MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
De nummers 11-15 bevatten 2 nummers van haar debuut, grote hit en doorbraak Joe le Taxi en titelnummer Marilyn & John. Van Joe le Taxi wil ik jullie toch niet de versie van
Une nuit a Versailles onthouden

11 Tandem (25)
12 Marilyn & John (24)
13 Les espaces et les sentiments (22)
14 Joe le taxi (21)
15 La Chanson des Vieux Cons* (20)

10 Que fait la vie? (27)

Een single van het album Bliss wat voor mij zoals al gezegd de echte ontdekking was.
Je zou het ook het 'Johnny Depp' album kunnen noemen, hij krijgt zelfs credits op het album bij enkele nummers. Het is ook echt uit de periode dat ze 'hot' waren en hun eerste kind net geboren was, dat zelfs al te horen is op het album.

9 Il y a (31) nummer 1 van EvilDrSmith

Een nummer dat verscheen als single van het 1e 'Best Of' album (2009), in de franse downloadlijst haalde het top 10.

8 Divine idylle (31) nummer 1 van Bonk

Even veel punten als Il y a maar naast een 1e plaats ook 2 tweede plaatsen.
Titelnummer van haar 5e album wat volledig geschreven is door Mathieu Chedid, in frankrijk beter bekend als -M-. Ja met die streepjes. Hij ging ook mee op de gelijknamige tour als onderdeel van de band; ik heb hem dus ook gezien in Brussel.

7 Commando (33) nummer 1 van Poek

Commando was de eerste single van het album Bliss; kan dus als comeback gezien worden aangezien dit direct volgt op het 'lenny kravitz' album. Het is ook meteen maar 1 van de hardste nummers van Vanessa.

(het duurt even voor het nummer begint, eerst nog wat outro van een eerder nummer)

6 Dès que j'te vois (33) nummer 1 van Choconas

Evenveel punten als Commando maar een 4e (!) plaats meer dus een plaats hoger.
Deze komt ook van het album Divinidylle, een uptempo en toch sensueel nummer dat in de franse downloadlijst plaats 6 haalde.

5 Sunday Mondays (33) nummer 1 van vigil

Ook al 33 punten maar deze heeft nog een 2e plaats erbij. Van het lenny kravitz album en haalde zelfs in Nederland de top 40(#28, nauwelijks .minder dan joe le taxi en tandem).

4 La Seine (met -M- ) (38) nummer 1 van 123poetertjes

La Seine is een nummer van de soundtrack van de animatiefilm Un monstre a Paris. Ze zingt een aantal nummers op die soundtrack, al dan niet samen met -M-; samen doen ze ook de stemmen van de hoofdpersonages in de film. Het bleek in frankrijk maar vooral ook Wallonië een van de grootste hits van Vanessa te worden.

3 Be My Baby (40) nummer 1 van Superbitch en mijzelf

De grootste hit van Vanessa in Nederland, haar enige top 10 hit en naast Joe le Taxi ook het enige nummer dat in meerdere niet--franstalige landen een hit werd. Ook van het lenny kravitz album.

2 Ces mots simples (42)

Geen nummer 1 posities maar wel 3x top 3, genoeg voor plaats 2.
Een single van haar meest recente album Les Sources; hierop werkt ze samen met haar nieuwe liefde Benjamin Bolay die ook in haar band speelt (die was er ook al bij op de Love Songs tour oa in Amsterdam).De simpelste woordjes, die soms zo moeilijk te zeggen zijn.

1 Kiev (45) nummer 1 van motel matches

Is het de actualiteit? In elk geval staat op 1 de single over de hoofdstad van Oekraine. éen nummer 1 maar verder het meest genoemde nummer zo'n beetje, slechts in 2 lijstjes niet.
Ook van haar meest recente album, dat had ik van te voren niet zien aankomen dat die met de winst er vandoor zou gaan. Maar niks mee natuurlijk en het geeft denk ik extra aan dat een hoop deelnemers echt ontdekkingen hebben gedaan deze week.

Dan zit hiermee deze Greatest Hits er op, na een moeizaam begin toch nog een mooie finale geworden. Iedereen bedankt voor het insturen en de verhaaltjes er bij.

Ik geef het stokje dan over aan Superbitch die weer heel wat anders gaat doen.

Verrassende top 2! Deze vielen mij ook zeker positief op.

Dank je wel ranja, goed om eens een artiest die hier niet zo vaak voorbij komt op het forum het podium te geven.

Nummers 1, 2 en 4 eens opgezet, had ze nog nooit gehoord en positief verrast! Erg fijne muziek

Wat rustiger dan Be My Baby, wat natuurlijk ook een fijn liedje is

Dank aan ranja, zowel voor de mooie presentatie als het houden van hoop op deelname en enthousiasme, want het was toch wel aangenaam om eens wat meer van Vanessa Paradis te beluisteren!

Sorry dat ik het verder liet afweten ranja, kwam helaas een privé kwestie tussen.

Bedankt voor de presentatie, Ranja. Ik was destijds fan van de twee rouquines, Vanessa Paradis en Axelle Red, twee van de beste Franstalige zangeressen van die generatie. Vanessa Paradis wordt al te vaak herleid tot dat ene tienerhitje, terwijl haar beste albums pas later komen. Vooral die van '90 en '92 waren hoogtepunten. Haar dochter Lily-Rose Depp acteert tegenwoordigt ook.

Zo dadelijk start ik de editie van Ray Charles op.

RAY CHARLES (1930-2004) staat bekend als de blinde zanger-pianist met de zonnebril. Hij heeft een legendarische status als een van de grondleggers van de soul, maar bij een jonger publiek is de veelzijdigheid van z'n oeuvre niet meer zo bekend. In de jaren '50 werd hij een wegbereider door aan rhythm-and-blues elementen van gospel en jazz toe te voegen. Dat gaf onweerstaanbaar swingende liedjes met koortjes en onregelmatig hamerende akkoorden, maar hij kon ook prachtige ballads zingen en eigenzinnige versies van standards of countryliedjes. Het is hoog tijd om eens een weekje Greatest Hits te wijden aan "The Genius".
https://render.fineartamerica.com/images/images-profile-flow/400/images/artworkimages/mediumlarge/2/7-photo-of-ray-charles-david-redfern.jpg

Hieronder staat de STARTLIJST met twintig van z'n bekendste liedjes. Maak zelf een lijstje van 5 à 10 liedjes de je hieraan toe zou willen voegen.

Mess Around (1953)
I've Got a Woman (1954)
Hallelujah I Love Her So (1956)
Drown in My Own Tears (1956)
Lonely Avenue (1956)
What'd I Say (1959)
Come Rain or Come Shine (1959)
Let the Good Times Roll (1959)
(Night Time) Is the Right Time (1959)
Georgia on My Mind (1960)
Hit the Road Jack (1961)
Unchain My Heart (1961)
I Can't Stop Loving You (1962)
You Don't Know Me (1962)
You Are My Sunshine (1962)
That Lucky Old Sun (1963)
Makin' Whoopee (1964)
Let's Go Get Stoned (1966)
Here We Go Again (1967)
Shake a Tail Feather [met The Blues Brothers] (1980)

DEADLINE: Maandag 20.00h

Zou Casartelli, cosmic kid of Soledad de titel aan kunnen passen?

Een artieste waarvan je eigenlijk wel weet dat het in je straatje ligt maar waar je nooit iets mee gedaan hebt behalve de vier prima liedjes meeneuriën die ik tot van de week kende. Al heb ik het 1992 album lang lang geleden wel eens gehoord maar daar herkende ik behalve de twee mooie hits enkel de Waiting for the Man cover nog maar van.

Een prachtige nummer 1, ik ga Spotify veel zijn werk laten doen de komende periode!

Merci ranja!

Ik begin achter te lopen bij dit spel. Nu Vanessa gemist. Zal aanhaken bij Ray.

Al jaren heb ik de fantastische box ‘Birth of Soul’ (The Complete Atlantic Rhythm & Blues Recordings 1952-1959).

Daarvan kies ik voor:

The Sun's Gonna Shine Again
The midnight hour
Losing hand
Funny (but I still love you)
Come back baby
A Fool for you
Hard Times ( no one knows better than I)
What would I do without you
It’s Allright
Swanee River Rock (Talkin' 'Bout That River)

Dit zijn mijn nominaties:

Alabamy Bound
Basin Street Blues
Busted
Hardhearted Hannah
In the Heat of the Night
Leave My Woman Alone
Losing Hand
Moonlight in Vermont
The Man I Love
Yes, Indeed

A Fool for You
Baby Grand (met Billy Joel)
Crying Time
Don’t Let the Sun Catch You Cryin'
Hardhearted Hannah
I Believe to My Soul
Moonlight in Vermont
Precious Thing (met Dee Dee Bridgewater)
Save the Bones for Henry Jones
Tell All The World About You

Baby Grand (met Billy Joel)
Don’t Let the Sun Catch You Cryin'
I Don't Need No Doctor
I'm Movin' On
The Cincinnati Kid

Ik ben absoluut geen kenner, dus haak op zijn vroegst in de finale aan. Wordt wel tijd om eens wat meer in zijn oeuvre te duiken.

Bonk schreef:
Ik ben absoluut geen kenner, dus haak op zijn vroegst in de finale aan. Wordt wel tijd om eens wat meer in zijn oeuvre te duiken.

Ja, zoiets.

Ik ken zo uit mijn hoofd een stuk of 8 liedjes uit de startlijst en het duet met Billy Joel.

Finale moet wel lukken, deze ronde wordt hem helaas nog niet.

Ik ken (helaas) zeer weinig van de beste man. Maar daar moet wel even verandering in komen. Zal in ieder geval deze sessie volgen.

Ah thanks voor de tag, ik sluit zeker aan. Ben alleen niet thuis dit weekend, denk niet dat ik ronde 1 ga halen. Vanaf ronde 2 sluit ik aan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.