Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2003
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2020, 12:55 uur
10. The Postal Service - Such Great Heights (38 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: yeahyeahyeah, Gretz, stardust_be & Titmeister)
Na de virtuele nummer twaalf volgt de virtuele nummer elf. Een keer vaker genoemd dan Blur, en dat is precies dat ene puntje dat deze liedjes van elkaar scheidt.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: yeahyeahyeah, Gretz, stardust_be & Titmeister)
Na de virtuele nummer twaalf volgt de virtuele nummer elf. Een keer vaker genoemd dan Blur, en dat is precies dat ene puntje dat deze liedjes van elkaar scheidt.
1
geplaatst: 9 mei 2020, 12:56 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
Dat verwijt ik mezelf enorm.
Ik ook, anders hadden we het fraaie aantal van veertig finalestemmers gehad! Wat was je top vijf geweest? Dan zal ik kijken of het voor de uitslag iets had uitgemaakt.Dat verwijt ik mezelf enorm.
1
geplaatst: 9 mei 2020, 12:59 uur
Jammer, had Such Great Heights toch wel iets hoger verwacht.
En aan My Immortal heb ik wel herinneringen, maar niet per se goede. Het nummer werd gezongen door het zusje van een vriend van me op de begrafenis van hun vader.
En aan My Immortal heb ik wel herinneringen, maar niet per se goede. Het nummer werd gezongen door het zusje van een vriend van me op de begrafenis van hun vader.
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 9 mei 2020, 13:00 uur
Thanks Edgar18! Ik zal voor mijn eigen boetedoening buiten competitie alsnog mijn top 12 samenstellen. Dus de lijst die ik had opgesteld als ik wel tijdig actief mijn stemrecht had gebruikt. Daar neem ik nu uiteraard wel de tijd voor en ik zal alle prachtige voorbijkomende video's uit de fraaie videopresentatie van Edgar18 nog eens meenemen in mijn oordeelsvorming.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:00 uur
9. Death Cab for Cutie - Transatlanticism (39 punten, 14 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johannesA)
Aan het begin van deze finale schreef ik: "Een finale zonder doublures, dat gebeurt niet zo vaak in dit spelletje". Technisch gezien een correcte opmerking, maar er is wel een artiest met twee liedjes in deze finale. Death Cab for Cutie tekstschrijver en zanger Ben Gibbard is namelijk ook een van de muzikanten achter onze nummer tien The Postal Service. Beide Gibbards eindigen gebroederlijk naast elkaar, waarbij zijn "hoofdproject" Death Cab for Cutie het net aan wint.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johannesA)
Aan het begin van deze finale schreef ik: "Een finale zonder doublures, dat gebeurt niet zo vaak in dit spelletje". Technisch gezien een correcte opmerking, maar er is wel een artiest met twee liedjes in deze finale. Death Cab for Cutie tekstschrijver en zanger Ben Gibbard is namelijk ook een van de muzikanten achter onze nummer tien The Postal Service. Beide Gibbards eindigen gebroederlijk naast elkaar, waarbij zijn "hoofdproject" Death Cab for Cutie het net aan wint.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:04 uur
Titmeister schreef:
Begrijpelijk dat je dan verdrietige herinneringen hebt aan het nummer. Al kan ik me voorstellen dat een waardig gezongen afscheidsnummer ook voor goede herinneringen (aan een verdrietig moment) kan zorgen.En aan My Immortal heb ik wel herinneringen, maar niet per se goede. Het nummer werd gezongen door het zusje van een vriend van me op de begrafenis van hun vader.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:08 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Begrijpelijk dat je dan verdrietige herinneringen hebt aan het nummer. Al kan ik me voorstellen dat een waardig gezongen afscheidsnummer ook voor goede herinneringen (aan een verdrietig moment) kan zorgen. Inmiddels wel ja, maar ik heb het nummer destijds een tijdje niet kunnen horen daardoor.
3
geplaatst: 9 mei 2020, 13:11 uur
My Immortal van Evanescence al in geen tijden meer gehoord , voor dit topic. Vond het toen al een goed nummer en vind dat nog steeds. Toch wel een terechte finalist wat mij betreft. Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het de finale zou halen, want had het idee dat er toch veel antipathie omtrent dit nummer zou heersen. Mooie prestatie.
En The Postal Service - Such Great Heights is voor mij een ware ontdekking. Kende dit nummer hiervoor nog niet. Zeer genietbaar.
En The Postal Service - Such Great Heights is voor mij een ware ontdekking. Kende dit nummer hiervoor nog niet. Zeer genietbaar.
1
geplaatst: 9 mei 2020, 13:15 uur
8. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher (46 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door johan de witt, nummer 1 van: Rudi S, ArthurDZ & Rufus)
Plek acht is deze editie voor Stuart Murdoch en zijn band. Piazza, New York Catcher had ik iets hoger in de eindlijst verwacht, al zou ik dan weer niet weten ten koste van wie. Het nummer werd vaak genoemd, maar miste de hoge noteringen om echt voor het podium mee te doen.
(genomineerd door johan de witt, nummer 1 van: Rudi S, ArthurDZ & Rufus)
Plek acht is deze editie voor Stuart Murdoch en zijn band. Piazza, New York Catcher had ik iets hoger in de eindlijst verwacht, al zou ik dan weer niet weten ten koste van wie. Het nummer werd vaak genoemd, maar miste de hoge noteringen om echt voor het podium mee te doen.
1
geplaatst: 9 mei 2020, 13:18 uur
Poeha schreef:
Wow
dat je die nog nooit gehoord hebt. Is volgens mij toch al heel vaak in reclames en series gebruikt. Er zijn weinig nummers waarvan ik zou claimen dat ik ze al honderden keren heb gehoord in mijn leven, maar Such Great Heights is daar wel één van. Ik weet nog dat ik, toen ik mijn rijbewijs net had gehaald, een cd had gebrand waarvan dat het openingsnummer was en die in mijn moeders auto had gelegd. Hoe vaak ik die wel niet heb opgezet in tripjes met vrienden... Een grote trip down memory lane, deze finale 
Anyway, zou me fijn lijken dat nummer nog eens te ontdekken, dus geniet ervan

0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:20 uur
7. CYNE - First Person (49 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro, Cervantes & jordidj1)
Cultivating Your New Experience a.k.a CYNE is deze editie de aanvoerder van het rechter rijtje. Deze Amerikaanse hiphopgroep eindigde in de halve finale nog achter Belle & Sebastian, maar heeft in de finale de rollen omgedraaid. Wie First Person een tof nummer vindt kan ik ook CYNE's samenwerking met Nujabes van harte aanbevelen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro, Cervantes & jordidj1)
Cultivating Your New Experience a.k.a CYNE is deze editie de aanvoerder van het rechter rijtje. Deze Amerikaanse hiphopgroep eindigde in de halve finale nog achter Belle & Sebastian, maar heeft in de finale de rollen omgedraaid. Wie First Person een tof nummer vindt kan ik ook CYNE's samenwerking met Nujabes van harte aanbevelen.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:28 uur
6. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed (2.0) (52 punten, 24 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: andré & jeroentjuhh)
Op de plekken vier, vijf en zes vinden we drie liedjes met hetzelfde puntentotaal. Op basis van nummer één noteringen eindigen The Roots op plek zes. The Seed (2.0) is wel - met afstand - het nummer dat in de meeste finalelijstjes voorkomt. In 17 van de 24 gevallen betrof het wel een vierde of vijfde plek in een lijstje, en dat zet natuurlijk niet zo veel zoden aan de dijk.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: andré & jeroentjuhh)
Op de plekken vier, vijf en zes vinden we drie liedjes met hetzelfde puntentotaal. Op basis van nummer één noteringen eindigen The Roots op plek zes. The Seed (2.0) is wel - met afstand - het nummer dat in de meeste finalelijstjes voorkomt. In 17 van de 24 gevallen betrof het wel een vierde of vijfde plek in een lijstje, en dat zet natuurlijk niet zo veel zoden aan de dijk.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:35 uur
5. The Killers - Mr. Brightside (52 punten, 17 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77, Marty McFly, JoaMuse & dumb_helicopter)
Debuutsingle van deze Amerikaanse band die - anders dan ik dacht - de top 40 nooit bereikt heeft. In het alternatieve circuit sloegen The Killers wel direct aan en nu, ruim vijftien jaar later spelen ze op de grootste podia van menig (rock)festival. Dit leek me vooraf een outsider voor de eindzege, maar dat heeft er door het spel heen nooit echt ingezeten. Eindigde in de halve finale achter Johnny Cash en doet dat ook nu weer.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77, Marty McFly, JoaMuse & dumb_helicopter)
Debuutsingle van deze Amerikaanse band die - anders dan ik dacht - de top 40 nooit bereikt heeft. In het alternatieve circuit sloegen The Killers wel direct aan en nu, ruim vijftien jaar later spelen ze op de grootste podia van menig (rock)festival. Dit leek me vooraf een outsider voor de eindzege, maar dat heeft er door het spel heen nooit echt ingezeten. Eindigde in de halve finale achter Johnny Cash en doet dat ook nu weer.
1
geplaatst: 9 mei 2020, 13:40 uur
4. Spinvis - Bagagedrager (52 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door luigifort, nummer 1 van: johan de witt, Koenr, aerobag, Johnny Marr & luigifort)
Het derde nummer dat eindigt op 52 punten is Bagagedrager van Spinvis. Werd het minst genoemd van de top zes, maar pakte wel vijf topposities en eindigt zodoende boven The Roots en The Killers. Helaas eindigt Spinvis wel nipt naast het podium waardoor we nog steeds (26 edities!!) geen Nederlandse artiest op het ereschavot van een editie hebben staan.
(genomineerd door luigifort, nummer 1 van: johan de witt, Koenr, aerobag, Johnny Marr & luigifort)
Het derde nummer dat eindigt op 52 punten is Bagagedrager van Spinvis. Werd het minst genoemd van de top zes, maar pakte wel vijf topposities en eindigt zodoende boven The Roots en The Killers. Helaas eindigt Spinvis wel nipt naast het podium waardoor we nog steeds (26 edities!!) geen Nederlandse artiest op het ereschavot van een editie hebben staan.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:45 uur
3. The White Stripes - Seven Nation Army (55 punten, 21 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van: ranja)
De bronzen medaille is deze editie voor The White Stripes en hun Seven Nation Army. Stond na de halve finale op een virtuele achtste plek, en heeft het beste dus voor het laatst bewaard. Seven Nation Army stond enkel bij ranja bovenaan het finalelijstje, maar pakte daarnaast nog zeven (!!) tweede plaatsen. Michael van Gerwen zal wel content zijn met deze fraaie prestatie.
(genomineerd door wibro, nummer 1 van: ranja)
De bronzen medaille is deze editie voor The White Stripes en hun Seven Nation Army. Stond na de halve finale op een virtuele achtste plek, en heeft het beste dus voor het laatst bewaard. Seven Nation Army stond enkel bij ranja bovenaan het finalelijstje, maar pakte daarnaast nog zeven (!!) tweede plaatsen. Michael van Gerwen zal wel content zijn met deze fraaie prestatie.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 14:00 uur
0
geplaatst: 9 mei 2020, 14:05 uur
4e plek is veel te laag inderdaad.
Zeker als je ziet wat er boven staat
Zeker als je ziet wat er boven staat

5
geplaatst: 9 mei 2020, 14:06 uur
2. Placebo - The Bitter End (59 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van: Poeha, esteban, DjFrankie, Arno, SBube & LucM)
De verrassing van deze finale (voor mij althans) is The Bitter End van Placebo. Koploper na ronde één, nummer twee na de halve finale en ook de uiteindelijke nummer twee. Dit liedje werd het vaakst op één gezet van alle finalelisten, maar blijft desondanks flink achter bij de uiteindelijke winnaar. In deze door usernominaties gedomineerde finale is dit overigens de best scorende.
1. Johnny Cash - Hurt (72 punten, 21 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: laxus11, Brunniepoo, Wrathchild1, musicfriek & charlotte2807)
De glorieuze winnaar van deze 2003-editie is good old Johnny Cash. Zeventig jaar was Cash toen hij zich waagde aan het herinterpreteren van Nine Inch Nails song "Hurt". Een herinterpretatie die - zeker na Cash dood een jaar later - veel lof en waardering oogstte. Het nummer is al jaren een vaste waarde in de top honderd van de Radio 2 Top 2000, en haalt ook in de ladder op deze site standaard een hoge eindpositie.
Toen Trent Reznor de vraag kreeg of Johnny Cash dit nummer mocht opnemen gaf hij aan gevleid te zijn, maar tegelijk niet voor zich te zien hoe het nummer dan zou gaan klinken ("the idea sounded a bit gimmicky.") Toen hij de song eenmaal gezien en gehoord had was zijn commentaar:
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van: Poeha, esteban, DjFrankie, Arno, SBube & LucM)
De verrassing van deze finale (voor mij althans) is The Bitter End van Placebo. Koploper na ronde één, nummer twee na de halve finale en ook de uiteindelijke nummer twee. Dit liedje werd het vaakst op één gezet van alle finalelisten, maar blijft desondanks flink achter bij de uiteindelijke winnaar. In deze door usernominaties gedomineerde finale is dit overigens de best scorende.
1. Johnny Cash - Hurt (72 punten, 21 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: laxus11, Brunniepoo, Wrathchild1, musicfriek & charlotte2807)
De glorieuze winnaar van deze 2003-editie is good old Johnny Cash. Zeventig jaar was Cash toen hij zich waagde aan het herinterpreteren van Nine Inch Nails song "Hurt". Een herinterpretatie die - zeker na Cash dood een jaar later - veel lof en waardering oogstte. Het nummer is al jaren een vaste waarde in de top honderd van de Radio 2 Top 2000, en haalt ook in de ladder op deze site standaard een hoge eindpositie.
Toen Trent Reznor de vraag kreeg of Johnny Cash dit nummer mocht opnemen gaf hij aan gevleid te zijn, maar tegelijk niet voor zich te zien hoe het nummer dan zou gaan klinken ("the idea sounded a bit gimmicky.") Toen hij de song eenmaal gezien en gehoord had was zijn commentaar:
I pop the video in, and wow... Tears welling, silence, goose-bumps... Wow. [I felt like] I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore... It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning – different, but every bit as pure.
Een mooi compliment, en tegelijk een quote die wat mij betreft treffend de kracht van Johnny Cash' "Hurt" verwoord.
0
2
Song van het Jaar 2003:
1. Johnny Cash - Hurt
2. Placebo - The Bitter End
3. The White Stripes - Seven Nation Army
4. Spinvis - Bagagedrager
5. The Killers - Mr. Brightside
6. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
7. CYNE - First Person
8. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher
9. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
10. The Postal Service - Such Great Heights
11. Blur - Out of Time
12. Evanescence - My Immortal
13. Broadcast - Pendulum
14. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio
15. Snow Patrol - Run
16. Dido - White Flag
17. Opgezwolle - Verre Oosten
18. Muse - Time Is Running Out
19. Yeah Yeah Yeahs - Maps
20. The National - Available
1. Johnny Cash - Hurt
4. Spinvis - Bagagedrager
5. The Killers - Mr. Brightside
6. The Roots feat. Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
7. CYNE - First Person
8. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher
9. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
10. The Postal Service - Such Great Heights
11. Blur - Out of Time
12. Evanescence - My Immortal
13. Broadcast - Pendulum
14. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio
15. Snow Patrol - Run
16. Dido - White Flag
17. Opgezwolle - Verre Oosten
18. Muse - Time Is Running Out
19. Yeah Yeah Yeahs - Maps
20. The National - Available
0
geplaatst: 9 mei 2020, 14:07 uur
Song van het Jaar podia:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1977:
1. David Bowie - "Heroes"
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
3. Television - Marquee Moon
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1990:
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2003:
1. Johnny Cash - Hurt
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1. Portishead - We Carry On
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
3. Portishead - Machine Gun
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1977:
1. David Bowie - "Heroes"
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
3. Television - Marquee Moon
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1990:
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2003:
1. Johnny Cash - Hurt
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1. Portishead - We Carry On
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
3. Portishead - Machine Gun
1
geplaatst: 9 mei 2020, 14:12 uur
Ja daar praat iemand maar door en nu weet ik niet wie de wedstrijd wint