Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2020, 19:47 uur
El Ninjo schreef:
Doet me denken aan de alternatieve 152 die 1x of soms 2x per jaar gespeeld wordt.
Mij aan: 20 stemmen-mijlpaalDoet me denken aan de alternatieve 152 die 1x of soms 2x per jaar gespeeld wordt.
Bon, zelf heb ik er helaas de tijd er niet voor.
0
geplaatst: 15 juni 2020, 20:07 uur
Het nummer intrigeert wel, met lekker dwarse gitaartjes maar de zang gaat me toch wat tegenstaan na verloop van het nummer. Als het nummer nog even doorgaat nadat hij z'n tekst op heeft dan wordt het eigenlijk leuker al zou je dat ook geen 5 minuten volhouden natuurlijk.
Al met al een 7- oftewel 6.8
Al met al een 7- oftewel 6.8
0
geplaatst: 15 juni 2020, 20:45 uur
Best een goed nummer, al kabbelt het wat teveel. Droger dan droog, inderdaad, maar zeker niet verkeerd!
6,5
6,5
1
geplaatst: 15 juni 2020, 20:50 uur
6
Bedhead was al niet helemaal mijn favoriete slowcore band maar tot mijn grote verbazing vond mijn vader Transaction de Novo zowaar een mooie plaat en die was ergens na Chicken Skin Music en Dire Straits afgehaakt qua albums. The New Year wel eens wat van gehoord, maar heeft me nooit kunnen boeien. Bedhead maar dan iets minder langzaam en iets meer richting indiepop. Ik kan er helaas niet veel mee.
Bedhead was al niet helemaal mijn favoriete slowcore band maar tot mijn grote verbazing vond mijn vader Transaction de Novo zowaar een mooie plaat en die was ergens na Chicken Skin Music en Dire Straits afgehaakt qua albums. The New Year wel eens wat van gehoord, maar heeft me nooit kunnen boeien. Bedhead maar dan iets minder langzaam en iets meer richting indiepop. Ik kan er helaas niet veel mee.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 12:10 uur
Na zo'n 22 uur tel ik tot nu toe 14 stemmen, dank aan de stemmers! Er mag in de komende dagen natuurlijk gewoon doorgestemd worden voor als je dit wat later leest. Zou mooi zijn als er nog wat bijkomen.
De uitgebrachte stemmen voor The New Year zijn opvallend consistent, schommelend rond de 7, met een standaardafwijking van slechts 0,35. Wel jammer dat de vader van wendyvortex niet meestemt
Maar hé, een voldoende teken ik absoluut voor met zo'n breed georiënteerd stempubliek.
Overzicht
15-06-2020 / The New Year - Reconstruction (2001) / 14 stemmen / Gem. 6,84 / St.dev. 0,35 / MVW
En wanneer GrafGantz tijd heeft vandaag voor zijn tip; the floor is all yours...
--
Zaterdag zal ik wss de nieuwe week posten dus als je ook iets wilt tippen, hou het even in de gaten. Afhankelijk van hoe snel het vol zit doen we het nog even op die manier, anders gaan we gewoon over naar wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
De uitgebrachte stemmen voor The New Year zijn opvallend consistent, schommelend rond de 7, met een standaardafwijking van slechts 0,35. Wel jammer dat de vader van wendyvortex niet meestemt
Maar hé, een voldoende teken ik absoluut voor met zo'n breed georiënteerd stempubliek.Overzicht
15-06-2020 / The New Year - Reconstruction (2001) / 14 stemmen / Gem. 6,84 / St.dev. 0,35 / MVW
En wanneer GrafGantz tijd heeft vandaag voor zijn tip; the floor is all yours...
--
Zaterdag zal ik wss de nieuwe week posten dus als je ook iets wilt tippen, hou het even in de gaten. Afhankelijk van hoe snel het vol zit doen we het nog even op die manier, anders gaan we gewoon over naar wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
2
geplaatst: 16 juni 2020, 12:25 uur
Ah, de vloer is al vroeg van mij zo te zien. Ik heb vrij veel niet al te populaire albums bestemd dus de keuze was reuze (en heeft me gisterenavond heel wat hoofdbrekens gekost). Voor de mensen die mijn muzieksmaak een beetje kennen zal het vast geen verrassing zijn dat mijn keuze tenslotte op electronisch gefröbel is gevallen, maar dan wel met beats.
Hoewel ik dit zelf een vrij toegankelijke en melodieuze track vind denk ik dat dit toch niet ieders kopje thee gaat zijn. Een fijn gruizig plaatje dat redelijk doorbeukt van start tot finish, maar gelukkig wel zonder plat te worden. Voor Raster-Noton begrippen (platenlabel waar Olaf Bender aka Beyetone een van de oprichters van is) heeft dit nummer een behoorlijk volle sound, haast industrial, dus wie weet gaat dit ook bij verstokte rockisten in de smaak vallen. Al vrees ik het ergste
Wil nog wel even zeggen dat dit soort muziek het beste tot z'n recht komt met een goede koptelefoon of goede speakers, ik kan me voorstellen dat dit via de speakers van laptop of telefoon niet veel verder komt dan 7 minuten luid geruis en gekraak, en dat zal dan ongetwijfeld leiden tot een lager cijfer. Dus zet die Sennheiser van 300 Euro op je knar en ga met me mee op deze sonische trip
Ik doe overigens niet aan Spotify, maar als iemand voor mij een link heeft dan kan ik dit bericht z.s.m. nog even aanpassen voor de liefhebbers.
Hoewel ik dit zelf een vrij toegankelijke en melodieuze track vind denk ik dat dit toch niet ieders kopje thee gaat zijn. Een fijn gruizig plaatje dat redelijk doorbeukt van start tot finish, maar gelukkig wel zonder plat te worden. Voor Raster-Noton begrippen (platenlabel waar Olaf Bender aka Beyetone een van de oprichters van is) heeft dit nummer een behoorlijk volle sound, haast industrial, dus wie weet gaat dit ook bij verstokte rockisten in de smaak vallen. Al vrees ik het ergste

Wil nog wel even zeggen dat dit soort muziek het beste tot z'n recht komt met een goede koptelefoon of goede speakers, ik kan me voorstellen dat dit via de speakers van laptop of telefoon niet veel verder komt dan 7 minuten luid geruis en gekraak, en dat zal dan ongetwijfeld leiden tot een lager cijfer. Dus zet die Sennheiser van 300 Euro op je knar en ga met me mee op deze sonische trip

Ik doe overigens niet aan Spotify, maar als iemand voor mij een link heeft dan kan ik dit bericht z.s.m. nog even aanpassen voor de liefhebbers.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 13:16 uur
Ach vergeten gisteren mijn stem uit te brengen: The New Year - Reconstruction > 7
Hertelling job voor MVW
GrafGantz jammer dat jouw tip niet op Spotify staat, overigens wel een EP met 4 andere versies van het nummer.
Byetone - Plastic Star (Session) op Last.fm
Hertelling job voor MVW
GrafGantz jammer dat jouw tip niet op Spotify staat, overigens wel een EP met 4 andere versies van het nummer.
Byetone - Plastic Star (Session) op Last.fm
0
geplaatst: 16 juni 2020, 13:30 uur
Ah, helemaal niet op Spotify zelfs, dan hoef ik ook niet te wachten tot iemand me een link geeft 

0
geplaatst: 16 juni 2020, 16:27 uur
Toffe tip MIcha, hier kan ik wel wat mee. Raster Noton is geen onbekend label voor me maar deze kende ik nog niet.
De extra stemmen voor de voorgaande tips ben ik van plan de dag erna weer mee te nemen in m'n overzicht dus dat komt goed. Eddy's stem is verwerkt iig.
Daarnaast een signaal ontvangen om toch de agenda even open te houden dus bij deze. Laten we zeggen tot het einde van de maand en eens kijken hoe snel dat gaat. Wie gooit nog meer z'n persoonlijke favoriet voor de leeuwen?
17-06-2020: yeahyeahyeah
18-06-2020: Poek
19-06-2020: ArthurDZ
20-06-2020: wendyvortex
21-06-2020: E-Clect-Eddy
22-06-2020: ...
...
30-06-2020: ...
De extra stemmen voor de voorgaande tips ben ik van plan de dag erna weer mee te nemen in m'n overzicht dus dat komt goed. Eddy's stem is verwerkt iig.
Daarnaast een signaal ontvangen om toch de agenda even open te houden dus bij deze. Laten we zeggen tot het einde van de maand en eens kijken hoe snel dat gaat. Wie gooit nog meer z'n persoonlijke favoriet voor de leeuwen?

22-06-2020: ...
...
0
geplaatst: 16 juni 2020, 16:29 uur
Ik vind deze mix wat vlak. Toen de video ten einde was volgde de sleeparchive remix van dit nummer en die sprak me meer aan. Maar het gaat om deze mix en daarin ik zit eigenlijk een beetje te wachten op het moment dat het nummer echt begint. Net geen voldoende daardoor.
Een 6-, of in onze cijfers een 5.8
Een 6-, of in onze cijfers een 5.8
0
geplaatst: 16 juni 2020, 17:00 uur
Plastic Star: aangenaam dreigend nummer. Hard en minimalistisch, maar zeker niet monotoon. Genoeg afwisseling om mijn aandacht vast te houden, zonder dat het geluid te druk of te dichtgeplamuurd wordt.
8,5
8,5
0
geplaatst: 16 juni 2020, 17:27 uur
jorro schreef:
ik zit eigenlijk een beetje te wachten op het moment dat het nummer echt begint.
ik zit eigenlijk een beetje te wachten op het moment dat het nummer echt begint.
Dan zal ik de meeste releases van dit label maar links laten liggen als ik jou was

0
geplaatst: 16 juni 2020, 17:32 uur
Byetone - Plastic Star (Session) ; klinkt als een minimalistische versie van EBM (Front 242 / Nitzer Ebb) en NIN is ook niet ver weg. Maar dan zonder bijbehorende dreigende zang.
7,7
7,7
0
geplaatst: 16 juni 2020, 17:38 uur
GrafGantz schreef
Nou die remix (sleeparchive remix) vond ik dus fijner zoals ik al schreef. Ik ga zeker nog wat meer proberen.
Dan zal ik de meeste releases van dit label maar links laten liggen als ik jou was
Nou die remix (sleeparchive remix) vond ik dus fijner zoals ik al schreef. Ik ga zeker nog wat meer proberen.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 19:03 uur
Ik zal de 22e een nummer onder de hamer leggen. En ook ik heb een grote voorraad. Wie volgt?
22-06-2020: jorro
...
...
1
geplaatst: 16 juni 2020, 19:08 uur
Mooi jorro, ben benieuwd wat je op de plank hebt liggen...
Byetone bevalt na een paar luisterbeurten alleraardigst maar ik moet 'm volgens de tipgever nog even met een Sennheiser beluisteren (die overigens geen 300e meer waard is maar ach). Dus m'n cijfer volgt vanavond ergens denk ik.
Byetone bevalt na een paar luisterbeurten alleraardigst maar ik moet 'm volgens de tipgever nog even met een Sennheiser beluisteren (die overigens geen 300e meer waard is maar ach). Dus m'n cijfer volgt vanavond ergens denk ik.
1
geplaatst: 16 juni 2020, 19:16 uur
23-06-2020 ranja
...
23-06-2020 ranja
...
0
geplaatst: 16 juni 2020, 19:25 uur
Dat is flauw, is het nummer afgelopen begint er een volgende. Die niet heel veel anders klinkt overigens.
Dit is wel muziek die ik prima kan hebben, zo'n 7½ minuut is dan wel een beetje aan de lange kant voor wat er zoal gebeurt (niet heel veel dus).
6.5
Dit is wel muziek die ik prima kan hebben, zo'n 7½ minuut is dan wel een beetje aan de lange kant voor wat er zoal gebeurt (niet heel veel dus).
6.5
0
geplaatst: 16 juni 2020, 19:33 uur
klinkt goed hoor (ook zonder koptelefoon want die heb ik hier niet)
7,7
7,7
0
geplaatst: 16 juni 2020, 19:45 uur
Ik heb met oordopjes geluisterd (geen Sennheiser helaas) en het klinkt wel lekker.
7,4
7,4
0
geplaatst: 16 juni 2020, 20:03 uur
Klinkt zeker niet onaardig. Mooie dreigende sound, maar de climax blijft dan helaas uit. Al hield ik gezien de reacties hierboven daar al wel rekening mee.
6,5
6,5
0
geplaatst: 16 juni 2020, 20:23 uur
Best een lekker nummer, eigenlijk. Het bouw mooi op, om daarna tot een einde te komen.
7,2
7,2
0
geplaatst: 16 juni 2020, 20:35 uur
ranja schreef:
Dat is flauw, is het nummer afgelopen begint er een volgende.
Dat is flauw, is het nummer afgelopen begint er een volgende.
Als je de link op Last.fm hebt gebruikt. Ja overkwam mij ook, en was verbaasde, normaal stopt het na afloop van het nummer op LFM. Maar ik had wel YouTube in een ander tab open staan, misschien dat het daarmee te maken had.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 20:55 uur
Op You Tube begint een andere mix van hetzelfde nummer, wel een leuke remix trouwens.
1
geplaatst: 16 juni 2020, 21:03 uur
Ja met koptelefoon nog een stuk lekkerder. Helemaal mijn ding. Ik ben wel benieuwd wat users als Gyzzz en orbit hiervan vinden. Ligt denk ik wel in hun straatje.
Anyway, geen climaxen misschien maar in het hele nummer gebeurt dusdanig veel dat voor mij die climax niet nodig is. Voordat je het weet is het nummer weer voorbij in ieder geval. Lekker vieze electro maar toch melodieus genoeg om toegankelijk te blijven. Echt een Rastar-Noton plaatje ook, dat ik al kende van Kangding Ray en Alva Noto en zelfs William Basinski heeft een paar releases op dit label. Ik moet nodig eens het hele album luisteren.
8,9
En nog een tag voor Cervantes, madmadder, Rufus en Rodajc die in topics als deze actief zijn en mogelijk dit topic ook interessant vinden.
Anyway, geen climaxen misschien maar in het hele nummer gebeurt dusdanig veel dat voor mij die climax niet nodig is. Voordat je het weet is het nummer weer voorbij in ieder geval. Lekker vieze electro maar toch melodieus genoeg om toegankelijk te blijven. Echt een Rastar-Noton plaatje ook, dat ik al kende van Kangding Ray en Alva Noto en zelfs William Basinski heeft een paar releases op dit label. Ik moet nodig eens het hele album luisteren.
8,9
En nog een tag voor Cervantes, madmadder, Rufus en Rodajc die in topics als deze actief zijn en mogelijk dit topic ook interessant vinden.
* denotes required fields.