MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
2. River Deep - Mountain High

Het verhaal met Phil Spector is genoegzaam bekend. Man och man, wat een bombast! It gets stronger every way. Op zwakke momenten is dit ook mijn favoriet. Zou liegen Ast niet waar is.

1. Natuurlijk Proud Mary

Wie heeft hier niet op gedanst in de feesttent in het dorp? Op de bruiloft van je tante? In Café De Blauwe Engel? Iedereen toch! Onze vrienden aERodynamIC en teus weten deze dingen.

Het was deze week een beetje behelpen. Fijn dat we met een beetje improvisatie Tina en Ike een weekje lucht hebben kunnen geven.

Vorige week werd in De Nacht van de Popmuziek geopperd dat Rick Rubin een album met Tina moest opnemen. Dat lijkt me wel wat, al had ik dat liever een paar jaar geleden bij Etta James gezien. We zullen het meemaken (of niet)

Fijn om alsnog een Tina & Ike GH gehad te hebben EttaJamesBrown .

Tis me nu te laat om de nieuwe Greatest Hits nog op te starten: dat gaat zaterdagochtend worden. See you all then!

Bedankt dat je deze week hebt overgenomen. Veel nummers kende ik nog niet en zonder uitzondering bevielen ze me allemaal goed. Leerzame week kortom.

EttaJamesBrown schreef:
Het was deze week een beetje behelpen. Fijn dat we met een beetje improvisatie Tina en Ike een weekje lucht hebben kunnen geven.

Vorige week werd in De Nacht van de Popmuziek geopperd dat Rick Rubin een album met Tina moest opnemen. Dat lijkt me wel wat, al had ik dat liever een paar jaar geleden bij Etta James gezien. We zullen het meemaken (of niet)

Goed gedaan en veel dank voor het improviseren/inspringen, Etta! Ik kon niet de hele week meedoen (nogal een Nutsbush Mountain Deep - River High week ) maar wel aan de mooie finale!.

GREATEST HITS OF... 10CC

https://www.snopes.com/uploads/2012/07/10cc.jpg

Deze week gaan we ons helemaal onderdompelen in de heerlijke muziek van deze band uit Stockport, Engeland. Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley en Lol Creme richtten de band op in 1972 en anno 2020 tourt Graham Gouldman nog steeds met de nieuwe 10cc.

Deel van het succes van de band kunnen we toekennen aan de veelzijdigheid van deze mannen. Elke lid, zowel voormalig als huidig, is een multi-instrumentalist. Daarnaast is vrijwel iedereen in 10cc songwriter. 

Dat ze niet allemaal dezelfde invloeden en stijlen hebben, is ook goed terug te horen in hun catalogus. Gouldman haalde zijn inspiratie uit de muziek van Burt Bacharach, Hal David, Jimmy Webb, Eddie Cochran, Buddy Holly en The Everly Brothers. Godley en Creme waren wat kunstzinniger van aard en hielden van artistieke uitspattingen, avant-garde en Jacques Brel. Eric Stewart was de blues-man van de groep. Deze mix bleek de perfecte combinatie te zijn en hun muziek sloeg aan:

Nr 1-hits: 3 (UK), 2 (NL) 
Top 10-hits: 11 (UK), 6 (NL)
Top 40-hits: 13 (UK), 10 (NL)
Album Charts: 8 reguliere albums (UK & NL), 5 verzamel albums (UK), 1 live album (UK & NL), 1 video album (NL)

In totaal heeft 10cc 11 studio albums uitgebracht en 4 officiële live albums. De startlijst is gebaseerd op successen in de hitlijsten, fan favourites en elk album is vertegenwoordigd.

Startlijst:
Donna (1972)
Rubber Bullets (1973)
The Dean and I (1973)
The Wall Street Shuffle (1974)
Silly Love (1974)
Life Is a Minestrone (1975)
I'm Not in Love (1975)
Arts for Art's Sake (1975)
I'm Mandy, Fly Me (1976)
The Things We Do for Love (1976)
Feel the Benefit (Parts I-III) (1977)
Good Morning Judge (1977)
People in Love (1977)
Dreadlock Holiday (1978)
One Two Five (1980)
Don't Turn Me Away (1981)
Run Away (1982)
Feel the Love (Oomachasaooma) (1983)
Woman in Love (1992)
Ready to Go Home (1995) 

Aan jullie de taak om maximaal 10 nummers toe te voegen aan deze startlijst die je graag ook mee zou willen laten doen aan deze 10cc-week. De 10 nummers die het vaakst genoemd worden gaan mee naar ronde 2.

Deadline ronde 1: maandag 23 november 20.00

Zou brajoapau, cosmic kid, jordidj1 of Soledad de naam van het topic willen aanpassen? Alvast bedankt guys.

Spotifylijst:
10cc MuMe Greatest Hits on Spotify
Ready to Go Home staat niet op Spotify: 10cc READY TO GO HOME - YouTube

Tagrondje voor (nog active) users met 10cc in hun top 10 artiesten en/of 4,5* - 5* bij minstens één van hun albums:
gjvcHalley23AstSluijterPgriekmartin bouwman PimSemdeJongD'Ouwe Nelis JanzMarco van Lochem mulver64eddyschiltNeal Peart AstroStartVon Helsing musiciansaltarello70Wandelaarbikkel2Boetsie12chevy93devel-hunt LucMTwinpeaksDroombolusgauchoHansVonKohnhojThe EggmanEquino
Sluit je gerust aan. Mocht je mee willen doen maar niet helemaal zeker weten wat de bedoeling is: schroom je niet en stel je vraag hier of stuur me een berichtje.

Vaste kern, MusicMeter-buddies, muzikale veelvraten en nieuwsgierigen: ook jullie zijn natuurlijk meer dan welkom. Laten we er een mooie 10cc week van maken, dat verdienen deze mannen wel.

Bedankt voor de uitnodiging Shaky!

Uiteraard doe ik mee.
Hier mijn bijdrage:

Baron Samedi
Blackmail
Brand New Day
Headline Hustler
I Wanna Rule The World
Lazy Ways
Old Wild Men
Taxi Taxi
The Anonymous Alcoholic
Une Nuit A Paris

zaaf
Ik snap best dat je vaker aan bikkel denkt dan aan mij, maar ik doe lekker toch mee.

Blackmail
Clockwork Creep
Flying Junk
Head Room
I Wanna Rule the World
Iceberg
Old Wild Men
One Night In Paris (of, zoals waarde bikkel: Une Nuit...)
Somewhere In Hollywood
The Worst Band In The World

Shaky schreef:

Tagrondje voor (nog active) users met 10cc in hun top 10 artiesten en/of 4,5* - 5* bij minstens één van hun albums:

zaaf Had jij ook maar gewoon 4,5* of 5* moeten uitdelen aan één van hun albums.

zaaf
oja nou ligt het weer aan mij. je zou es met mw zaaf moeten spreken.

, welkom zaaf; jij gaat gewoon vast op mijn tag-lijstje

Deze mogen van mij ook zeker mee:

Blackmail
Don't Squeeze Me Like Toothpaste  
For You and I  
Honeymoon with 'B' Troop  
Hot to Trot
I'm So Laid Back I'm Laid Out 
I Wanna Rule the World
Nothing Can Move Me
Reds in My Bed 
Welcome to Paradise

Bedankt, EttaJamesBrown, voor de geslaagde presentatie. Helaas is weer eens gebleken dat de jaren '80 hier onbegrepen blijven, terwijl de kwaliteit er toch van afstroomt. Van de duetten had ik dan toch gehoopt dat RD-MH of NCL het zou halen, want PM heeft toch wel een zagerig kantje.

Voor 10cc maak ik nog wel een lijstje.

Eigenlijk schieten er maar twee nummers te binnen die echt door moeten: Une Nuit a Paris en Lazy Ways, maar zal later nog eens kijken of er nog meer zijn. Maar goed, die kun je alvast noteren dus.

Lazy Ways
Une Nuit a Paris

Ow leuk 10cc!

Mogen Godley & Creme ook meedoen?

Zack
Schuif aan bij finale .

We concentreren ons echt op de band 10cc bij deze editie. Geen andere bands met ex-leden, soloprojecten of andere constructies vigil. Terechte vraag hoor, maar 10cc verdient wel een eigen editie. Kom je daarmee ook tot een lijstje?

chevy93: gelezen, ik zal die twee alvast noteren .

Ik doe zeker de finale mee.

Ast
Ik kom tot 6 nummers!

Don't Squeeze Me Like Toothpaste
From Rochdale to Ocho Rios
Honeymoon with 'B' Troop
I Wanna Rule the World
Reds in My Bed

Shaky schreef:
We concentreren ons echt op de band 10cc bij deze editie. Geen andere bands met ex-leden, soloprojecten of andere constructies vigil. Terechte vraag hoor, maar 10cc verdient wel een eigen editie. Kom je daarmee ook tot een lijstje?

Ja hoor, ik heb denk zo'n beetje alles wel. Voor mij geen 5 sterren albums of dagelijks draaien maar ik vind het zeker wel een prettige band.

Ik wip later deze week wel langs.

Ik sluit ook later aan

Don’t Hang Up
Flying Junk
I Wanna Rule the World
Johnny Don’t Do It
Lazy Ways
Oh Effendi
Somewhere in Hollywood
The Second Sitting for the Last Supper
The Worst Band in the World
Une Nuit a Paris

Food For Thought
Honeymoon with B Troop
Marriage Bureau Rendezvous
Modern Man Blues
Ships Don't Disappear in the Night
Somewhere in Hollywood
The Second Sitting For The Last Supper
The Worst Band in the World
Une Nuit A Paris
Waterfall

Baron Samedi
Blackmail
Channel Swimmer
Don’t Ask
Hotel
How Dare You
Lazy Ways
Oh Effendi
The Second Sitting For The Last Supper
You’ve Got a Cold

Ik ken wel veel van 10cc
Maar niet genoeg,moet dan teveel gaan luisteren
3e ronde kom ik met een lijstje

Nothing Can Move Me
Reds in My Bed
From Rochdale to Ocho Rios
I Wanna Rule the World

Clockwork Creep (1974)
Don’t Hang Up (1976)
Reds in My Bed (1978)
Old Mister Time (1978)
Strange Lover (1980)
Survivor (1981)
24 Hours (1983)
Food for Thought (1983)
Wonderland (1992)
Code of Silence (1995)

EttaJamesBrown schreef:
12. Private Dancer
Dit zou mijn nummer één geweest zijn. Iconisch anthem van Tina. De top twee had bij mij ook hoog gescoord.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.