MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag

zoeken in:
MVW
ranja schreef:
en toen? niemand anders meer zin hierin?

Sorry, ik was even helemaal van slag toen ik zag dat jouw laatste tip mijn enige top 10 tip naar plek 11 verdreef

Even een bedankje aan de diehard-deelnemers van de maand juli: you know who you are!

Dit is het overzicht van juli zoals 'ie nu staat: DjFrankie en ranja zijn duidelijk de prijsschieters van de afgelopen maand! Al met al is het weer een mooie veelzijdige lijst geworden!

Overzicht juli 2020:
https://i.imgur.com/OmpErWs.png

---

Ik zie dat Choconas zo met een tip komt, dan doe ik er over een paar dagen wel weer één. Tenzij anderen stiekem voor willen dan geef ik hen vrij baan als ze even iets roepen. Dat geldt ook voor de (frequente en niet zo frequente) meelezers

School Of Seven Bells - The Night

School of Seven Bells (SVIIB) was een Amerikaanse indierockband uit New York City, opgericht in 2007. Oorspronkelijk bestond de band uit Alejandra Deheza (zang, gitaar), haar identieke tweelingzus Claudia Deheza (keyboards, zang) en Benjamin Curtis (gitaar, synthesizers, zang). Claudia verliet de groep in 2010 en Benjamin Curtis stierf aan lymfoom in 2013. Postuum bracht de band in 2016 nog het afscheidsalbum SVIIB uit. De band ontleende zijn naam trouwens aan een vermeende Zuid-Amerikaanse zakkenrollersopleiding.

Het nummer waar we naar gaan luisteren heet The Night. Ten tijde van dit nummer en het fraaie album Ghostory (2012), waar dit op staat, was het trio met het vertrek van Claudia al veranderd in een duo. Geen man/vrouw overboord, wat mij betreft, want Ghostory biedt 45 minuten lang heerlijk opzwepende electrodroompop met schitterende vocalen van Alejandra Deheza. The Night is het eerste nummer op het album en pakt de luisteraar meteen bij de lurven. Een betere opener had Ghostory zich niet kunnen wensen! Het album heeft nu 23 stemmen op MusicMeter, de laatste drie ontving het in respectievelijk 2015, 2016 en 2018. Tijd voor een (her)waardering!?

Mijn huiswerk:

23-07-2020: Hockey - Song Away: 6
25-07-2020: Homeboy Sandman - Watchu Want from Me?: 7,3
27-07-2020: 8mm - Opener: 7,5
29-07-2020: Nymphe - Hymenaios: 5

MVW
Valt me niet tegen want eerlijk gezegd werd ik een beetje huiverig toen ik de hoes zag; beetje de covert art van albums die ik vaak niet zo goed vind

Maar dit nummer bevalt prima! Catchy en fijne zang. Overigens zat deze Benjamin Curtis in Secret Machines en dat is toch wat anders als ik het me goed herinner. In die band zit ook ene Brandon Curtis dus dat zal z'n broer wel zijn.

7

MVW schreef:
Overigens zat deze Benjamin Curtis in Secret Machines en dat is toch wat anders als ik het me goed herinner. In die band zit ook ene Brandon Curtis dus dat zal z'n broer wel zijn.

Ik lees dat dat inderdaad zijn broer is. De rode draad is dus broers en zussen die in elkanders bandjes zitten en er vervolgens uitstappen. Benjamin deed het bij Secret Machines en Claudia bij SVIIB.

Dit album had 24 stemmen moeten hebben want ik had wel aangevinkt 'heb ik' maar nog geen rating gegeven.Destijds toen dit uitkwam hoorde ik het denk ik op de Luisterpaal van 3voor12 en vond dat wel erg goed. Vanochtend de lp nog een keer opgezet en er staan een aantal zeer sterke nummers op, met name single Lafaye die ook mijn jaar-top 20 haalde voor het topic van zaaf. het nummer daarna maakt een geweldig blokje en albumafsluiter When You Sing had zo een b-kantje van Curve of My Bloody Valentine kunnen zijn.
Het gaat nu echter om de album opener en ondanks dat ik die niet bij de top 3 sterkste nummers vind horen toch wel een prima nummer om er in te komen, naarmate het langer duurt wordt je ook meer het nummer ingezogen.
8.7

edit: bovenstaande in verkorte vorm meteen maar bij het album gepost + rating gegeven

School of Seven Bells. Had ik ook op mijn tiplijstje staan, maar dan iets van hun debuutalbum.Alpinisms, dat eveneens 23 stemmen heeft nu. Ik kan dus niet anders dan een zeer ruime voldoende geven.
8

MVW
Nog even een update van juli met de punten van Choconas, Hockey klimt nog een plekje:
https://i.imgur.com/BYHYOZM.png

Dan het overzicht van augustus, lonely at the top voor School of Seven Bells
https://i.imgur.com/NCASQVK.png

Laatste 5 tips:
03-08-2020: School of Seven Bells - The Night
29-07-2020: Daemonia Nymphe - Hymenaios
27-07-2020: 8mm - Opener
25-07-2020: Homeboy Sandman - Watchu Want from Me?
23-07-2020: Hockey - Song Away

MVW
05-08-2020: Jaakko Eino Kalevi - Deeper Shadows (2015)
https://www.musicmeter.nl/album/486310

Dan heb ik voor jullie iets anders. Electropop op z'n Fins van Jaakko Eino Kalevi. Toen zijn self-titled album in 2015 uitkwam had ik verwacht dat 'ie een wat groter publiek zou gaan bereiken maar dat is op deze site in ieder geval niet gebeurd. Hij stond toen ook op Incubate geloof ik, een festival waar ze ook niet vies zijn (of waren) van obscure muziek. Het album is uitgebracht op het label Weird World en de clip behorend bij het nummer Deeper Shadows heeft zeker iets 'weirds' maar het blijft toch luchtig.

Enfin, oordeel zelf:

Hmmm. Echt warm word ik hier niet van. Dat klinkt misschien logisch want we hebben het hier over Finland. Hoewel ook dat niet altijd opgaat. In mei 1992 heb ik daar een rondreis gemaakt en het was twee weken 25 graden.
Het nummer wordt mij niet spannend genoeg. Het blijft wat vlak. Maar wel leuk om dit hier voorbij te zien komen.
6.5*

Ik vind de zang vooral niet mooi, muzikaal kan het er best mee door al blijft dat ook wat vlak.
Het zou prima een Kylie Minogue b-kantje kunnen zijn (mits zij het dan ook inzingt natuurlijk)
6

Ja, dit heb wel wat.

7

School Of Seven Bells - The Night 7
Jaakko Eino Kalevi - Deeper Shadows 6,8

4 (sorry, irritant en die stemmen...nee)

School Of Seven Bells - The Night 6,3
Jaakko Eino Kalevi - Deeper Shadows 6,2

Gaan we nog steeds door met dit topic? Morgen staat de huidige tip er een week. En dat heeft 7 stemmen opgeleverd. Jammer, want ik blijf het een goed topic vinden.

DjFrankie (moderator)
School Of Seven Bells - The Night 8
Jaakko Eino Kalevi - Deeper Shadows 7,8

DjFrankie (moderator)
Ik heb nog wel een tip uit 2012

Exit Music - The Modern Age

Exit Music uit New York heeft niks met Radiohead te maken, het is meer een synthipop / rock band met uitstekende vocalen. Zit net op de 26 stemmen maar dat zal geen probleem zijn (anders haal ik mijn stem wel een weekje weg )

The Modern Age, a song by Exitmusic on Spotify - open.spotify.com

jorro schreef:
Gaan we nog steeds door met dit topic? Morgen staat de huidige tip er een week. En dat heeft 7 stemmen opgeleverd. Jammer, want ik blijf het een goed topic vinden.

Ik heb nog genoeg keus maar ja, het is natuurlijk wel zo leuk als er wat afwisseling in de plaatser zit. Misschien is het free format toch wat te free

Leuke track!

7,4

Ik zit er net zo in als ranja en heb nog tips in overvloed, maar het afwisselen is leuker.
Anderzijds kan het zo zijn dat een verplichting tot plaatsen van tips mensen afschrikt.

En die tip van DjFrankie is mij op het lijf geschreven
8.6

Hm gister al een keer beluisterd, wist nog niet precies wat ik er me moest dus vandaag nog een keer.
Ik krijg nu ineens coldplay-associaties in de refreinen en nee, dat is niet positief. Overigens vooral de zang, muzikaal is het wel ok.
6,1

DjFrankie (moderator)
ranja schreef:
Hm gister al een keer beluisterd, wist nog niet precies wat ik er me moest dus vandaag nog een keer.
Ik krijg nu ineens coldplay-associaties in de refreinen en nee, dat is niet positief. Overigens vooral de zang, muzikaal is het wel ok.
6,1

Chris Martin heeft wel iets vrouwelijks

Deze vind ik ook wel fijn. Heeft niet zoveel met Radiohead of Coldplay te maken of met The Strokes (The Modern Age), maar gewoon een goed pop/rock-nummer.

7

Terwijl ik met m'n weeklijst van 2020 bezig was noemde ik een naam die me meteen deed besluiten die maar eens in dit topic los te laten. Het wordt sowieso wel weer tijd voor een nieuwe, of gaan we het opgeven?
The D4 is een band uit Nieuw Zeeland die ik in 2002 op Pukkelpop zag. Het enige jaar dat ik daar heen ben geweest trouwens. Het was natuurlijk de tijd van de populariteit van The White Stripes,. Strokes, Hives, Von Bondies en noem er nog maar een dozijn.
The D4 is nooit echt doorgebroken wat wel jammer is want ze doen niks onder voor de hierboven genoemden.Sterker nog, hun debuutalbum is een vaste waarde in m'n album top 100 allertijden en dat kan van dat rijtje alleen White Stripes ze nazeggen (en Von Bondies heeft het ook een poos volgehouden).
Van het debuutalbum 6Twenty (5 stemmen op MuMe) het openingsnummer en het nummer met de titel die alle beschrijvingen die ik net heb gegeven compleet overbodig maakt. Misschien had dit toch de single moeten worden en was het dan anders gelopen.

The D4 - Rock'n'Roll Motherfucker

Gast
geplaatst: vandaag om 19:35 uur

geplaatst: vandaag om 19:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.