Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 11 februari 2022, 21:04 uur
Brunniepoo schreef:
Veel minder sterretjes van de algehele MuMe-populatie, maar populairder bij de fans?
Veel minder sterretjes van de algehele MuMe-populatie, maar populairder bij de fans?
Wellicht, maar dat is moeilijk te zeggen als het verschil slechts één puntje is, met negen deelnemers. Ik zit duidelijk in team The Way It Will Be.
1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:09 uur
Op de vierde plaats voor mij toch wel een van de verrassingen van dit spelletje. Bij lange na niet het nummers met de meeste sterretjes bij Hell Among the Yearlings (dat is Caleb Meyer), maar hier beduidend populairder - inderdaad, wel op basis van een kleine populatie. Ook bij mij nam de waardering toe door het herbeluisteren.
Tijdens het maken van de teksten voor deze presentatie stuitte ik trouwens op dit artikel over het nummer.
4. My Morphine (Hell Among the Yearlings, 32 punten, 6 keer genoemd)
Tijdens het maken van de teksten voor deze presentatie stuitte ik trouwens op dit artikel over het nummer.
2
geplaatst: 11 februari 2022, 21:18 uur
We maken een forse sprong in punten naar de top 3. Op de derde plaats een nog grotere verrassing voor mij - maar niet voor jullie. Zeker niet voor dix, die het op de eerste plaats zette.
Ook Rolling Stone besteedde redelijk recent nogal wat aandacht aan dit nummer, inclusief een interview met Welch.
3. Everything Is Free (Time (The Revelator), 45 punten, 6 keer genoemd)
Ook Rolling Stone besteedde redelijk recent nogal wat aandacht aan dit nummer, inclusief een interview met Welch.
3. Everything Is Free (Time (The Revelator), 45 punten, 6 keer genoemd)
1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:23 uur
Buiten mijn top 3 staat de rest van mijn top 10 feitelijk in willekeurige volgorde.
Net als bij Neil Young is het voor mij haast ondoenlijk om één favoriet aan te duiden, laat staan deze in een logische volgorde te zetten.
Ik denk dat ik bij een Gillian Welch meter bij bijna de helft van de nummers een 10 zou uitdelen.
Mijn favoriete versie van Miss Ohio is overigens de live versie bij de BBC. Idem dito voor The Revalator.
En Orphan Girl als openener van je eerste album. Wow, dat nummer gaat door merg en been. Zelden is de eenzaamheid van een geadopteerd kind zijn zo krachtig verwoord, het niet weten wie je bent en waarom je bent wie je bent, alle liefde van je adoptieouders ten spijt.
PS: Everything is Free deelt het sentiment van Neil Young's Driftin' Back, maar is een stuk beter verwoord
Net als bij Neil Young is het voor mij haast ondoenlijk om één favoriet aan te duiden, laat staan deze in een logische volgorde te zetten.
Ik denk dat ik bij een Gillian Welch meter bij bijna de helft van de nummers een 10 zou uitdelen.
Mijn favoriete versie van Miss Ohio is overigens de live versie bij de BBC. Idem dito voor The Revalator.
En Orphan Girl als openener van je eerste album. Wow, dat nummer gaat door merg en been. Zelden is de eenzaamheid van een geadopteerd kind zijn zo krachtig verwoord, het niet weten wie je bent en waarom je bent wie je bent, alle liefde van je adoptieouders ten spijt.
PS: Everything is Free deelt het sentiment van Neil Young's Driftin' Back, maar is een stuk beter verwoord

1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:30 uur
Mijn eigen nummer één komt in zeven van de negen lijstjes voor, waarvan nog eens vier keer top 3. Gek genoeg had ik Soul Journey al jaren in de kast staan, maar het is met gemak mijn minst gedraaide Welch-plaat. Sterker nog, ik had een hele andere plaat nodig om tot de waardering te komen, namelijk de soundtrack van de film Man from Plains, over het leven van Jimmy Carter.
en ook over dit nummer een artikeltje
2. Look at Miss Ohio (Soul Journey, 50 punten, 7 keer genoemd)
en ook over dit nummer een artikeltje
2. Look at Miss Ohio (Soul Journey, 50 punten, 7 keer genoemd)
3
geplaatst: 11 februari 2022, 21:38 uur
Met overmacht. Anders kun je het eigenlijk niet omschrijven. De titeltrack van Time (The Revelator) komt in acht van de negen lijstjes voor en scoort zes eerste plaatsen, namelijk van motel matchesMarco dB, Renoir, harm1985, Rudi S en Choconas. Geen onverwachte winnaar uiteraard, maar ik had toch niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn...
Ook hier weer een interview in Rolling Stone. Dat gaat over het hele album, maar dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.
1. Revelator (Time (The Revelator), 77 punten, 8 keer genoemd)
En speciaal voor Harm ook nog een liveversie:
Ook hier weer een interview in Rolling Stone. Dat gaat over het hele album, maar dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.
1. Revelator (Time (The Revelator), 77 punten, 8 keer genoemd)
En speciaal voor Harm ook nog een liveversie:
2
geplaatst: 11 februari 2022, 21:43 uur
Voor de volledigheid nog de gehele lijst:
22. Down Along the Dixie Line (The Harrow & The Harvest, 0 punten, 0 keer genoemd)
20. Tear My Stillhouse Down (Revival, 3 punten, 2 keer genoemd)
20. The Devil Had a Hold of Me (Hell Among the Yearlings, 3 punten, 1 keer genoemd)
19. I'm Not Afraid to Die (Hell Among the Yearlings, 4 punten, 3 keer genoemd)
18. Pass You By (Revival, 5 punten, 2 keer genoemd)
17. One More Dollar (Revival, 8 punten, 2 keer genoemd)
16. The Trip (Dave Rawlings Machine) (Nashville Obsolete, 9 punten, 3 keer genoemd)
15. Wayside / Back in Time (Soul Journey, 10 punten, 2 keer genoemd)
14. Wrecking Ball (Soul Journey, 15 punten, 4 keer genoemd)
13. Rock of Ages (Hell Among the Yearlings, 17 punten, 4 keer genoemd)
12. Dark Turn of Mind (The Harrow & The Harvest, 18 punten, 4 keer genoemd)
9. I Dream a Highway (I Dream a Highway, punten, 9. keer genoemd)
9. Scarlet Town (Scarlet Town, punten, 9. keer genoemd)
9. Caleb Meyer (Hell Among the Yearlings, 22 punten, 5 keer genoemd)
8. Annabelle (Revival, 27 punten, 6 keer genoemd)
6. Orphan Girl (Revival, 29 punten, 5 keer genoemd) Nummer 1 van wendyvortex
6. The Way It Will Be (The Harrow & The Harvest, 29 punten, 5 keer genoemd)
5. The Way It Goes (The Harrow & The Harvest, 30 punten, 5 keer genoemd)
3. Everything Is Free (Time (The Revelator), 45 punten, 6 keer genoemd) Nummer 1 van dix
2. Look at Miss Ohio (Soul Journey, 50 punten, 7 keer genoemd) Nummer 1 van Brunniepoo
1. Revelator (Time (The Revelator), 77 punten, 8 keer genoemd) Nummer 1 van motel matches, Marco dB, Renoir, harm1985, Rudi S, choconas
En de albums (totaal aantal punten, aantal deelnemende nummers):
72 (5) Revival
78 (5) Hell Among the Yearlings
144 (3) Time (The Revelator)
75 (3) Soul Journey
99 (5) The Harrow & The Harvest
9 (1) Nashville Obsolete
Deelnemers bedankt!
22. Down Along the Dixie Line (The Harrow & The Harvest, 0 punten, 0 keer genoemd)
20. Tear My Stillhouse Down (Revival, 3 punten, 2 keer genoemd)
20. The Devil Had a Hold of Me (Hell Among the Yearlings, 3 punten, 1 keer genoemd)
19. I'm Not Afraid to Die (Hell Among the Yearlings, 4 punten, 3 keer genoemd)
18. Pass You By (Revival, 5 punten, 2 keer genoemd)
17. One More Dollar (Revival, 8 punten, 2 keer genoemd)
16. The Trip (Dave Rawlings Machine) (Nashville Obsolete, 9 punten, 3 keer genoemd)
15. Wayside / Back in Time (Soul Journey, 10 punten, 2 keer genoemd)
14. Wrecking Ball (Soul Journey, 15 punten, 4 keer genoemd)
13. Rock of Ages (Hell Among the Yearlings, 17 punten, 4 keer genoemd)
12. Dark Turn of Mind (The Harrow & The Harvest, 18 punten, 4 keer genoemd)
9. I Dream a Highway (I Dream a Highway, punten, 9. keer genoemd)
9. Scarlet Town (Scarlet Town, punten, 9. keer genoemd)
9. Caleb Meyer (Hell Among the Yearlings, 22 punten, 5 keer genoemd)
8. Annabelle (Revival, 27 punten, 6 keer genoemd)
6. Orphan Girl (Revival, 29 punten, 5 keer genoemd) Nummer 1 van wendyvortex
6. The Way It Will Be (The Harrow & The Harvest, 29 punten, 5 keer genoemd)
5. The Way It Goes (The Harrow & The Harvest, 30 punten, 5 keer genoemd)
3. Everything Is Free (Time (The Revelator), 45 punten, 6 keer genoemd) Nummer 1 van dix
2. Look at Miss Ohio (Soul Journey, 50 punten, 7 keer genoemd) Nummer 1 van Brunniepoo
1. Revelator (Time (The Revelator), 77 punten, 8 keer genoemd) Nummer 1 van motel matches, Marco dB, Renoir, harm1985, Rudi S, choconas
En de albums (totaal aantal punten, aantal deelnemende nummers):
72 (5) Revival
78 (5) Hell Among the Yearlings
144 (3) Time (The Revelator)
75 (3) Soul Journey
99 (5) The Harrow & The Harvest
9 (1) Nashville Obsolete
Deelnemers bedankt!
1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:46 uur
Dank Brunniepoo, zeer sophisticated KO met de juiste winnaar. En Mark Knopfler is nergens genoemd 

1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:50 uur
Heerlijk om een week ondergedompeld te worden in de prachtige muziek van Gillian en David. Veel dank Brunniepoo.
1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:51 uur
Bedankt Brunniepoo. Voor het eerst dat mijn top 3 in de top 3 staat. Op een andere dag hadden ze bij mij in een andere volgorde kunnen staan.
1
geplaatst: 11 februari 2022, 21:53 uur
Thanx Brunniepoo voor een heerlijk Welch-weekje. Was weer veel te lang geleden.
1
geplaatst: 11 februari 2022, 22:43 uur
Dank! De beelden van het BBC concert tonen eens te meer aan wat een markante en onderschatte gitarist Rawlings is. Maar zonder hem geen Gillian Welch. Daarbovenop het samensmelten van hun stemmen; dat je elkaar zó kunt vinden, op meerdere vlakken, uniek.
PS: Het blauwe, tijdens Take Root gekochte T-shirt (waar we waren op onze huwelijksreis) doet tegenwoordig dienst als pyjama shirt.
Ceci n'est pas une 1935 Epitone Olympique.
PS: Het blauwe, tijdens Take Root gekochte T-shirt (waar we waren op onze huwelijksreis) doet tegenwoordig dienst als pyjama shirt.
Ceci n'est pas une 1935 Epitone Olympique.
0
geplaatst: 12 februari 2022, 00:14 uur
Bedankt Brunniepoo om deze artiest(en) eindelijk eens in de schijnwerper te zetten.
Prachtige muziek
Prachtige muziek

0
geplaatst: 12 februari 2022, 00:45 uur
Brunniepoo schreef:
Leuk om hier te lezen waar het nummer over handelt. Ook al geeft de titel het weg, best verrassend toch.
0
geplaatst: 12 februari 2022, 08:45 uur
Ik wist ook niet dat het nummer de laatste jaren zo vaak gecoverd is. Leuk ook dat coverversie van Phoebe Bridgers waar naar gelinkt wordt in het artikel van een concert in Amsterdam is.
2
geplaatst: 12 februari 2022, 10:08 uur
Do you really wanna be with Alice?
Do you really wanna be with the wolf?
https://i.makeagif.com/media/4-09-2016/s-3-r9.gif
Ellie en ik hebben er alvast zin, hopelijk jullie ook!
Do you really wanna be with the wolf?
https://i.makeagif.com/media/4-09-2016/s-3-r9.gif
Ellie en ik hebben er alvast zin, hopelijk jullie ook!
3
geplaatst: 12 februari 2022, 10:25 uur
GREATEST HITS OF WOLF ALICE
https://diy-magazine.s3.amazonaws.com/d/diy/Artists/W/Wolf-Alice/DIY50/Wolf-Alice-50-20160309-Emma-Swann-4536-2.jpg
Welkom wolvenvrienden! Ik had deze editie zorgvuldig deze week gepland omdat Wolf Alice vandaag en morgen live zou spelen in België en Nederland. Zou ja, want dat feestje ging dus niet door. Maar goed, dan bouwen we toch gewoon een online MuMefeestje waar Wolf Alice centraal staat deze week. Tijd dus om in het nog niet zo uitgebreide maar toch al heel knappe oeuvre van deze Britse rockband te duiken. Van energieke punksongs tot zachte dreampop, we gaan er lekker van genieten!
Startlijst:
Beautifully Unconventional
Blush
Bros
Delicious Things
Don't Delete the Kisses
Fluffy
Formidable Cool
Freazy
Giant Peach
Heavenward
How Can I Make It Ok?
Lipstick on the Glass
Moaning Lisa Smile
Silk
Smile
The Mast Man on Earth
Visions of a Life
You’re a Germ
Your Loves Whore
Yuk Foo
Nomineer maximaal 10 songs die niet in de startlijst staan. Omdat Wolf Alice nog niet heel lang bezig is en eigenlijk alle min of meer bekende nummers van de band wel in de startlijst staan, besef ik dat tien misschien wat veel is. Eén vind ik dan weer wat weinig, dus om sommigen aan te moedigen toch wat extra Wolf Alice te luisteren leg ik het minimum om te nomineren op 5.
Dus: nomineer 5 tot 10 songs die je graag naast bovenstaande songs in de volgende ronde zou zien.
Deadline: maandag 20u
Inhaken vanaf de 2e ronde of de finale mag natuurlijk ook.
Hier de playlist met de startlijst:
Hier een playlist met songs die niet in de startlijst staan:
https://diy-magazine.s3.amazonaws.com/d/diy/Artists/W/Wolf-Alice/DIY50/Wolf-Alice-50-20160309-Emma-Swann-4536-2.jpg
Welkom wolvenvrienden! Ik had deze editie zorgvuldig deze week gepland omdat Wolf Alice vandaag en morgen live zou spelen in België en Nederland. Zou ja, want dat feestje ging dus niet door. Maar goed, dan bouwen we toch gewoon een online MuMefeestje waar Wolf Alice centraal staat deze week. Tijd dus om in het nog niet zo uitgebreide maar toch al heel knappe oeuvre van deze Britse rockband te duiken. Van energieke punksongs tot zachte dreampop, we gaan er lekker van genieten!
Startlijst:
Beautifully Unconventional
Blush
Bros
Delicious Things
Don't Delete the Kisses
Fluffy
Formidable Cool
Freazy
Giant Peach
Heavenward
How Can I Make It Ok?
Lipstick on the Glass
Moaning Lisa Smile
Silk
Smile
The Mast Man on Earth
Visions of a Life
You’re a Germ
Your Loves Whore
Yuk Foo
Nomineer maximaal 10 songs die niet in de startlijst staan. Omdat Wolf Alice nog niet heel lang bezig is en eigenlijk alle min of meer bekende nummers van de band wel in de startlijst staan, besef ik dat tien misschien wat veel is. Eén vind ik dan weer wat weinig, dus om sommigen aan te moedigen toch wat extra Wolf Alice te luisteren leg ik het minimum om te nomineren op 5.
Dus: nomineer 5 tot 10 songs die je graag naast bovenstaande songs in de volgende ronde zou zien.
Deadline: maandag 20u
Inhaken vanaf de 2e ronde of de finale mag natuurlijk ook.

Hier de playlist met de startlijst:
Hier een playlist met songs die niet in de startlijst staan:
0
geplaatst: 12 februari 2022, 10:29 uur
Kan een moderator (Casartelli, Soledad) de topictitel aanpassen naar Wolf Alice in plaats van Gillian Welch en David Rawlings? Alvast bedankt!
0
geplaatst: 12 februari 2022, 10:43 uur
Omdat het kan, vijf nummers die niet in de beide playlists staan:
Bobby
In the Bleak Midwinter
Roar
Song to the Siren
Wicked Game
Bobby
In the Bleak Midwinter
Roar
Song to the Siren
Wicked Game
4
geplaatst: 12 februari 2022, 12:02 uur
Mogelijke geïnteresseerden: 123poetertjes Arno AstroStart Choconas DjFrankie Gretz Film Pegasus joko150 Keldertje98 Mausie RadioMad RockAround rudiSBube stardust_be stoepkrijt Sunderland VladTheImpaler WoNa
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 februari 2022, 12:18 uur
Welke versie van Bros heb je in de startlijst?
Vind namelijk de 1ste single versie veel mooier als die later op hun debuut plaat verscheen
Vind namelijk de 1ste single versie veel mooier als die later op hun debuut plaat verscheen
0
geplaatst: 12 februari 2022, 12:30 uur
Heavenly Creatures 
Planet Hunter
Safe from Heartbreak (If You Never Fall in Love)
Soapy Water
Space & Time
Turn to Dust

Planet Hunter
Soapy Water
Space & Time
Turn to Dust
0
geplaatst: 12 februari 2022, 12:45 uur
Oeioei TiVre zou morgen zijn ja, wrijf het er nog maar in grrrrr awooooeeeeehhhh
Maar heb wel veel zin in weer eens een Ellieweekje
Kom later vanmiddag nog met een lijstje, zijn nog wel wel essentiële ontbrekertjes x
Maar heb wel veel zin in weer eens een Ellieweekje
Kom later vanmiddag nog met een lijstje, zijn nog wel wel essentiële ontbrekertjes x
1
geplaatst: 12 februari 2022, 13:12 uur
DjFrankie schreef:
Welke versie van Bros heb je in de startlijst?
In de playlist is het de albumversie omdat die nu eenmaal op Spotify staat. Ik maak geen onderscheid tussen beide versies, lijkt me wat stom om de twee versies apart te laten meedoen. Je mag stemmen met wat voor jou de beste versie is in het achterhoofd, zoals bij de MuMeLadder ook de regel is geloof ik. Ik zal volgende rondes ook de YouTubelink meenemen om de fans van beide versies tevreden te stellen. Welke versie van Bros heb je in de startlijst?

0
geplaatst: 12 februari 2022, 13:21 uur
After the Zero Hour
No Hard Feelings
Play the Greatest Hits
Sadboy
Sky Musings
Swallowtail
No Hard Feelings
Play the Greatest Hits
Sadboy
Sky Musings
Swallowtail
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 februari 2022, 13:24 uur
Turn to Dust
Swallowtail
No Hard Feelings
Heavenly Creatures
Swallowtail
No Hard Feelings
Heavenly Creatures
0
geplaatst: 12 februari 2022, 16:43 uur
Sadboy
Play The Greatest Hits
Planet Hunter
No Hard Feelings
The Beach
The Beach II
Feeling Myself
Heavenly Creatures
Teenage Headache Dreams (als die mag JoaMuse?)
Play The Greatest Hits
Planet Hunter
No Hard Feelings
The Beach
The Beach II
Feeling Myself
Heavenly Creatures
Teenage Headache Dreams (als die mag JoaMuse?)
1
geplaatst: 12 februari 2022, 17:04 uur
Twijfelgeval. Ik had er al eens over nagedacht, ik geloof dat het enkel met Ellie Rowsell is en de rest van de band er niets mee te maken heeft, hoewel Wolf Alice soms ook vernoemd staat als je op de songtitel zoekt. Ik heb besloten het zelf niet te schrappen. Als genoeg mensen het een goed nummer vinden en het bij Wolf Alice vinden horen, dan mag Teenage Headache Dreams mee naar de volgende ronde.
0
geplaatst: 12 februari 2022, 17:33 uur
After the Zero Hour
Feeling Myself
Planet Hunter
She
Sky Musings
Space & Time
St. Purple & Green
Swallowtail
The Wonderwhy
Hoezo heeft niemand deze al genoemd?
Turn to Dust
Feeling Myself
Planet Hunter
She
Sky Musings
Space & Time
St. Purple & Green
Swallowtail
The Wonderwhy
Hoezo heeft niemand deze al genoemd?Turn to Dust
1
geplaatst: 12 februari 2022, 19:59 uur
De eerste keer dat ik dit forumtopic zie voorbijkomen, maar wat een opsteker terwijl ik hier zit te balen dat ik vanavond niet gewoon bij Ellie kan zijn in Brussel!
Wat je schromelijk over het hoofd hebt gezien in de startlijst:
Heavenly Creatures (liefst in deze broze liveversie, die was destijds mijn eerste kennismaking met de groep)
After the Zero Hour
Planet Hunter
Space & Time
Lisbon
The Beach II
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.