Muziek / Muziekgames / Nick Cave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2020, 21:24 uur
Hoog tijd voor een Nick Cave & The Bad Seeds Meter! Zag tot mijn grote verbazing dat deze nog niet bestond.
Ik plaats iedere avond een nieuw nummer van deze helden die jullie vervolgens beoordelen op een schaal van 0-10; we gaan sowieso voor een Top 100!
Nick Cave & The Bad Seeds - The Carny
Het eerste nummer is gelijk een bekende ''om jullie warm te maken'' uit zijn beginperiode. Afkomstig van zijn vierde studioalbum: Your Funeral…My Trail (1986). Werd in 1987 ook gebruikt door Wim Wenders voor zijn klassieker: Wings of Desire, ook zeker een dikke aanrader die film.
Ik plaats iedere avond een nieuw nummer van deze helden die jullie vervolgens beoordelen op een schaal van 0-10; we gaan sowieso voor een Top 100!
Het eerste nummer is gelijk een bekende ''om jullie warm te maken'' uit zijn beginperiode. Afkomstig van zijn vierde studioalbum: Your Funeral…My Trail (1986). Werd in 1987 ook gebruikt door Wim Wenders voor zijn klassieker: Wings of Desire, ook zeker een dikke aanrader die film.
0
geplaatst: 7 mei 2020, 21:26 uur
Wat mij betreft een dikke 9,5
Erg spannend nummer waarbij je gelijk voelt dat er iets niet pluis is.
Erg spannend nummer waarbij je gelijk voelt dat er iets niet pluis is.
1
geplaatst: 7 mei 2020, 21:36 uur
Een van mijn favoriete artiesten en beste live-artiest 
Dit is een van mijn favorieten uit de beginperiode: 9,2

Dit is een van mijn favorieten uit de beginperiode: 9,2
0
geplaatst: 7 mei 2020, 21:42 uur
Absoluut de beste live artiest die ik ooit gezien heb! 
Hopelijk kan zijn concert in 2021 wel doorgang vinden.......

Hopelijk kan zijn concert in 2021 wel doorgang vinden.......
1
geplaatst: 8 mei 2020, 17:35 uur
9.5
Meteen een van zijn allerbeste nummers! Die tekst in combinatie met de muziek phoe, zelfs als dit liedje verfilmd zou worden, zou het niet beeldender kunnen.
Meteen een van zijn allerbeste nummers! Die tekst in combinatie met de muziek phoe, zelfs als dit liedje verfilmd zou worden, zou het niet beeldender kunnen.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 09:49 uur
Dance Lover schreef:
Hoog tijd voor een Nick Cave & The Bad Seeds Meter! Zag tot mijn grote verbazing dat deze nog niet bestond.
(embed)
(embed)
Is na één avond je voornemen al gestrand

0
geplaatst: 9 mei 2020, 11:40 uur
Kun je wel stellen ja.
Discipline is niet mijn ding, was vannacht pas om 5.30 thuis en zocht het niet om toen een nieuwe te plaatsen.....
Nick Cave and The Bad Seeds - People Ain`t No Good
Door naar een nummer van zijn veelgeprezen album The Boatman`s Call uit 1997.
DE STAND:
01. The Carny (1986) 15 stemmers, 7,56
Discipline is niet mijn ding, was vannacht pas om 5.30 thuis en zocht het niet om toen een nieuwe te plaatsen.....
Nick Cave and The Bad Seeds - People Ain`t No Good
Door naar een nummer van zijn veelgeprezen album The Boatman`s Call uit 1997.
DE STAND:
01. The Carny (1986) 15 stemmers, 7,56
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:02 uur
Je begint wel op een hoog niveau, Marco! Dit was mijn kennismaking met Nick Cave - door Shrek 2, ach ja, je moet het ergens leren kennen 
Nog steeds een van zijn mooiste ballads:
9,6

Nog steeds een van zijn mooiste ballads:
9,6
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 9 mei 2020, 13:04 uur
Ik ben het volledig met je eens. Hoewel, deze groot kunstenaar heeft in mijn ogen geen zwak nummer gemaakt.
2
geplaatst: 9 mei 2020, 13:07 uur
Dat laatste zou ik niet durven te claimen, er zijn best wel wat nummers die ik minder vind - dat mag ook wel, in een 40-jarige carrière - maar het merendeel is prachtig inderdaad.
* denotes required fields.