Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2022, 17:35 uur
1. Country Feedback
2. World Leader Pretend
3. The One I Love
4. These Days
5. So. Central Rain
6. Driver 8
7. Losing My Religion
8. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
9. Fall On Me
10. Cuyahoga
11. Half a World Away
12. Man On the Moon
13. E-Bow the Letter
14. Orange Crush
15. Drive
2. World Leader Pretend
3. The One I Love
4. These Days
5. So. Central Rain
6. Driver 8
7. Losing My Religion
9. Fall On Me
10. Cuyahoga
11. Half a World Away
12. Man On the Moon
13. E-Bow the Letter
14. Orange Crush
15. Drive
0
geplaatst: 3 februari 2022, 17:51 uur
1. Find the River
2. Drive
3. The One I Love
4. Man On the Moon
5. Nightswimming
6. Orange Crush
7. Losing My Religion
9. Pop Song 89
10. Imitation of Life
11. E-Bow the Letter
12. So. Central Rain
13. What's the Frequency, Kenneth?
14. World Leader Pretend
15. Try Not to Breathe
2. Drive
3. The One I Love
4. Man On the Moon
5. Nightswimming
6. Orange Crush
7. Losing My Religion
9. Pop Song 89
10. Imitation of Life
11. E-Bow the Letter
12. So. Central Rain
13. What's the Frequency, Kenneth?
14. World Leader Pretend
15. Try Not to Breathe
12
geplaatst: 3 februari 2022, 17:53 uur
Alvast mijn excuses voor deze lap tekst
En nee Johnny Marr, er is geen samenvatting beschikbaar.
Over Up had ik ook graag een hele lofzang geschreven middels deze top 30 trouwens, maar helaas (of gelukkig maar, mijn bericht is toch al lang genoeg). At My Most Beautiful en Falls To Climb hadden zeker mijn top 10 gehaald, nu hebben de eveneens prachtige nummers World Leader Pretend en Driver 8 geluk.
1. Electrolite
Wat hebben Thom Yorke en ik met elkaar gemeen? Weinig, vermoed ik, maar we hebben wel hetzelfde favoriete R.E.M.-liedje. Electrolite, dat hier moest knokken voor een plek in de finale, en waarschijnlijk ergens onderaan zal eindigen. Het zij zo, ik ben vooral blij dat ie erbij is en ik ‘m op 1 kan zetten. Maar mag ik het toch een heel klein beetje vreemd vinden? Ik vind dit namelijk het meest Autmatic For The People-esque nummer dat ze na Automatic nog hebben opgenomen, met die liefelijke pianoklanken à la Nightswimming en Find The River-achtige introspectie in de tekst en zang.
Nu ja, als ik heel eerlijk ben, deze was me zelf ook nooit zo opgevallen daar helemaal aan het einde van New Adventures. Maar ergens in de eerste lockdown nu bijna twee (!) jaar geleden viel bij mij plots het kwartje. Machtig mooie enthanasiesong voor de 20ste eeuw, met zijn Hollywood, zijn decadentie. 20th century go to sleep…really deep… we won’t blink. Ik zou zeggen, grijp dit spelletje aan om deze nog eens een kans te geven, misschien verloopt het met jou zoals destijds bij mij, alleen op mijn slaapkamertje toen de wereld plots helemaal stilviel. Achteloos briljant goed in elkaar stekend liedje.
2. Half a World Away
Hé grappig, ook mijn nummer 2 is een liedje dat bij mij wel wat tijd nodig had om door te groeien van ‘erg aardig maar valt me niet zo op’ naar ‘almachtig wat is dit mooi’. De catalysator was denk ik de eerste keer dat ik hun MTV Unplugged-concert uit 1991 hoorde, daarmee openen ze met dit nummer en dat klinkt zo puur, zo romantisch ook, dat Half A World Away me sindsdien niet meer losgelaten heeft. This may be the saddest dusk I’ve ever seen/turn to a miracle...
3. So. Central Rain
Tijd voor een bekentenis: ik heb net iets meer met Reckoning dan met Murmur. Murmur is voor mij ongrijpbaar zonder dat het dan maar meteen gaat fascineren, terwijl de beste liedjes van Reckoning mij betoveren zoals geen enkele song op Murmur dat kan. En het allerbeste van Reckoning, dat vind ik So. Central Rain, machtig mooi en gevoelig nummer. Speelden ze trouwens live tijdens hun (dacht ik) eerste nationale televisieoptreden, toen eigenlijk Murmur gepromoot moest worden, en het liedje nog niet eens een titel had. Bazen.
4. Drive
Als ik een top 10 ‘best opgebouwde rocknummers’ zou samenstellen, dan zou deze daar sowieso instaan. Vrij minimalistisch naar beroemde rockband-standaarden gemeten, maar de onderhuidse spanning van de compositie maakt dit echt tot een meesterlijke song, vind ik. Zeker wanneer die overstuurse gitaar en strijkers binnenvallen ergens op de helft, om dan even zo snel weer te verdwijnen… magisch mooi nummer.
5. What's the Frequency, Kenneth?
Als er één nummer van Monster het moet halen in een spelletje als dit, dan wel deze idd. Hoewel ik doorheen de jaren steeds beter in Monster kom (oei, dat klinkt per ongeluk best eng), blijft dit voor mij wel de absolute standout track van die plaat. Prachtrefrein en precies schurend en gritty genoeg.
6. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Heerlijke wervelwind van woorden, droom-associaties en gitaren. Een super simpel maar ijzersterk refrein maakt het allemaal mooi af. Gewoon niet stuk te krijgen, en ik heb het zeker geprobeerd.
7. Find the River
Automatic For The People blijft een briljante plaat, tot en met het bittere eind. Bij een eerste beluistering zou je nog zoiets kunnen hebben van ‘goh, dat Nightswimming klonk eigenlijk wel al als de perfecte afsluiter, daar kan toch niks meer overheen?’. En dan komt Find The River en op één of andere manier is dat een nog perfectere laatste nummer, nog meer een song dat je met een warm gevoel terug de koude nacht instuurt. Nou, petje af hoor.
8. Nightswimming
Ah kijk, over Nightswimming gesproken, daar hebben we hem net. Pareltje van het zuiverste water (pun intended). Zo simpel, zo puur. Bij gelukzalige momenten toch een bitterzoete onderstroom (pun not intended) voelen, en daar dit nummer over schrijven. Gegarandeerd kippenvel wanneer Michael zingt: I though I knew you/you I cannot judge/you I thought you knew me
9. World Leader Pretend
Tekstueel gezien één van hun mooiste nummers, vind ik. Ik heb het altijd geïnterpreteerd als een gehaaide president die vanuit het niets een bezoek krijgt van zijn geweten en plots heel erg worstelt met de positie waarin hij verkeert. Ik weet niet of het klopt (vast niet), maar ik vind het in ieder geval een zeer mooi beeld.
10. Driver 8
Magisch nummer, de aantrekkingskracht van de vroege, vager-dan-vage, je-onderbewustzijn-kietelen-met-catchy-gitaarliedjes-R.E.M. gedistilleerd in één, welja, super vaag en rete-catchy nummer.
11. Try Not to Breathe
Persoonlijke favoriet, al van bij mijn eerste keer Automatic luisteren. Zo teder, zo emotioneel, zo pakkend. De glans is er nooit afgegaan.
12. E-Bow the Letter
Ook hier was ik behoorlijk ondersteboven van de eerste keer dat ik ‘m hoorde, weet ik nog wel. Prachtige praatzang van Michael en dan die tegenstem van Patti Smith, om je duimen en vingers bij af te likken gewoon.
13. Losing My Religion
Ik heb geen last van het gelijknamige syndroom, net zoals ik het er niet mee eens is dat dit een makkelijk-scoren-13-in-het-dozijn-popliedje zou zijn (niet dat ik dat hier ergens teruggelezen heb, maar je hoort wel eens wat). Zeer originele radiobestormer vind ik juist: rare tekst, raar refrein, raar hoofdinstrument, maar de compositie zit zo goed in elkaar dat het gewoon nog werkt ook. Diepe buiging.
14. Country Feedback
Ik ga mee in alle lofuitingen: hartverscheurend mooi nummer met zoveel prachtige tekstflarden, zo eenvoudig maar oh zo veelzeggend. It’s crazy what you could have had/I NEED THIS
15. Fall On Me
Dat refrein hé, dat fokking refrein
16. The Sidewinder Sleeps Tonite
The Sidewinder is vast erg blij met het bestaan van Everybody Hurts, om de aandacht af te leiden op Automatic For The People. Maar alle gekheid op een stokje, ik vind dit een fantastisch leuk R.E.M.-nummer, dat er in slaagt zowel a- als archetypisch te klinken.
17. Disturbance at the Heron House
Dat gitaarlijntje hé, dat fokking gitaarlijntje
18. These Days
Viel als allerlaatste af voor mijn nominatielijstje, dus erg blij dat ik deze hier mag verwelkomen. Wel dik buiten de punten, maar ach. Heerlijke drive en toprefrein.
19. Radio Free Europe
Het is niet omdat Reckoning mijn voorkeur geniet, dat ik Murmur niet kan smaken natuurlijk. En zeker niet Radio Free Europe, het beste nummer van die plaat voor mij en een debuutsingle van jewelste.
20. Pop Song 89
Altijd al een ontzettend zwak voor gehad, net als voor het hier jammerlijk afwezige Stand (maar Pop Song 89 vind ik nog net iets leuker eerlijk gezegd, dus ik kan ermee leven). De boys konden ook als de beste rechtlijnige popliedjes schrijven.
21. Finest Worksong
Document is voor mij meer een album waarop de torenhoge hoogtepunten met elkaar verbonden worden via iets minder sprankelend materiaal (ik weet dat ik hier vrij alleen in sta), maar Finest Worksong is toch wel echt een binnenkomer van jewelste. Niet stuk te krijgen.
22. Man On the Moon
Eén van hun gezelligste hitjes, handelend over één van de vreemdste en meest originele comedians die Amerika ooit heeft voortgebracht. Zo R.E.M.
23. Imitation of Life
Fijn dat er toch één van hun liedjes uit de 21ste eeuw in de lijst geslopen is. De kwaliteit van de albums werd net iets wisselvalliger in die periode, maar op elke nieuwe R.E.M.-plaat stonden wel weer een aantal krakers. Waaronder dus deze!
24. Begin the Begin
Lekker energieke rocker, voor hun doen dik aangezet (zeker in die tijd). Voorbode voor al het geweldigs dat nog komen gaat op het fantastische Lifes Rich Pageant...
25. I Believe
... waartoe ik deze niet reken, eigenlijk. Zonder meer een fijne, gedreven song, maar eerlijk gezegd, ik zou zelf nooit aan dit nummer denken als mij gevraagd werd een lijst met de beste nummers van R.E.M. samen te stellen, en ik zou hem hier ook nooit gemist hebben als ie niet had meegedaan. Maar wel een tof nummertje natuurlijk, daar niet van!
26. Talk About the Passion
Lief liedje dat nooit tussen mijn topfavorieten heeft gestaan, maar ik wel graag mag horen tijdens het maken van lijstjes zoals deze.
27. Orange Crush
Ook weer zo’n fan favourite waar ik om onverklaarbare redenen gewoon minder mee heb. Denk dat ik alle andere nummers op Green liever hoor eigenlijk. Maar da’s natuurlijk een beest van een plaat, eentje moet zich opofferen en de minste zijn.
28. (Don't Go Back to) Rockville
Leuk liedje, dat zeker, maar toch vreemd dat deze van Reckoning het wel gehaald heeft, en andere (imo veel betere) Reckoning-songs als Time After Time en Harborcoat niet. Absoluut niet slecht (and i can’t stress this enough), maar ze kunnen veel beter wat mij betreft.
29. Cuyahoga
Niet slecht, maar op een of andere manier heb ik niet zoveel met dit nummer. Zou van mij een 7/10 scoren op school, in een oeuvre zo geniaal als dat van R.E.M. kom je dan automatisch in de lagere middenmoot terecht, en ergens onderaan een GH-finalelijstje.
30. The One I Love
Ik heb last van het The One I Love-syndroom, denk ik. Zou ‘m nooit skippen als ik hem hoor op de radio of tijdens het luisteren van Document hoor, maar ik heb er gewoon niet zoveel (meer) mee.
En nee Johnny Marr, er is geen samenvatting beschikbaar. Over Up had ik ook graag een hele lofzang geschreven middels deze top 30 trouwens, maar helaas (of gelukkig maar, mijn bericht is toch al lang genoeg). At My Most Beautiful en Falls To Climb hadden zeker mijn top 10 gehaald, nu hebben de eveneens prachtige nummers World Leader Pretend en Driver 8 geluk.
1. Electrolite
Wat hebben Thom Yorke en ik met elkaar gemeen? Weinig, vermoed ik, maar we hebben wel hetzelfde favoriete R.E.M.-liedje. Electrolite, dat hier moest knokken voor een plek in de finale, en waarschijnlijk ergens onderaan zal eindigen. Het zij zo, ik ben vooral blij dat ie erbij is en ik ‘m op 1 kan zetten. Maar mag ik het toch een heel klein beetje vreemd vinden? Ik vind dit namelijk het meest Autmatic For The People-esque nummer dat ze na Automatic nog hebben opgenomen, met die liefelijke pianoklanken à la Nightswimming en Find The River-achtige introspectie in de tekst en zang.
Nu ja, als ik heel eerlijk ben, deze was me zelf ook nooit zo opgevallen daar helemaal aan het einde van New Adventures. Maar ergens in de eerste lockdown nu bijna twee (!) jaar geleden viel bij mij plots het kwartje. Machtig mooie enthanasiesong voor de 20ste eeuw, met zijn Hollywood, zijn decadentie. 20th century go to sleep…really deep… we won’t blink. Ik zou zeggen, grijp dit spelletje aan om deze nog eens een kans te geven, misschien verloopt het met jou zoals destijds bij mij, alleen op mijn slaapkamertje toen de wereld plots helemaal stilviel. Achteloos briljant goed in elkaar stekend liedje.
2. Half a World Away
Hé grappig, ook mijn nummer 2 is een liedje dat bij mij wel wat tijd nodig had om door te groeien van ‘erg aardig maar valt me niet zo op’ naar ‘almachtig wat is dit mooi’. De catalysator was denk ik de eerste keer dat ik hun MTV Unplugged-concert uit 1991 hoorde, daarmee openen ze met dit nummer en dat klinkt zo puur, zo romantisch ook, dat Half A World Away me sindsdien niet meer losgelaten heeft. This may be the saddest dusk I’ve ever seen/turn to a miracle...
3. So. Central Rain
Tijd voor een bekentenis: ik heb net iets meer met Reckoning dan met Murmur. Murmur is voor mij ongrijpbaar zonder dat het dan maar meteen gaat fascineren, terwijl de beste liedjes van Reckoning mij betoveren zoals geen enkele song op Murmur dat kan. En het allerbeste van Reckoning, dat vind ik So. Central Rain, machtig mooi en gevoelig nummer. Speelden ze trouwens live tijdens hun (dacht ik) eerste nationale televisieoptreden, toen eigenlijk Murmur gepromoot moest worden, en het liedje nog niet eens een titel had. Bazen.
4. Drive
Als ik een top 10 ‘best opgebouwde rocknummers’ zou samenstellen, dan zou deze daar sowieso instaan. Vrij minimalistisch naar beroemde rockband-standaarden gemeten, maar de onderhuidse spanning van de compositie maakt dit echt tot een meesterlijke song, vind ik. Zeker wanneer die overstuurse gitaar en strijkers binnenvallen ergens op de helft, om dan even zo snel weer te verdwijnen… magisch mooi nummer.
5. What's the Frequency, Kenneth?
Als er één nummer van Monster het moet halen in een spelletje als dit, dan wel deze idd. Hoewel ik doorheen de jaren steeds beter in Monster kom (oei, dat klinkt per ongeluk best eng), blijft dit voor mij wel de absolute standout track van die plaat. Prachtrefrein en precies schurend en gritty genoeg.
6. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Heerlijke wervelwind van woorden, droom-associaties en gitaren. Een super simpel maar ijzersterk refrein maakt het allemaal mooi af. Gewoon niet stuk te krijgen, en ik heb het zeker geprobeerd.
7. Find the River
Automatic For The People blijft een briljante plaat, tot en met het bittere eind. Bij een eerste beluistering zou je nog zoiets kunnen hebben van ‘goh, dat Nightswimming klonk eigenlijk wel al als de perfecte afsluiter, daar kan toch niks meer overheen?’. En dan komt Find The River en op één of andere manier is dat een nog perfectere laatste nummer, nog meer een song dat je met een warm gevoel terug de koude nacht instuurt. Nou, petje af hoor.
8. Nightswimming
Ah kijk, over Nightswimming gesproken, daar hebben we hem net. Pareltje van het zuiverste water (pun intended). Zo simpel, zo puur. Bij gelukzalige momenten toch een bitterzoete onderstroom (pun not intended) voelen, en daar dit nummer over schrijven. Gegarandeerd kippenvel wanneer Michael zingt: I though I knew you/you I cannot judge/you I thought you knew me
9. World Leader Pretend
Tekstueel gezien één van hun mooiste nummers, vind ik. Ik heb het altijd geïnterpreteerd als een gehaaide president die vanuit het niets een bezoek krijgt van zijn geweten en plots heel erg worstelt met de positie waarin hij verkeert. Ik weet niet of het klopt (vast niet), maar ik vind het in ieder geval een zeer mooi beeld.
10. Driver 8
Magisch nummer, de aantrekkingskracht van de vroege, vager-dan-vage, je-onderbewustzijn-kietelen-met-catchy-gitaarliedjes-R.E.M. gedistilleerd in één, welja, super vaag en rete-catchy nummer.
11. Try Not to Breathe
Persoonlijke favoriet, al van bij mijn eerste keer Automatic luisteren. Zo teder, zo emotioneel, zo pakkend. De glans is er nooit afgegaan.
12. E-Bow the Letter
Ook hier was ik behoorlijk ondersteboven van de eerste keer dat ik ‘m hoorde, weet ik nog wel. Prachtige praatzang van Michael en dan die tegenstem van Patti Smith, om je duimen en vingers bij af te likken gewoon.
13. Losing My Religion
Ik heb geen last van het gelijknamige syndroom, net zoals ik het er niet mee eens is dat dit een makkelijk-scoren-13-in-het-dozijn-popliedje zou zijn (niet dat ik dat hier ergens teruggelezen heb, maar je hoort wel eens wat). Zeer originele radiobestormer vind ik juist: rare tekst, raar refrein, raar hoofdinstrument, maar de compositie zit zo goed in elkaar dat het gewoon nog werkt ook. Diepe buiging.
14. Country Feedback
Ik ga mee in alle lofuitingen: hartverscheurend mooi nummer met zoveel prachtige tekstflarden, zo eenvoudig maar oh zo veelzeggend. It’s crazy what you could have had/I NEED THIS
15. Fall On Me
Dat refrein hé, dat fokking refrein

16. The Sidewinder Sleeps Tonite
The Sidewinder is vast erg blij met het bestaan van Everybody Hurts, om de aandacht af te leiden op Automatic For The People. Maar alle gekheid op een stokje, ik vind dit een fantastisch leuk R.E.M.-nummer, dat er in slaagt zowel a- als archetypisch te klinken.
17. Disturbance at the Heron House
Dat gitaarlijntje hé, dat fokking gitaarlijntje
18. These Days
Viel als allerlaatste af voor mijn nominatielijstje, dus erg blij dat ik deze hier mag verwelkomen. Wel dik buiten de punten, maar ach. Heerlijke drive en toprefrein.
19. Radio Free Europe
Het is niet omdat Reckoning mijn voorkeur geniet, dat ik Murmur niet kan smaken natuurlijk. En zeker niet Radio Free Europe, het beste nummer van die plaat voor mij en een debuutsingle van jewelste.
20. Pop Song 89
Altijd al een ontzettend zwak voor gehad, net als voor het hier jammerlijk afwezige Stand (maar Pop Song 89 vind ik nog net iets leuker eerlijk gezegd, dus ik kan ermee leven). De boys konden ook als de beste rechtlijnige popliedjes schrijven.
21. Finest Worksong
Document is voor mij meer een album waarop de torenhoge hoogtepunten met elkaar verbonden worden via iets minder sprankelend materiaal (ik weet dat ik hier vrij alleen in sta), maar Finest Worksong is toch wel echt een binnenkomer van jewelste. Niet stuk te krijgen.
22. Man On the Moon
Eén van hun gezelligste hitjes, handelend over één van de vreemdste en meest originele comedians die Amerika ooit heeft voortgebracht. Zo R.E.M.
23. Imitation of Life
Fijn dat er toch één van hun liedjes uit de 21ste eeuw in de lijst geslopen is. De kwaliteit van de albums werd net iets wisselvalliger in die periode, maar op elke nieuwe R.E.M.-plaat stonden wel weer een aantal krakers. Waaronder dus deze!
24. Begin the Begin
Lekker energieke rocker, voor hun doen dik aangezet (zeker in die tijd). Voorbode voor al het geweldigs dat nog komen gaat op het fantastische Lifes Rich Pageant...
25. I Believe
... waartoe ik deze niet reken, eigenlijk. Zonder meer een fijne, gedreven song, maar eerlijk gezegd, ik zou zelf nooit aan dit nummer denken als mij gevraagd werd een lijst met de beste nummers van R.E.M. samen te stellen, en ik zou hem hier ook nooit gemist hebben als ie niet had meegedaan. Maar wel een tof nummertje natuurlijk, daar niet van!
26. Talk About the Passion
Lief liedje dat nooit tussen mijn topfavorieten heeft gestaan, maar ik wel graag mag horen tijdens het maken van lijstjes zoals deze.
27. Orange Crush
Ook weer zo’n fan favourite waar ik om onverklaarbare redenen gewoon minder mee heb. Denk dat ik alle andere nummers op Green liever hoor eigenlijk. Maar da’s natuurlijk een beest van een plaat, eentje moet zich opofferen en de minste zijn.
28. (Don't Go Back to) Rockville
Leuk liedje, dat zeker, maar toch vreemd dat deze van Reckoning het wel gehaald heeft, en andere (imo veel betere) Reckoning-songs als Time After Time en Harborcoat niet. Absoluut niet slecht (and i can’t stress this enough), maar ze kunnen veel beter wat mij betreft.
29. Cuyahoga
Niet slecht, maar op een of andere manier heb ik niet zoveel met dit nummer. Zou van mij een 7/10 scoren op school, in een oeuvre zo geniaal als dat van R.E.M. kom je dan automatisch in de lagere middenmoot terecht, en ergens onderaan een GH-finalelijstje.
30. The One I Love
Ik heb last van het The One I Love-syndroom, denk ik. Zou ‘m nooit skippen als ik hem hoor op de radio of tijdens het luisteren van Document hoor, maar ik heb er gewoon niet zoveel (meer) mee.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 18:01 uur
1. Drive
2. It's the End of the World As We Know It (And I Feel Fine)
3. Country Feedback
4. Radio Free Europe
5. Orange Crush
6. Finest Worksong
7. Losing My Religion
8. Nightswimming
9. The One I Love
10. Find the River
11. Try Not to Breathe
12. E-Bow the Letter
13. Electrolite
14. Begin the Begin
15. Fall On Me
2. It's the End of the World As We Know It (And I Feel Fine)
3. Country Feedback
4. Radio Free Europe
5. Orange Crush
6. Finest Worksong
7. Losing My Religion
8. Nightswimming
9. The One I Love
10. Find the River
11. Try Not to Breathe
12. E-Bow the Letter
13. Electrolite
14. Begin the Begin
15. Fall On Me
1
geplaatst: 3 februari 2022, 18:02 uur
Johnny Marr schreef:
Wtf... En The One I Love laatste, nog meer wtf...
Het is wtf niet The One I Love voor ArthurDZ

0
geplaatst: 3 februari 2022, 18:30 uur
1. (Don't Go Back to) Rockville
2. Disturbance at the Heron House
3. World Leader Pretend
4. Drive
5. Try Not to Breathe
6. Cuyahoga
7. The One I Love
8. Nightswimming
9. E-Bow the Letter
10. Radio Free Europe
11. Begin the Begin
12. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
13. Losing My Religion
14. Man On the Moon
15. Finest Worksong
2. Disturbance at the Heron House
3. World Leader Pretend
4. Drive
5. Try Not to Breathe
6. Cuyahoga
7. The One I Love
8. Nightswimming
9. E-Bow the Letter
10. Radio Free Europe
11. Begin the Begin
13. Losing My Religion
14. Man On the Moon
15. Finest Worksong
1
geplaatst: 3 februari 2022, 18:49 uur
Johnny Marr schreef:
Amai amai, het gaat hier wel allemaal heel erg tegen je zere been hé vandaag! Alles goed met je? Als je erover wil praten, je weet me te vinden hé, ouwe knorpot van me

0
geplaatst: 3 februari 2022, 19:23 uur
01. World Leader Pretend
02. The One I Love
03. Begin the Begin
04. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
05. Drive
06. Fall On Me
07. Finest Worksong
08. Half a World Away
09. Radio Free Europe
10. Country Feedback
11. Cuyahoga
12. Orange Crush
13. E-Bow the Letter
14. (Don't Go Back to) Rockville
15. Losing My Religion
02. The One I Love
03. Begin the Begin
04. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
05. Drive
06. Fall On Me
07. Finest Worksong
08. Half a World Away
09. Radio Free Europe
10. Country Feedback
11. Cuyahoga
12. Orange Crush
13. E-Bow the Letter
15. Losing My Religion
0
geplaatst: 3 februari 2022, 19:50 uur
hier mist iets
1. Drive
2. Begin The Begin
3. Radio Free Europe
4. The Finest Worksong
5. Orange Crush
6. What's the Frequency, Kenneth?
7. Fall On Me
8. Talk About The Passion
9. E-Bow The Letter
10. Cuyahoga
11. Pop Song 89
12. World Leader Pretend
13. Disturbance At The Heron House
14. So. Central Rain
15. Losing My Religion
1. Drive
2. Begin The Begin
3. Radio Free Europe
4. The Finest Worksong
5. Orange Crush
6. What's the Frequency, Kenneth?
7. Fall On Me
9. E-Bow The Letter
10. Cuyahoga
11. Pop Song 89
12. World Leader Pretend
13. Disturbance At The Heron House
14. So. Central Rain
15. Losing My Religion
0
geplaatst: 3 februari 2022, 20:45 uur
1. Driver 8
2. Fall On Me
3. Orange Crush
4. Find the River
5. Finest Worksong
6. Talk About the Passion
7. The One I Love
8. Half a World Away
9. I Believe
10. World Leader Pretend
11. Imitation of Life
13. Losing My Religion
15. So. Central Rain
2. Fall On Me
3. Orange Crush
4. Find the River
5. Finest Worksong
6. Talk About the Passion
7. The One I Love
8. Half a World Away
9. I Believe
10. World Leader Pretend
11. Imitation of Life
13. Losing My Religion
15. So. Central Rain
1
geplaatst: 3 februari 2022, 20:52 uur
01 Radio Free Europe
02 So. Central Rain
03 The One I Love
04 (Don't Go Back to) Rockville
05 These Days
06 Talk About the Passion
07 Orange Crush
08 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
09 Pop Song 89
10 Driver 8
11 Losing My Religion
12 Fall On Me
13 Begin the Begin
14 Disturbance at the Heron House
15 World Leader Pretend
Waarom Half a World Away en Country Feedback in de finale staan en Shiny Happy People of Near Wild Heaven niet. onverklaarbaar voor mij. Ook Stand is een grote ontbrekende. Wel ontdekt dat ik Life's Rich Pageant nodig weer eens helemaal moet draaien.
De nummer 2-6 zitten erg dicht bij elkaar, nummer 1 stond echter al meteen vast. Zeker de oude singleversie die op Eponymous staat.
02 So. Central Rain
03 The One I Love
04 (Don't Go Back to) Rockville
05 These Days
06 Talk About the Passion
07 Orange Crush
08 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
09 Pop Song 89
10 Driver 8
11 Losing My Religion
12 Fall On Me
13 Begin the Begin
14 Disturbance at the Heron House
15 World Leader Pretend
Waarom Half a World Away en Country Feedback in de finale staan en Shiny Happy People of Near Wild Heaven niet. onverklaarbaar voor mij. Ook Stand is een grote ontbrekende. Wel ontdekt dat ik Life's Rich Pageant nodig weer eens helemaal moet draaien.
De nummer 2-6 zitten erg dicht bij elkaar, nummer 1 stond echter al meteen vast. Zeker de oude singleversie die op Eponymous staat.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:03 uur
1. So. Central Rain
2. The One I Love
3. Talk About the Passion
4. Driver 8
5. Nightswimming
6. (Don't Go Back to) Rockville
7. Radio Free Europe
8. Fall On Me
9. Man On the Moon
10. Losing My Religion
11. Drive
13. Country Feedback
14. Find the River
15. Orange Crush
2. The One I Love
3. Talk About the Passion
4. Driver 8
5. Nightswimming
6. (Don't Go Back to) Rockville
7. Radio Free Europe
8. Fall On Me
9. Man On the Moon
10. Losing My Religion
11. Drive
13. Country Feedback
14. Find the River
15. Orange Crush
1
geplaatst: 3 februari 2022, 21:07 uur
itchy schreef:
Ik heb je bericht geliked omdat ik het grappig vind. Leave was beter geweest zonder de whoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoop.
(quote)
Ik heb je bericht geliked omdat ik het grappig vind. Leave was beter geweest zonder de whoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoopwhoop.
Die versie is er:
R.E.M. - Leave (Alternate Version) (Official Audio) - YouTube
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:08 uur
01. Country Feedback
02. Imitation of Life
03. The One I Love
04. Losing My Religion
05. Orange Crush
06. So. Central Rain
07. E-Bow the Letter
08. Talk About the Passion
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. Man On the Moon
11. Fall On Me
12. The Sidewinder Sleeps Tonite
13. Find the River
14. What's the Frequency, Kenneth?
15. (Don't Go Back to) Rockville
02. Imitation of Life
03. The One I Love
04. Losing My Religion
05. Orange Crush
06. So. Central Rain
07. E-Bow the Letter
08. Talk About the Passion
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. Man On the Moon
11. Fall On Me
12. The Sidewinder Sleeps Tonite
13. Find the River
15. (Don't Go Back to) Rockville
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:17 uur
01. Nightswimming
02. The One I Love
03. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
04. Man On the Moon
05. What's the Frequency, Kenneth?
06. Imitation of Life
07. Drive
08. The Sidewinder Sleeps Tonite
09. Find the River
10. E-Bow the Letter
11. Losing My Religion
12. Orange Crush
13. Radio Free Europe
14. Finest Worksong
15. So. Central Rain
02. The One I Love
03. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
04. Man On the Moon
05. What's the Frequency, Kenneth?
06. Imitation of Life
07. Drive
08. The Sidewinder Sleeps Tonite
09. Find the River
10. E-Bow the Letter
11. Losing My Religion
12. Orange Crush
13. Radio Free Europe
14. Finest Worksong
15. So. Central Rain
1
geplaatst: 3 februari 2022, 21:18 uur
BrotherJohn schreef:
Meest verrassende vind ik echter dat Imitation of Life er wel tussen staat, voor mij een erg slap aftreksel van hun eerdere werk, of eigenlijk kort gezegd een zeiknummer.
Meest verrassende vind ik echter dat Imitation of Life er wel tussen staat, voor mij een erg slap aftreksel van hun eerdere werk, of eigenlijk kort gezegd een zeiknummer.
Grappig dat je dat zegt. Ergens is dit ook wel zo (bij het terugluisteren van het hele repertoire), maar ik denk dat voor veel late-80's-kids 'Imitation Of Life' de eerste kennismaking met R.E.M. was. Voor mij wel. Vergeet niet: Imitation Of Life was de eerste Top 40-hit voor R.E.M. sinds Bang And Blame 7 jaar daarvoor. Die bijzondere clip (een stukje van 10 seconden continu gelooped?) kwam toen wekenlang voorbij op TMF. Het nummer brengt mij weer helemaal terug naar de middelbare schooltijd.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:39 uur
Imitation of Life komt wel heel dicht in de buurt van het ideale popliedje, hoor!
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:42 uur
Ik was vergeten hoe frustrerend dit spel kan zijn (sommige aan- en afwezigen in de finale vind ik onbegrijpelijk) maar toch was er nog genoeg grondstof voor een top 15 waar de meeste bands nog niet eens bij in de buurt komen:
1. Losing My Religion
2. Country Feedback
3. Find the River
4. World Leader Pretend
5. So. Central Rain
6. Disturbance at the Heron House
7. Fall On Me
9. Electrolite
10. Driver 8
11. Radio Free Europe
12. E-Bow the Letter
13. Imitation of Life
15. Half a World Away
1. Losing My Religion
2. Country Feedback
3. Find the River
4. World Leader Pretend
5. So. Central Rain
6. Disturbance at the Heron House
7. Fall On Me
9. Electrolite
10. Driver 8
11. Radio Free Europe
12. E-Bow the Letter
13. Imitation of Life
15. Half a World Away
0
geplaatst: 3 februari 2022, 22:12 uur
1. Drive
2. Find the River
3. Fall On Me
4. The One I Love
5. Nightswimming
6. Losing My Religion
7. Man On the Moon
8. Country Feedback
9. Electrolite
10. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
11. What's the Frequency, Kenneth?
12. Finest Worksong
13. Orange Crush
14. Imitation of Life
15. The Sidewinder Sleeps Tonite
R.E.M. heeft in mijn lijsten een geweldig resultaat bereikt, 42 hitnoteringen, waarvan 36 in de top 10; er zijn niet veel artiesten die daar overheen gaan. Toch hebben ze maar twee keer bij mij op 1 gestaan, met Drive en Fall on me. Dat geeft wel aan dat ze erg lang kwaliteitswerk hebben afgeleverd, maar toch niet vaak het allerhoogste niveau bereikten (imho natuurlijk). Hoe dan ook, Drive en Find the river horen in ieder geval wel bij het allerhoogste niveau.
2. Find the River
3. Fall On Me
4. The One I Love
5. Nightswimming
6. Losing My Religion
7. Man On the Moon
8. Country Feedback
9. Electrolite
10. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
11. What's the Frequency, Kenneth?
12. Finest Worksong
13. Orange Crush
14. Imitation of Life
R.E.M. heeft in mijn lijsten een geweldig resultaat bereikt, 42 hitnoteringen, waarvan 36 in de top 10; er zijn niet veel artiesten die daar overheen gaan. Toch hebben ze maar twee keer bij mij op 1 gestaan, met Drive en Fall on me. Dat geeft wel aan dat ze erg lang kwaliteitswerk hebben afgeleverd, maar toch niet vaak het allerhoogste niveau bereikten (imho natuurlijk). Hoe dan ook, Drive en Find the river horen in ieder geval wel bij het allerhoogste niveau.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 22:37 uur
Ik mis vooral ''Leave'' mijn zekere #01. Ook Belong & Everybody Hurts hadden zeker Top 5 gescoord.
1. Find the River
2. E-Bow the Letter
3. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
4. Disturbance At The Heron House
5. Drive
6. Imitation of Life
7. Losing My Religion
9. Begin The Begin
10. Country Feedback
11. World Leader Pretend
12. The One I Love
13. Fall On Me
14. Radio Free Europe
15. Half A World Away
1. Find the River
2. E-Bow the Letter
4. Disturbance At The Heron House
5. Drive
6. Imitation of Life
7. Losing My Religion
9. Begin The Begin
10. Country Feedback
11. World Leader Pretend
12. The One I Love
13. Fall On Me
14. Radio Free Europe
15. Half A World Away
0
geplaatst: 3 februari 2022, 22:42 uur
Van R.E.M. heb ik 6 albums in de kast staan. Alleen de 5 oudste nummers uit deze finale kende ik nog niet. Die hebben logischerwijs na 1x luisteren niet de top 15 gehaald, maar ze doen me wel beseffen dat ik nodig nog eens wat meer albums van R.E.M. moet luisteren.
Jammer dat Everybody Hurts en Shiny Happy People er niet bij zijn. Niet mijn meest favorieten, maar in de finale van een Greatest Hits kunnen ze echt niet ontbreken. Van het LMR-syndroom heb ik geen last, fantastisch nummer blijft dat.
1. Losing My Religion
2. Find the River
3. Nightswimming
4. The One I Love
5. These Days
6. Drive
7. Fall On Me
8. Orange Crush
9. What's the Frequency, Kenneth?
10. Country Feedback
11. World Leader Pretend
12. E-Bow the Letter
13. Pop Song 89
14. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
15. Begin the Begin
Jammer dat Everybody Hurts en Shiny Happy People er niet bij zijn. Niet mijn meest favorieten, maar in de finale van een Greatest Hits kunnen ze echt niet ontbreken. Van het LMR-syndroom heb ik geen last, fantastisch nummer blijft dat.
1. Losing My Religion
2. Find the River
3. Nightswimming
4. The One I Love
5. These Days
6. Drive
7. Fall On Me
8. Orange Crush
9. What's the Frequency, Kenneth?
10. Country Feedback
11. World Leader Pretend
12. E-Bow the Letter
13. Pop Song 89
14. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
15. Begin the Begin
1
geplaatst: 4 februari 2022, 09:09 uur
0. Time After Time, Etc. (live)
1. So. Central Rain
2. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
3. Fall On Me
4. Finest Worksong
5. Disturbance at the Heron House
6. World Leader Pretend
7. Man On the Moon
8. Radio Free Europe
9. Orange Crush
10. The One I Love
11. Talk About the Passion
12. These Days
13. Driver 8
14. I Believe
15. What's the Frequency, Kenneth?
1. So. Central Rain
3. Fall On Me
4. Finest Worksong
5. Disturbance at the Heron House
6. World Leader Pretend
7. Man On the Moon
8. Radio Free Europe
9. Orange Crush
10. The One I Love
11. Talk About the Passion
12. These Days
13. Driver 8
14. I Believe
0
geplaatst: 4 februari 2022, 10:49 uur
1. E-Bow the Letter
2. Try Not to Breathe
3. Find the River
4. Country Feedback
5. So. Central Rain
6. World Leader Pretend
7. Drive
8. Losing My Religion
9. Nightswimming
10. The One I Love
11. Begin the Begin
12. Fall On Me
13. Orange Crush
14. The Sidewinder Sleeps Tonite
15. Driver 8
2. Try Not to Breathe
3. Find the River
4. Country Feedback
5. So. Central Rain
6. World Leader Pretend
7. Drive
8. Losing My Religion
9. Nightswimming
10. The One I Love
11. Begin the Begin
12. Fall On Me
13. Orange Crush
14. The Sidewinder Sleeps Tonite
15. Driver 8
1
geplaatst: 4 februari 2022, 12:59 uur
Ik heb de lijst weer eens met 'frisse' oren proberen te beluisteren en toen de volgorde bepaald. Daarna eens vergeleken met de lijst die ik 6 jaar geleden opgesteld heb. Nu gaat die vergelijking natuurlijk gedeeltelijk scheef, want een iets anders deelnemersveld. Maar de positieve benadering zou zijn; ik heb een vrij constante smaak (wat kleine verschuivingen zijn te zien), de wat meer cynische: blijkbaar ontwikkelt mijn smaak zich niet echt meer.
Als Leave en Walk Unafraid hadden meegedaan, dan had de eerste op 2 gestaan en dan de tweede op nummer 5.
1. Find the River
2. Nightswimming
3. Electrolite
4. Finest Worksong
5. World Leader Pretend
6. Fall On Me
7. Man On the Moon
9. Try Not to Breathe
10. Drive
11. Pop Song 89
12. What's the Frequency, Kenneth?
13. Begin the Begin
14. Losing My Religion
15. Orange Crush
Als Leave en Walk Unafraid hadden meegedaan, dan had de eerste op 2 gestaan en dan de tweede op nummer 5.
1. Find the River
2. Nightswimming
3. Electrolite
4. Finest Worksong
5. World Leader Pretend
6. Fall On Me
7. Man On the Moon
9. Try Not to Breathe
10. Drive
11. Pop Song 89
12. What's the Frequency, Kenneth?
13. Begin the Begin
14. Losing My Religion
15. Orange Crush
0
geplaatst: 4 februari 2022, 13:40 uur
1. Nightswimming
2. The One I Love
3. What’s the Frequency, Kenneth?
4. Find the River
5. Losing My Religion
6. Imitation of Life
7. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
8. Man on the Moon
9. Try Not to Breathe
10. Drive
11. Finest Worksong
12. Orange Crush
13. Country Feedback
14. These Days
2. The One I Love
3. What’s the Frequency, Kenneth?
4. Find the River
5. Losing My Religion
6. Imitation of Life
7. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
8. Man on the Moon
9. Try Not to Breathe
10. Drive
11. Finest Worksong
12. Orange Crush
13. Country Feedback
14. These Days
1
geplaatst: 4 februari 2022, 13:43 uur
Ik stop nu maar met schikken en herschikken. Volgende week is de volgorde toch weer anders.
Uit deze finale kan ik makkelijk een top twintig maken die zijn weerga niet kent. De top zes komt van evenzoveel albums. Dat zegt ook wat over de kwaliteit van deze band.
Ik was nooit zo geneigd een liedje van R.E.M. te noemen bij mijn favoriete nummers aller tijden. Maar nu wel. Geniaal in zijn schijnbare eenvoud.
1. Electrolite
3. Drive
4. Begin the Begin
5. Half a World Away *
6. Driver 8
7. Fall on Me
8. Find the River
9. The One I Love
10. Talk About the Passion
11. Finest Worksong *
12. Cuyahoga *
13. So. Central Rain
14. E-Bow the Letter
15. Losing My Religion
Uit deze finale kan ik makkelijk een top twintig maken die zijn weerga niet kent. De top zes komt van evenzoveel albums. Dat zegt ook wat over de kwaliteit van deze band.
Ik was nooit zo geneigd een liedje van R.E.M. te noemen bij mijn favoriete nummers aller tijden. Maar nu wel. Geniaal in zijn schijnbare eenvoud.
1. Electrolite
3. Drive
4. Begin the Begin
5. Half a World Away *
6. Driver 8
7. Fall on Me
8. Find the River
9. The One I Love
10. Talk About the Passion
11. Finest Worksong *
12. Cuyahoga *
13. So. Central Rain
14. E-Bow the Letter
15. Losing My Religion
0
geplaatst: 4 februari 2022, 18:52 uur
1. I Believe
2. Fall On Me
4. Find the River
5. World Leader Pretend
6. So. Central Rain
7. Pop Song 89
8. Driver 8
9. Nightswimming
10. Cuyahoga
11 Talk About the Passion
12. Half a World Away
13. Losing My Religion
14. Imitation of Life
2. Fall On Me
4. Find the River
5. World Leader Pretend
6. So. Central Rain
7. Pop Song 89
8. Driver 8
9. Nightswimming
10. Cuyahoga
11 Talk About the Passion
12. Half a World Away
13. Losing My Religion
14. Imitation of Life
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.