Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 08:11 uur
1 Pride (In the Name of Love)
2 Sunday Bloody Sunday
3 With Or Without You
4 All I Want Is You
5 I Will Follow
6 Where the Streets Have No Name
7 New Year's Day
8 Bullet the Blue Sky
9 I Still Haven't Found What I'm Looking For
10 Gloria
2 Sunday Bloody Sunday
3 With Or Without You
4 All I Want Is You
5 I Will Follow
6 Where the Streets Have No Name
7 New Year's Day
8 Bullet the Blue Sky
9 I Still Haven't Found What I'm Looking For
10 Gloria
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 08:24 uur
1. The Unforgettable Fire
2. I Will Follow
3. Tomorrow
4. Bad
5. Bullet the Blue Sky
6. Love Is Blindness
7. The Electric Co.
8. New Year's Day
9. One
10. Sunday Bloody Sunday
2. I Will Follow
3. Tomorrow
4. Bad
5. Bullet the Blue Sky
6. Love Is Blindness
7. The Electric Co.
8. New Year's Day
9. One
10. Sunday Bloody Sunday
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 09:12 uur
2. Red Hill Mining Town
3. Bad
4. New Year's Day
5. Tomorrow
6. October
7. I Will Follow
8. Gloria
9. Sunday Bloody Sunday
10. I Still Haven't Found What I'm Looking For
2. Red Hill Mining Town
3. Bad
4. New Year's Day
5. Tomorrow
6. October
7. I Will Follow
8. Gloria
9. Sunday Bloody Sunday
10. I Still Haven't Found What I'm Looking For
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 09:36 uur
2. All I Want Is You
3. A Sort Of Homecoming
4. Running To Stand Still
5. Bad
6. One Tree Hill
7. Wire
8. Red Hill Mining Town
9. Until the End of the World
10. Love Is Blindness
2. All I Want Is You
3. A Sort Of Homecoming
4. Running To Stand Still
5. Bad
6. One Tree Hill
7. Wire
8. Red Hill Mining Town
9. Until the End of the World
10. Love Is Blindness
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 09:54 uur
2. Where the Streets Have No Name
3. Pride (In the Name of Love)
4. I Still Haven't Found What I'm Looking For
5. Bad
6. New Year's Day
7. All I Want Is You
8. The Electric Co.
9. Out Of Control
10. Sunday Bloody Sunday
2. Where the Streets Have No Name
3. Pride (In the Name of Love)
4. I Still Haven't Found What I'm Looking For
5. Bad
6. New Year's Day
7. All I Want Is You
8. The Electric Co.
9. Out Of Control
10. Sunday Bloody Sunday
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 09:56 uur
1. Bad (3;1)
2. Love Is Blindness (--;5)
3. A Sort Of Homecoming (1;3)
4. The Unforgettable Fire (4;4)
5. Red Hill Mining Town (5;6)
6. All I Want Is You (8;--)
7. Even Better Than the Real Thing (--,9)
8. Gloria (--,--)
9. One Tree Hill (--,--)
10. I Will Follow (6;10)
Tussen haakjes de posities in m'n top 10 van de edities in 2011 en 2016. Love is Blindness haalde vreemd genoeg de finale niet in 2011. Running to Stand Still was m'n nummer 2 in 2011, maar die valt nu net buiten de top 10.
Niet in de finale, maar wel top-10-waardig: Mothers of the Disappeared (in 2016 m'n nummer 2), Acrobat en Exit.
In 2016 mochten we van ArthurDZ overigens een top 15 indienen, jammer dat dat dit keer geen optie was.
2. Love Is Blindness (--;5)
3. A Sort Of Homecoming (1;3)
4. The Unforgettable Fire (4;4)
5. Red Hill Mining Town (5;6)
6. All I Want Is You (8;--)
7. Even Better Than the Real Thing (--,9)
8. Gloria (--,--)
9. One Tree Hill (--,--)
10. I Will Follow (6;10)
Tussen haakjes de posities in m'n top 10 van de edities in 2011 en 2016. Love is Blindness haalde vreemd genoeg de finale niet in 2011. Running to Stand Still was m'n nummer 2 in 2011, maar die valt nu net buiten de top 10.
Niet in de finale, maar wel top-10-waardig: Mothers of the Disappeared (in 2016 m'n nummer 2), Acrobat en Exit.
In 2016 mochten we van ArthurDZ overigens een top 15 indienen, jammer dat dat dit keer geen optie was.
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 10:03 uur
2. Bad
3. A Sort Of Homecoming
4. Red Hill Mining Town
5. Running To Stand Still
6. Pride (In the Name of Love)
7. Bullet the Blue Sky
8. Gloria
9. Where the Streets Have No Name
10. Wire
2. Bad
3. A Sort Of Homecoming
4. Red Hill Mining Town
7. Bullet the Blue Sky
8. Gloria
9. Where the Streets Have No Name
10. Wire
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 10:22 uur
1. New Year's Day (altijd al mijn favoriete U2)
2. Gloria (studio+live) (na Rejoice de mooiste van October)
3. I Still Haven't Found What I'm Looking For (studio+live) (mijn favo van mijn favo U2 album,ook op Rattle and Hum mooie live uitvoering met het New voices of freedom koor)
4. Sunday Bloody Sunday (studio+live)
5. One
7. Where the Streets Have No Name
8. Until the End of the World
9. All I Want Is You
10. The Unforgettable Fire
(Waar niet vermeld...mijn voorkeur ..
de studio uitvoering is het sterkst)
2. Gloria (studio+live) (na Rejoice de mooiste van October)
3. I Still Haven't Found What I'm Looking For (studio+live) (mijn favo van mijn favo U2 album,ook op Rattle and Hum mooie live uitvoering met het New voices of freedom koor)
4. Sunday Bloody Sunday (studio+live)
5. One
7. Where the Streets Have No Name
9. All I Want Is You
(Waar niet vermeld...mijn voorkeur ..
de studio uitvoering is het sterkst)
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2020, 10:38 uur
01 Running To Stand Still
02 Until the End of the World
03 New Year's Day
04 Gloria
05 The Fly
06 All I Want Is You
07 Red Hill Mining Town
08 Even Better Than the Real Thing
09 I Will Follow
10 Zooropa
In elk geval de derde keer dat we U2 hier spelen (mijn bijdragen uit 2016 en 2011), maar voor een band van dit formaat is dat verder wel ok. Het deelnemersaantal liegt ook niet.
Hier valt het nog wel mee met de nieuwe inzichten. De bovenste vier springen er duidelijk bovenuit en vormden (zonder te spieken) vorige keer ook in die volgorde mijn top... vijf (want toen deed Mothers of the Disappeared nog mee). Daaronder is het allemaal goed, maar niet meer briljant. In die categorie hadden I Still Haven't Found What I'm Looking For, Love Is Blindness en Mysterious Ways kunnen staan, maar die vielen er nu net buiten.
Ik heb zelf New Year's Day, The Fly, Even Better Than the Real Thing en I Will Follow in mijn lijstje, dus ik zal (alle U2-overexposure ten spijt) niet principieel haten op de hits. Maar er is dus geen ruimte voor Beautiful Day, Pride, The Unforgettable Fire en With or Without You. Niet omdat dat grote hits waren, gewoon omdat het (met gevoel voor understatement) niet zulke goede nummers zijn.
02 Until the End of the World
03 New Year's Day
04 Gloria
05 The Fly
06 All I Want Is You
07 Red Hill Mining Town
08 Even Better Than the Real Thing
09 I Will Follow
10 Zooropa
In elk geval de derde keer dat we U2 hier spelen (mijn bijdragen uit 2016 en 2011), maar voor een band van dit formaat is dat verder wel ok. Het deelnemersaantal liegt ook niet.
Hier valt het nog wel mee met de nieuwe inzichten. De bovenste vier springen er duidelijk bovenuit en vormden (zonder te spieken) vorige keer ook in die volgorde mijn top... vijf (want toen deed Mothers of the Disappeared nog mee). Daaronder is het allemaal goed, maar niet meer briljant. In die categorie hadden I Still Haven't Found What I'm Looking For, Love Is Blindness en Mysterious Ways kunnen staan, maar die vielen er nu net buiten.
Ik heb zelf New Year's Day, The Fly, Even Better Than the Real Thing en I Will Follow in mijn lijstje, dus ik zal (alle U2-overexposure ten spijt) niet principieel haten op de hits. Maar er is dus geen ruimte voor Beautiful Day, Pride, The Unforgettable Fire en With or Without You. Niet omdat dat grote hits waren, gewoon omdat het (met gevoel voor understatement) niet zulke goede nummers zijn.
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 12:00 uur
2. New Year's Day
3. Sunday Bloody Sunday
4. October
5. I Still Haven't Found What I'm Looking For
6. Where the Streets Have No Name
7. I Will Follow
8. One
9. A Sort of Homecoming
10. Out of Control
2. New Year's Day
3. Sunday Bloody Sunday
4. October
5. I Still Haven't Found What I'm Looking For
6. Where the Streets Have No Name
7. I Will Follow
8. One
9. A Sort of Homecoming
10. Out of Control
7
geplaatst: 15 oktober 2020, 12:19 uur
In 2016 moest ik vanwege drukte de GH aan me voorbij laten gaan (en in 2011 was ik er nog niet (op deze site dan
)), dus voor mij voor het eerst een mogelijkheid om enigszins uit de doeken te doen waarom deze band zo goed is. Of je er nou op zit te wachten of niet
. Echt mindere nummers stonden niet in de lijst, maar dit is mijn top 10.
1. Love Is Blindness
Op 12-jarige leeftijd begon ik écht met mijn muzikale ontdekkingstocht, die tot op de dag van vandaag voortduurt. Dat was in het jaar 1991, geen slecht jaar daarvoor. Eén van mijn eerste albums die ik kocht was Achtung Baby (voor 45 gulden op cd!, wel ergens in 1992) en dat is nog steeds één van mijn favoriete albums ooit. Dat ze met dit album nieuwe wegen ingeslagen waren, kon ik dus helemaal niet weten. Ik weet alleen maar dat ik het geweldige muziek vond (en vind). Wat een energie en afwisseling. En hoewel dus het hele album geweldig is, werd ik al snel het meest gepakt door de twee nummers waar het album mee eindigde. Acrobat doet hier helaas niet mee, maar Love is Blindness is wat mij betreft écht van ongekende schoonheid. Wel is dit zo’n nummer waarvan ik het wel lastig vind om de vinger er echt goed achter te krijgen en daarmee onder woorden te brengen waarom dat zo is. Op de één of andere manier weet dit nummer mij steeds weer bij mijn strot te grijpen en zuigt het mij de muziek in. Genieten!
2. Bullet the Blue Sky
Misschien smokkel ik hier een beetje. Want stiekem neem ik hier vooral een liveversie in gedachte. Ook in de studioversie herbergt het al kracht en kun je horen hoe een op het oor simpel drumritme o zo effectief kan zijn. Maar live weten ze nog wat meer beleving en venijn in dit nummer over te brengen. Ik snap wel dat je moet houden van de pathetische en theatrale Bono op het podium en dat mensen zich afvragen hoe oprecht het allemaal is, maar ik houd er wel van en kan zeker in dit nummer genieten van hoe krachtig en charismatisch hij is als performer.
3. Running To Stand Still
Och, wat vind ik dit nummer toch mooi qua opbouw. Het is voor mij ook zo’n nummer wat een zeer overtuigend bewijs levert dat er niet altijd heel veel voor nodig is qua instrumentaal geweld om een bloedstollend mooi nummer te maken. Het lijkt zo simpel, maar wat zit dit nummer toch geweldig in elkaar.
4. The Fly
Het nummer wat maakte dat mijn interesse in U2 gewekt werd. Wat een energie, het ritme wat door Adam en Larry in dit nummer gelegd wordt, maar het is toch vind ik vooral The Edge die in dit nummer de show steelt. Die bijtende gitaar. Zelfs de falsettostem van Bono, die hier heel erg goed werkt. Nog steeds voor mij een geweldig nummer.
5. The Unforgettable Fire
Voor mij een nummer waar ze heel goed sfeer weten neer te zetten als band. Het roept voor mij de beelden van desolate vlaktes bij me op, weet niet of dat echt ergens op slaat. Zoals gezegd heb ik de albums van voor Achtung Baby met terugwerkende kracht moeten leren kennen. The Unforgettable Fire heeft het meest tijd bij me nodig gehad om te ‘rijpen’, maar is inmiddels mijn favoriet na Achtung Baby.
6. All I Want Is You
Een prachtig warm (geeft mij tenminste altijd een warm gevoel
) liefdesliedje, wat veel spanning in zich herbergt. Zelfs het instrumentale outro weet de aandacht volledig vast te houden.
7. Zooropa
Na Achtung Baby kwam Zooropa. Het meest intrigerende album wat ze gemaakt hebben vind ik. En het titelnummer is zeker ook intrigerend, echt een geweldige albumopener vind ik, die je het album weet in te sleuren en je ondertussen ook nieuwsgierig maakt naar wat er nog komen gaat. Weet nog dat ik in het begin maar niet wist wat ik nu eigenlijk van dit nummer (en album) moest vinden, maar het toch steeds opnieuw ging draaien.
Alleen al vanwege de geweldige tekstlijn ‘In my dream I was drowning my sorrows
But my sorrows, they learned to swim’ verdient dit nummer een plek in de top 10.
9. Out Of Control
Eén van de nummers waar het allemaal mee begon. Op deze eerste single is een heerlijke jeugdige energie, maar ook meteen de grote kwaliteit van deze band te horen.
10. One
Hoewel misschien wel kapot gedraaid, blijf ik hier toch vinden dat op geweldige manier de onmogelijkheid maar ook de onvermijdelijkheid van liefde en met elkaar (moeten) leven bezongen wordt.
)), dus voor mij voor het eerst een mogelijkheid om enigszins uit de doeken te doen waarom deze band zo goed is. Of je er nou op zit te wachten of niet
. Echt mindere nummers stonden niet in de lijst, maar dit is mijn top 10.1. Love Is Blindness
Op 12-jarige leeftijd begon ik écht met mijn muzikale ontdekkingstocht, die tot op de dag van vandaag voortduurt. Dat was in het jaar 1991, geen slecht jaar daarvoor. Eén van mijn eerste albums die ik kocht was Achtung Baby (voor 45 gulden op cd!, wel ergens in 1992) en dat is nog steeds één van mijn favoriete albums ooit. Dat ze met dit album nieuwe wegen ingeslagen waren, kon ik dus helemaal niet weten. Ik weet alleen maar dat ik het geweldige muziek vond (en vind). Wat een energie en afwisseling. En hoewel dus het hele album geweldig is, werd ik al snel het meest gepakt door de twee nummers waar het album mee eindigde. Acrobat doet hier helaas niet mee, maar Love is Blindness is wat mij betreft écht van ongekende schoonheid. Wel is dit zo’n nummer waarvan ik het wel lastig vind om de vinger er echt goed achter te krijgen en daarmee onder woorden te brengen waarom dat zo is. Op de één of andere manier weet dit nummer mij steeds weer bij mijn strot te grijpen en zuigt het mij de muziek in. Genieten!
2. Bullet the Blue Sky
Misschien smokkel ik hier een beetje. Want stiekem neem ik hier vooral een liveversie in gedachte. Ook in de studioversie herbergt het al kracht en kun je horen hoe een op het oor simpel drumritme o zo effectief kan zijn. Maar live weten ze nog wat meer beleving en venijn in dit nummer over te brengen. Ik snap wel dat je moet houden van de pathetische en theatrale Bono op het podium en dat mensen zich afvragen hoe oprecht het allemaal is, maar ik houd er wel van en kan zeker in dit nummer genieten van hoe krachtig en charismatisch hij is als performer.
3. Running To Stand Still
Och, wat vind ik dit nummer toch mooi qua opbouw. Het is voor mij ook zo’n nummer wat een zeer overtuigend bewijs levert dat er niet altijd heel veel voor nodig is qua instrumentaal geweld om een bloedstollend mooi nummer te maken. Het lijkt zo simpel, maar wat zit dit nummer toch geweldig in elkaar.
4. The Fly
Het nummer wat maakte dat mijn interesse in U2 gewekt werd. Wat een energie, het ritme wat door Adam en Larry in dit nummer gelegd wordt, maar het is toch vind ik vooral The Edge die in dit nummer de show steelt. Die bijtende gitaar. Zelfs de falsettostem van Bono, die hier heel erg goed werkt. Nog steeds voor mij een geweldig nummer.
5. The Unforgettable Fire
Voor mij een nummer waar ze heel goed sfeer weten neer te zetten als band. Het roept voor mij de beelden van desolate vlaktes bij me op, weet niet of dat echt ergens op slaat. Zoals gezegd heb ik de albums van voor Achtung Baby met terugwerkende kracht moeten leren kennen. The Unforgettable Fire heeft het meest tijd bij me nodig gehad om te ‘rijpen’, maar is inmiddels mijn favoriet na Achtung Baby.
6. All I Want Is You
Een prachtig warm (geeft mij tenminste altijd een warm gevoel
) liefdesliedje, wat veel spanning in zich herbergt. Zelfs het instrumentale outro weet de aandacht volledig vast te houden. 7. Zooropa
Na Achtung Baby kwam Zooropa. Het meest intrigerende album wat ze gemaakt hebben vind ik. En het titelnummer is zeker ook intrigerend, echt een geweldige albumopener vind ik, die je het album weet in te sleuren en je ondertussen ook nieuwsgierig maakt naar wat er nog komen gaat. Weet nog dat ik in het begin maar niet wist wat ik nu eigenlijk van dit nummer (en album) moest vinden, maar het toch steeds opnieuw ging draaien.
Alleen al vanwege de geweldige tekstlijn ‘In my dream I was drowning my sorrows
But my sorrows, they learned to swim’ verdient dit nummer een plek in de top 10.
9. Out Of Control
Eén van de nummers waar het allemaal mee begon. Op deze eerste single is een heerlijke jeugdige energie, maar ook meteen de grote kwaliteit van deze band te horen.
10. One
Hoewel misschien wel kapot gedraaid, blijf ik hier toch vinden dat op geweldige manier de onmogelijkheid maar ook de onvermijdelijkheid van liefde en met elkaar (moeten) leven bezongen wordt.
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 12:48 uur
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 13:54 uur
1. Sunday Bloody Sunday
2. The Unforgettable Fire
3. One Tree Hill
4. The Fly
5. October
6. A Sort of Homecoming
7. New Year's Day
8. Where The Streets Have No Name
9. Bad
10. Red Hill Mining Town
2. The Unforgettable Fire
3. One Tree Hill
4. The Fly
5. October
6. A Sort of Homecoming
7. New Year's Day
8. Where The Streets Have No Name
9. Bad
10. Red Hill Mining Town
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 16:47 uur
1. Sunday Bloody Sunday
2. Pride (In the Name of Love)
3. With Or Without You
4. One
5. Where the Streets Have No Name
6. I Still Haven't Found What I'm Looking For
7. Beautiful Day
8. New Year's Day
9. Mysterious Ways
2. Pride (In the Name of Love)
3. With Or Without You
4. One
5. Where the Streets Have No Name
7. Beautiful Day
8. New Year's Day
9. Mysterious Ways
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 18:05 uur
2. New Year's Day
3. Where the Streets Have No Name
4. Pride (In the Name of Love)
5. All I Want Is You
7. One
8. With Or Without You
9. I Will Follow
10. Sunday Bloody Sunday
2. New Year's Day
3. Where the Streets Have No Name
4. Pride (In the Name of Love)
5. All I Want Is You
7. One
8. With Or Without You
9. I Will Follow
10. Sunday Bloody Sunday
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 19:40 uur
1 Beautiful Day
2 Sunday Bloody Sunday
3 New Year's Day
4 Pride (In the Name of Love)
5 One
6 I Still Haven't Found What I'm Looking For
7 Where the Streets Have No Name
8 I Will Follow
9 With Or Without You
10 Bad
Op hun best wanneer ze een voller geluid hanteren (en blijkbaar ook als ze over dagen zingen).
2 Sunday Bloody Sunday
3 New Year's Day
4 Pride (In the Name of Love)
5 One
6 I Still Haven't Found What I'm Looking For
7 Where the Streets Have No Name
8 I Will Follow
9 With Or Without You
10 Bad
Op hun best wanneer ze een voller geluid hanteren (en blijkbaar ook als ze over dagen zingen).
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 19:53 uur
Ik ontkom er toch niet aan alleen nummers van de eerste 4 albums te hebben - ok 1 excuus-21e eeuw liedje. Die eerste 4 albums en het live album Under a Blood Red Sky mag er ook nog bij, daarna hield het voor mij eigenlijk wel op. Sporadisch een aardig nummer maar veel vaker iets wat me niks deed.
Pride was de eerste die ik van ze leerde kennen, toen in de top 40 stond, daarna via de top 100 allertijden van Veronica al snel New Years Day en I Will Follow, dat was wel wat. Het titelnummer The Unforgettable Fire vond ik destijds wel ok maar toch minder als single, dat is later nog wel helemaal goed gekomen.
01 New Year's Day
02 The Unforgettable Fire
03 Gloria
04 I Will Follow
05 Sunday Bloody Sunday
06 Pride
07 Out of Control
08 Wire
09 The Electric Co.
10 Beautiful Day
Party Girl zou denk ik op 6 terecht gekomen zijn.
Pride was de eerste die ik van ze leerde kennen, toen in de top 40 stond, daarna via de top 100 allertijden van Veronica al snel New Years Day en I Will Follow, dat was wel wat. Het titelnummer The Unforgettable Fire vond ik destijds wel ok maar toch minder als single, dat is later nog wel helemaal goed gekomen.
01 New Year's Day
02 The Unforgettable Fire
03 Gloria
04 I Will Follow
05 Sunday Bloody Sunday
06 Pride
07 Out of Control
08 Wire
09 The Electric Co.
10 Beautiful Day
Party Girl zou denk ik op 6 terecht gekomen zijn.
2
geplaatst: 15 oktober 2020, 19:56 uur
2. All I Want Is You
3. Bad
4. A Sort Of Homecoming
5. One
6. Tomorrow
7. Bullet the Blue Sky
8. Where the Streets Have No Name
9. New Year's Day
10. October
Het is altijd fijn als de uiteindelijke nummer 1 ook je eigen nummer 1 is
.
2. All I Want Is You
3. Bad
4. A Sort Of Homecoming
5. One
6. Tomorrow
7. Bullet the Blue Sky
8. Where the Streets Have No Name
9. New Year's Day
10. October
Het is altijd fijn als de uiteindelijke nummer 1 ook je eigen nummer 1 is
.
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 20:33 uur
Hier mijn top 10, echt heel moeilijk. Echter niet mijn nummer 1, met afstand beste nummer aller tijden.
1. Bad
2. New Years Day
3. Gloria
4. The Unforgettable Fire
5. The Fly
6. Out of Control
7. Until the end of the World
8. Pride
9. Tomorrow
10. One Tree Hill
Normaal gezien had het fantastische B-nummer Lady With the Spinning Head zeker de top 3 gehaald. Verder waren Hawkmoon269, So Cruel en Please zekere top 10 nummers geweest.
1. Bad
2. New Years Day
3. Gloria
4. The Unforgettable Fire
5. The Fly
6. Out of Control
7. Until the end of the World
8. Pride
9. Tomorrow
10. One Tree Hill
Normaal gezien had het fantastische B-nummer Lady With the Spinning Head zeker de top 3 gehaald. Verder waren Hawkmoon269, So Cruel en Please zekere top 10 nummers geweest.
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 20:46 uur
Fijn om te zien dat er meer Hawkmoon 269 liefhebbers zijn, een onderschat pareltje. Lady with the Spinning Head nomineerde ik maar niet, want kansloos. Maar wat een prachtsong ook, de lange versie vooral 
Er staat sowieso veel te weinig van Rattle and Hum in de finale, maar dan wel dat gedrocht van Beautiful Day...don't let it get away. Was wel weggegaan, wat jij vigil?

Er staat sowieso veel te weinig van Rattle and Hum in de finale, maar dan wel dat gedrocht van Beautiful Day...don't let it get away. Was wel weggegaan, wat jij vigil?
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 21:02 uur
Jemig goed dat je die even aanhaalt, fantastisch nummer. Ik was m bijna vergeten!
Laat mij er buiten zeg, ik heb er al genoeg over gezegd

0
geplaatst: 15 oktober 2020, 21:14 uur
Die ben ik eens gaan beluisteren. Erg goed idd, beetje Primal Scream maar dan, eh, minstens zo goed

0
geplaatst: 15 oktober 2020, 21:20 uur
Fun fact: Zoo Station, The Fly en Ultraviolet hebben ze uit die song gedistilleerd.
1
geplaatst: 15 oktober 2020, 21:32 uur
luigifort schreef:
Fun fact: Zoo Station, The Fly en Ultraviolet hebben ze uit die song gedistilleerd.
Inderdaad, dat maakt het voor mij zeker een top 3 nummer. Jammer dat het niet op het album Achtung Baby terecht is gekomen.
2
geplaatst: 16 oktober 2020, 00:59 uur
Zeker tot Achtung Baby haalde U2 vaak een duizelingwekkend hoog niveau. Deze lijst van dertig bevat zoveel moois dat het nog behoorlijk lastig rangschikken was. Zeker bovenin was het stuivertje wisselen, maar uiteindelijk ben ik hierop uitgekomen. Mijn top 10 bevat een aantal geweldige singles, topnummers van mijn favoriete albums Boy en Achtung Baby en het nummer Red Hill Mining Town, dat ik altijd prachtig heb gevonden en dat ik drie jaar terug dan ook eindelijk live hoorde tijdens de Joshua Tree Tour 2017. Ook de nummers daaronder zijn stuk voor stuk prachtig, zelfs mijn nummer 30 krijgt nog een dikke zeven.
01. New Year's Day
02. The Unforgettable Fire
03. Where the Streets Have No Name
04. I Will Follow
05. The Electric Co.
06. Red Hill Mining Town
07. One
08. Out Of Control
09. Even Better Than the Real Thing
10. Mysterious Ways
11. With Or Without You
12. Sunday Bloody Sunday
13. Who's Gonna Ride Your Wild Horses
14. Until the End of the World
15. Pride (In the Name of Love)
16. Bad
17. The Fly
18. Love Is Blindness
19. Gloria
20. One Tree Hill
21. I Still Haven't Found What I'm Looking For
22. Bullet the Blue Sky
23. Running To Stand Still
24. Wire
25. All I Want Is You
26. October
27. Tomorrow
28. A Sort Of Homecoming
29. Zooropa
30. Beautiful Day
01. New Year's Day
02. The Unforgettable Fire
03. Where the Streets Have No Name
04. I Will Follow
05. The Electric Co.
06. Red Hill Mining Town
07. One
08. Out Of Control
09. Even Better Than the Real Thing
10. Mysterious Ways
11. With Or Without You
12. Sunday Bloody Sunday
13. Who's Gonna Ride Your Wild Horses
14. Until the End of the World
15. Pride (In the Name of Love)
16. Bad
17. The Fly
18. Love Is Blindness
19. Gloria
20. One Tree Hill
21. I Still Haven't Found What I'm Looking For
22. Bullet the Blue Sky
23. Running To Stand Still
24. Wire
25. All I Want Is You
26. October
27. Tomorrow
28. A Sort Of Homecoming
29. Zooropa
30. Beautiful Day
3
geplaatst: 16 oktober 2020, 09:45 uur
1. Love Is Blindness
2. The Fly
3. Until the End of the World
4. One Tree Hill
6. The Unforgettable Fire
7. Even Better Than the Real Thing
8. I Still Haven't Found What I'm Looking For
9. All I Want Is You
10. With Or Without You
11. New Year's Day
12. Sunday Bloody Sunday
13. Where the Streets Have No Name
14. Wire
15. Red Hill Mining Town
16. Bad
17. Who's Gonna Ride Your Wild Horses
18. Pride (In the Name of Love)
19. A Sort Of Homecoming
20. Zooropa
21. I Will Follow
22. Bullet the Blue Sky
23. One
24. October
25. Out Of Control
26. Mysterious Ways
27. Gloria
28. The Electric Co.
29. Tomorrow
30. Beautiful Day
Kan echt niet kiezen tussen The Fly en Love Is Blindness. Ze wisselen om de minuut.
2. The Fly
3. Until the End of the World
4. One Tree Hill
6. The Unforgettable Fire
7. Even Better Than the Real Thing
8. I Still Haven't Found What I'm Looking For
9. All I Want Is You
10. With Or Without You
11. New Year's Day
12. Sunday Bloody Sunday
13. Where the Streets Have No Name
14. Wire
15. Red Hill Mining Town
16. Bad
17. Who's Gonna Ride Your Wild Horses
18. Pride (In the Name of Love)
19. A Sort Of Homecoming
20. Zooropa
21. I Will Follow
22. Bullet the Blue Sky
23. One
24. October
25. Out Of Control
26. Mysterious Ways
27. Gloria
28. The Electric Co.
29. Tomorrow
30. Beautiful Day
Kan echt niet kiezen tussen The Fly en Love Is Blindness. Ze wisselen om de minuut.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 oktober 2020, 12:20 uur
luigifort schreef:
. Lady with the Spinning Head nomineerde ik maar niet, want kansloos?
. Lady with the Spinning Head nomineerde ik maar niet, want kansloos?
Klopt net als Salomé
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.