MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Bells of Harlem (Dave Rawlings Machine)
Cumberland Gap (David Rawlings)
Dark Turn of Mind
Down Along the Dixie Line
Hello in There (Gillian Welch & David Rawlings)
Method Acting / Cortez the Killer (Dave Rawlings Machine)
My Morphine
Orphan Girl
Scarlet Town
Tear My Stillhouse Down

Annabelle
One More Dollar
Pass You By
Pilgrim (You Can't Go Home (Dave Rawlings)
Rock of Ages
The Devil Had a Hold of Me
The Weekend (Dave Rawlings Machine)
Wayside / Back in Time

dix
I Want To Sing That Rock n Roll
Wayside / Back In Time
The Weekend
Pass You By
The Way It Goes
Method Acting
Tear My Still house Down
Wrecking Ball
Tenessee

Hello in There (Gillian Welch & David Rawlings)
I Want to Sing that Rock and Roll
Method Acting / Cortez the Killer (Dave Rawlings Machine)
Everything Is Free
Pilgrim (You Can't Go Home (Dave Rawlings)
Pass You By
The Weekend (Dave Rawlings Machine)
Tennessee

26 nummers zijn genoemd in de eliminatieronde, slechts vier dus niet. Het sentiment was duidelijk tegen de Rawlings-bijdragen, alleen The Trip heeft deze ronde overleefd. Ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat ik ook naar die nummers graag luister, maar voor mij zat er dan ook geen enkel zwak nummer in deze ronde.

De volgende acht nummers hebben minstens vier stemmen:
Cumberland Gap (David Rawlings) 6
The Weekend (Dave Rawlings Machine) 5
Bells of Harlem (Dave Rawlings Machine) 4
Hello in There (Gillian Welch & David Rawlings) 4
Method Acting / Cortez the Killer (Dave Rawlings Machine) 4
Pilgrim (You Can't Go Home (Dave Rawlings) 4
I Want to Sing that Rock and Roll 4
Tennessee 4

Ik vind het daarmee eigenlijk wel geschoten, er volgt geen tie-break en we gaan met 22 nummers de finale in.

De finalelijst:
Annabelle
Caleb Meyer
Dark Turn of Mind
Everything Is Free
I Dream a Highway
I'm Not Afraid to Die
Look at Miss Ohio
My Morphine
One More Dollar
Orphan Girl
Pass You By
Revelator
Rock of Ages
Scarlet Town
Tear My Stillhouse Down
The Devil Had a Hold of Me
The Trip (Dave Rawlings Machine)
The Way It Goes
The Way It Will Be
Wayside / Back in Time
Wrecking Ball

De opdracht is simpel: post hier je top 10 (in volgorde). Deadline: vrijdag 20:00.

Haar concert in 2011 in Paradiso staat hoog in mijn lijst van favoriete concerten, dus mooi dat ze deze week weer wat aandacht krijgt. Dave Rawlings is zeker niet verkeerd, maar als je het moet opnemen tegen Gillian, dan is het ook wel een ongelijke strijd.

1. Revelator
2. Everything Is Free
3. Look at Miss Ohio
4. Annabelle
5. One More Dollar
6. Wayside / Back in Time
7. The Way It Goes
8. Pass You By
9. Caleb Meyer
10. Rock of Ages

Sorry Dave, maar hier valt niet tegen op te boksen.

1. Revelator
2. The Way It Will Be
3. Everything Is Free
4. My Morphine
5. Dark Turn of Mind
6. I Dream a Highway
7. The Way It Goes
8. Caleb Meyer
9. Orphan Girl
10. I'm Not Afraid to Die

1. Orphan Girl
2. My Morphine
3. Scarlet Town
4. The Trip (Dave Rawlings Machine)
5. Rock of Ages
6. Dark Turn of Mind
7. Wrecking Ball
8. The Devil Had a Hold of Me
9. Tear My Stillhouse Down
10. I'm Not Afraid to Die

1. Revelator
2. Look at Miss Ohio
3. The Way It Goes
4. Everything Is Free
5. The Way It Will Be
6. I Dream a Highway
7. Caleb Meyer
8. Orphan Girl
9. My Morphine
10. The Trip (Dave Rawlings Machine)

1. Revelator
2. Look at Miss Ohio
3. Orphan Girl
4. Caleb Mayer
5. Wrecking Ball
6. The Way it Will Be
7. Wayside/Back in Town
8. Annabelle
9. One More Dollar
10. Tear My Stillhouse Down

Vraag het me morgen weer en er komt komt iets anders uit.

By the Mark, Bells of Harlem en Method Acting hadden het ook hoog geschopt. Net als Pocahontas en Billy. Maar ja.

motel matches schreef:
Haar concert in 2011 in Paradiso staat hoog in mijn lijst van favoriete concerten, dus mooi dat ze deze week weer wat aandacht krijgt. Dave Rawlings is zeker niet verkeerd, maar als je het moet opnemen tegen Gillian, dan is het ook wel een ongelijke strijd.

Paradiso was magistraal, ondanks de vallende bekers. Black Star en White Rabbit waren leuke verrassingen.

Maar een jaar eerder, op Take Root, met Dave Rawlings Machine, vond ik net iets beter nog.

harm1985 schreef:
(quote)

Paradiso was magistraal, ondanks de vallende bekers. Black Star en White Rabbit waren leuke verrassingen.

Maar een jaar eerder, op Take Root, met Dave Rawlings Machine, vond ik net iets beter nog.

Daar koos ik voor Wilco. Achteraf misschien toch een verkeerde keus, hoewel Wilco ook geweldig was.

motel matches schreef:
Haar concert in 2011 in Paradiso staat hoog in mijn lijst van favoriete concerten

Bij mij ook! Was jij er ook, Brunniepoo?

Renoir schreef:
(quote)

Bij mij ook! Was jij er ook, Brunniepoo?

Nee, was het maar zo. Ik heb Welch helaas nog nooit live gezien

1. Revelator
2. I Dream a Highway
3. Look at Miss Ohio
4. Everything Is Free
5. The Way It Goes
6. Annabelle
7. My Morphine
8. Wrecking Ball
9. I'm Not Afraid to Die
10. The Way It Will Be

Bij het concert van Take Root zat ik overigens naast een Limburgse meneer, die mij ook Uncle Earl aanraadde. Mocht iemand zich hier herkennen in deze omschrijving, ik hoor het graag!

motel matches: Voor mij was de keuze destijds makkelijk. Ik had maar één album van Wilco in mijn bezit. Maar ook nu, nu ik het grootste deel van hun oeuvre zeer hoog waardeer, had ik dezelfde keuze gemaakt. Meer 'spijt' heb ik van het missen van Iron & Wine. Maar wel Chatham County Line, OCMS, Carrie Rodriguez en Phospoherescent gezien, dat maakte veel goed.

harm1985 schreef:

motel matches schreef:
Daar koos ik voor Wilco. Achteraf misschien toch een verkeerde keus, hoewel Wilco ook geweldig was.

Daar is mijn grote liefde voor Wilco zo'n beetje ontstaan, dus in mijn geval zeker geen verkeerde keuze. Maar dichterbij Welch en Rawlings ben ik daarna denk ik nooit meer geweest. Was wel een sterke editie van Take Root trouwens, met Damien Jurado, Iron & Wine, Isobel Campbell & Mark Lanegan en vooral Emily Jane White.

Ik kom hier morgen met een lijstje trouwens.

harm1985 schreef:
Meer 'spijt' heb ik van het missen van Iron & Wine. Maar wel Chatham County Line, OCMS, Carrie Rodriguez en Phospoherescent gezien, dat maakte veel goed.

Wat een legendarische editie was dat toch. Iron & Wine gelukkig wel gezien en hem solo The Trapeze Swinger horen zingen, was toen mijn hoogtepunt van het festival. Altijd lastig keuzes maken als er zoveel goeds optreedt. Hopelijk komt dat ooit nog terug.

dix
Jeetje, wat waren jullie snel met een top 10, deze GH diende duidelijk nodig gespeeld te worden. De winnaar kan ik wel uittekenen en daar doe ik niks aan af. Wel schrok ik ervan dat de andere twee op mijn podium opdoken in eliminatielijstjes. Want Everything is Free, dat is zó mooi en vol van spijt dat ik het mij zou kunnen voorstellen als begeleidend muziekje op een sterfbed. En sprekend over spijt, ook ik zag haar nooit aan het werk terwijl er een uitgelezen kans was. Ten tijde van het verschijnen van haar debuut werd ik meegevraagd naar een optreden in de bovenzaal van Paradiso. Ik verkoos zoiets als voetbal op TV en heb later Revival toch eens beluisterd. Bij Annabelle kreeg ik al het gevoel een kardinale beoordelingsfout te hebben gemaakt.

1. Everything is Free
2. Annabelle
3. Revelator
4. The Trip
5. Orphan Girl
6. My Morphine
7. Caleb Meyer
8. Look At Miss Ohio
9. Pass You By
10. Dark Turn of Mind

Geen gemakkelijke opgave. De verdeling van de finalenummers over de verschillende albums is al heel gelijkmatig en daarbinnen zijn dan eigenlijk ook alle nummers op zijn minstens goed. Ik ben zelf pas aangehaakt bij The Harrow & The Harvest, maar ook daarvan is uiteindelijk niet veel terug te zien. Hoogstens kan ik zeggen dat ik Soul Journey over de gehele linie net een slagje minder vind, maar daar staat dan net wel weer mijn favoriet op...

1. Look at Miss Ohio
2. Revelator
3. The Way It Goes
4. Scarlet Town
5. Dark Turn of Mind
6. My Morphine
7. Rock of Ages
8. I Dream a Highway
9. Annabelle
10. The Trip (Dave Rawlings Machine)

Waarschijnlijk ben ik vanavond niet in de gelegenheid om de editie van Wolf Alice op te starten, dus Brunniepoo, je hoeft je zeker niet te haasten om de presentatie van Gillian Welch en David Rawlings vandaag nog af te ronden. Wellicht begin ik zatervoormiddag met Wolf Alice.

Nog ongeveer twee uur om een lijstje in te leveren, daarna ga ik de punten tellen en de presentatie doen.

Kom jij nog met een lijstje, Choconas?

Jazeker, Brunniepoo, komt eraan! Ik ben nog druk bezig met wikken en wegen.

Gillian en David ken ik niet heel goed. The Harrow & The Harvest heb ik hier wel in de kast staan, maar die komt er eigenlijk zelden uit. Naar aanleiding van deze Greatest Hits is het misschien toch wel tijd voor een herwaardering van mijn kant. Deze tien nummers sprongen er voor mij uit.

01. Revelator
02. Caleb Meyer
03. The Way It Will Be
04. Scarlet Town
05. Rock of Ages
06. Wayside / Back in Time
07. Everything Is Free
08. Look at Miss Ohio
09. Wrecking Ball
10. Annabelle

Het lijstje van Choconas is de negende. Geen heel hoog aantal, dus hopelijk putten enkele andere users ook nog wat inspiratie uit de eindlijst.

We speelden de finale met 22 nummers. Eigenlijk nagenoeg alles van Dave Rawlings werd in de tweede ronde geëlimineerd, alleen The Trip hield stand. Ook van All the Good Times bleef niets over.

De nummers 22 tot en met 16:

22. Down Along the Dixie Line (The Harrow & The Harvest, 0 punten, 0 keer genoemd)
20. Tear My Stillhouse Down (Revival, 3 punten, 2 keer genoemd)
20. The Devil Had a Hold of Me (Hell Among the Yearlings, 3 punten, 1 keer genoemd)
19. I'm Not Afraid to Die (Hell Among the Yearlings, 4 punten, 3 keer genoemd)
18. Pass You By (Revival, 5 punten, 2 keer genoemd)
17. One More Dollar (Revival, 8 punten, 2 keer genoemd)
16. The Trip (Dave Rawlings Machine) (Nashville Obsolete, 9 punten, 3 keer genoemd)

Aan de onderkant van de lijst de enige bijdrage van Dave Rawlings én liefst drie van de vijf finaledeelnemers van Revival. Het mijns inziens toch erg geslaagde Down Along the Dixie Line blijft helaas zelfs puntloos.

Plekken 15 tot en met 12:

15. Wayside / Back in Time (Soul Journey, 10 punten, 2 keer genoemd)
14. Wrecking Ball (Soul Journey, 15 punten, 4 keer genoemd)
13. Rock of Ages (Hell Among the Yearlings, 17 punten, 4 keer genoemd)
12. Dark Turn of Mind (The Harrow & The Harvest, 18 punten, 4 keer genoemd)

En dan is ook Soul Journey al twee van de drie finaledeelnemers kwijt...

De negende plaats wordt gedeeld door liefst drie nummers:

9. I Dream a Highway (Time (The Revelator), 22 punten, 4 keer genoemd)

9. Scarlet Town(The Harrow & The Harvest, 22 punten, 3 keer genoemd)

9. Caleb Meyer (Hell Among the Yearlings, 22 punten, 5 keer genoemd)

het slotnummer - en tevens de eerste van de drie deelnemers - van Time (The Revelator) en de openers van respectievelijk The Harrow and the Harvest en Hell Among the Yearlings. Die laatste twee wisten met het laatste lijstje nog een aantal plaatsen te stijgen. Opvallend is dat Scarlet Town slechts drie keer genoemd wordt, maar wel drie keer hoog (twee vierde en één derde plaats).

Voor de achtste plaats keren we terug naar het debuut Revival. dix noemde het nummer al even en het is in ieder geval een nummer dat ik nog weer wat meer ben gaan waarderen deze week. Het nummers is weliswaar zes keer genoemd, maar haalde alleen bij dix de top drie.

8. Annabelle (Revival, 27 punten, 6 keer genoemd)

Ook de zesde plaats is weer een gedeelde:

De laatste deelnemer van Revival is tevens de eerste nummer 1, namelijk die van wendyvortex

Ik kende het nummer eerst van Emmylou Harris, en zou niet kunnen zeggen welke van de twee mijn favoriet is. Het is in ieder geval een van de nummers waarmee Gillian Welch doorbrak. Meer informatie over het nummer is onder andere hier te vinden.

6. Orphan Girl (Revival, 29 punten, 5 keer genoemd)

The Harrow & The Harvest was met vijf nummers vertegenwoordigd in deze finale, maar geen van alle stijgen ze boven zichzelf uit. Wel weet The Way It Will Be nog twee top 3 noteringen te halen. Toch verrassend voor het nummers dat het vaakste een sterretje heeft gekregen bij het meest beoordeelde album van Welch op deze site...

6. The Way It Will Be (The Harrow & The Harvest, 29 punten, 5 keer genoemd)

Een plaatsje hoger, met één puntje meer, vinden we het laatste nummer van The Harrow & The Harvest. Ook twee top 3-noteringen, waaronder die van mezelf. Veel minder sterretjes van de algehele MuMe-populatie, maar populairder bij de fans?

5. The Way It Goes (The Harrow & The Harvest, 30 punten, 5 keer genoemd)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:31 uur

geplaatst: vandaag om 02:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.