van het Decennium 10s

zoeken in:
avatar van dumb_helicopter
Ik hoop op:

5. King Kunta
4. Tame Impala
3. Slowdive
2. Lana
1. BH

King Kunta gaat winnen, Let It Happen tweede, Venice Bitch derde

avatar van Arno
Ik hoop en gok:

5. Slowdive
4. BH
3. King Kunta
2. Lana
1. Tame Impala

avatar van jordidj1
5. Slowdive (duurt lang)
4. BH
3. TA
2. Lana
1. Kenny

avatar van Gretz
5. Kendrick Lamar - King Kunta [257 punten, 35x genoemd, 7x ; 1x ; 1x ]
https://i.imgur.com/MZaQ1iX.jpg

24 maart 2015
Duur: 3:55
Genomineerd door: Edgar18
Nummer #1 van: jeroentjuhh, 50tracks. charlotte2807, Edgar18, west, Rudi S en Rvdz

Rang halve finale: #4
Stand na 5-10-20-30-40-50 lijstjes: 15e - 12e - 09e - 06e - 05e - 04e

jaar: 7e (2015)
maand: 1e (februari)
De Witte Trui: 8e (2019)
MuMeLadder: 31e (2019)
MuMeAfrekening: 23e (2015)
RYM: 10e
P4K readers' poll: 19e

De tweede van King Kenny komt wellicht ook sneller dan verwacht? Het verschil met de #1 is niettemin maar 17 punten (net iets meer dan lijstje). Het zat in de absolute top zo dicht bij elkaar dat de laatste lijstjes waarschijnlijk het verschil hebben gemaakt tussen 5e of het podium. De nummer 3 heeft immers slechts 3 punten meer. Alle hiphopnummers zijn bij deze dan uitgespeeld, nog voor de absolute ereplaatsen in beeld zijn. Kendrick stond slechts enkele momenten virtueel op het podium (3e), maar meer zat er niet in ondanks 7x #1 (het hoogste aantal van alle finalisten).

jordidj1 schreef:
Een flinke portie zelfverzekerdheid gemengd met egoïsme om een vuist te maken tegen de critici en haters, ga er maar aanstaan. Alle frustratie wat betreft de kloof tussen wit en zwart in Amerika gooit Kendrick er uit: hij gebruikt Kunta Kinte als metafoor om een statement te maken, zonder ook maar een woord negatief te rappen. Dit allemaal gegoten in een zeer funky jasje, wat letterlijk de pan uit swingt.

Kendrick neemt zijn mensen bij de hand en zorgt voor een soort annexatie in hip-hopland. Kendrick Lamar bombardeert zich tot de nieuwe koning van de rapscène en niemand lijkt er ook maar iets van te willen zeggen. Hoezo impact?!

MRDammann schreef:
Dit was denk ik mijn eerste kennismaking met Kendrick Lamar. Ook voor het eerst dat ik dacht: dit is dus ook rap. Knap hoe die in dit nummer verschillende genres combineert (rap, funk, jazz) en tot één geheel maakt.

Edgar18 schreef:
Zijn beste nummer tot nu toe, ik durf het wel aan dit een meesterwerk te noemen. Kendrick mengt de 'oude' zwarte muziek (funk / soul) met het geluid van vandaag de dag (hiphop). Voeg daar een sterke tekst over Kunta Kinte aan toe en je hebt deze klepper. Mijn absolute nummer één van het jaar, ik draai het nummer nog dagelijks met de volumeknop vol open!

hoi123 schreef:
Datgene wat wat mij betreft To Pimp a Butterfly zo grensverleggend geniaal maakt is het gemak waarmee Kendrick van politieke statements wat betreft de rassensituatie in de VS (The Blacker the Berry natuurlijk dus, maar ook Alright en Complexion) naar bijna ongemakkelijk persoonlijke analyses (u, Momma) en hier dus naar compromisloze feestnummers gaat. King Kunta is vuurwerk, waarin details zoals het achtergrondkoortje, de kleine onderbrekingen en het basslickje eigenlijk hét krachtpunt van het nummer zijn. We want the funk!

avatar van jordidj1
Pfff

avatar van dumb_helicopter
Niet verwacht trouwens dat KK meer eerste plaatsen ging verzamelen dan TBTB. Die laatste leek me meer love-hate dan KK die toch meer mainstream is.

avatar van Arno
Wat jullie zo bijzonder vinden aan dat liedje van Slowdive, is me 'n raadsel. Wel aangenaam, maar top 100, laat staan top 5 van het decennium?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Arno schreef:
Wat jullie zo bijzonder vinden aan dat liedje van Slowdive, is me 'n raadsel. Wel aangenaam, maar top 100, laat staan top 5 van het decennium?


Onderschat nooit de MuMe liefde voor dromerige, melancholische muziek

1. Arcade Fire - Ready to Start (2010)
2. DIIV - Doused (2012)
3.
4. Deerhunter - Desire Lines (2010)
5.
6.
7. Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
8. Grimes - REALiTi [Demo] (2015)
9. Santigold - Disparate Youth (2012)
10. Holden - Renata (2013)
11. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
12. Burial - Ashtray Wasp (2012)

avatar van Gretz
De ontknoping van de top-3 zometeen live op BeatSense! Daarna zal ik ze ook hier bekendmaken.

We zijn nu bij #10 aangekomen.

avatar van Gretz
Twee nummers die in hun beide jaren slechts 26e werden staan dus in Song van het Decennium gewoon in de top-4!

avatar van ArthurDZ
Klik op deze link om mee te luisteren!

avatar van hoi123
Wat een clownerij, zo'n niemendalletje als Sugar for the Pill hoger dan beide Kendricknummers in een decenniumtoplijst.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Sugar for the Pill is duidelijk een hate/love track haha. Maar ik hoor niemand over de top 4 notering van dat oersaaie Venice Bitch.

avatar van Rudi S
magnietmopperen.

1. Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
2.
3. Kanye West feat. Pusha-T - Runaway (2010)
4. Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
5. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
6.
7.
8.
9. Arcade Fire - Ready to Start (2010)
10. Grimes - REALiTi [Demo] (2015)
11. Burial - Ashtray Wasp (2012)
12. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2015

Haha hoe verzin je het? Die doorsnee track van Slowdive in de top 4

avatar van Gretz
1. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
2.
3. Grimes - REALiTi [Demo] (2015)
4. The Juan MacLean - A Simple Design (2014)
5.
6. Kanye West feat. Pusha-T - Runaway (2010)
7. Santigold - Disparate Youth (2012)
8. Burial - Ashtray Wasp (2012)
9. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
10. Todd Terje - Inspector Norse (2012)
11.
12. A Tribe Called Quest - We the People... (2016)

13. Julia Holter - Feel You (2015)
14.
15. Arcade Fire - Ready to Start (2010)
16. Jon Hopkins - Open Eye Signal (2013)
17. Frank Ocean - Pyramids (2012)
18. DIIV - Doused (2012)
19. Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
20. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2015)
21. Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
22. Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
23. Holden - Renata (2013)
24. Deerhunter - Desire Lines (2010)

avatar van wibro
Mausie schreef:
Maar ik hoor niemand over de top 4 notering van dat oersaaie Venice Bitch.
Ik heb nogmaals geprobeerd dat inderdaad oersaaie nummer af te luisteren maar het is me weer niet gelukt. Let it happen dat mijn nummer 1 ook de nummer 1 wordt in dit topic.

avatar van AstroStart
1. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
2. A Tribe Called Quest - We the People... (2016)
3. Grimes - REALiTi [Demo] (2015)
4. Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
5.
6. Santigold - Disparate Youth (2012)
7.
8. Julia Holter - Feel You (2015)
9. Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
10.
11. The Juan MacLean - A Simple Design (2014)
12. Arcade Fire - Ready to Start (2010)

avatar van west
Mausie schreef:
Maar ik hoor niemand over de top 4 notering van dat oersaaie Venice Bitch.

Hoe kan een Bitch nou saai zijn?

avatar van MRDammann
1. Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
2. Arcade Fire - Ready to Start (2010)
3. A Tribe Called Quest - We the People... (2016)
4. Kanye West feat. Pusha-T - Runaway (2010)
5. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
6. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2015)
7. Frank Ocean - Pyramids (2012)
8.
9. Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
10.
11.
12. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)

avatar van JoaMuse
Mausie schreef:
Sugar for the Pill is duidelijk een hate/love track haha.
Ik snap je opmerking, maar dat is volgens mij eigenlijk helemaal niet zo. Het is vooral de populariteit van het nummer die weerstand oproept, aan de track op zich hebben weinigen een grote hekel denk ik.

avatar van Gretz
4. Beach House - Myth [259 punten, 36x genoemd, 1x ; 5x ; 3x ]
https://i.imgur.com/XCBpQ8X.jpg

26 maart 2012
Duur: 4:19
Genomineerd door: RYM
Nummer #1 van: stardust_be
Rang halve finale: #6
Stand na 5-10-20-30-40-50 lijstjes: 03e - 03e - 05e - 01e - 02e - 01e

jaar: 7e (2012)
maand: 3e (maart)
De Witte Trui: 7e (2018)
MuMeLadder: 165e (2018)
MuMeAfrekening: - (2012)
RYM: 49e
P4K readers' poll: 29e

De ‘ondankbare' vierde plaats is ditmaal voor Beach House. Niettemin een schitterend resultaat waar Victoria en Alex waarschijnlijk in hun stoutste dromen niet op hadden durven te hopen. Tot en met het 54e lijstjes had Myth nog gewoon doodleuk aan de leiding. Op 24 van de 60 meetmomenten stonden ze (gedeeld) eerste. Maar uiteindelijk blijken ze toch iets te vroeg gepiekt te hebben. Bij een vroege(re) deadline hadden ze wellicht kunnen zegevieren, want zo klein zijn de verschillen. Plek 4 is wél hun beste resultaat in een eindfinale op MuMe, en dat slechts met 1x op #1 gezet.

Choconas schreef:
Laat ik maar meteen met de deur in (strand)huis vallen: Beach House is voor mij een van de belangrijkste artiesten uit het vorige decennium en dat ze met Myth in de finale staat is niet minder dan terecht. Dat niet iedereen dat met me eens is, moge duidelijk zijn. Zo heb ik eens op Best Kept Secret in Two ademloos staan kijken naar hun schitterende optreden, terwijl mijn metgezel haar schouders ophaalde en aankondigde dat ze dit wel heel erg saai vond en dat ze liever even ergens anders ging kijken. Nou, prima hoor. Voor mij hebben de concerten van Beach House altijd iets magisch en ik word er elke keer volledig in meegezogen. Oude Tivoli, nieuwe Tivoli, het maakt niet uit waar, ze pakken je in en je bent verloren.

De albums van Beach House hebben bij mij daarentegen altijd even de tijd nodig gehad om te rijpen. Dat gebeurde bij Teen Dream, bij opvolger Bloom en ook bij de albums die daarna verschenen. Over Bloom schreef ik bij het album dat het me niet gelijk wist te overtuigen en dat ik in eerste instantie de plaat ter zijde had geschoven omdat ik het "meer van hetzelfde" vond. Maar toen ik het album wat later toch weer eens opzette, begon het kwartje toch te vallen. Ik viel met name voor de hemelse zang van Victoria Legrand, de schitterende composities en de harmonieuze refreinen. Droompop in optima forma durfde ik het zelfs te noemen! Ik heb bij mijn favoriete nummers van het album niet eens Myth aangekruist (die eer viel ten deel aan Troublemaker, Wild en de fraaie afsluiter Irene), maar dat het een prachtig nummer is staat niettemin buiten kijf.

Myth werd als single uitgebracht op 26 maart 2012. Eerder in maart verscheen het nummer al op de website van de band. Myth kreeg zeer positieve kritieken van muziekcritici. Het nummer werd bij verschijning bijvoorbeeld gekozen als "Best New Track" van Pitchfork. In de loop der jaren is Myth misschien nog niet uitgegroeid tot mythische proporties, maar het is onmiskenbaar een van hun bekendste en meest typische Beach House-nummers geworden. Myth wordt gedragen door Alex Scally's gitaar, een stevige backbeat en Victoria Legrand's rokerige stem. Als Victoria vraagt "Wat komt er na deze kortstondige gelukzaligheid?", kun je alleen maar je hoofd schudden en hopen dat er snel meer gelukzaligheid zal volgen, al dan niet kortstondig. Bijvoorbeeld door Myth nog eens te draaien, en nog eens, en nog eens. En nu maar hopen dat die twee binnenkort weer eens ergens een popzaal komen betoveren.

luigifort schreef:
Ik zal de eerste zijn om te bekennen dat ik weinig recente muziek of bands ken. In de eerste plaats, omdat ik er te weinig moeite voor doe. In de tweede plaats, omdat ik veel recente muziek niet veel aan vind. In de derde plaats, omdat ik te druk ben met mijn decennia: 80s en 90s. De muziek die ik daaruit al ken en nog moet ontdekken
Maar eens in de zoveel tijd zet ik zelf eens iets op of ga ik online op zoek en kan ik aangenaam verrast worden. In dit geval kwam ik deze hemelse song tegen bij een topic genaamd de Witte Trui op een of andere muziekcommunity . Ik was gevloerd. Dit is als Brighter, de band die we hier al tegenkwamen, maar dan veel beter en recenter of beter gezegd: ik ken nog geen betere recentere muziek die me zo aan Cocteau Twins doet denken op een bepaalde manier dan deze song.

Maar Beach House verdient natuurlijk zijn eigen merites. Die synth/gitaarklanken alleen al die we vanaf het begin horen verdienen al een plek in de Rock 'n Roll hall of fame, of beter gezegd Dreampop hall of fame. Zelden zulke mooie, ijle en ook verdrietige klanken gehoord, zucht. Het raakt me diep. The Pains of Being Pure At Heart benaderen deze klanken ook met hun muziek.
En dan de ontroerende stem van Victoria Legrand, oef. Wat een stem! Mooi dat diepe, bijna mannelijke in haar stem, maakt de song zoveel rijker. Maar als ze de hoogte in gaat met Help me to name it... kun je me helemaal opvegen. Halverwege krijgen we ook nog een prachtige CT achtige break die we helemaal niet zien aankomen, maar perfect past...
En dan die prachtige uithalen van Victoria op het eind en de aanzwellende muziek, elke keer kippenvel en kun je de poeltjes Luigi opdweilen

Môrthul schreef:
Myth is het eerste nummer uit mijn lijst dat al vaker in een top 100 is voorgekomen. Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik dit nummer (en deze band) zelfs via dit topic ontdekt! Het begin van dit nummer alleen al is geweldig. Met alleen een simpel gitaarlijntje en een pianodeuntje wordt een enorm warm geluid gecreëerd, en als de baslijn binnen komt rollen rond de 40e seconde is het beste gedeelte van het nummer aangebroken. Het enige wat ik minder vind aan dit nummer is het tussenstukje rond de tweede minuut, het past niet helemaal bij de rest van het nummer en doet leidt af van de heersende sfeer, die toch wat grimmiger en donkerder is dan dit blije middenstuk. Gelukkig begint het nummer daarna opnieuw en kan ik weer wegdromen tot het nummer voorbij is.

Teunnis schreef:
Beach House is een echte kwaliteitsband. Alles wat ik van ze gehoord heb ik op z'n minst redelijk goed en dat komt omdat ze weten hoe ze liedjes moeten schrijven. Myth is misschien wel het beste voorbeeld. Alles aan dit nummer klopt. Het melodietje die in de intro gecreëerd wordt, de stem van Victoria Legrand, de jengelende gitaar, de tempowisseling. Het klinkt allemaal zo organisch, alsof het liedje zichzelf geschreven heeft.

MRDammann schreef:
Ik heb Myth echt zo vaak gehoord, maar dit nummer lijkt niet kapot te krijgen. Het begint al met de eerste tonen waardoor je je gelijk in een hele andere wereld begeeft.

ArthurDZ schreef:
Ik geef niet snel van de eerste keer vijf sterren aan een plaat, maar Bloom van Beach House was een van die albums waar ik gewoon een uitzondering voor moest maken. Ik kende Teen Dream al een beetje, doordat een goede vriend van me op een bepaald moment helemaal gek was van die cd, maar zelf kwam ik in mijn beoordeling niet verder dan ‘wel aardig’. Op zijn aanraden heb ik Bloom vrijwel direct na de release geluisterd, en al bij de eerste tonen van Myth viel plots het kwartje, wat ervoor zorgde dat het dus meteen dikke liefde was tussen mij en Bloom. Een heerlijk atmosferisch nummer, dat desondanks niet uit het oog verliest dat het een liedje moet zijn in plaats van alleen een sfeerschepping. Vooral dat stukje ‘Found yourself in a new direction’ vind ik echt geweldig, het muzikale equivalent van de zon die eindelijk door een pak regenwolken weet te breken.

Gretz schreef:
Dreampop heb ik het afgelopen jaar eigenlijk pas echt ontdekt. En dat begon allemaal bij het derde album van dit bijzondere duo (Teen Dream). Intussen kan ik wel zeggen dat Beach House een van mijn favoriete bands is geworden. Myth is voor mij het op een na beste nummer van 2012. Dit is er namelijk een van buitencategorie. Het heeft een fenomenale opening die me volledig in het nummer zuigt. Daarnaast wordt de betoverende stem van Victoria Legrand gecombineerd met een hemelse melodie. Ook vind ik de intermezzo's tussen de vocale stukken ontzettend sfeervol. Het nummer heeft voor mij iets ongrijpbaars/buitenaards wat ik niet kan plaatsen maar wat wel maakt dat het mijn absolute favoriet is van dit rijtje. Ook na zo'n 250x luisteren staat het nummer nog steeds als een huis. Ik hoop dat Myth een moderne klassieker wordt in het dreampopgenre.

avatar van Johnny Marr
JAAAAAAAA LANA EN SLOWDIVE TOP 3 HAHAHAHA __OO___O___O_O_O_O_____O

avatar van jordidj1
Haha wat een witz

avatar van Johnny Marr
JoaMuse schreef:
(quote)
Ik snap je opmerking, maar dat is volgens mij eigenlijk helemaal niet zo. Het is vooral de populariteit van het nummer die weerstand oproept, aan de track op zich hebben weinigen een grote hekel denk ik.

Dit. They mad tho.

avatar van Gretz
De nummer 3 start over iets meer dan een minuut!

avatar van Gretz
3. Slowdive - Sugar for the Pill [260 punten, 35x genoemd, 2x ; 3x ; 4x ]
https://i.imgur.com/wTeMo97.jpg

5 juli 2017
Duur: 4:31
Genomineerd door: MuMeAfrekening
Nummer #1 van: EttaJamesBrown en herman
Rang halve finale: #13
Stand na 5-10-20-30-40-50 lijstjes: 04e - 02e - 07e - 04e -04e - 05e

jaar: 26e (2017)
maand: 1e (maart)
De Witte Trui: 30e (2019)
MuMeLadder: 642e (2019)
MuMeAfrekening: 13e (2017)
RYM: 761e
P4K readers’ poll: -

Een enorme stunt van onze Britse shoegazehelden van Slowdive, wiens comeback in 2017 met vlag en wimpel slaagde. Gezien de ingeschatte kansen vooraf ga ik er vanuit dat helemaal niemand rekening had gehouden met Sugar for the Pill op het podium. Waarschijnlijk was een mooie top-10 notering al boven verwachting geweest. Hun grote succes in Song van het Decennium doet vermoeden dat ze misschien in november ook wel richting hun eerste Witte Trui-finale kunnen gaan. Bijzonder feit is wel dat Slowdive op geen enkel moment aan de leiding stond.

Choconas schreef:
Kun je na een hiaat van meer dan twee decennia succesvol terugkeren in de popmuziek? De goede voorbeelden zijn niet talrijk, maar dat het wel degelijk mogelijk is, bewijst Slowdive. In 2017 kwam de band uit Reading dan toch vrij verrassend met een nieuw album op de proppen, 22 jaar na het derde album Pygmalion. Er waren natuurlijk al wel wat voortekenen: eerst was er de lancering van een Slowdive Twitter account en website in januari 2014 en daarna werd er aangekondigd dat Slowdive weer ging touren in de zomer van 2014. Daarbij deed de band onder meer Primavera Sound in Barcelona en Porto, Roskilde en ons eigen Best Kept Secret aan. Dat moet heel mooi geweest zijn, maar daar was ik helaas niet bij. Ik kende de band destijds ook slechts van bekende nummers als Catch the Breeze, Alison en When the Sun Hits. (Gelukkig heb ik ze jaren later nog wel gezien, in Paradiso en in de herkansing op Best Kept Secret in 2018.)

In januari 2017, dus drie jaar na de wederopstanding, bracht de Engelse band rond Rachel Goswell en Neil Halstead het nummer Star Roving uit, hun eerste single in 22 jaar. Hun vierde, titelloze album werd uitgebracht in mei 2017, voorafgegaan door het finalenummer Sugar for the Pill als tweede single. Het album Slowdive werd geprezen door muziekcritici. Bij Metacritic, dat een genormaliseerde score van 100 toekent aan recensies uit reguliere publicaties, kreeg het album een gemiddelde score van 82, gebaseerd op 30 recensies. Consequence of Sound schreef dat "Slowdive bijna alles levert wat hun fans maar kunnen wensen bij een terugkeer: vertrouwdheid, innovatie en enorme atmosferen om in te verdwalen". Drowned in Sound noemde het album een "majestueuze terugkeer die niet alleen de gaten opvult, maar ook onverbiddelijk naar de toekomstige horizon wijst". Pitchfork schreef dat het album "ook een maximaal volume shoegaze biedt, beter dan de band ooit heeft gedaan". Ook Exclaim! prees het album en zei dat het "zeker een lange wachttijd was, maar uiteindelijk heeft Slowdive ons het album gegeven waar we de laatste 22 jaar over gedroomd hebben".

Voor mij was het album Slowdive eveneens een aangename verrassing. Ondertussen had ik me al wat meer verdiept in de discografie van de Engelse band en viel het me bij de eerste beluisteringen al gelijk op dat de band warm en vertrouwd klonk, maar tegelijkertijd ook een wat dromeriger en serener geluid neerzette. Sugar for the Pill, een van de mooiste nummers op het album, is daar een uitstekend voorbeeld van: ontwapenend mooi, warm, met een onvoorstelbaar aanstekelijk refrein en een golvende melodie. Het nummer verhaalt over een ontbindende relatie met een gevoel van acceptatie. “Sugar for the Pill” is daarbij een metafoor om iets naars minder onaangenaam te laten lijken.

Dance Lover schreef:
De grootheden van Slowdive zetten de klok ruim 20 jaar terug en verpulveren hun concurrentie met dodelijke shoegaze precisie, al is dit juist een wat rustiger nummer met mooie melodielijnen. Eerder dit jaar waren ze al present met Star Roving in dit topic en nu doen ze er nog eens een flinke schep bovenop. Niet het nummer met de meeste #1 noteringen maar wel het nummer dat het breedst werd gedragen, maar liefst 11 x genoemd! Goed nieuws ook, want de mannen komen binnenkort weer naar de Benelux voor een reeks concerten, ik heb deze Shoegaze masters zelf nog nooit live gezien, dus ga zeker proberen om kaartjes te bemachtigen!

henrico schreef:
Mijn favoriete nummer van het nieuwe album is Sugar for the Pill. Het had ook zo van Mojave 3 kunnen zijn. Zo subtiel, zo dromerig, zo lief. Prachtig!

Slowgaze schreef:
'Sugar For the Pill' werd net als achtergrondmuziek gebruikt voor een serie over de Reformatie. Dat maakt mij echt boos, want dat leidt alleen maar af van het ware katholieke geloof.

avatar van Johnny Marr
Tearjerkertje hoor Schuimbekkend mooi, hemels, prachtig...

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:
Tearjerkertje hoor Schuimbekkend mooi, hemels, prachtig...


Jajajajajajjajajjaajaajajajajajajaaa

Gast
geplaatst: vandaag om 02:43 uur

geplaatst: vandaag om 02:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.