Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:33 uur
arcade monkeys schreef:
Terecht hoor, dat soort trashmetal van den Aldi ging hun toch niet zo goed af. Enige tegenvallende album dat ze gemaakt hebben imo.
(quote)
Terecht hoor, dat soort trashmetal van den Aldi ging hun toch niet zo goed af. Enige tegenvallende album dat ze gemaakt hebben imo.
Lulkoek, en dat weet je.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:44 uur
arcade monkeys schreef:
Terecht hoor, dat soort trashmetal van den Aldi ging hun toch niet zo goed af. Enige tegenvallende album dat ze gemaakt hebben imo.
Terecht hoor, dat soort trashmetal van den Aldi ging hun toch niet zo goed af. Enige tegenvallende album dat ze gemaakt hebben imo.
Die trashmetal van de Aldi werd anders wel goed ontvangen door metal liefhebbers en blogs over metal muziek. Dat het niet je ding is, is wat anders. Normaal gesproken is metal ook totaal niet mijn ding, maar dat metal album van King Gizz kan ik dan wel weer erg goed hebben. Ik vind het dus ook jammer dat niet Mars for the Rich of Planet B het heeft gehaald tot de finale.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:46 uur
arcade monkeys schreef:
Dan was The Lord of Lightning nog afgevallen ipv The River. Voor mijn part is het nu zo, had ik maar beter je bericht moeten lezen.
Dan was The Lord of Lightning nog afgevallen ipv The River. Voor mijn part is het nu zo, had ik maar beter je bericht moeten lezen.
Gelukkig hoort The Lord of the Lightning ook in de finale
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:52 uur
VladTheImpaler schreef:
Die trashmetal van de Aldi werd anders wel goed ontvangen door metal liefhebbers en blogs over metal muziek. Dat het niet je ding is, is wat anders. Normaal gesproken is metal ook totaal niet mijn ding, maar dat metal album van King Gizz kan ik dan wel weer erg goed hebben. Ik vind het dus ook jammer dat niet Mars for the Rich of Planet B het heeft gehaald tot de finale.
(quote)
Die trashmetal van de Aldi werd anders wel goed ontvangen door metal liefhebbers en blogs over metal muziek. Dat het niet je ding is, is wat anders. Normaal gesproken is metal ook totaal niet mijn ding, maar dat metal album van King Gizz kan ik dan wel weer erg goed hebben. Ik vind het dus ook jammer dat niet Mars for the Rich of Planet B het heeft gehaald tot de finale.
Niet dat ik het echt slecht vind ofzo, maar het is voor mij toch beduidend minder dan hun andere platen. Ik heb hard mijn best gedaan om het album goed te vinden (mede omdat het zo goed ontvangen werd), maar het blijft me weinig doen. Ik vind ze er nogal klinken als een aftreksel, terwijl ze meestal toch hun eigen geluid hebben.
1
geplaatst: 18 maart 2021, 21:58 uur
1. People-Vultures
2. Rattlesnake
3. Big Fig Wasp
4. Am I in Heaven?
5. Evil Death Roll
6. Cyboogie
7. Trapdoor
8. Crumbling Castle
9. Beginner's Luck
10. Gamma Knife
Ik kende ze nog niet, dus heb ik wat ontdekt.
2. Rattlesnake
3. Big Fig Wasp
4. Am I in Heaven?
5. Evil Death Roll
6. Cyboogie
7. Trapdoor
8. Crumbling Castle
9. Beginner's Luck
10. Gamma Knife
Ik kende ze nog niet, dus heb ik wat ontdekt.
1
geplaatst: 18 maart 2021, 22:00 uur
Ik kende net als Superbitch geen enkel nummer van de band. Fijne muziek, al vind ik enkel de eerste 2 nummers echt meesterlijk.
1. Head on / Pill
2. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
3. K.G.L.W
4. Robot Stop
5. Evil Death Roll
6. Am I in Heaven?
7. Rattlesnake
8. Cyboogie
9. Crumbling Castle
10. People-Vultures
1. Head on / Pill
2. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
3. K.G.L.W
4. Robot Stop
5. Evil Death Roll
6. Am I in Heaven?
7. Rattlesnake
8. Cyboogie
9. Crumbling Castle
10. People-Vultures
1
geplaatst: 18 maart 2021, 22:20 uur
Ik kende alleen hun 2020 album, toch maar eens wat meer albums van checken in de toekomst.
1. This Thing
2. Beginner's Luck
3. Gamma Knife
4. Cyboogie
5. Trapdoor
6. People-Vultures
7. Intrasport
8. The Lord of the Lightning
9. Robot Stop
10. Rattlesnake
1. This Thing
2. Beginner's Luck
3. Gamma Knife
4. Cyboogie
5. Trapdoor
6. People-Vultures
7. Intrasport
8. The Lord of the Lightning
9. Robot Stop
10. Rattlesnake
2
geplaatst: 18 maart 2021, 22:30 uur
Ik ben van plan om de uitslag van Greatest Hits van King Gizzard & The Lizard Wizard morgenavond vanaf 21:00 live in een CSL in de Beatsense room van MuMe bekend te maken. Een lekker avondje King Gizzard dus voor wie zin heeft om de uitslag live te volgen. Hier de link naar de Beatsense room; MusicMeterCSL | BeatSense
1
geplaatst: 18 maart 2021, 22:30 uur
1. Nuclear Fusion
2. Gamma Knife
3. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
4. Billabong Valley
5. Crumbling Castle
6. The Lord of the Lightning
7. Intrasport
8. People-Vultures
9. Beginner's Luck
10. Robot Stop
2. Gamma Knife
3. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
4. Billabong Valley
5. Crumbling Castle
6. The Lord of the Lightning
7. Intrasport
8. People-Vultures
9. Beginner's Luck
10. Robot Stop
0
geplaatst: 18 maart 2021, 22:31 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik ben van plan om de uitslag van Greatest Hits van King Gizzard & The Lizard Wizard morgenavond vanaf 21:00 live in een CSL in de Beatsense room van MuMe bekend te maken. Een lekker avondje King Gizzard dus voor wie zin heeft om de uitslag live te volgen. Hier de link naar de Beatsense room; MusicMeterCSL | BeatSense
Ik ben van plan om de uitslag van Greatest Hits van King Gizzard & The Lizard Wizard morgenavond vanaf 21:00 live in een CSL in de Beatsense room van MuMe bekend te maken. Een lekker avondje King Gizzard dus voor wie zin heeft om de uitslag live te volgen. Hier de link naar de Beatsense room; MusicMeterCSL | BeatSense
Helaas niet in de gelegenheid om te luisteren.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 07:12 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik ben van plan om de uitslag van Greatest Hits van King Gizzard & The Lizard Wizard morgenavond vanaf 21:00 live in een CSL in de Beatsense room van MuMe bekend te maken. Een lekker avondje King Gizzard dus voor wie zin heeft om de uitslag live te volgen. Hier de link naar de Beatsense room; MusicMeterCSL | BeatSense
Ik ben van plan om de uitslag van Greatest Hits van King Gizzard & The Lizard Wizard morgenavond vanaf 21:00 live in een CSL in de Beatsense room van MuMe bekend te maken. Een lekker avondje King Gizzard dus voor wie zin heeft om de uitslag live te volgen. Hier de link naar de Beatsense room; MusicMeterCSL | BeatSense
Heel nice idee, helaas kan ik niet
1
geplaatst: 19 maart 2021, 12:52 uur
1 Rattlesnake
2 The Lord of Lightning
3 I'm In Your Mind Medley
4 Cyboogie
5 Crumbling Castle
6 Head On / Pill
7 Robot Stop
8 Trapdoor
9 Intrasport
10 This Thing
En vanavond na de uitslag kan je in je luie zetel blijven hangen en het nieuwe en oudere microtonaal materiaal beluisteren in een live opname
2 The Lord of Lightning
3 I'm In Your Mind Medley
4 Cyboogie
5 Crumbling Castle
6 Head On / Pill
7 Robot Stop
8 Trapdoor
9 Intrasport
10 This Thing
En vanavond na de uitslag kan je in je luie zetel blijven hangen en het nieuwe en oudere microtonaal materiaal beluisteren in een live opname
1
geplaatst: 19 maart 2021, 13:13 uur
1. Billabong Valley
2. Nuclear Fusion
3. Crumbling Castle
4. Cyboogie
5. Beginner's Luck
6. Trapdoor
7. Am I in Heaven?
8. Rattlesnake
9. People-Vultures
10. Intrasport
2. Nuclear Fusion
3. Crumbling Castle
4. Cyboogie
5. Beginner's Luck
6. Trapdoor
7. Am I in Heaven?
8. Rattlesnake
9. People-Vultures
10. Intrasport
1
geplaatst: 19 maart 2021, 15:49 uur
1. Robot Stop
2. People-Vultures
3. Rattlesnake
4. Flying Microtonal Banana
5. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
6. Big Fig Wasp
7. Gamma Knife -
8. Crumbling Castle
9. Am I in Heaven?
10. Beginner's Luck
2. People-Vultures
3. Rattlesnake
4. Flying Microtonal Banana
5. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
6. Big Fig Wasp
7. Gamma Knife -
8. Crumbling Castle
9. Am I in Heaven?
10. Beginner's Luck
1
geplaatst: 19 maart 2021, 17:10 uur
1. Gamma Knife
2. Planet B
3. Mars for the Rich
2. K.G.L.W
3. Robot Stop
4. Big Fig Wasp
5. People-Vultures
6. Evil Death Roll
7. Rattlesnake
8. Billabong Valley
9. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
10. Beginner's Luck
11. Nuclear Fusion
12. Cyboogie
13. Am I in Heaven?
14. Crumbling Castle
15. The Lord of the Lightning
Planet B en Mars for the Rich worden dus node gemist, zoals eerder vermeld.
2. Planet B
3. Mars for the Rich
2. K.G.L.W
3. Robot Stop
4. Big Fig Wasp
5. People-Vultures
6. Evil Death Roll
7. Rattlesnake
8. Billabong Valley
9. I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz)
10. Beginner's Luck
11. Nuclear Fusion
12. Cyboogie
13. Am I in Heaven?
14. Crumbling Castle
15. The Lord of the Lightning
Planet B en Mars for the Rich worden dus node gemist, zoals eerder vermeld.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 18:48 uur
1. I’m In Your Mind medley
2. Rattlesnake
3. Gamma Knife
4. Am I in Heaven?
5. Cyboogie
6. The Lord of the Lightning
7. Nuclear Fusion
8. Billabong Valley
9. People-Vultures
10. Crumbling Castle
2. Rattlesnake
3. Gamma Knife
4. Am I in Heaven?
5. Cyboogie
6. The Lord of the Lightning
7. Nuclear Fusion
8. Billabong Valley
9. People-Vultures
10. Crumbling Castle
0
geplaatst: 19 maart 2021, 20:49 uur
Uitslag zal vanaf 21:30 ong zijn denk ik in Beatsense. Maar voor wie zin heeft, kan al eerder aansluiten natuurlijk. MusicMeterCSL | BeatSense
1
geplaatst: 19 maart 2021, 20:53 uur
01. Rattlesnake
02. Nuclear Fusion
03. Crumbling Castle
04. I’m In Your Mind medley
05. K.G.L.W
06. People-Vultures
07. Evil Death Roll
08. Robot Stop
09. Big Fig Wasp
10. Gamma Knife
02. Nuclear Fusion
03. Crumbling Castle
04. I’m In Your Mind medley
05. K.G.L.W
06. People-Vultures
07. Evil Death Roll
08. Robot Stop
09. Big Fig Wasp
10. Gamma Knife
0
geplaatst: 19 maart 2021, 21:42 uur
De stembussen zijn gesloten, en we gaan langzaam ook los in de Beatsense room. Het was bij het optellen van de lijstjes een tijdje onduidelijk welk nummer met de overwinning ervandoor zou gaan, maar uiteindelijk was de winnaar wel duidelijk. Dus we gaan los!
20. Flying Microtonal Banana – Flying Microtonal Banana (2017) – 13 punten (2x genoemd)
De rode lantaarn van de finale is voor het titelnummer van de vliegende banaan. Dit is het eerste album waarop King Gizzard het universum van de microtonale tonen in combinatie met oosterse invloeden ontdekte. Ik vond het al een kleine verrassing dat deze de finale wist te halen, maar gezien het lage aantal punten in de finale was dat ook geen gekke gedachte.
20. Flying Microtonal Banana – Flying Microtonal Banana (2017) – 13 punten (2x genoemd)
De rode lantaarn van de finale is voor het titelnummer van de vliegende banaan. Dit is het eerste album waarop King Gizzard het universum van de microtonale tonen in combinatie met oosterse invloeden ontdekte. Ik vond het al een kleine verrassing dat deze de finale wist te halen, maar gezien het lage aantal punten in de finale was dat ook geen gekke gedachte.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 21:47 uur
19. Head On / Pill – Fload Along – Fill Your Lungs (2013) – 15 punten (2x genoemd)
Nummer 1 van: The Eraser
Het ‘oudste’ nummers van de band in de finale, en ook het langste. Een dikke zestien minuten durende psychedelische trip waarin de (geloof ik) sitar een hoofdrol heeft. Wat mij betreft het deze het wel verdiend om een paar plekjes hoger te staan.
Nummer 1 van: The Eraser
Het ‘oudste’ nummers van de band in de finale, en ook het langste. Een dikke zestien minuten durende psychedelische trip waarin de (geloof ik) sitar een hoofdrol heeft. Wat mij betreft het deze het wel verdiend om een paar plekjes hoger te staan.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:09 uur
18. Trapdoor - Paper Mâché Dream Balloon (2015) – 18 punten (4x genoemd)
In 2015 ging King Gizzard met dit album een beetje de folkkant op. Dit op een leuke manier gekke nummer voelt daadwerkelijk als een trapdoor waarin je gevangen genomen word. Het nummer slingert je spreekwoordelijk in de rondte.
In 2015 ging King Gizzard met dit album een beetje de folkkant op. Dit op een leuke manier gekke nummer voelt daadwerkelijk als een trapdoor waarin je gevangen genomen word. Het nummer slingert je spreekwoordelijk in de rondte.
1
geplaatst: 19 maart 2021, 22:15 uur
17. This Thing – Fishing For Fishies (2019) – 18 punten (3x genoemd)
Nummer 1 van: Shaky
Het eerste nummer van het album Fishing For Fishies in de finale. Persoonlijk vind ik de live versie hiervan geweldig, waarin ze naar het einde het tempo lekker opvoeren. BOOGIEWOOGIE GROOVY volgens Johnny Marr
Nummer 1 van: Shaky
Het eerste nummer van het album Fishing For Fishies in de finale. Persoonlijk vind ik de live versie hiervan geweldig, waarin ze naar het einde het tempo lekker opvoeren. BOOGIEWOOGIE GROOVY volgens Johnny Marr
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:21 uur
16. Beginners Luck – Gumboot Soup (2017) – 21 punten (6x genoemd)
Gumboot Soup was het vijfe(!) en laatste album uit 2017, en was een beetje een verzameling van nummers
die ze dat jaar hadden gemaakt, maar niet op een van de andere albums pastte. Beginner’s Luck is een lekker luchtig nummer over een geluksavond in het casino.
Gumboot Soup was het vijfe(!) en laatste album uit 2017, en was een beetje een verzameling van nummers
die ze dat jaar hadden gemaakt, maar niet op een van de andere albums pastte. Beginner’s Luck is een lekker luchtig nummer over een geluksavond in het casino.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:26 uur
15. Intrasport – K.G. (2020) – 21 punten (5x genoemd)
Nummer 1 van: peterjames777
Zo vlak eind vorig jaar trakteerde de band de fans ineens weer op een album. En dat album was een vervolg op Flying Microtonal Banana uit 2017. De ontdekking in het microtonale universum werd een stukje verder uitgebreid, en dit nummer daarvan bleek toch wel de favoriet.
Nummer 1 van: peterjames777
Zo vlak eind vorig jaar trakteerde de band de fans ineens weer op een album. En dat album was een vervolg op Flying Microtonal Banana uit 2017. De ontdekking in het microtonale universum werd een stukje verder uitgebreid, en dit nummer daarvan bleek toch wel de favoriet.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:29 uur
14. The Lord of The Lightning – Murder of the Universe (2017) 22 punten (4x genoemd)
Het album Murder of the Universe gaat over een monster dat al kotsend de wereld vernietigd. Een vrij luguber idee, maar in het universum van King Gizzard is het zo gek nog niet. Hoe dan ook is dit geweldig psychedelisch garage rock nummer waar het fuzz pedaal lekker wordt ingetrapt.
Het album Murder of the Universe gaat over een monster dat al kotsend de wereld vernietigd. Een vrij luguber idee, maar in het universum van King Gizzard is het zo gek nog niet. Hoe dan ook is dit geweldig psychedelisch garage rock nummer waar het fuzz pedaal lekker wordt ingetrapt.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:42 uur
13. K.G.L.W. – L.W. (2021) 23 punten (3x genoemd)
Afsluiter van het – op dit moment – laatste album van King Gizz, en wat voor een. Een acht minuten durende dampende stonerrock/sludge nummer. Zo heavy op deze manier klonk de band nog niet vaak.
Afsluiter van het – op dit moment – laatste album van King Gizz, en wat voor een. Een acht minuten durende dampende stonerrock/sludge nummer. Zo heavy op deze manier klonk de band nog niet vaak.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:51 uur
12. Evil Death Roll – Nonagon Infinity (2016) 23 punten (5x genoemd)
In 2016 bracht King Gizzard weer eens een ambitieus album uit. Nonagon Infity gaat op het einde van het laatste nummer weer over in het begin van het eerste album, waardoor je dit album in een oneindige loop kan blijven afspelen. Verder lopen de nummers ook nog eens vloeiend in elkaar over. Evil Death Roll is het eerste nummer dat van dit album voorbij komt, en is het langste nummer van dit album. Evil is overigens ook wel een aardige omschrijving voor dit nummer.
In 2016 bracht King Gizzard weer eens een ambitieus album uit. Nonagon Infity gaat op het einde van het laatste nummer weer over in het begin van het eerste album, waardoor je dit album in een oneindige loop kan blijven afspelen. Verder lopen de nummers ook nog eens vloeiend in elkaar over. Evil Death Roll is het eerste nummer dat van dit album voorbij komt, en is het langste nummer van dit album. Evil is overigens ook wel een aardige omschrijving voor dit nummer.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 22:58 uur
11. Am I in Heaven? – I’m In Your Mind Fuzz 29 punten (6x genoemd)
We gaan weer terug naar de manische gekte van het album I’m In Your Mind Fuzz uit 2014. Ik denk dat je wel kan zeggen dat de band zich met dit album echt op de kaart heeft gezet. Heerlijk gierende psychedelische garage rock waarop het fuzz pedaal meerdere keren goed word ingetrapt. Dit nummer is al helemaal een fantastische achtbaan dat alle kanten opschiet, misschien wel richting de fuzz hemel.
We gaan weer terug naar de manische gekte van het album I’m In Your Mind Fuzz uit 2014. Ik denk dat je wel kan zeggen dat de band zich met dit album echt op de kaart heeft gezet. Heerlijk gierende psychedelische garage rock waarop het fuzz pedaal meerdere keren goed word ingetrapt. Dit nummer is al helemaal een fantastische achtbaan dat alle kanten opschiet, misschien wel richting de fuzz hemel.
1
geplaatst: 19 maart 2021, 23:05 uur
10. Big Fig Wasp – Nonagon Infinity (2016) 30 punten (5x genoemd)
We worden weer terug de oneindige loop terug ingezogen, waar we weer lekker verder kunnen stuiteren op dit lekkere nummer.
We worden weer terug de oneindige loop terug ingezogen, waar we weer lekker verder kunnen stuiteren op dit lekkere nummer.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 23:10 uur
9. Billabong Valley – Flying Microtonal Banana (2017) 35 punten (6x genoemd)
Nummer 1 van: motel matches
Billabong Valley vertelt het verhaal over de Australische outlaw ‘Mad Dog Morgan’. Over de beste man is een Australian Western film gemaakt. De muziek heeft ook een Western feeling, en had zo als soundtrack gebruikt kunnen worden. Het is ook een van de zeldzame momenten dat niet Stu McKenzie de vocals doet, maar het mondharmonica wonder Ambrose.
Nummer 1 van: motel matches
Billabong Valley vertelt het verhaal over de Australische outlaw ‘Mad Dog Morgan’. Over de beste man is een Australian Western film gemaakt. De muziek heeft ook een Western feeling, en had zo als soundtrack gebruikt kunnen worden. Het is ook een van de zeldzame momenten dat niet Stu McKenzie de vocals doet, maar het mondharmonica wonder Ambrose.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.