MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
6. U2 - New Year's Day* (90 punten)

Had ik jullie al een heel fantastisch 2021 gewenst? Dan bij deze!
Misschien had je het vanmorgen al wel gemerkt er verandert helemaal niets op nieuwjaarsdag.

5. Led Zeppelin - Stairway to Heaven* (98 punten)

Nog even terug naar gisterenavond. Oliebollen, de Top 2000. Vermoedelijk zat ik toen net Youp te kijken. Nummer 2 in de Led Zep-week, maar hier behoorlijk beter scorend dan winnaar kashmir.

4. U2 - The Unforgettable Fire (113 punten)

We gaan boven de honderd punten. U2 scoort nog steeds goed, al was het name hun oudere week wat de U2-finale wist te halen.

3. The Beatles - A Day in the Life (123 punten)

De winnaar van The Beatles-editie. Het beste Beatles-nummer volgens de MM-kenners en daar valt zeker iets voor te zeggen.

2. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (133 punten)

De winnaar van vorige week, nee dat lukt deze week net niet. Sterker nog we hadden bijna een echte stunt gehad en het lichtje was (er) bijna uitgegaan. De tie-break redde het echter net en zie gewoon weer bijna helemaal bovenaan.

1. Prince - Sign O’ the Times (135 punten)

We hebben helemaal geen Prince gedaan dit jaar. Waar kwam het ook wel uit. Je eigen MusicMeter-profiel top 10. Met Queen als tweede. Prince wint gewoon dit jaar.

We gaan 2021 starten straks met de 80's EuroPop van dazzler. Eind dit jaar spelen we weer een greatest hits finale over de komende 51 weken. Maak er een mooi muzikaal jaar van!

Huh?! Is Musicmeter ziek geworden? Normaal scoort Prince toch nooit zo hoog, laat staan boven The Smiths eindigend. Wel een uitstekende top 2 zo Ik had hem zelf niet anders bedacht.

Lekkere live-versie met Candy D. trouwens.

Thanks Wendy!

Bedankt wendyvortex voor inmiddels een mooie traditie , verrassende maar mooie winnaar .

Ik pas.

Naar wie? Ik sta vrij.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Naar wie? Ik sta vrij.

Mooi, kunnen we greatest hits spelen met de afvallerslijst van de vorige ronde

Mooi op tijd gemeld.

Nou, dan moet zaaf de meubelen maar redden en Stereolab eerder opstarten.
Hele topic al 2 jaar volgepland en nota bene de eerstvolgende denkt: ah, laat maar ook. Pas.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Naar wie? Ik sta vrij.

Jouw avatar

Johnny Marr schreef:
Misschien doelt hij gewoon op de Vlaamse acteur Michaël Pas?

(afbeelding)

Of het Nederlandse darttalent Benito van de Pas?

https://sportnieuws.nl/app/uploads/2018/11/BenitoPas-e1542729601462-756x422.jpg

Choconas schreef:
Of de Brennerpas?
(afbeelding)

Greatest hits of Henk Wijngaard doen dan maar?

Dat lijkt me wel zo gepast!

(Ik ben verder overigens geen kenner van 's mans oeuvre.)

jordidj1 schreef:
Hele topic al 2 jaar volgepland en nota bene de eerstvolgende denkt: ah, laat maar ook. Pas.

Ja, en dan is het niet zomaar een toevallige passant, maar de bedenker en voormalige spelleider!

aerobag schreef:
(quote)

Mooi, kunnen we greatest hits spelen met de afvallerslijst van de vorige ronde

Dát is nog eens een idee! Daar zaten al mijn favorieten.

zaaf
https://bandcampblog.files.wordpress.com/2019/05/stereolab-600-1.jpg?resize=600%2C400

GREATEST HITS OF STEREOLAB

Tim Gane richtte met zijn toenmalige, de Française Laetitia Sadier, in 1990 Stereolab op. Ze maakten een samenraapsel van stijlen, met kraut, 60's pop, electronic, funk en chanson. Een van de eerste acts die het stempel post-rock verkreeg.
Vanaf 1992 vergezelde Mary Hansen hen, tot haar onnatuurlijke dood in 2002 - tevens het jaar van de split van Tim en Laetitia. Vanaf 1993 behoorde Andy Ramsay tot de vaste inventaris. De groep laste een pauze in in 2009, die tot op heden nog niet echt is opgeheven. Tijd voor een terugblik op veel opzienbarende muziek die zij maakten.

Cybele's Reverie
Fluorescences
French Disko
Harmonium
Interlock
Jenny Ondioline
John Cage Bubblegum
Lo Boob Oscilator
Margerine Melodie
Metronomic Underground
Miss Modular
Pack Yr Romantic Mind
Ping Pong
Rose, My Rocket-Brain!
Super Falling Star
The Flower Called Nowhere
The Light That Will Cease to Fail
The Noise of Carpet
Three Women
Wow and Flutter

Bewijs gerust dat deze startlijst van geen kanten deugt, begin daarmee door 10 nummers voor te stellen die minstens zoveel recht hebben op een plek in de lijst van de prachtigste Stereolabtracks.

Deadline 1e ronde (de toevoegronde) is 4 januari om 20:00 uur.

Ataloona, bart1989, bone machine, ðe waan, dilluhn, Dwejkk_, gd90, GrafGantz, herman, itchy, Jazper, Karmakosmik, Koenr, Lying Mouth, Marco dB, mkrake, niethie, OOOOO, Paap_Floyd, pet, Petur, Rvltn1981, schizodeclown, sean leonard, shinybeast, spoon, stephan73, titan, wibro, Yak, e.v.a.

Oja en als brajoapaucosmic kidjordidj1 of Soledad de topictitel willen aanpassen, heel graag!

Spotify: Stereolab on Spotify - open.spotify.com

Schuift nu elke GH een weekje op naar voren of is er iemand liefhebber om een GH voor volgende te week te plannen inspelend op de actualiteit (MF Doom bv?).

dumb_helicopter schreef:
Schuift nu elke GH een weekje op naar voren of is er iemand liefhebber om een GH voor volgende te week te plannen inspelend op de actualiteit (MF Doom bv?).

Kan, maar een DOOM greatest hits hebben we toevallig heel recent nog gehad

Anonymous Collective
Caleidoscopic Gaze
Contronatura
Escape Pod (From the World of Medical Observations)
Lock-Groove Lullaby
Puncture in the Radax Permutation
Refractions in the Plastic Pulse
Simple Headphone Mind (& Nurse with Wound)
Tone Burst
With Friends Like These

Leuk, Stereolab! Heb helaas weinig tijd, misschien haak ik in de finale aan.

Potverdikkie, ik ken helemaal geen stereolab. Nu moet ik versneld inluisteren.

Wel leuk dat Prince gewonnen heeft: ik deed die ingelaste editie in de week dat thuiswerken verplicht werd. Rare tijden van 2020.

Yes, count me in!

zaaf
Om het, met name voor de haastigen, makkelijker te maken maak ik een playlist met de genomineerde nummers (voor zover op Sfy)

stereolab genomineerd on Spotify - open.spotify.com

Brakhage
Captain Easychord
Crest
Les yper-sound
Nihilist Assault Group
Our Trinitone Blast
Rainbo Conversation
Refractions in the Plastic Pulse
Tone Burst
Vonal Disclosion

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:48 uur

geplaatst: vandaag om 10:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.