Muziek / Muziekgames / Nick Cave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2020, 16:22 uur
De laatste stemmen ( ook op de andere nummers ) zijn allemaal weer meegenomen voor de stand.
Girl in Amber smaakte jullie goed; strandt zeer verdienstelijk nipt achter The Carny, allebei een gemiddelde van 8,11 waarbij The Carny meer stemmen heeft en dus nog even met de koppositie mag blijven pronken.
We duiken weer terug in de tijd en komen uit bij mijn geboortejaar, Nick had geen beter jaar kunnen kiezen voor zijn debuutalbum: From Her to Eternity (1984). Het volgende nummer is een mooi contrast met het vorige nummer, hier is Nick de rocker duidelijk weer aan zet.
Ik kende het nummer nog niet, maar fijn dreigend nummer!
Nick Cave & The Bad Seeds - Saint Huck
DE STAND:
01. The Carny (1986) (20 stemmers / 8,11 )
02. Girl in Amber (2016) ( 16 stemmers / 8,11 )
03. People Ain`t No Good (1997) ( 18 stemmers / 7,93 )
04. Cannibal's Hymn (2004) ( 16 stemmers / 7,31 )
Girl in Amber smaakte jullie goed; strandt zeer verdienstelijk nipt achter The Carny, allebei een gemiddelde van 8,11 waarbij The Carny meer stemmen heeft en dus nog even met de koppositie mag blijven pronken.
We duiken weer terug in de tijd en komen uit bij mijn geboortejaar, Nick had geen beter jaar kunnen kiezen voor zijn debuutalbum: From Her to Eternity (1984). Het volgende nummer is een mooi contrast met het vorige nummer, hier is Nick de rocker duidelijk weer aan zet.
Ik kende het nummer nog niet, maar fijn dreigend nummer!
Nick Cave & The Bad Seeds - Saint Huck
DE STAND:
01. The Carny (1986) (20 stemmers / 8,11 )
02. Girl in Amber (2016) ( 16 stemmers / 8,11 )
03. People Ain`t No Good (1997) ( 18 stemmers / 7,93 )
04. Cannibal's Hymn (2004) ( 16 stemmers / 7,31 )
0
geplaatst: 12 mei 2020, 19:50 uur
Lekker nummer alweer, onheilspellend, luguber.. en ook wel een beetje zot als een tierelier.
8
8
0
geplaatst: 12 mei 2020, 19:53 uur
Duidelijk niet mijn favoriet uit zijn beginperiode. Wel lekker onheilspellend, maar mist muzikaal het interessante dat een Tupelo of The Carny wel heeft.
6,3
Overigens keek ik snel naar de albumhoes en dacht ik dat er Toeterniet stond
6,3
Overigens keek ik snel naar de albumhoes en dacht ik dat er Toeterniet stond

1
geplaatst: 12 mei 2020, 22:20 uur
Girl In Amber: 7.5
Saint Huck: 9
Hmm, uiteindelijk is de schuim op de lippen-Nick toch mijn favoriete Nick. Vandaar de volgende vraag Dance Lover, gaat The Birthday Party hier ook meedoen?
Voor de liefhebbers van Girl In Amber, hier doet Nick de ontstaansgeschiedenis van het nummer uit de doeken. Mooi verhaal!
Saint Huck: 9
Hmm, uiteindelijk is de schuim op de lippen-Nick toch mijn favoriete Nick. Vandaar de volgende vraag Dance Lover, gaat The Birthday Party hier ook meedoen?
Voor de liefhebbers van Girl In Amber, hier doet Nick de ontstaansgeschiedenis van het nummer uit de doeken. Mooi verhaal!
2
geplaatst: 12 mei 2020, 23:43 uur
Ik was aanvankelijk van plan om alleen Nick Cave & The Bad Seeds te laten passeren.
Echter mocht er meer animo zijn dan kan ik natuurlijk altijd nummers vanuit zijn The Birthday Party en Grinderman projecten droppen hoor.
Echter mocht er meer animo zijn dan kan ik natuurlijk altijd nummers vanuit zijn The Birthday Party en Grinderman projecten droppen hoor.

1
geplaatst: 13 mei 2020, 08:11 uur
Dance Lover schreef:
Ik was aanvankelijk van plan om alleen Nick Cave & The Bad Seeds te laten passeren.
Dat mag zeer zeker, Dance Lover! Al kan de titel van het topic dan misschien gewijzigd worden naar "Nick Cave Meter"?
* denotes required fields.