MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2003

zoeken in:
Het zou me niet verbazen als zowel de opener als de afsluiter van deze finale in de begrafenis top 100 staat. Verder is het best een vrolijk lijstje .

Arbeidsdeskundige
Dank voor de organisatie en presentatie Edgar18! En ik sla mezelf nogmaals keihard op mijn hoofd dat ik verzuimd heb te stemmen op de finale.

Edgar18 schreef:
De verrassing van deze finale (voor mij althans) is The Bitter End van Placebo.

Waarom is dit voor jou de verrassing? Een van de populairste songs van een toch vrij populaire alternatieve rockband. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat die een mooie positie ging bereiken.

Mooie finale trouwens!

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
12. Evanescence - My Immortal (34 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van: Edgar18)
(embed)

Toen ik Evanescence nomineerde had ik niet verwacht dat dit nummer het zo ver zou schoppen. Leuk om te merken dat ik blijkbaar niet de enige ben met goede herinneringen aan het nummer. Evanescence plaatste zich als zevende voor deze finale, een uiteindelijke twaalfde plek mag dan zelfs een kleine tegenvaller genoemd worden. Toch doe ik het ervoor, leuk dat My Immortal überhaupt zover gekomen is .
Vergeef me voor het verzuimen te stemmen Amy Lee! Jij was waarschijnlijk mijn onbetwiste nummer één geweest.

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik ook, anders hadden we het fraaie aantal van veertig finalestemmers gehad! Wat was je top vijf geweest? Dan zal ik kijken of het voor de uitslag iets had uitgemaakt.
Had ik met mijn volle mep Amy Lee van haar pijnlijke 12e plek kunnen houden Edgar18?

Thanks E! Terechte winnaar.

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik ook, anders hadden we het fraaie aantal van veertig finalestemmers gehad! Wat was je top vijf geweest? Dan zal ik kijken of het voor de uitslag iets had uitgemaakt.
Ik zie nu je vraag pas. Ik ben alle video's nu nogmaals aan het bekijken en beluisteren. Later vanmiddag kom ik met de volledige top 12 naar mijn smaak. Mijn nummer één moge inmiddels duidelijk zijn.

Thanks Ed, fijn jaartje weer

Bedankt weer Edgar, mooie finale en prima podium en winnaar.

Poeha schreef:

En The Postal Service - Such Great Heights is voor mij een ware ontdekking. Kende dit nummer hiervoor nog niet. Zeer genietbaar.

Een van mijn favoriete nummers aller tijden Voordat ik The National op het spoor kwam stond ie zelfs een behoorlijke tijd op #1, zowel qua plays als waardering. Destijds ontdekt via Last.fm, waar het nummer gedurende 2006 en 2007 27 cumulatieve (!) weken op #1 stond in de charts aldaar. In de eerste jaren van Laat.fm heb ik er zoveel prachtige plaatjes gevonden, toen met afstand mijn belangrijkste bron voor nieuwe muziek.

Dan gaat er hopelijk nog een mooie wereld voor je open met Give Up, waar allemaal fijne, vergelijkbare nummers op staan. Waarschijnlijk het album dat het langst aangesloten in mijn top 10 staat.

Titmeister schreef:
(quote)

Er zijn weinig nummers waarvan ik zou claimen dat ik ze al honderden keren heb gehoord in mijn leven, maar Such Great Heights is daar wel één van.

https://i.imgur.com/GGmdq2C.jpg
Hehe herkenbaar

Ik weet nog dat ik, toen ik mijn rijbewijs net had gehaald, een cd had gebrand waarvan dat het openingsnummer was en die in mijn moeders auto had gelegd. Hoe vaak ik die wel niet heb opgezet in tripjes met vrienden... Een grote trip down memory lane, deze finale

Favoriete autoplaatjes Heb ik ook regelmatig de mooiste herinneringen aan.

Arbeidsdeskundige
Dit zou mijn top 12 geweest zijn Edgar18
1. Evanescence - My Immortal
2. Placebo - The Bitter End
3. Spinvis - Bagagedrager
4. The Postal Service - Such Great Heights
5. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
6. Johnny Cash - Hurt
7. CYNE - First Person
8. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed
9. The White Stripes - Seven Nation Army
10. The Killers - Mr. Brightside
11. Blur - Out of Time
12. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher

Arbeidsdeskundige schreef:
Dank voor de organisatie en presentatie Edgar18! En ik sla mezelf nogmaals keihard op mijn hoofd dat ik verzuimd heb te stemmen op de finale.

Niet te lang om treuren, dat overkomt de beste (m.a.w. vrijwel iedereen die regelmatig meespeelt in de forumspelletjes). Het zal mezelf niet snel overkomen dat ik vergeet om op de finale van De Witte Trui of de MuMeLadder te stemmen, maar het is onvermijdelijk dat je door je eigen stommiteit wel eens een ander belangrijkere ladder vergeet. Gelukkig zijn het slechts lijstjes (spelletjes), enkel de belangrijkste bijzaak in het leven

Gretz schreef:

Niet te lang om treuren, dat overkomt de beste

Ik heb hier niets mee van doen.

Maar bedankt Edgar18 om dit jaar in en jaar uit weer te organiseren.

dumb_helicopter schreef:
Waarom is dit voor jou de verrassing? Een van de populairste songs van een toch vrij populaire alternatieve rockband. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat die een mooie positie ging bereiken.
Vind jij een tweede plek niet verrassend? In de ladder waren er afgelopen jaar twaalf liedjes uit 2003 die beter scoorden dan The Bitter End. Dan vind ik plek twee in dit spelletje toch wel verrassend hoog.
Arbeidsdeskundige schreef:
Had ik met mijn volle mep Amy Lee van haar pijnlijke 12e plek kunnen houden Edgar18?
Zeker! Kijkend naar je top vijf dan zou Evanescence Blur voorbij zijn gegaan. En als je niet (ook) op The Postal Service en Death Cab zou hebben gestemd dan was My Immortal zelfs naar plek negen gestegen. Dit zou de top twaalf zijn inclusief jouw punten:

1. Johnny Cash - Hurt
4. The White Stripes - Seven Nation Army
5. The Killers - Mr. Brightside
6. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
7. CYNE - First Person
8. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher
9. The Postal Service - Such Great Heights
10. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
11. Evanescence - My Immortal
12. Blur - Out of Time

Arbeidsdeskundige
Thanks voor het uitzoeken Edgar18

Wow, niet verwacht dat The Bitter End zo hoog zou scoren. Stiekem had ik een finaleplaats wel verwacht. Wist, na de eerste ronde, dat een aantal users dit nummer hoog op hun lijst hadden staan.

En zelfs beste usernominatie
Dacht toch echt dat dat Frank zou worden, toen hij The Roots nomineerde. Zo zie je maar hoe het kan verkeren.

Puike finale, had ik op voorhand niet helemaal verwacht. Hurt ben ik niet zo'n liefhebber van, maar terechte winnaar gezien het verschil in punten met de nummer twee.

Edgar dank weer voor de presentatie.

Edgar18 schreef:

1. Johnny Cash - Hurt
4. The White Stripes - Seven Nation Army
5. The Killers - Mr. Brightside
6. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
7. CYNE - First Person
8. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher
9. The Postal Service - Such Great Heights
10. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
11. Evanescence - My Immortal
12. Blur - Out of Time

Iets betere top 12 imho. My Immortal en Bagagedrager een plekje hoger ware fijn geweest. Het zij zo!

Titmeister schreef:
(quote)

Wow dat je die nog nooit gehoord hebt. Is volgens mij toch al heel vaak in reclames en series gebruikt.
Sorry, ik heb onder een steen geleefd

Titmeister schreef:
Anyway, zou me fijn lijken dat nummer nog eens te ontdekken, dus geniet ervan
Thnx, ga ik zeker doen.

Gretz, nog bedankt voor de tip. Ik had het album inmiddels al op de ToDo lijst gezet. Gelukkig is die niet zo lang (ahum).

Poeha schreef:

Gretz, nog bedankt voor de tip. Ik had het album inmiddels al op de ToDo lijst gezet. Gelukkig is die niet zo lang (ahum).

Ik zou gewoon beginnen met de normale versie, zonder de bonustracks. Dat scheelt ruim een uur

Ik doelde met "niet te lang (ahum)" op mijn ToDo-lijst

Edgar18 Bedankt.

Merci, Edgar18.

Bedankt Edgar! Je hebt Johnny Marr ook een plaatsje gegeven in de finale zie ik bij de nummer 5.

Gretz schreef:
(quote)

Een van mijn favoriete nummers aller tijden Voordat ik The National op het spoor kwam stond ie zelfs een behoorlijke tijd op #1, zowel qua plays als waardering. Destijds ontdekt via Last.fm, waar het nummer gedurende 2006 en 2007 27 cumulatieve (!) weken op #1 stond in de charts aldaar. In de eerste jaren van Last.fm heb ik er zoveel prachtige plaatjes gevonden, toen met afstand mijn belangrijkste bron voor nieuwe muziek.

Sterker nog, in 2004 stond het al bovenaan de charts op last.fm (toen nog audioscrobbler), want toen heb ik hem op dezelfde manier ontdekt. Datzelfde jaar ontdekte ik ook Iron & Wine door zijn cover van Such Great Heights en ging er een wereld aan muziek voor me open.

Het is voor mij ook 1 van de nummers die ik het allervaakst heb gehoord in mijn leven, ik was er destijds helemaal weg van. Mooie tijden.

JoaMuse schreef:
Bedankt Edgar! Je hebt Johnny Marr ook een plaatsje gegeven in de finale zie ik bij de nummer 5.

Ik snap 'm niet. Iemand?

Jij & Westside Gunn maken een guest appearance in het live-clipje.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.