Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2020, 17:15 uur
Ja eens met m'n voorgangers: een aardig nummer uit de indiepophoek maar weinig dat echt zal beklijven. Beetje richting The Kooks enzo. Overigens op last.fm relatief veel luisteraars dus in andere landen toch enigszins doorgebroken, USA misschien?
6,2
6,2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 juli 2020, 21:33 uur
Rex is niet mijn ding 6
Hockey 7,2 blije indie
Hockey 7,2 blije indie
0
geplaatst: 24 juli 2020, 21:40 uur
Als Johnny Marr morgen een nieuwe doet dan wil ik maandag wel weer.
Dan kan de rest ook vast denken wat en wanneer (overigens twijfel ik zelf nog welke van de 3 kanshebbers ik als volgende zal doen of toch een andere)
Dan kan de rest ook vast denken wat en wanneer (overigens twijfel ik zelf nog welke van de 3 kanshebbers ik als volgende zal doen of toch een andere)
0
geplaatst: 25 juli 2020, 15:35 uur
Nog maar ff iets uit de Stones Throw stal voor m'n volgende tip, lekkere jazzy hiphop:
Homeboy Sandman - Watchu Want From Me?
Album komt uit 2012 en heeft 7 stemmen.
Homeboy Sandman - First of a Living Breed (2012)
Homeboy Sandman - Watchu Want From Me?
Album komt uit 2012 en heeft 7 stemmen.
Homeboy Sandman - First of a Living Breed (2012)
1
geplaatst: 25 juli 2020, 17:37 uur
Zelf zal ik dit niet snel opzetten, althans niet een heel album. Hiphop blijft voor mij moeilijk. Maar dit nummer swingt wel lekker (jammer dat de video niet swingt!) en zoals vaak is het prachtig opgenomen. Het klinkt als een klok zo zuiver.
7,3
7,3
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 juli 2020, 20:33 uur
Swingt inderdaad, en doet me ook denken ergens aan Eminem.
6,7
6,7
1
geplaatst: 26 juli 2020, 10:29 uur
Mij meer aan Oddisee, wat ik dan weer graag luister. Ook catchy, uptempo hiphop. Lekker plaatje, JM!
8
8
1
geplaatst: 26 juli 2020, 13:16 uur
Hiphop zal niet snel een voldoende krijgen van mij, ook deze niet. Toch hoort het zeker niet bij het ergste wat ik van het genre ken.
5
5
0
geplaatst: 27 juli 2020, 21:30 uur
Van hiphop naar triphop, klinkt als een kleine stap maar dat valt best tegen. Al wordt er op de EP die ik nu aanwijs wel gerapt, maar rap maakt nog geen hiphop.
Ik weet niet meer hoe ik deze band heb leren kennen maar de muziek op hun eerste EP klinkt wel erg lekker. Eigenlijk alles wat triphop goed maakt; en dat voor een band uit L.A. De EP komt uit 2004, ook niet echt bekend staand als triphop jaar. Latere albums klinken ook wel wat anders kan ik me herinneren al wordt het wel tijd dat ik die eens op spotify ga opzoeken.
Op MuMe heeft een later album van ze 3 stemmen; deze EP maar 1. Jawel, van mij.
Het openingsnummer van de debuut EP Opener heet heel toepasselijk Opener en is het nummer dat ik vandaag wil voorstellen.
8mm - Opener
Ik weet niet meer hoe ik deze band heb leren kennen maar de muziek op hun eerste EP klinkt wel erg lekker. Eigenlijk alles wat triphop goed maakt; en dat voor een band uit L.A. De EP komt uit 2004, ook niet echt bekend staand als triphop jaar. Latere albums klinken ook wel wat anders kan ik me herinneren al wordt het wel tijd dat ik die eens op spotify ga opzoeken.
Op MuMe heeft een later album van ze 3 stemmen; deze EP maar 1. Jawel, van mij.
Het openingsnummer van de debuut EP Opener heet heel toepasselijk Opener en is het nummer dat ik vandaag wil voorstellen.
8mm - Opener
2
geplaatst: 27 juli 2020, 23:04 uur
Als liefhebber van diverse triphop bands past dit absoluut in mijn comfortzone.
8.2
En hoewel ik ook 'pas' getipt heb, zou ik woensdag wel weer een tip kunnen plaatsen.
8.2
En hoewel ik ook 'pas' getipt heb, zou ik woensdag wel weer een tip kunnen plaatsen.
0
geplaatst: 28 juli 2020, 13:34 uur
Triphop heb ik meestal ok gevonden maar door de jaren heen is de échte klik uitgebleven. Maar wel leuk om weer eens wat van het genre te horen, een ruime voldoende voor 8mm:
7
7
0
geplaatst: 28 juli 2020, 13:40 uur
Waar in juni slechts 2 tips uit de USA kwamen hebben we er de laatste dagen al 4 op rij. Een van de eerdere Amerikaanse tips, Live Skull, heeft de eerste plek stevig in handen. Komt daar in de laatste dagen van juli nog verandering in?
https://i.imgur.com/GcOUpPh.png
Laatste 5 tips:
27-07-2020: 8mm - Opener
25-07-2020: Homeboy Sandman - Watchu Want from Me?
23-07-2020: Hockey - Song Away
20-07-2020: Rex - Balloon
17-07-2020: Dub War - Enemy Maker
https://i.imgur.com/GcOUpPh.png
Laatste 5 tips:
27-07-2020: 8mm - Opener
25-07-2020: Homeboy Sandman - Watchu Want from Me?
23-07-2020: Hockey - Song Away
20-07-2020: Rex - Balloon
17-07-2020: Dub War - Enemy Maker
1
geplaatst: 29 juli 2020, 19:38 uur
Ondanks de schaarste aan stemmen in deze vakantietijd een nieuwe tip.
Van trip hop naar world is een volgende flinke stap. En Grieken hebben we nog niet gehad.
Verwacht nu geen sirtaki
, want daar heb ik het absoluut niet over.
Je vindt het mooi, of je vindt het niks deze klanken uit de Griekse oudhed. Hun optredens zijn in elk geval een hele happening in authentieke kledij en met oorspronkelijke instrumenten. De muziek vindt ook gretig aftrek in de ghotic scene.
jullie speciale aandacht voor Daemonia Nymphe met het nummer Hymenaios van het album Krataia Asterope uit 2007 met maar 4 stemmen op MuMe.
Van trip hop naar world is een volgende flinke stap. En Grieken hebben we nog niet gehad.
Verwacht nu geen sirtaki
, want daar heb ik het absoluut niet over. Je vindt het mooi, of je vindt het niks deze klanken uit de Griekse oudhed. Hun optredens zijn in elk geval een hele happening in authentieke kledij en met oorspronkelijke instrumenten. De muziek vindt ook gretig aftrek in de ghotic scene.
jullie speciale aandacht voor Daemonia Nymphe met het nummer Hymenaios van het album Krataia Asterope uit 2007 met maar 4 stemmen op MuMe.
1
geplaatst: 29 juli 2020, 20:36 uur
Een mooie omschrijving maar is de muziek dat ook...?
Sferische Griekse folk, zo komt nog eens wat op je pad! Bij één van de andere albums op de site wordt Dead Can Dance genoemd, niet geheel onterecht lijkt me al is dit zeker geen kopie. Ook Current 93 / Death in June komt in me op. Twee bands die ik net als Dead Can Dance wel wat meer luisteruren zou gunnen maar ja, vind ze eerst maar eens. Niet iets wat ik dagelijks zou luisteren maar zeker interessant en ik zou eens een heel album moeten proberen:
7,2
Sferische Griekse folk, zo komt nog eens wat op je pad! Bij één van de andere albums op de site wordt Dead Can Dance genoemd, niet geheel onterecht lijkt me al is dit zeker geen kopie. Ook Current 93 / Death in June komt in me op. Twee bands die ik net als Dead Can Dance wel wat meer luisteruren zou gunnen maar ja, vind ze eerst maar eens. Niet iets wat ik dagelijks zou luisteren maar zeker interessant en ik zou eens een heel album moeten proberen:
7,2
0
geplaatst: 29 juli 2020, 22:14 uur
Death in June staat/stond ook op mijn lijstje van mogelijke tips. Dead Can Dance is na de Cocteau Twins mijn favoriete band en ook ik hoor de overeenkomst, maar ook het grote verschil. Bij DcD is alleen geen album met minder dan 25 stemmen te vinden uiteraard...
.
.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 juli 2020, 14:20 uur
8mm een 8 prima nummer
Daemonia Nymphe 7,9 doet me ook denken aan Hedningarna
1
geplaatst: 30 juli 2020, 14:26 uur
Hm. Nee, niet aan mij besteed. Overigens is DCD ook een van de (weinige) 90s 4AD bands waar ik niks mee heb (ja ok ze deden het in de 80s natuurlijk ook al een poos).
5
overigens toevallig dat ik in het 2020 topic ook net een griekse artiest had klaarstaan (en ook op tijd was om die gister te posten)
5
overigens toevallig dat ik in het 2020 topic ook net een griekse artiest had klaarstaan (en ook op tijd was om die gister te posten)
0
geplaatst: 30 juli 2020, 17:10 uur
DjFrankie schreef
Hedningarna; ook prachtig. Is scandinavisch en toch hoor ook ik de overeenkomsten wel.
Hedningarna; ook prachtig. Is scandinavisch en toch hoor ook ik de overeenkomsten wel.
1
geplaatst: 2 augustus 2020, 20:42 uur
Nee niet helemaal mij ding. De zang vind ik wel leuk, de muzikale begeleding verschrikkelijk: 5,5
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 23:22 uur
Ik kom zo wel met een tip. Kan ik gelijk ook wat achterstanden wegwerken.
* denotes required fields.