MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
7. Born on the Bayou – 132 punten

Aantal #1 noteringen: 2

Album: Bayou Country

Born on the Bayou deed niks als single op de hitlijsten, Desondanks leverde het de band een gouden plaat op. Het was de B-kant van het liedje Proud Mary wat onze top 10 niet heeft gehaald. Born on the Bayou was tevens het openingsnummer van de set die CCR speelde op het legendarische Woodstock Festival.

Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou - YouTube

6. Up around the bend – 144 punten

Aantal #1 noteringen: 1

Album: Cosmo’s Factory

Daar is dat album Cosmo’s Factory weer. Ook dit liedje werd een grote hit met een 4e plaats op de billboard lijst en zelfs een 1e plaats in de Nederlandse Top 40. Het liedje is onder andere gecoverd door Elton John.

Creedence Clearwater Revival: Up Around The Bend - YouTube

5. Bad moon rising – 199 punten

Aantal #1 noteringen: 2

Album: Green river

De eerste single van het album Green River haalde direct de tweede plaats in de hitlijsten en een 2x platinum status. Het liedje is vele malen gecoverd, waaronder ook een versie waar John Forgerty zijn medewerking aan heeft gegeven, namelijk samen met Jerry Lee Lewis voor zijn album Mean Old Man uit 2010. In 1973 had Jerry Lee het liedje ook al eens gecoverd.

Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising - YouTube

4. Who’ll stop the rain – 238 punten

Aantal #1 noteringen: 4

Album: Cosmo’s Factory

Alweer een zeer succesvolle single van Cosmo’s factory. In Nederland haalde het als b-kant van Travelin’ Band zelf de eerste plaats in de top 40. Er is ook een film met dezelfde titel uitgebracht in 1978. Eigenlijk had de film een andere titel, maar na het verkrijgen van de rechten van het liedje werd de titel veranderd. Of het de film veel goeds heeft gedaan is verder niet bekend.

Creedence Clearwater Revival: Who'll Stop The Rain - YouTube

3. Fortunate Son – 255 punten

Aantal #1 noteringen: 8

Album: Willy and the poor boys

We zijn aanbeland bij de top 3. Er was meer dan 250 punten nodig om erin te komen. Dit liedje is een van de bekendste “anthems” van de beweging tegen de Vietnam oorlog. Het liedje haalde een gouden plaat en een 3e plaats op de billboard lijst. Hiernaast werd het in de lijst 500 bete liedjes aller tijden van het blad Rolling Stone opgenomen waar het een 99e plek wist de bemachtigen.

Creedence Clearwater Revival: Fortunate Son - YouTube

2. I put a spell on you – 256 punten

Aantal #1 noteringen: 9

Album: Creedence Clearwater Revival

CCR staat voornamelijk bekend om hun zelf geschreven liedjes. Verrassend dan misschien dat deze cover van Screamin’ Jay Hawkins de 2e plaats heeft behaald in deze greatest hits. Het liedje haalde een bescheiden 58e plaats op de billboard lijst, maar was wel onderdeel van de set op het Woodstock festival.

Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You - YouTube

1. Have you ever seen the rain – 296 punten

Aantal #1 noteringen: 11

Album: Pendulum

We zijn aanbeland bij de winnaar van deze editie van de greatest hits. Met een duidelijk verschil van 40 punten en de meeste #1 noteringen een terechte winnaar. Misschien niet geheel verrassend aangezien het liedje de hoogst genoteerde plaat van CCR was in de top2000 van afgelopen jaar met een 139e plaats.

Ik hoop dat jullie net als mij genoten hebben van deze week CCR en dat we hun muziek nog maar vaak mogen draaien.

Creedence Clearwater Revival: Have You Ever Seen The Rain? - YouTube

Dank voor de lijst met een mooie winnaar

CCR, altijd goed. Thanks Les de Groot

Bedankt Les de Groot voor de verzorging van deze CCR battle
Mooie lijst en mooie nr 1

Mooie lijst. Bedankt Les. Opvallend dat Down on the corner zo laag staat (4e populairste CCR song in MuMeLadder). Allemansvriend en niet erg geliefd bij de CCR-puristen?

Aan mij heeft het niet gelegen Bedankt voor het organiseren Les, leuk om weer eens CCR te horen!

Thnx de heerlijke CCR week

Dank aan Les de Groot voor het organiseren van het CCR- weekje. Ook voor mij zo'n band die ik niet heel vaak draai en hoef te horen, maar op zijn tijd toch heel erg fijn is en tijdens zo'n week weer duidelijk wordt hoeveel goede muziek ze gemaakt hebben. Dus voor de organisatie

Les de Groot schreef:
1. Have you ever seen the rain – 296 punten

Aantal #1 noteringen: 11

Album: Pendulum

We zijn aanbeland bij de winnaar van deze editie van de greatest hits. Met een duidelijk verschil van 40 punten en de meeste #1 noteringen een terechte winnaar.

Tja die zag je van heel ver aankomen, mooie winnaar en met dank aan Les voor het afstoffen van CCR, prachtige muziek.

Verdraaid, vanmorgen vergeten een top 10 in te sturen voordat ik op pad ging. Mijn nummer 1 staat hier op 3. Maar ik moet zeggen: het is een mooie lijst geworden!

Bedankt voor een mooi weekje CCR Les!

Arbeidsdeskundige
Thans Les de Groot

west schreef:
Verdraaid, vanmorgen vergeten een top 10 in te sturen voordat ik op pad ging. Mijn nummer 1 staat hier op 3. Maar ik moet zeggen: het is een mooie lijst geworden!

Ah ik dacht al waarom staat Fortunate Son (hun beste inderdaad) toch achter I Put a Spell on You

Dank Les voor het organiseren van weer een indrukwekkend weekje CCR.

Het was leuk. Bedankt, Les de Groot. Uiteindelijk 4 liedjes in de top 10 die we met onze coverband The Replacement Crew spelen.

Johnny Marr Jij bent aan de beurt

Je bent me voor.

Misschien dat dit helpt.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

31 juli - Johnny Marr (Griselda)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (Kristin Hersh/Tanya Donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Ennio Morricone)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - Arrie (Roberta Flack)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz & 123poetertjes (Carly Rae Jepsen)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk (The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)
23 april - Superbitch (Garbage)
30 april - Johnny Marr (The Strokes)
7 mei - Rudi S ( Richard Thompson)
14 mei - Dance Lover ( Röyksopp )
21 mei - Poek (This Mortal Coil/The Hope Blister)
28 mei - ArthurDZ (Car Seat Headrest)
4 juni - EttaJamesBrown - Pukkelpop 1991
11 juni - chevy93 (NNB)
18 juni - Johnny Marr (Def Leppard)
25 juni - Casartelli (Big Country)
02 juli - herman (Tropicália)
09 juli - Gretz (Green Day)
16 juli - Choconas (The Rolling Stones)
23 juli - laxus11 (Bruce Springsteen)
30 juli - dynamo d (Alicia Keys)
...
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1977)
22 oktober - chevy93 (NNB)
29 oktober - herman (Noord-Afrika)
5 november - Choconas (John Coltrane)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
...
28 januari - Gebruiker 43757 (NNB)
4 februari - laxus11 (Michael Jackson)
25 februari - Choconas (Miles Davis)
6 mei - laxus11 (Cliff Richard)
13 mei - chevy93 (NNB)
10 juni - Choconas (Fela Kuti)
12 september - Gretz (The National)
9 december - chevy93 (NNB)

GRISELDA - BY FASHION REBELS

BRRRRRRRRRRRRRRRRR - BOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOOOOOOOM

https://e.snmc.io/i/300/w/6bfcb49fb53e4dd8ed5762cdef7a2f48/6785326

Griselda is een rapcollectief en platenlabel opgericht door rapper Westside Gunn in 2014. De groep bestaat uit de twee halfbroers Westside Gunn en Conway the Machine, hun neef Benny the Butcher + hun huisproducer Daringer als onofficieel lid. Ze zijn vernoemd naar Griselda Blanco, de Colombiaanse Cocaine Godmother wat al doet verhullen wat de grootste focus van hun teksten is.

Griselda is mijn grootste ontdekking geweest tijdens de lockdown toen ik op 19 april 'The Plugs I Met' eens ging checken. Instant weggeblazen door de rauwe delivery en oldskool flows. Het begin van een boeiende reis door het Griselda-universum.

De thematiek van hun lyrics handelen voornamelijk over het harde straatleven in Buffalo, New York waar ze van afkomstig zijn. Niet iedereen kan Griselda daarom even goed hebben, omdat sommigen hun lyrics eentonig vinden. Maar de beats zijn vrijwel altijd top notch, toch?

Hun discografie is heel uitgebreid, hoewel ze dus nog maar een dikke zes jaar bezig zijn, en bestaat voornamelijk uit soloprojecten van de leden en samenwerkingen met producers als Pete Rock en The Alchemist. Vorig jaar kwam het Griselda-debuut er dan eindelijk van, 'WWCD' (What Would Chine Gunn Do). Niet onaardig, maar zeker niet het sterkste album die de heren gebracht hebben.

In de beginjaren van het label werden fysieke kopieën van hun muziek verspreid in beperkte releases via het Londense label Daupe! Vaak werden die binnen enkele minuten uitverkocht. Tegenwoordig zijn deze releases erg gewild onder hiphop fanatiekelingen en wordt er mad veel geld voor gevraagd. In 2017 kregen ze een deal bij Shady Records, het platenlabel van niemand minder dan Eminem die ook fan is. Sowieso zijn ze geen kleine naam meer in het wereldje tegenwoordig, veel legends zijn fan getuige de samenwerking met o.a. DJ Premier (Headlines).

Dan presenteer ik jullie nu de startlijst, die niet makkelijk was om te maken vanwege de heel uitgebreide discografie maar ik heb dit er van gemaakt:

'97 Hov (Benny the Butcher)
$500 Ounces (Westside Gunn ft. Freddie Gibbs & Roc Marciano)
18 Wheeler (Benny the Butcher ft. Pusha T)
327 (Westside Gunn ft. Joey Bada$$, Tyler the Creator & Billie Essco)
Bang (Remix ft. Eminem)
Basquiat on the Draw (Apollo Brown & Skyzoo ft. Westside Gunn & Conway)
Bodies On Fairfax (Westside Gunn ft. Danny Brown)
Chef Dreds
Crowns For Kings (Benny the Butcher ft. Black Thought)
Dr. Bird's
Elizabeth (Westside Gunn)
GODS Don't Bleed (Westside Gunn)
Gustavo (Westside Gunn)
Half Of It (Conway the Machine)
Headlines (DJ Premier ft. Westside Gunn, Conway & Benny the Butcher)
Mr. T (Westside Gunn)
Rick (Benny the Butcher)
Rubber Bands & Weight (Benny the Butcher)
Shoot Sideways (Conway the Machine ft. ScHoolboy Q)
Tito's Back (Conway the Machine)

Aan jullie nu om nog tien classics te droppen die nog niet in de starlijst te vinden zijn. Lijkt me niet meteen een heel moeilijke opgave, toch? Jullie krijgen hiervoor de tijd tot maandagavond 22u.

Nog ff wat heads taggen: Deranged, aerobag, Koenr, jordidj1, bennerd the butcher, overmars89, nedbed, Rene1979, Cellulord, JayM, Delars, 'rens., 3dwardVan3, Kos, Glaciers of Ice, Yestsida, -SprayIt-, Flipm0de, FlyLo, -marco-, BlackStarr, PooiertjeSilky & Smooth, GrafGantz, j.b.b.l, GarnalenPeller, hycine, McSavah, Kenneth_Desmet, thgryda, thomzi50, Frank West, Reint, Arrie, Edgar18, Teunnis, Shaky, Booyo en uiteraard de ultieme head ForWhomThePeteTolls.

Kan een moderator de topictitel aanpassen aub? Dank!

5 to 50 (Benny the Butcher)
City, Sos & Me (Westside Gunn)
Joe Pesci 38 (Benny the Butcher)
Mob Ties (Benny the Butcher)
Part Deux (Westside Gunn x Mr. Green)
Summerslam 88 (Westside Gunn)
Sunday School (Benny the Butcher ft. 38 Spesh & Jadakiss)
The Cow (Westside Gunn ft. Conway the Machine)
Whole Thing (Benny the Butcher)
Wrestlemania 20 (Westside Gunn ft. Anderson .Paak)

Pffff, zat er meteen aan. Mogen we er geen 20 noemen? Nou, nee, best niet. Anders wordt het een straatje zonder eind. Toe toe toe toe toe toe toe, bobobobobooooom.

Arbeidsdeskundige
Je bent mij vergeten te taggen Johnny Marr

Arbeidsdeskundige schreef:
Je bent mij vergeten te taggen Johnny Marr

Oh, ook liefhebber? Wat fijn! Ik zag geen stemmen van je bij Griselda-releases, dat is waar ik me op gebaseerd heb. M'n excuses en speel gerust mee, welkom!

Ik ben niet bekend genoeg met het werk om in ronde 1 of 2 iets zinnigs te kunnen betekenen. Finale sluit ik natuurlijk gewoon aan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.