Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 20 november 2020, 08:46 uur
1. Nutbush City Limits
2. Stagger Lee and Billy
3. Proud Mary
4. It's Gonna Work Out Fine
5. I Am a Motherless Child
6. I Smell Trouble
7. River Deep Mountain High
8. Fool in Love
9. Poor Fool
10. Baby Get It On
2. Stagger Lee and Billy
3. Proud Mary
4. It's Gonna Work Out Fine
5. I Am a Motherless Child
6. I Smell Trouble
7. River Deep Mountain High
8. Fool in Love
9. Poor Fool
10. Baby Get It On
1
geplaatst: 20 november 2020, 10:19 uur
1. Baby Get It On
2. Love Like Yours (Don't Come Knockin' Everyday)
3. It's Gonna Work Out Fine
4. Proud Mary
5. River Deep Mountain High
6. Stagger Lee and Billy
7. I Am a Motherless Child
8. Funkier Than a Mosquita’s Tweeter
9. Nutbush City Limits
10. Unlucky Creature
2. Love Like Yours (Don't Come Knockin' Everyday)
3. It's Gonna Work Out Fine
4. Proud Mary
5. River Deep Mountain High
6. Stagger Lee and Billy
7. I Am a Motherless Child
8. Funkier Than a Mosquita’s Tweeter
9. Nutbush City Limits
10. Unlucky Creature
1
geplaatst: 20 november 2020, 10:31 uur
1. Proud Mary
Hoewel ik meer voor de orginele uitvoering ben,vind ik dan ook...als je dan toch covert..geef er dan een mooie eigen draai aan,deze mooie soul versie is dan ook een eigen leven gaan leiden
Zelfs John Fogerty was er enthousiast over
2. Nutbush City Limits
3. River Deep Mountain High
4. Private Dancer
5. Baby Get It On
6. I Smell Trouble
7. I Am a Motherless Child
8. You Don't Love Me (Yes I Know)
9. Unlucky Creature
10. Make me Over
Hoewel ik meer voor de orginele uitvoering ben,vind ik dan ook...als je dan toch covert..geef er dan een mooie eigen draai aan,deze mooie soul versie is dan ook een eigen leven gaan leiden
Zelfs John Fogerty was er enthousiast over
2. Nutbush City Limits
3. River Deep Mountain High
4. Private Dancer
5. Baby Get It On
6. I Smell Trouble
7. I Am a Motherless Child
8. You Don't Love Me (Yes I Know)
9. Unlucky Creature
10. Make me Over
0
geplaatst: 20 november 2020, 10:48 uur
Het gaat lekker hoor! Ik zoek mijn favoriete live-album maar eens weer bij:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/143000/143612.jpg?cb=1511037054
https://www.musicmeter.nl/images/cover/143000/143612.jpg?cb=1511037054
0
geplaatst: 20 november 2020, 11:31 uur
1. The way you Used to treat me
2. Funkier Than a Mosquita's Tweeter
3. Proud Mary
4. Fool in Love
5. You Don't Love Me (Yes I Know)
6. I Am a Motherless Child
7. You Should'a Treated Me Right
8. Stagger Lee and Billy
9. Down and out
10. I Smell Trouble
2. Funkier Than a Mosquita's Tweeter
3. Proud Mary
4. Fool in Love
5. You Don't Love Me (Yes I Know)
6. I Am a Motherless Child
7. You Should'a Treated Me Right
8. Stagger Lee and Billy
9. Down and out
10. I Smell Trouble
0
geplaatst: 20 november 2020, 20:37 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik zou mogelijk nog een lijstje verwachten van Edgar18, om een paar te noemen.
Ik lees je bericht nu pas. Dit is een fijn topic, jammer genoeg lukt het me tijdtechnisch niet meer zo vaak om mee te spelen. Ik zou mogelijk nog een lijstje verwachten van Edgar18, om een paar te noemen.
Mee lezen zal wel gaan. Kom maar op!
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:03 uur
is er weer door een of andere dwaas om handmatige hertelling gevraagd?
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:18 uur
laxus11 schreef:
Oh shit helemaal vergeten weer
Oh shit helemaal vergeten weer
Als jij een top 10 post, ga ik het creatief in de eindlijst verwerken.
Maar nu eerst de hekkensluiter:
Box Top - Ike
Tja, het was een nominatie van Zaaf. Hij weet vast wel een paar leuke anekdotes erover te vertellen.
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:22 uur
Soms geven titels achteraf meer diepgang dan bij verschijning is bevroed. Op de een na laatste plek staat zo’n pijnlijk voorbeeld:
You Should'a Treated Me Right
You Should'a Treated Me Right
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:28 uur
Natuurlijk deed Ike dat niet. Waarom zou hij ook? Je weet toch:
I Idolize You
Jaren daarvoor speelde Ike bij Cobra Records nog bij tijd en wijlen pure Blues. Uit die periode vind ik
Down and Out heel mooi.
Beiden staan op plek 17.
I Idolize You
Jaren daarvoor speelde Ike bij Cobra Records nog bij tijd en wijlen pure Blues. Uit die periode vind ik
Down and Out heel mooi.
Beiden staan op plek 17.
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:36 uur
Op een gedeelde zestiende plek twee onbekende nummers (voor mij althans). We hebben het over I Am a Motherless Child en Funkier Than a Mosquita's sweater. Fijne albumtracks rondom 1970.
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:44 uur
15. Make me over
We gaan naar 1973. Wie weet iets moois over dit lied te schrijven? Kom maar door. Samen ronden wij de week van E-clect-Eddy in stijl af.
We gaan naar 1973. Wie weet iets moois over dit lied te schrijven? Kom maar door. Samen ronden wij de week van E-clect-Eddy in stijl af.
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:56 uur
14. Poor Fool
Eigenlijk heb ik helemaal geen albums in huis van Ike And Tina. In ieder geval geen albums die ik zelf betaald heb. Ik grut vooral uit het prachtige:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/112000/112700.jpg
4 cd’s met alleen maar leuke liedjes, waaronder Poor Fool. En deze heb ik zelf wel gekocht.
Eigenlijk heb ik helemaal geen albums in huis van Ike And Tina. In ieder geval geen albums die ik zelf betaald heb. Ik grut vooral uit het prachtige:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/112000/112700.jpg
4 cd’s met alleen maar leuke liedjes, waaronder Poor Fool. En deze heb ik zelf wel gekocht.
1
geplaatst: 20 november 2020, 22:11 uur
12. private Dancer
Hier kiest Superbitch wel een heel fijn liedje voor plek 1. Wie mij een beetje kent weet dat ik grote fan van Heaven 17 ben. En laten die jongens nu verantwoordelijk zijn voor deze prachtige come back.
Op een paar liedjes zingen ze ook mee.
In de jaren 80 heeft Tina de weg voor Etta opengezet.
Hier kiest Superbitch wel een heel fijn liedje voor plek 1. Wie mij een beetje kent weet dat ik grote fan van Heaven 17 ben. En laten die jongens nu verantwoordelijk zijn voor deze prachtige come back.
Op een paar liedjes zingen ze ook mee.
In de jaren 80 heeft Tina de weg voor Etta opengezet.
0
geplaatst: 20 november 2020, 22:35 uur
10.a It's Gonna Work Out Fine
Weer zo’n kleinood uit de Sue-periode van de eerste jaren 60. En de diepere laag van de titel? Wij weten het nu.
10.b Ike haalt de top 10 zonder Tina!
Uit die fijne jaren 50: The way you Used to treat me
Wellicht dat jeroentjuhh of zaaf iets intelligents willen dichten. Beide vonden dit hun favoriet.
Weer zo’n kleinood uit de Sue-periode van de eerste jaren 60. En de diepere laag van de titel? Wij weten het nu.
10.b Ike haalt de top 10 zonder Tina!
Uit die fijne jaren 50: The way you Used to treat me
Wellicht dat jeroentjuhh of zaaf iets intelligents willen dichten. Beide vonden dit hun favoriet.
0
geplaatst: 20 november 2020, 22:44 uur
9. En toen was er Rock ‘n’ Roll........Rocket 88
Even op zoek gaan naar mijn Blokhuismodus voor slimme en verantwoorde duiding.
Voor Les de Groot is dit het begin- en eindpunt. Episch.
Even op zoek gaan naar mijn Blokhuismodus voor slimme en verantwoorde duiding.
Voor Les de Groot is dit het begin- en eindpunt. Episch.
1
geplaatst: 20 november 2020, 22:58 uur
8. You Don't Love Me (Yes I Know)
Een favorietje van Wendy. Fijn dat het de top 10 heeft gehaald.
Een favorietje van Wendy. Fijn dat het de top 10 heeft gehaald.
0
geplaatst: 20 november 2020, 23:10 uur
7.a Love Like Yours (Don't Come Knockin' Everyday)
Nog zo’n prachtige box:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/13000/13148.jpg
Phil Spector deed machtige dingen op muziekgebied. Een boef is het wel
En dan hebben we daarnaast 7b: Baby Get it On!
Voor motel matches het mooiste van vandaag. Heb je een paar zinnen om ons te overtuigen? Of wellicht Kees-Jan?
Nog zo’n prachtige box:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/13000/13148.jpg
Phil Spector deed machtige dingen op muziekgebied. Een boef is het wel
En dan hebben we daarnaast 7b: Baby Get it On!
Voor motel matches het mooiste van vandaag. Heb je een paar zinnen om ons te overtuigen? Of wellicht Kees-Jan?
0
geplaatst: 20 november 2020, 23:13 uur
0
geplaatst: 20 november 2020, 23:27 uur
5. Stagger Lee and Billy
Nick Cave deed het dunnetjes over. Urban legend voor 50tracks
In een land zonder echte geschiedenis zijn verhalen van 100 jaar oud ‘tha real thing’. Wij hebben Blauwbaard.
Nick Cave deed het dunnetjes over. Urban legend voor 50tracks
In een land zonder echte geschiedenis zijn verhalen van 100 jaar oud ‘tha real thing’. Wij hebben Blauwbaard.
0
geplaatst: 20 november 2020, 23:38 uur
1
geplaatst: 20 november 2020, 23:55 uur
3. I Smell Trouble
Een grote verrassing voor mij dat deze de top 3 gehaald heeft. Natuurlijk een parel van de bovenste plank.
Numero uno van wendyvortex. Terecht.
Een grote verrassing voor mij dat deze de top 3 gehaald heeft. Natuurlijk een parel van de bovenste plank.
Numero uno van wendyvortex. Terecht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.