Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:11 uur
1. New Year's Day 
2. Bullet the Blue Sky *
3. Sunday Bloody Sunday
4. I Will Follow
5. The Unforgettable Fire
6. October *
7. With or without You
8. One Tree Hill *
9. A Sort of Homecoming *
10. Tomorrow *
3 nummers uit The Joshua Tree. Maar U2 heeft zoveel fantastische nummers uitgebracht en zal steeds één van mijn favoriete bands blijven.

2. Bullet the Blue Sky *

3. Sunday Bloody Sunday

4. I Will Follow

5. The Unforgettable Fire

6. October *

7. With or without You

8. One Tree Hill *

10. Tomorrow *

3 nummers uit The Joshua Tree. Maar U2 heeft zoveel fantastische nummers uitgebracht en zal steeds één van mijn favoriete bands blijven.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:21 uur
1. A Sort of Homecoming
2. Running to Stand Still
3. Bad
4. The Unforgettable Fire
5. Red Hill Mining Town
6. I Will Follow
7. New Year's Day
8. All I Want Is You
9. The Electric Co.
10. Sunday Bloody Sunday
Volledige top 5 van Unforgettable Fire en Joshua Tree. Samen met Achtung Baby m'n 5* U2 albums, maar van die laatste helaas maar 1 nummer dat net niet goed genoeg was voor de laatste 10
3. Bad
5. Red Hill Mining Town
6. I Will Follow
7. New Year's Day
8. All I Want Is You
9. The Electric Co.
10. Sunday Bloody Sunday
Volledige top 5 van Unforgettable Fire en Joshua Tree. Samen met Achtung Baby m'n 5* U2 albums, maar van die laatste helaas maar 1 nummer dat net niet goed genoeg was voor de laatste 10

0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:49 uur
Tsja, nu alle echt goede nummers van Achtung Baby eruit liggen, kan ik net zo goed het iets minder nummer ook nog laten vallen en er gewoon een U280 lijstje van maken:
1. October
2. Bullet the Blue Sky
3. The Unforgettable Fire
4. I Will Follow
5. Red Hill Mining Town
6. New Year's Day
7. Sunday Bloody Sunday
8. Bad
9. Gloria
10. All I Want Is You
1. October
2. Bullet the Blue Sky
4. I Will Follow
5. Red Hill Mining Town
6. New Year's Day
7. Sunday Bloody Sunday
8. Bad
9. Gloria
10. All I Want Is You
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2011, 00:49 uur
Jammer dat Achtung Baby er zo bekaaid vanaf komt. Mooi dat het beste U2-nummer het nog nipt haalde. Dat brengt mij tot:
01 Running to Stand Still *
02 New Year's Day
03 Bad *
04 All I Want Is You
05 Red Hill Mining Town *
06 The Unforgettable Fire
07 I Still Haven't Found What I'm Looking For
08 I Will Follow
09 Where the Streets Have No Name
10 With or without You
01 Running to Stand Still *

02 New Year's Day
03 Bad *
04 All I Want Is You
05 Red Hill Mining Town *
06 The Unforgettable Fire
07 I Still Haven't Found What I'm Looking For
08 I Will Follow
09 Where the Streets Have No Name
10 With or without You
0
geplaatst: 12 mei 2011, 00:59 uur
Er zijn 4 afvallers die zeker mijn top 10 gehaald hadden t.w Untill the End of the World, Zoo Station, An Cat Dubh en So Cruel...alhoewel alle 4 in de 2e helft van mijn top 10.
Vd overgebleven 20 nummers wordt dit mijn top 10:
1. The Unforgettable Fire
Majesteuze titelsong van een geweldig album. Het is bij mij altijd stuivertje wisselen tussen TUF, Joshua Tree en Achtung Baby wat betreft het beste album (alhoewel ik dan denk ik toch meestal bij the Joshua Tree uitkom omdat ik dat denk ik het meest constante album vind) ...maar wat betreft de beste song kom ik tegenwoordig toch steeds bij dit nummer uit, tijdloze klassieker die nooit verveelt.
2. One Tree Hill
Al sinds het begin mijn favoriete nummer van the Joshua Tree, opgedragen aan een verongelukte roadie vd band, schitterende tekst en prachtig gezongen door Bono, kippenvel nummer voor mij.
3. Running to Stand Still *
Sober, breekbaar, verstild juweeltje waarbij bij mij automatisch altijd de naam Ry Cooder even opkomt.....maakten ze tegenwoordig maar meer van dit soort nummers ipv de op de automatische piloot galmende stadionrock fillers zoals Vertigo en Elevation.
4. Bad *
Tsja, wederom een tijdloze klassieker die nooit gaat vervelen en waarbij de herinneringen onmiddellijk teruggaan naar Live Aid 1985. Was in de jaren 80 en 90 mijn favoriete U2 song aller tijden, inmiddels toch voorbijgestreefd door bovenstaande 3 nummers.
5. New Years Day
Met afstand het beste nummer uti de beginperiode (eerste 3 albums) van U2, Ruim 25 jaar na dato blijft het nog steeds heerlijk meebrullen als dit nummer voorbij komt.
6; I Will Follow
U2 toen ze nog jong en onschuldig waren....sturm und drang in optima forma.
7. Where the Streets Have No Name
Weer zo'n nummer wat ik automatisch mee ga lopen brullen...en dat intro, heerlijk.
8. Bullet the Blue Sky *
Ik moet toegeven dat ik dit in het begin 1 vd mindere nummers van het album vond, maar in de loop der jaren ben ik dit steeds meer gaan waarderen. En de live versie klinkt nog een stuk krachtiger dan de studioversie.
9; Tomorrow *
Emotie is het sleutelwoord voor dit nummer, Bono op z'n best. Voor mij met afstand het prijsnummer van October.
10. With or without You
De eerste single van the Joshua Tree en ik was er destijds niet helemaal kapot van...maar ook dit nummer ben ik in de loop der jaren steeds meer gaan waarderen en steeds beter gaan vinden. Moet wel toegeven dat dit zonder het ontbreken van 3 Achtung Baby favorites in de finale normaal gesproken niet mijn top 10 gehaald zou hebben.
Vd overgebleven 20 nummers wordt dit mijn top 10:
Majesteuze titelsong van een geweldig album. Het is bij mij altijd stuivertje wisselen tussen TUF, Joshua Tree en Achtung Baby wat betreft het beste album (alhoewel ik dan denk ik toch meestal bij the Joshua Tree uitkom omdat ik dat denk ik het meest constante album vind) ...maar wat betreft de beste song kom ik tegenwoordig toch steeds bij dit nummer uit, tijdloze klassieker die nooit verveelt.
2. One Tree Hill
Al sinds het begin mijn favoriete nummer van the Joshua Tree, opgedragen aan een verongelukte roadie vd band, schitterende tekst en prachtig gezongen door Bono, kippenvel nummer voor mij.
3. Running to Stand Still *
Sober, breekbaar, verstild juweeltje waarbij bij mij automatisch altijd de naam Ry Cooder even opkomt.....maakten ze tegenwoordig maar meer van dit soort nummers ipv de op de automatische piloot galmende stadionrock fillers zoals Vertigo en Elevation.
4. Bad *
Tsja, wederom een tijdloze klassieker die nooit gaat vervelen en waarbij de herinneringen onmiddellijk teruggaan naar Live Aid 1985. Was in de jaren 80 en 90 mijn favoriete U2 song aller tijden, inmiddels toch voorbijgestreefd door bovenstaande 3 nummers.
5. New Years Day
Met afstand het beste nummer uti de beginperiode (eerste 3 albums) van U2, Ruim 25 jaar na dato blijft het nog steeds heerlijk meebrullen als dit nummer voorbij komt.
6; I Will Follow
U2 toen ze nog jong en onschuldig waren....sturm und drang in optima forma.
Weer zo'n nummer wat ik automatisch mee ga lopen brullen...en dat intro, heerlijk.
8. Bullet the Blue Sky *
Ik moet toegeven dat ik dit in het begin 1 vd mindere nummers van het album vond, maar in de loop der jaren ben ik dit steeds meer gaan waarderen. En de live versie klinkt nog een stuk krachtiger dan de studioversie.
9; Tomorrow *
Emotie is het sleutelwoord voor dit nummer, Bono op z'n best. Voor mij met afstand het prijsnummer van October.
10. With or without You
De eerste single van the Joshua Tree en ik was er destijds niet helemaal kapot van...maar ook dit nummer ben ik in de loop der jaren steeds meer gaan waarderen en steeds beter gaan vinden. Moet wel toegeven dat dit zonder het ontbreken van 3 Achtung Baby favorites in de finale normaal gesproken niet mijn top 10 gehaald zou hebben.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 02:33 uur
3de RONDE finale
Iets teveel Yukki Boom bij de finale, en dan missen mijn favorieten ook nog. Ik had ik One en Exit toch wel bij de eerste vijf geplaatst. Achtung Baby is helaas belachelijk ondervertegenwoordigd, maar ik kom nog steeds met gemak tot een kotsvrije top 10:

1. Sunday Bloody Sunday
Intro deed menig dansvloer in no time vollopen in de jaren 80. Altijd lachen, het nummer is eigenlijk helemaal niet zo dansbaar. Drammerig ? Wellicht, maar wát een energie en agressie zit hierin...
2. The Unforgettable Fire
Niet alleen door het mooie liedje ... maar meer nog door de sublieme, zinsbegoochelende productie. Ben hierna Daniel Lanois ook op het spoor gekomen.
3. Where the Streets Have No Name
Er moet wel iets van het oerdegelijke Yoshua Tree in de top 3. Deze dan maar.
4. Bad *
Beste van de slepende U2 songs. Maar Exit vind ik nog beter.
5. October *
Dit zal zo'n beetje het eerste zijn dat ik van U2 gehoord heb. De waardering kwam pas met terugwerkende kracht, bij het verschijnen van War.
6. A Sort of Homecoming *
Openingsnummer van The Unforgettable Fire. U2 had altijd lef, dat werd wat mij betreft méér op deze plaat en op Achtung Baby getoond, dan op het commercieel uiterst succesvolle The Yoshua Tree.
Ik kan me de sensatie nog wel herinneren toen ik deze eerste klanken van vinyl hoorde ...
7. New Year's Day
Piano in een U2 nummer ... dat maakte deze toch al vlotte song extra catchy.
Ik heb dit ooit verdienstelijk door Tori Amos gecovered zien worden, in het hol van de leeuw.
8. I Will Follow
Nee ik stond in Hattum niet helemaal vooraan. Maar een paar jaar later in de Kuip knalde dit er ook nog ongekend hard in.
9. The Electric Co *
Opmerkelijk hoe opgewekt U2 geklonken heeft in die donkere begindagen, want zo prettig toeven was het dertig jaar geleden in Dublin niet. Leg dit eens naast platen uit Manchester uit hetzelfde jaar. Optimisme maakt dat je overleeft, zo blijkt maar weer.
10. Even Better Than the Real Thing
Als Mysterious Ways, Discotheque en het geweldige The Fly niet meer kunnen .... dan deze discokraker maar op de laatste plaats. Ondanks de titel toch nét iets minder goed dan voornoemde nummers.
Iets teveel Yukki Boom bij de finale, en dan missen mijn favorieten ook nog. Ik had ik One en Exit toch wel bij de eerste vijf geplaatst. Achtung Baby is helaas belachelijk ondervertegenwoordigd, maar ik kom nog steeds met gemak tot een kotsvrije top 10:

1. Sunday Bloody Sunday
Intro deed menig dansvloer in no time vollopen in de jaren 80. Altijd lachen, het nummer is eigenlijk helemaal niet zo dansbaar. Drammerig ? Wellicht, maar wát een energie en agressie zit hierin...
Niet alleen door het mooie liedje ... maar meer nog door de sublieme, zinsbegoochelende productie. Ben hierna Daniel Lanois ook op het spoor gekomen.
3. Where the Streets Have No Name
Er moet wel iets van het oerdegelijke Yoshua Tree in de top 3. Deze dan maar.
4. Bad *
Beste van de slepende U2 songs. Maar Exit vind ik nog beter.
5. October *
Dit zal zo'n beetje het eerste zijn dat ik van U2 gehoord heb. De waardering kwam pas met terugwerkende kracht, bij het verschijnen van War.
6. A Sort of Homecoming *
Openingsnummer van The Unforgettable Fire. U2 had altijd lef, dat werd wat mij betreft méér op deze plaat en op Achtung Baby getoond, dan op het commercieel uiterst succesvolle The Yoshua Tree.
Ik kan me de sensatie nog wel herinneren toen ik deze eerste klanken van vinyl hoorde ...
7. New Year's Day
Piano in een U2 nummer ... dat maakte deze toch al vlotte song extra catchy.
Ik heb dit ooit verdienstelijk door Tori Amos gecovered zien worden, in het hol van de leeuw.
8. I Will Follow
Nee ik stond in Hattum niet helemaal vooraan. Maar een paar jaar later in de Kuip knalde dit er ook nog ongekend hard in.
9. The Electric Co *
Opmerkelijk hoe opgewekt U2 geklonken heeft in die donkere begindagen, want zo prettig toeven was het dertig jaar geleden in Dublin niet. Leg dit eens naast platen uit Manchester uit hetzelfde jaar. Optimisme maakt dat je overleeft, zo blijkt maar weer.
10. Even Better Than the Real Thing
Als Mysterious Ways, Discotheque en het geweldige The Fly niet meer kunnen .... dan deze discokraker maar op de laatste plaats. Ondanks de titel toch nét iets minder goed dan voornoemde nummers.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 10:18 uur
2. I Will Follow
3. A Sort of Homecoming
4. Sunday Bloody Sunday
5. New Year's Day
6. With or without You
8.October
9. Bullet the Blue Sky
10. Bad
Waarom deze volgorde:
1. staat al jaren vast, vanwege de ragfijne,glasheldere productie
2. sense of urgency
3. berusting, pathos
4. ultimate sense of Irishness
5. mooi piano intermezzo - gedurfd
6. vanwege de gitaar
7. opbouw: gitaar, drums, stuwende bas
8. herfstlied bij uitstek
9. iets anders
10. gewoon mooi
2. I Will Follow
3. A Sort of Homecoming
4. Sunday Bloody Sunday
5. New Year's Day
6. With or without You
8.October
9. Bullet the Blue Sky
10. Bad
Waarom deze volgorde:
1. staat al jaren vast, vanwege de ragfijne,glasheldere productie
2. sense of urgency
3. berusting, pathos
4. ultimate sense of Irishness
5. mooi piano intermezzo - gedurfd
6. vanwege de gitaar
7. opbouw: gitaar, drums, stuwende bas
8. herfstlied bij uitstek
9. iets anders
10. gewoon mooi
0
MindRuler
geplaatst: 12 mei 2011, 10:25 uur
Het wordt een onvergetelijk Joshua feestje. 
1.With or without You
In tegenstelling tot velen, ben ik dit prachtige nummer nog niet beugehoord. Kippenvel telkens ik het terughoor en in mijn ogen hun allermooiste song. I can't live without this song.
2.The Unforgettable Fire
Tijdloos U2-nummer die op een nekhaartje van Bono na de duimen moest leggen voor WOWY.
3. Sunday Bloody Sunday
Dé fuif-klassieker tijdens het retro-uurtje. Ook een nummer dat ik niet beu raak.
heerlijk om een beetje (of totaal) dronken op te dansen.
De rest van de Top 10:
4. Pride (in the Name of Love)
5. New Year's Day
6. Bad *
8. I Still Haven't Found What I'm Looking For
10. Red Hill Mining Town *

1.With or without You
In tegenstelling tot velen, ben ik dit prachtige nummer nog niet beugehoord. Kippenvel telkens ik het terughoor en in mijn ogen hun allermooiste song. I can't live without this song.
2.The Unforgettable Fire
Tijdloos U2-nummer die op een nekhaartje van Bono na de duimen moest leggen voor WOWY.
3. Sunday Bloody Sunday
Dé fuif-klassieker tijdens het retro-uurtje. Ook een nummer dat ik niet beu raak.
heerlijk om een beetje (of totaal) dronken op te dansen.
De rest van de Top 10:
4. Pride (in the Name of Love)
5. New Year's Day
6. Bad *
10. Red Hill Mining Town *
0
geplaatst: 12 mei 2011, 13:04 uur
1. Tomorrow
Aangrijpend vanwege de rauwe (gemeend overkomende) emotie. Dit nummer maakt de ontreddering van het kind na het overlijden van de moeder voelbaar. Mooi ook met die 'uillean pipes'.
...Will you be back tomorrow? Can I sleep tonight?...
2. Bad
Zeer fraai episch aandoend nummer, in feite gebaseerd op slechts twee akkoorden. De band op zijn top. Live-versie op 'Wide Awake' is nog mooier dan de albumversie.
Zeer sterke single met een aanstekelijke melodie. Een hit met de nodige mystiek. En met een geweldige atmosferische productie van Eno en Lanois.
Die paar simpele akkoorden op de piano....
4. All I Want Is You
Mooi liefdeslied met een herfstige 'feel'. Mooie opbouw, van heel ingetogen en "klein" naar de nodige pathos. Fraai rauw, galmend gitaarwerk van The Edge. En een geweldige uitgeleiding met die strijkers.
5. Running to Stand Still
Dit keer geen hemelbestormende pathos, maar enkel ingetogenheid. Een pareltje.
6. Gloria
Krachtige opener van het toch wel miskende album 'October'. Geniale gitaarriff. Voor mij U2's beste en meest emotionele album. Een album waar vertwijfeling en vervreemding uit spreekt. Mooi muzikaal verbeeld in een fraaie atmosferische productie van Lillywhite, met veel ruimte voor bas en drums en rauw galmed gitaarwerk van The Edge. I love it!!
7. Even Better Than the Real Thing
Achtungbaby mag niet ontbreken in deze lijst, hoewel dit niet het beste nummer van dat album is. U2 vindt zichzelf opnieuw uit.
8. I Will Follow
Geweldig energiek post-punk nummer. Het album 'Boy' behoort zeker tot de beste debuutalbums ooit. De band stond meteen op de kaart.
9. Sunday Bloody Sunday
Iconisch nummer met een zwaar beladen thema. Het mooist in zijn 'Red Rock' versie. Geweldig concert vastgelegd in krachtige filmbeelden. Die rotsen, dat vuur, de mist, een dampende Bono met vlag. Dat maakte destijds indruk op de jonge CD!
10. A Sort of Homecoming
Een warme opener van "het onvergetelijke vuur", het meest organische album van U2. Mooie jachtige drums van Larry. De gelaagde productie van Eno en Lanois plaatst de mystiek in de muziek van U2 op de voorgrond en laat de fan een andere kant van de band zien. Minder rock georienteerd. Een troostend nummer ook. Het komt allemaal goed:
Oh don't sorrow, no don't weep
For tonight, at last
I am coming home
I am coming home
Aangrijpend vanwege de rauwe (gemeend overkomende) emotie. Dit nummer maakt de ontreddering van het kind na het overlijden van de moeder voelbaar. Mooi ook met die 'uillean pipes'.
...Will you be back tomorrow? Can I sleep tonight?...
2. Bad
Zeer fraai episch aandoend nummer, in feite gebaseerd op slechts twee akkoorden. De band op zijn top. Live-versie op 'Wide Awake' is nog mooier dan de albumversie.
Zeer sterke single met een aanstekelijke melodie. Een hit met de nodige mystiek. En met een geweldige atmosferische productie van Eno en Lanois.
Die paar simpele akkoorden op de piano....
4. All I Want Is You
Mooi liefdeslied met een herfstige 'feel'. Mooie opbouw, van heel ingetogen en "klein" naar de nodige pathos. Fraai rauw, galmend gitaarwerk van The Edge. En een geweldige uitgeleiding met die strijkers.
5. Running to Stand Still
Dit keer geen hemelbestormende pathos, maar enkel ingetogenheid. Een pareltje.
6. Gloria
Krachtige opener van het toch wel miskende album 'October'. Geniale gitaarriff. Voor mij U2's beste en meest emotionele album. Een album waar vertwijfeling en vervreemding uit spreekt. Mooi muzikaal verbeeld in een fraaie atmosferische productie van Lillywhite, met veel ruimte voor bas en drums en rauw galmed gitaarwerk van The Edge. I love it!!
7. Even Better Than the Real Thing
Achtungbaby mag niet ontbreken in deze lijst, hoewel dit niet het beste nummer van dat album is. U2 vindt zichzelf opnieuw uit.
8. I Will Follow
Geweldig energiek post-punk nummer. Het album 'Boy' behoort zeker tot de beste debuutalbums ooit. De band stond meteen op de kaart.
9. Sunday Bloody Sunday
Iconisch nummer met een zwaar beladen thema. Het mooist in zijn 'Red Rock' versie. Geweldig concert vastgelegd in krachtige filmbeelden. Die rotsen, dat vuur, de mist, een dampende Bono met vlag. Dat maakte destijds indruk op de jonge CD!
10. A Sort of Homecoming
Een warme opener van "het onvergetelijke vuur", het meest organische album van U2. Mooie jachtige drums van Larry. De gelaagde productie van Eno en Lanois plaatst de mystiek in de muziek van U2 op de voorgrond en laat de fan een andere kant van de band zien. Minder rock georienteerd. Een troostend nummer ook. Het komt allemaal goed:
Oh don't sorrow, no don't weep
For tonight, at last
I am coming home
I am coming home
0
geplaatst: 12 mei 2011, 14:30 uur
2. A Sort of Homecoming
3. Bad
4. Red Hill Mining Town
5. One Tree Hill
6. Pride (in the Name of Love)
7. Running to Stand Still
9. Where the Streets Have No Name
10. All I Want Is You
2. A Sort of Homecoming
3. Bad
4. Red Hill Mining Town
5. One Tree Hill
6. Pride (in the Name of Love)
7. Running to Stand Still
9. Where the Streets Have No Name
10. All I Want Is You
0
geplaatst: 12 mei 2011, 14:48 uur
Aangezien U2 hier al behoorlijk wat letters en pagina's heeft gevreten,
kom ik met een zot idee (enkele seconden geleden uitgevonden notabene).
Iedereen die een top 10 lijst heeft geplaatst mag mij in PM
de titel doorsturen van één song die hij erg node mist in de finale.
Die song krijgt 10 punten in wat ik dan een SCHADUWlijst zal noemen.
Morgen, na het bekendmaken van de top 20 waarvan de winnaar
al een tijdje bekend lijkt (dunkt mij toch, ik heb nog niets verrekend),
plaats ik het resultaat van dat SCHADUWspel. Dus, aan het werk!
Vermits er heel wat deelnemers zijn aan deze U2 editie,
kan die lijst wel wat opleveren, volgens mij. Ben eens benieuwd.
Worden het allemaal verschillende titels of gaan we een winnaar krijgen?
dus: Jouw favoriete, ontbrekende U2 nummer in PM naar dazzler.
Deadline SCHADUWspel: vrijdagavond 22.00u.
kom ik met een zot idee (enkele seconden geleden uitgevonden notabene).
Morgen, na het bekendmaken van de top 20 waarvan de winnaar
plaats ik het resultaat van dat SCHADUWspel. Dus, aan het werk!
Vermits er heel wat deelnemers zijn aan deze U2 editie,
kan die lijst wel wat opleveren, volgens mij. Ben eens benieuwd.
Worden het allemaal verschillende titels of gaan we een winnaar krijgen?
dus: Jouw favoriete, ontbrekende U2 nummer in PM naar dazzler.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 15:04 uur
We zijn nauwelijks een kwartier bezig of ik heb al tweemaal dezelfde titel gezien.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 15:18 uur
Chameleon Day schreef:
Ik kan maar een nummer bedenken.
Ik kan maar een nummer bedenken.
Ik zou normaalgesproken een ander nummer doen, maar kies nu wellicht strategisch ook voor die ene
0
geplaatst: 12 mei 2011, 15:21 uur
dazzler schreef:
top 20 waarvan de winnaar
top 20 waarvan de winnaar
Iets zegt me dat het een onvergetelijke winnaar gaat worden.
0
johannesA
geplaatst: 12 mei 2011, 15:52 uur
1. Red Hill Mining Town *
2. One Tree Hill *
3. The Electric Co *
4. A Sort of Homecoming *
5. Bad *
6. Gloria
7. Running to Stand Still *
8. With or without You
9. All I Want Is You
10. Sunday Bloody Sunday
2. One Tree Hill *
3. The Electric Co *
4. A Sort of Homecoming *
5. Bad *
6. Gloria
7. Running to Stand Still *
8. With or without You
9. All I Want Is You
10. Sunday Bloody Sunday
0
MindRuler
geplaatst: 12 mei 2011, 15:54 uur
En dazzler kan zich meteen afvragen waarom de winnaar niet in de Top 10 van johannesA stond! 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2011, 17:10 uur
Ga jij de volgende crypto kwis maken Micha?

0
geplaatst: 12 mei 2011, 17:12 uur
1. Red Hill Mining Town *
2. Running to Stand Still *
3. One Tree Hill *
5. Gloria
6. I Will Follow
7. New Year's Day
8. Sunday Bloody Sunday
9. Bad *
10.The Electric Co *
2. Running to Stand Still *
3. One Tree Hill *
5. Gloria
6. I Will Follow
7. New Year's Day
8. Sunday Bloody Sunday
9. Bad *
10.The Electric Co *
0
geplaatst: 12 mei 2011, 18:23 uur
sheep67 schreef:
Opvallend.....slechts 1 nummer U2 nieuwe stijl in de lijst Even Better Than the Real Thing 1992
Ondersteund toch wel mijn mening eerder vermeld.
Opvallend.....slechts 1 nummer U2 nieuwe stijl in de lijst Even Better Than the Real Thing 1992
Ondersteund toch wel mijn mening eerder vermeld.
Dat is de enige die nog over is van mijn oorspronkelijke top 10...
0
geplaatst: 12 mei 2011, 18:43 uur
1. A Sort of Homecoming
3. Tomorrow *
4. One Tree Hill *
5. October *
6 The Unforgettable Fire
7. New Year's Day
8. Where the Streets Have No Name
9. Sunday Bloody Sunday
10. The Electric Co *
U2, een band waar ik vroeger helemaal niks van moet hebben. Langzamerhand begin ik de band echter steeds meer te waarderen. Er kwam een omslag toen ik A Sort of Homecoming voor het eerst hoorde, nog steeds favoriet. Laatste dagen heb ik ook veel herbeluisterd, waar dit het resultaat van is. Een mooi lijstje van 10 sterke U2-nummers, dat zou jaren geleden echt onmogelijk zijn geweest.
3. Tomorrow *
4. One Tree Hill *
5. October *
6 The Unforgettable Fire
7. New Year's Day
9. Sunday Bloody Sunday
10. The Electric Co *
U2, een band waar ik vroeger helemaal niks van moet hebben. Langzamerhand begin ik de band echter steeds meer te waarderen. Er kwam een omslag toen ik A Sort of Homecoming voor het eerst hoorde, nog steeds favoriet. Laatste dagen heb ik ook veel herbeluisterd, waar dit het resultaat van is. Een mooi lijstje van 10 sterke U2-nummers, dat zou jaren geleden echt onmogelijk zijn geweest.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 18:44 uur
dix schreef:
Ik zou normaalgesproken een ander nummer doen, maar kies nu wellicht strategisch ook voor die ene
(quote)
Waarom vraag ik om in pm een nummer door te sturen?
Omdat het een beetje geheim zou blijven natuurlijk.
Maar ik zal u alvast verklappen dat het niet die ene, maar wel een andere was
die ik al een paar maal gezien had. Ondertussen nog 8 pm's om te lezen.
Eerst eten.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 19:11 uur
1. Bad
3. New Year's Day
4. One Tree Hill
5. With Or Without You
6. Running To Stand Still
7. Bullet The Blue Sky
8. A Sort Of Homecoming
9. Pride (in the Name of Love)
10. Sunday Bloody Sunday
3. New Year's Day
4. One Tree Hill
5. With Or Without You
6. Running To Stand Still
7. Bullet The Blue Sky
8. A Sort Of Homecoming
9. Pride (in the Name of Love)
10. Sunday Bloody Sunday
0
geplaatst: 12 mei 2011, 20:46 uur
1. October *
3. I Will Follow
4. The Electric Co *
5. Tomorrow *
6. Gloria
7. Even Better Than the Real Thing *
8. One Tree Hill *
10. New Year’s Day
3. I Will Follow
4. The Electric Co *
5. Tomorrow *
6. Gloria
7. Even Better Than the Real Thing *
8. One Tree Hill *
10. New Year’s Day
0
geplaatst: 12 mei 2011, 22:00 uur
1. Even Better Than the Real Thing *
2. All I Want Is You
3. Bad *
4. One Tree Hill *
5. I Still Haven't Found What I'm Looking For
6. New Year's Day
7. The Unforgettable Fire
9. Sunday Bloody Sunday
10. I Will Follow
2. All I Want Is You
3. Bad *
4. One Tree Hill *
5. I Still Haven't Found What I'm Looking For
6. New Year's Day
7. The Unforgettable Fire
9. Sunday Bloody Sunday
10. I Will Follow
0
geplaatst: 12 mei 2011, 22:01 uur
dazzler schreef:
18 pm's later zijn er 15 verschillende songs genoemd.
Maar laat die pm's maar komen, want ik heb een lumineus idee.
Morgenavond na de einduitslag start er een U2 toetje online.
Wat? Waarom? Hoe? Dat verneem je morgen om 22.00u.
Voor de nachtraven onder u: de lijnen zullen open blijven tot zaterdagmoren 10.00u.
Stay tuned.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 02:56 uur
tussenstand na 27 lijstjes
Erg spannend ... voor brons en zilver.
En hoe zal de rest van de top 10 er gaan uitzien?
Een opvallende kloof verder tussen plaats 13 en 14.
12 verschillende nummer 1 hits gespot.
205 slechts één iemand is tot nu toe het vuur vergeten
136
133
91
87
81
77
74
74
73
71
69
67
44
38
38
36
31
31
29 The Electric Co
Deadline vrijdagavond om 20.00u.
Erg spannend ... voor brons en zilver.
En hoe zal de rest van de top 10 er gaan uitzien?
Een opvallende kloof verder tussen plaats 13 en 14.
12 verschillende nummer 1 hits gespot.
205 slechts één iemand is tot nu toe het vuur vergeten
136
133
91
87
81
77
74
74
73
71
69
67
44
38
38
36
31
31

29 The Electric Co
Deadline vrijdagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 09:12 uur
Eigenlijk is het voor mij als fan niet te doen om een top 10 te maken. Ik heb ondertussen een concert of 30 bezocht en de muziek van U2 blijft altijd verbazen. Het ene moment ga je voor de ballads, het andere moment voor de springnummers.
Hierbij mijn lijstje:
1. Bad
(Op grote afstand het mooiste wat er ooit gemaakt is! Sinds Live Aid 1985 was ik echt verkocht aan dit nummer. Nooit een single geweest, waardoor veel mensen het niet kennen. Ik ben benieuwd hoe ver dit nummer in MuMe 2011 gaat komen. Ik heb hem dit jaar genomineerd)
(Maakt met Bad het album een parel in de muziekgeschiedenis)
3. New Years Day
(waanzinnig om met oud en nieuw heerlijk keihard uit de speakers te laten klinken)
4. Where The Streets Have No Name
(Heerlijke start van het nummer om helemaal in op te gaan)
5. One Tree Hill
(Prachtig nummer, geen verdere woorden voor nodig)
6. I Will Follow
(Doet me herinneren aan mijn eerste concerten, wat een energie op het veld tijdens het springen)
7. Tomorrow
(October op zijn best)
(Ook waanzinnig live, maar dan niet met het gospelkoor)
9. Pride
(Ook weer van het parelalbum The Unforgettable Fire, mijn top 1 album)
10. Gloria
(Dit zou ik nog wel eens live willen horen, was voeger bij de fans het nummer)
Voor mij ontbreken er zeker nummers van Achtung Baby, zo vind ik So Cruel, Until The End of The World en Zoo Station de mooiste nummers, maar absoluut ook het onbekende Lady With The Spinning Head. Verder vind ik Please van Pop ook een waanzinnig nummer.
Hierbij mijn lijstje:
1. Bad
(Op grote afstand het mooiste wat er ooit gemaakt is! Sinds Live Aid 1985 was ik echt verkocht aan dit nummer. Nooit een single geweest, waardoor veel mensen het niet kennen. Ik ben benieuwd hoe ver dit nummer in MuMe 2011 gaat komen. Ik heb hem dit jaar genomineerd)
(Maakt met Bad het album een parel in de muziekgeschiedenis)
3. New Years Day
(waanzinnig om met oud en nieuw heerlijk keihard uit de speakers te laten klinken)
4. Where The Streets Have No Name
(Heerlijke start van het nummer om helemaal in op te gaan)
5. One Tree Hill
(Prachtig nummer, geen verdere woorden voor nodig)
6. I Will Follow
(Doet me herinneren aan mijn eerste concerten, wat een energie op het veld tijdens het springen)
7. Tomorrow
(October op zijn best)
(Ook waanzinnig live, maar dan niet met het gospelkoor)
9. Pride
(Ook weer van het parelalbum The Unforgettable Fire, mijn top 1 album)
10. Gloria
(Dit zou ik nog wel eens live willen horen, was voeger bij de fans het nummer)
Voor mij ontbreken er zeker nummers van Achtung Baby, zo vind ik So Cruel, Until The End of The World en Zoo Station de mooiste nummers, maar absoluut ook het onbekende Lady With The Spinning Head. Verder vind ik Please van Pop ook een waanzinnig nummer.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 11:28 uur
Axel schreef:
Verder vind ik Please van Pop ook een waanzinnig nummer.
Verder vind ik Please van Pop ook een waanzinnig nummer.
Ja, dat is ook zoiets. Maar drie keer genomineerd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.