Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2021, 21:58 uur
19. The Scene - Rauw, Hees, Teder
The Scene komt weer op. Ze merken dat er een fijne energie in de zaal hangt en weten die goed vast te houden. De stem van Thé lijkt altijd nog net wat meer te kraken dan gewoonlijk tijdens dit nummer. En de zaal zingt lekker met hem mee.
Hier loop ik in een onbekende straat
van buiten koud, van binnen warm en zacht
oog in oog met alles wat ik zie als ik alleen ben
m'n lief die in het donker op me wacht
(32 punten, 6 keer genoemd)
The Scene komt weer op. Ze merken dat er een fijne energie in de zaal hangt en weten die goed vast te houden. De stem van Thé lijkt altijd nog net wat meer te kraken dan gewoonlijk tijdens dit nummer. En de zaal zingt lekker met hem mee.
Hier loop ik in een onbekende straat
van buiten koud, van binnen warm en zacht
oog in oog met alles wat ik zie als ik alleen ben
m'n lief die in het donker op me wacht
(32 punten, 6 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:05 uur
18. The Scene - Maan
The Scene doet meteen nog een nummer. En gaat nog wat venijniger en puntiger spelen. Thé bezingt de vrouw en het verlangen op een manier die jaloers maakt dat je zo met taal bepaalde gevoelens onder woorden weet te brengen. Maar dat zal vanavond niet voor het laatst zijn vrees ik. Een taalkunstenaar is het, maar dat geldt ook voor de man die in de coulissen met een grote grijns toekijkt.
Voor de vodka, de wijsheid en de retoriek
de woorden die alleen een vrouw kan spreken
de taal van haar lichaam
verstaanbaar voor wie ziet
en maar al te graag wil breken
(32 punten, 7 keer genoemd)
The Scene doet meteen nog een nummer. En gaat nog wat venijniger en puntiger spelen. Thé bezingt de vrouw en het verlangen op een manier die jaloers maakt dat je zo met taal bepaalde gevoelens onder woorden weet te brengen. Maar dat zal vanavond niet voor het laatst zijn vrees ik. Een taalkunstenaar is het, maar dat geldt ook voor de man die in de coulissen met een grote grijns toekijkt.
Voor de vodka, de wijsheid en de retoriek
de woorden die alleen een vrouw kan spreken
de taal van haar lichaam
verstaanbaar voor wie ziet
en maar al te graag wil breken
(32 punten, 7 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 22:12 uur
“Wacht op mij!” Etta kan nog net haar leren jasje ophangen, een zoete witte wijn bestellen en achter Bonk aan lopen.
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:12 uur
17. The Scene - Samen
Het is blijkbaar een blokje van The Scene. Nu zaten ze er meteen al lekker in, maar ze worden ook nog steeds beter. Nu hebben ze natuurlijk ook heel wat mooie en lekkere nummers gemaakt. Zoals deze, want hoewel je niet altijd hoeft te weten waar nummers over gaan en het fijn is je eigen interpretatie er aan kan geven, moet dit nummer toch wel gaan over de verbondenheid die je met elkaar voelt wetende dat je straks met nog iemand extra zal zijn. En daar dan ook nog een lekker nummer van weten te maken! Ik geef het je te doen.
Het maakt je mooier dan je kan zijn
het maakt me beter, het maakt me klein
het zit in jou, het zit in mij
het wacht niet langer, het hoort erbij
(35 punten, 6 keer genoemd)
Het is blijkbaar een blokje van The Scene. Nu zaten ze er meteen al lekker in, maar ze worden ook nog steeds beter. Nu hebben ze natuurlijk ook heel wat mooie en lekkere nummers gemaakt. Zoals deze, want hoewel je niet altijd hoeft te weten waar nummers over gaan en het fijn is je eigen interpretatie er aan kan geven, moet dit nummer toch wel gaan over de verbondenheid die je met elkaar voelt wetende dat je straks met nog iemand extra zal zijn. En daar dan ook nog een lekker nummer van weten te maken! Ik geef het je te doen.
Het maakt je mooier dan je kan zijn
het maakt me beter, het maakt me klein
het zit in jou, het zit in mij
het wacht niet langer, het hoort erbij
(35 punten, 6 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:22 uur
16. The Scene - Soldaat
En nog willen de mannen en de vrouw van The Scene nog niet stoppen. Ze spelen er gewoon nog één. Zo'n nummer wat meteen beelden bij me oproept. Dat is toch een kunst om dat met muziek voor elkaar te krijgen. Ik zie tenminste altijd beelden van zo'n oorlogsgebied waar zo'n soldaat op zijn bed die vol vertwijfeling een brief aan het schrijven is, terwijl de tekst misschien niet eens zo bedoeld is en daar over gaat. Maar wat maakt het uit. We zien het nu gespeeld worden. Maar als ik om me heen kijk zie ik al meer die dan weer vol bewondering naar het podium kijken, dan weer met hun ogen dicht bewegend op de muziek vol aan het genieten zijn.
Want de dingen die je meemaakt en alles wat je ziet
het is niet nutteloos of overbodig
maar jij weet net zo goed als ik dat je krijgt wat je verdient
en wat je vreest heb je het meeste nodig
(36 punten, 6 keer genoemd)
En nog willen de mannen en de vrouw van The Scene nog niet stoppen. Ze spelen er gewoon nog één. Zo'n nummer wat meteen beelden bij me oproept. Dat is toch een kunst om dat met muziek voor elkaar te krijgen. Ik zie tenminste altijd beelden van zo'n oorlogsgebied waar zo'n soldaat op zijn bed die vol vertwijfeling een brief aan het schrijven is, terwijl de tekst misschien niet eens zo bedoeld is en daar over gaat. Maar wat maakt het uit. We zien het nu gespeeld worden. Maar als ik om me heen kijk zie ik al meer die dan weer vol bewondering naar het podium kijken, dan weer met hun ogen dicht bewegend op de muziek vol aan het genieten zijn.
Want de dingen die je meemaakt en alles wat je ziet
het is niet nutteloos of overbodig
maar jij weet net zo goed als ik dat je krijgt wat je verdient
en wat je vreest heb je het meeste nodig
(36 punten, 6 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:28 uur
15. Tröckener Kecks - Vanavond voor Altijd
De Kecks vinden het nu echt wel mooi geweest. Toch met een licht lachende ondertoon duwen ze The Scene van het podium en Rick roept: "Nu zijn wij weer aan de beurt" en vol energie geven ze zich helemaal. Hij zingt ons toe: "Iedereen is moe, maar iedereen wil meer" "Ja, toch?" vraagt hij de zaal. JA!!!! Roepen we massaal terug, maar Brunniepoo roept het hardst van iedereen!
Want iedereen hier zoekt romance
Opgejaagd door eenzaamheid
Niet voor gister en niet voor morgen
Maar voor vanavond voor altijd
(39 punten, 11 keer genoemd)
De Kecks vinden het nu echt wel mooi geweest. Toch met een licht lachende ondertoon duwen ze The Scene van het podium en Rick roept: "Nu zijn wij weer aan de beurt" en vol energie geven ze zich helemaal. Hij zingt ons toe: "Iedereen is moe, maar iedereen wil meer" "Ja, toch?" vraagt hij de zaal. JA!!!! Roepen we massaal terug, maar Brunniepoo roept het hardst van iedereen!
Want iedereen hier zoekt romance
Opgejaagd door eenzaamheid
Niet voor gister en niet voor morgen
Maar voor vanavond voor altijd
(39 punten, 11 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 22:32 uur
Fijn zo’n concert! Natuurlijk wil ik vanavond meer.
De laatste keer dat ik de de Kecks zag was op Sneeuwpop. In de Groninger Veehallen waar nu IKEA staat. En vanavond weer!
De laatste keer dat ik de de Kecks zag was op Sneeuwpop. In de Groninger Veehallen waar nu IKEA staat. En vanavond weer!
1
geplaatst: 2 april 2021, 22:33 uur
14. The Scene - Brand
Even tijd voor een rustpunt, lijkt Thé te denken. Hij komt alleen met Otto Cooymans op. De zaal, die zonet nog zinderde wordt doodstil en luistert ademloos naar het prachtige nummer met de minstens net zo mooie tekst.
Maar ik ben in staat van oorlog, vriend
en jij, jij bent neutraal
wij zien hier niet hetzelfde
spreken niet dezelfde taal
je hoeft niet eens te spreken
ik heb je al verstaan:
vecht door totdat het doodgaat
rust niet zolang het leeft
blaas het op of brand het af
maar laat het niet begaan
(40 punten, 7 keer genoemd)
Even tijd voor een rustpunt, lijkt Thé te denken. Hij komt alleen met Otto Cooymans op. De zaal, die zonet nog zinderde wordt doodstil en luistert ademloos naar het prachtige nummer met de minstens net zo mooie tekst.
Maar ik ben in staat van oorlog, vriend
en jij, jij bent neutraal
wij zien hier niet hetzelfde
spreken niet dezelfde taal
je hoeft niet eens te spreken
ik heb je al verstaan:
vecht door totdat het doodgaat
rust niet zolang het leeft
blaas het op of brand het af
maar laat het niet begaan
(40 punten, 7 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:40 uur
13. Tröckener Kecks - Ik Denk Nooit Meer Aan Jou
De Kecks laten de stilte na dit nummer nog even hangen, voordat ze weer opkomen. Soms is het goed om indrukwekkende indrukken nog even te laten voortduren. Gelukkig zorgen ze ervoor dat het contrast niet te groot wordt en spelen ze één van hun wat meer ingetogen nummers. Maar wel een van grote klasse, ook zeker tekstueel. Rutte heeft dan moeite met actieve herinneringen. Maar je moet er maar opkomen, vooral bezingen al die momenten dat je nooit meer aan iemand denkt. Ja, ja! Dit soort bespiegelingen zijn aan Ries_72 niet besteed. Die staat alleen maar intens genietend toe te kijken.
Ik denk nooit meer aan jou
Als ik 's middags buiten zie
Hoe een man een vrouw zijn jas geeft
Voel ik plotseling de kou
(42 punten, 9 keer genoemd)
De Kecks laten de stilte na dit nummer nog even hangen, voordat ze weer opkomen. Soms is het goed om indrukwekkende indrukken nog even te laten voortduren. Gelukkig zorgen ze ervoor dat het contrast niet te groot wordt en spelen ze één van hun wat meer ingetogen nummers. Maar wel een van grote klasse, ook zeker tekstueel. Rutte heeft dan moeite met actieve herinneringen. Maar je moet er maar opkomen, vooral bezingen al die momenten dat je nooit meer aan iemand denkt. Ja, ja! Dit soort bespiegelingen zijn aan Ries_72 niet besteed. Die staat alleen maar intens genietend toe te kijken.
Ik denk nooit meer aan jou
Als ik 's middags buiten zie
Hoe een man een vrouw zijn jas geeft
Voel ik plotseling de kou
(42 punten, 9 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 22:45 uur
12. Tröckener Kecks - Het Komt Nooit Meer Goed
Met zijn guitige blik zegt Rick dan: "Het wordt tijd voor een positief nummer! Deze is voor Rijk!" Want zoals er niemand beter paste bij de rol van oude mopperaar, paste dit nummer natuurlijk bij uitstek bij de heerlijke serie 'In Voor en Tegenspoed'. Maar het nummer op zichzelf staat natuurlijk ook als een huis. Sterker nog, zegt dynamo d: Het wordt nooit meer beter dan dit!
Je schrikt in de kroeg
Als je de rekening betaalt
Is dit de prijs
Voor je dronken gelijk
Van iemand net als jij
(44 punten, 8 keer genoemd)
Met zijn guitige blik zegt Rick dan: "Het wordt tijd voor een positief nummer! Deze is voor Rijk!" Want zoals er niemand beter paste bij de rol van oude mopperaar, paste dit nummer natuurlijk bij uitstek bij de heerlijke serie 'In Voor en Tegenspoed'. Maar het nummer op zichzelf staat natuurlijk ook als een huis. Sterker nog, zegt dynamo d: Het wordt nooit meer beter dan dit!
Je schrikt in de kroeg
Als je de rekening betaalt
Is dit de prijs
Voor je dronken gelijk
Van iemand net als jij
(44 punten, 8 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:50 uur
11. Tröckener Kecks - Souvenir
Het tempo wordt weer wat opgevoerd. Hadden we het al eerder over nummers die beelden oproepen, hier wordt bijna een filmscript in bezongen. Je ziet het helemaal voor je. Twinpeaks zoekt een weg naar voren om dicht bij het podium uit zijn dak te kunnen gaan, als zijn favoriet gespeeld wordt.
Ik riep dat is handig nu zullen wij eens zien
Of wij wel echt verliefd zijn of huichelen misschien
Ik stak dus mijn hand in de open muil en ik zei
Ik hou van Maria en Maria houdt van mij
Ik kreeg een schok zat vast en ik keek haar verbijsterd aan
Ze zei nou je weet het en ze liet me ijskoud staan
(48 punten, 9 keer genoemd)
Het tempo wordt weer wat opgevoerd. Hadden we het al eerder over nummers die beelden oproepen, hier wordt bijna een filmscript in bezongen. Je ziet het helemaal voor je. Twinpeaks zoekt een weg naar voren om dicht bij het podium uit zijn dak te kunnen gaan, als zijn favoriet gespeeld wordt.
Ik riep dat is handig nu zullen wij eens zien
Of wij wel echt verliefd zijn of huichelen misschien
Ik stak dus mijn hand in de open muil en ik zei
Ik hou van Maria en Maria houdt van mij
Ik kreeg een schok zat vast en ik keek haar verbijsterd aan
Ze zei nou je weet het en ze liet me ijskoud staan
(48 punten, 9 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 22:55 uur
10. The Scene - De Schaduw van het Kruis
Wetende dat we nog maar tien nummers te gaan hebben tijdens dit nu al legendarische dubbelconcert wordt het wel weer tijd voor The Scene. willemdeux, andré en Jeronimus veren al op bij de eerste klanken. Want of dit nummer nu een aanklacht is tegen geloof, of juist niet, of heel ergens anders over gaat, moet een ieder maar voor zichzelf bepalen. Ook geen idee wat Thé er ooit over gezegd heeft, maar het doet er eigenlijk ook niet toe. Wat wel vaststaat is dat hier een heerlijk nummer gespeeld wordt, waar je echt in meegezogen wordt.
Jongen, jongen, wat heb je lang gewacht
in het niemandsland tussen eerlijkheid en tact
waar dromen komen, lokken je van huis
en overal de schaduw van het kruis
(58 punten, 10 keer genoemd)
Wetende dat we nog maar tien nummers te gaan hebben tijdens dit nu al legendarische dubbelconcert wordt het wel weer tijd voor The Scene. willemdeux, andré en Jeronimus veren al op bij de eerste klanken. Want of dit nummer nu een aanklacht is tegen geloof, of juist niet, of heel ergens anders over gaat, moet een ieder maar voor zichzelf bepalen. Ook geen idee wat Thé er ooit over gezegd heeft, maar het doet er eigenlijk ook niet toe. Wat wel vaststaat is dat hier een heerlijk nummer gespeeld wordt, waar je echt in meegezogen wordt.
Jongen, jongen, wat heb je lang gewacht
in het niemandsland tussen eerlijkheid en tact
waar dromen komen, lokken je van huis
en overal de schaduw van het kruis
(58 punten, 10 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 23:00 uur
9. The Scene - Iedereen is van de Wereld
Thé geniet zichtbaar. En kondigt meteen het volgende nummer aan en ook hij kan zo'n heerlijk wat speelse uitdagende blik hebben: "Kies maar wat bij je past, deze is voor de Fans van die andere band, of gaat over vrijheid. Wat je wil. Maar haal gauw nog wat drinken, want er moeten glazen geheven worden!" En dat wordt dan ook massaal gedaan tijdens dit nummer wat massaal meegezongen wordt!
Deze is voor iedereen die passie heeft
en die voor passie gaat.
In het donker kan ik jou niet zien,
maar ik weet dat jij daar staat.
En ik hef het glas op jouw gezondheid,
want jij staat niet alleen.
(60 punten, 13 keer genoemd)
Thé geniet zichtbaar. En kondigt meteen het volgende nummer aan en ook hij kan zo'n heerlijk wat speelse uitdagende blik hebben: "Kies maar wat bij je past, deze is voor de Fans van die andere band, of gaat over vrijheid. Wat je wil. Maar haal gauw nog wat drinken, want er moeten glazen geheven worden!" En dat wordt dan ook massaal gedaan tijdens dit nummer wat massaal meegezongen wordt!
Deze is voor iedereen die passie heeft
en die voor passie gaat.
In het donker kan ik jou niet zien,
maar ik weet dat jij daar staat.
En ik hef het glas op jouw gezondheid,
want jij staat niet alleen.
(60 punten, 13 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 23:07 uur
8. Tröckener Kecks - Naar de Top
Terwijl de zaal nog wat nadeinst op de laatste klanken, nemen de Kecks het stokje al weer over. Rick zegt dat hij blij is hier te zijn vanavond, maar stiekem had hij liever ergens anders gestaan en ondertussen zijn de eerste klanken al te horen waarin hij zijn jongensdroom bezingt. wendyvortex zingt het woord voor woord mee en geniet het meest van iedereen op dat moment.
De trainer vloekt zijn jongens stijf
Loopt dampend heen en weer
Ze willen, dat staat buiten kijf
Maar ze kunnen echt niet meer
Het startte als een jongensboek
Een hechte vriendenclub
(67 punten, 12 keer genoemd)
Terwijl de zaal nog wat nadeinst op de laatste klanken, nemen de Kecks het stokje al weer over. Rick zegt dat hij blij is hier te zijn vanavond, maar stiekem had hij liever ergens anders gestaan en ondertussen zijn de eerste klanken al te horen waarin hij zijn jongensdroom bezingt. wendyvortex zingt het woord voor woord mee en geniet het meest van iedereen op dat moment.
De trainer vloekt zijn jongens stijf
Loopt dampend heen en weer
Ze willen, dat staat buiten kijf
Maar ze kunnen echt niet meer
Het startte als een jongensboek
Een hechte vriendenclub
(67 punten, 12 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 23:14 uur
7. The Scene - Rigoreus
Zonder dat het de flow van het concert beïnvloedt vindt er alweer een podiumwissel plaats. Want nu mag Thé vol passie en overgave, zoals hij het alleen kan, zingen. En wat een tekst. En die lading is eigenlijk alleen maar groter geworden wetende wat we nu weten. Als de laatste zin klinkt schreeuwt de hele zaal met 50tracks mee "MAAR ALTIJD UIT HET HART" Nog nooit zoveel passie gezien gecombineerd met zoveel betraande ogen om me heen.
En de klok zegt tik, tik
tikt al mijn uren weg
voor wie wacht komt alles steeds te laat
je blik gericht op een plek op mijn lichaam
het is alsof je zegt: doe iets, nu, hier, voor mij
en doe het rigoreus en onverwacht
rigoreus en ondoordacht
rigoreus door dik en dun
rigoreus, rigoreus,
rigoreus maar altijd uit het hart
(74 punten, 13 keer genoemd)
Zonder dat het de flow van het concert beïnvloedt vindt er alweer een podiumwissel plaats. Want nu mag Thé vol passie en overgave, zoals hij het alleen kan, zingen. En wat een tekst. En die lading is eigenlijk alleen maar groter geworden wetende wat we nu weten. Als de laatste zin klinkt schreeuwt de hele zaal met 50tracks mee "MAAR ALTIJD UIT HET HART" Nog nooit zoveel passie gezien gecombineerd met zoveel betraande ogen om me heen.
En de klok zegt tik, tik
tikt al mijn uren weg
voor wie wacht komt alles steeds te laat
je blik gericht op een plek op mijn lichaam
het is alsof je zegt: doe iets, nu, hier, voor mij
en doe het rigoreus en onverwacht
rigoreus en ondoordacht
rigoreus door dik en dun
rigoreus, rigoreus,
rigoreus maar altijd uit het hart
(74 punten, 13 keer genoemd)
2
geplaatst: 2 april 2021, 23:15 uur
Hebben ze Rik de Sadelear (of hoe schrijf je dat) nog gevraagd mee te doen?
0
geplaatst: 2 april 2021, 23:20 uur
6. Tröckener Kecks - De Jacht is Mooier dan de Vangst
Na zoveel emotie moeten we even afreageren en de Kecks lijken dat haarfijn aan te voelen. Dus als we horen dat de drumsolo ingezet wordt, weten we ook allemaal wat er gaat komen. De moshpit is al gauw gevormd. En hoewel menigeen even zich afvraagt, met zijn of haar partner die thuis is in gedachte, of het nu echt klopt dat de jacht eigenlijk mooier is dan de vangst, gooit men zich al gauw weer vol overgave in het genieten van dit heerlijke energieke nummer.
Want we zijn allemaal op zoek
Maar we weten niet waarnaar
Soms denk je dit is het
En dat blijkt later weer niet waar
We blijven allemaal op zoek
De jacht is mooier dan de vangst
(79 punten, 13 keer genoemd)
Na zoveel emotie moeten we even afreageren en de Kecks lijken dat haarfijn aan te voelen. Dus als we horen dat de drumsolo ingezet wordt, weten we ook allemaal wat er gaat komen. De moshpit is al gauw gevormd. En hoewel menigeen even zich afvraagt, met zijn of haar partner die thuis is in gedachte, of het nu echt klopt dat de jacht eigenlijk mooier is dan de vangst, gooit men zich al gauw weer vol overgave in het genieten van dit heerlijke energieke nummer.
Want we zijn allemaal op zoek
Maar we weten niet waarnaar
Soms denk je dit is het
En dat blijkt later weer niet waar
We blijven allemaal op zoek
De jacht is mooier dan de vangst
(79 punten, 13 keer genoemd)
0
geplaatst: 2 april 2021, 23:26 uur
5. Tröckener Kecks - Met Hart en Ziel
"Hé, we hebben onze hits helemaal nog niet gespeeld" zegt Rick nadat hij uitgehijgd is. Net alsof hij zich dat helemaal nog niet gerealiseerd had. "Zullen we die dan maar eens gaan spelen? En elk ander publiek staat op drie bij ons. Maar jullie niet natuurlijk." En als ze vol overgave hun grootste hit spelen, ga je ze ook nog bijna geloven ook.
Hij maakt z'n ogen op
Hoort gejuich vanuit de zaal
Een vette knipoog naar z'n spiegelbeeld
Want het stond zelfs in de sterren
Oh, hij wordt het helemaal
Oh, speel, zoals je nog nooit hebt gespeeld
(83 punten, 18 keer genoemd)
"Hé, we hebben onze hits helemaal nog niet gespeeld" zegt Rick nadat hij uitgehijgd is. Net alsof hij zich dat helemaal nog niet gerealiseerd had. "Zullen we die dan maar eens gaan spelen? En elk ander publiek staat op drie bij ons. Maar jullie niet natuurlijk." En als ze vol overgave hun grootste hit spelen, ga je ze ook nog bijna geloven ook.
Hij maakt z'n ogen op
Hoort gejuich vanuit de zaal
Een vette knipoog naar z'n spiegelbeeld
Want het stond zelfs in de sterren
Oh, hij wordt het helemaal
Oh, speel, zoals je nog nooit hebt gespeeld
(83 punten, 18 keer genoemd)
2
geplaatst: 2 april 2021, 23:33 uur
4. The Scene - Blauw
"Nou, zullen wij dan ook die ene hit van ons dan ook maar gelijk spelen? Hebben we dat ook maar weer gehad.", zegt Thé. Maar je ziet dat hij ook nog steeds zeer terecht trots is op dit pareltje. En dat blijkt ook wel uit met hoeveel vuur het nummer gespeeld wordt. likeahurricane en laxus11 kijken elkaar gelukzalig aan. Nooit zullen ze genoeg krijgen van dit nummer.
Ik heb vannacht gekeken en beleefd
hoe geen vrouw ooit terugkrijgt wat ze geeft
er is geen macht ter wereld die niet vroeg of laat opzijtrapt
ik heb vannacht gekeken en beleefd
(87 punten, 14 keer genoemd)
"Nou, zullen wij dan ook die ene hit van ons dan ook maar gelijk spelen? Hebben we dat ook maar weer gehad.", zegt Thé. Maar je ziet dat hij ook nog steeds zeer terecht trots is op dit pareltje. En dat blijkt ook wel uit met hoeveel vuur het nummer gespeeld wordt. likeahurricane en laxus11 kijken elkaar gelukzalig aan. Nooit zullen ze genoeg krijgen van dit nummer.
Ik heb vannacht gekeken en beleefd
hoe geen vrouw ooit terugkrijgt wat ze geeft
er is geen macht ter wereld die niet vroeg of laat opzijtrapt
ik heb vannacht gekeken en beleefd
(87 punten, 14 keer genoemd)
2
geplaatst: 2 april 2021, 23:41 uur
3. The Scene - Open
"Jullie hebben nog één van ons tegoed," zegt Thé. En wat voor één. Iedereen in de zaal geniet volop en schreeuwt met Simon77 en Musico Pinjo voorop, uit volle borst, maar het lijkt ook bijna wel getergd, mee "Open, open, open moet het zijn!" En vol weemoed ziet de zaal hoe The Scene met een opgestoken hand afscheid neemt van een publiek wat eigenlijk niet meer weet hoe die het heeft. Wat is dit genieten!
En de maan klimt hoger
en m'n wereld kraakt
en ik word dover
want ik hoor de woorden vallen
maar niemand wordt geraakt
en ik zoek naar het woord dat alles open maakt
(103 punten, 18 keer genoemd)
"Jullie hebben nog één van ons tegoed," zegt Thé. En wat voor één. Iedereen in de zaal geniet volop en schreeuwt met Simon77 en Musico Pinjo voorop, uit volle borst, maar het lijkt ook bijna wel getergd, mee "Open, open, open moet het zijn!" En vol weemoed ziet de zaal hoe The Scene met een opgestoken hand afscheid neemt van een publiek wat eigenlijk niet meer weet hoe die het heeft. Wat is dit genieten!
En de maan klimt hoger
en m'n wereld kraakt
en ik word dover
want ik hoor de woorden vallen
maar niemand wordt geraakt
en ik zoek naar het woord dat alles open maakt
(103 punten, 18 keer genoemd)
3
geplaatst: 2 april 2021, 23:49 uur
2. Tröckener Kecks - Niemand Thuis
Het slotakkoord is aan de Tröckener Kecks. En dat begint met een nummer van hun laatste album. En nu is dat album sowieso een hoogtepunt in de Nederlandse muziekgeschiedenis, maar vigil, EttaJamesBrown, Bonk en Marco dB stellen gezamenlijk vast aan de bar in de voorbespreking dat daarvan Niemand Thuis ook nog misschien wel het beste Nederlandstalige nummer is, zeker ook qua tekst, wat er ooit gemaakt is. Dat u het even weet. En dan wordt dit nummer gespeeld met dezelfde passie waar de Kecks al hun nummers mee spelen. En op dat moment kijken de heren elkaar aan met her en der een traantje in hun ooghoek en zeggen tegelijkertijd: "Niets misschien, beslist!"
Vergetelheid huist
Waar de lichten gaan doven
De donkere zijde van het jaar
Een hond jankt in de verte
De soundtrack van de nacht
wie het hoort, neuriet onontkoombaar mee
Niemand wil het horen
Deze waarheid waar niemand nog op wacht
(104 punten, 14 keer genoemd)
Het slotakkoord is aan de Tröckener Kecks. En dat begint met een nummer van hun laatste album. En nu is dat album sowieso een hoogtepunt in de Nederlandse muziekgeschiedenis, maar vigil, EttaJamesBrown, Bonk en Marco dB stellen gezamenlijk vast aan de bar in de voorbespreking dat daarvan Niemand Thuis ook nog misschien wel het beste Nederlandstalige nummer is, zeker ook qua tekst, wat er ooit gemaakt is. Dat u het even weet. En dan wordt dit nummer gespeeld met dezelfde passie waar de Kecks al hun nummers mee spelen. En op dat moment kijken de heren elkaar aan met her en der een traantje in hun ooghoek en zeggen tegelijkertijd: "Niets misschien, beslist!"
Vergetelheid huist
Waar de lichten gaan doven
De donkere zijde van het jaar
Een hond jankt in de verte
De soundtrack van de nacht
wie het hoort, neuriet onontkoombaar mee
Niemand wil het horen
Deze waarheid waar niemand nog op wacht
(104 punten, 14 keer genoemd)
1
geplaatst: 2 april 2021, 23:50 uur
Het mooiste nummer moet nog komen! *gaat alvast klaarstaan om te pogoen*
The Scene heeft trouwens met vier nummers in de top 40 gestaan.
The Scene heeft trouwens met vier nummers in de top 40 gestaan.
6
geplaatst: 2 april 2021, 23:57 uur
1. Tröckener Kecks - Nu of Nooit
"Tja, hoe moet je nou zo'n historische avond afsluiten?" vraagt Rick de Leeuw het publiek. "Nou, in eerste instantie stond dit nummer niet eens op onze setlist, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Want als er nu één nummer op thuishoort! We moeten aan het eind nog even knallen!" En terwijl El Ninjo, DjFrankie, Poek, ranja, motel matches en johan de witt de moshpit al gevormd hebben, klinken de eerste klanken van Nu of Nooit. Een nummer waarin prachtig de tweestrijd en twijfel van actie ondernemen als je iemand leuk vindt, bezongen wordt. Maar ook nog eens een heerlijke energie heeft. De zaal gaat nog één keer los!
Het schemert in de kamer en Marvin Gaye zingt zacht
Ze schenkt wat wijn in en ze lacht naar mij
We zitten samen op de bank ik schuif wat dichterbij
En ik praat over voetbal maar zij weet waar ik op wacht
Ik wilde eerst niet komen ik dacht weer zo'n zelfde feest
Vol saaie mensen ik drink wel alleen
Maar ik kwam toch ik zag jou mensen gingen een voor een
En ik kreeg dat gevoel weer dat zo lang was weggeweest
Wij tweeën hier samen
Dit kon wel eens het begin zijn van
Ons tweeën wij samen
Het hangt in de lucht als nu maar
Een van ons ons tweeën
Zegt wat er gezegd moet worden hier
Nu of nooit
Ik zoek wanhopig naar de woorden die ik zeggen wil
En ik weet dat jij hetzelfde doet
De tijd verstrijkt we weten dat het nu gebeuren moet
Toch zeg ik niets en blijft het angstig stil
(137 punten, 18 keer genoemd)
"Tja, hoe moet je nou zo'n historische avond afsluiten?" vraagt Rick de Leeuw het publiek. "Nou, in eerste instantie stond dit nummer niet eens op onze setlist, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Want als er nu één nummer op thuishoort! We moeten aan het eind nog even knallen!" En terwijl El Ninjo, DjFrankie, Poek, ranja, motel matches en johan de witt de moshpit al gevormd hebben, klinken de eerste klanken van Nu of Nooit. Een nummer waarin prachtig de tweestrijd en twijfel van actie ondernemen als je iemand leuk vindt, bezongen wordt. Maar ook nog eens een heerlijke energie heeft. De zaal gaat nog één keer los!
Het schemert in de kamer en Marvin Gaye zingt zacht
Ze schenkt wat wijn in en ze lacht naar mij
We zitten samen op de bank ik schuif wat dichterbij
En ik praat over voetbal maar zij weet waar ik op wacht
Ik wilde eerst niet komen ik dacht weer zo'n zelfde feest
Vol saaie mensen ik drink wel alleen
Maar ik kwam toch ik zag jou mensen gingen een voor een
En ik kreeg dat gevoel weer dat zo lang was weggeweest
Wij tweeën hier samen
Dit kon wel eens het begin zijn van
Ons tweeën wij samen
Het hangt in de lucht als nu maar
Een van ons ons tweeën
Zegt wat er gezegd moet worden hier
Nu of nooit
Ik zoek wanhopig naar de woorden die ik zeggen wil
En ik weet dat jij hetzelfde doet
De tijd verstrijkt we weten dat het nu gebeuren moet
Toch zeg ik niets en blijft het angstig stil
(137 punten, 18 keer genoemd)
1
geplaatst: 3 april 2021, 00:00 uur
Prachtige presentatie Bonk, en een mooie lijst van twee uitstekende Nederlandse bands. Mooie, maar best verrassende winnaar voor mij. 

5
geplaatst: 3 april 2021, 00:00 uur
En zo sterven de laatste klanken weg, The Scene en de Tröckener Kecks buigen nog één keer gearmd voor ons allen. Rick geeft ons de tip nog mee "Trek een jas aan, het is koud vandaag." Maar we blijven nog even nagenieten.
Met dank aan een ieder die dit heerlijke avondje mogelijk mede mogelijk gemaakt heeft. Het was mij een genoegen, hopelijk jullie ook!
Met dank aan een ieder die dit heerlijke avondje mogelijk mede mogelijk gemaakt heeft. Het was mij een genoegen, hopelijk jullie ook!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.