Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 3 april 2021, 00:25 uur
Je mag de mijne wel aan Etta. Ik heb het er nog steeds warm van.
2
geplaatst: 3 april 2021, 00:58 uur
Dikke pluim voor Bonk. Ik heb een heerlijke avond vol nostalgie gehad. Leuk concertverslag en ook Fraulein Twinpeaks wat meer bekend weten te maken met jeugdliefde Trockener Kecks.
God, wat mis ik die onbevangenheid van de concerten van destijds . Zalen als Buk Buk (Heilo) Donkey Shot (Heemskerk) of Witte Theater(IJmuiden) Lekker biertje doen , bijkletsen , verbazen over het voorprogramma. Steeds weer die spanning voor aanvang. Verbazing over de setlist. Shirtje kopen , nog meer bier en daarna shoarma scoren en voldaan en aangeschoten je vlooienbunker in. Met of zonder gescoorde deerne voor die nacht. Sjucht , Opa spreekt. De Kecks bepaalden voor een groot deel de soundtrack van mijn weg naar volwassenheid. En soms nog weet ik troost putten uit de kostschoolromantiiek van Rick de Leeuw en kompanen.
Bedankt mannen , het was mooi , al was het maar voor even .zeg nooit, nooit
God, wat mis ik die onbevangenheid van de concerten van destijds . Zalen als Buk Buk (Heilo) Donkey Shot (Heemskerk) of Witte Theater(IJmuiden) Lekker biertje doen , bijkletsen , verbazen over het voorprogramma. Steeds weer die spanning voor aanvang. Verbazing over de setlist. Shirtje kopen , nog meer bier en daarna shoarma scoren en voldaan en aangeschoten je vlooienbunker in. Met of zonder gescoorde deerne voor die nacht. Sjucht , Opa spreekt. De Kecks bepaalden voor een groot deel de soundtrack van mijn weg naar volwassenheid. En soms nog weet ik troost putten uit de kostschoolromantiiek van Rick de Leeuw en kompanen.
Bedankt mannen , het was mooi , al was het maar voor even .zeg nooit, nooit
1
geplaatst: 3 april 2021, 04:01 uur
Bedankt Bonk!! Heb helaas het grootste deel van het concert gemist, maar top gedaan! Gratis bier aan de bar voor jou. Deze week weer helemaal terug opgegaan in deze twee bands.
2
geplaatst: 3 april 2021, 07:49 uur
Klasse Bonk! Hier nog een concertganger die een groot deel heeft gemist. Was ergens blijven hangen in de Czaar Peterstraat.
Gelukkig hebben we de muziek en clips nog ..
Gelukkig hebben we de muziek en clips nog ..
1
geplaatst: 3 april 2021, 07:58 uur
Helaas geen ticket weten te bemachtigen Bonk, maar vanuit buiten heb ik toch nog wel het meeste mee kunnen krijgen en het klonk als een waar feestje. Dank.
In de tussentijd is de volgende Greatest Hits klaargezet en die zal binnen enkele minuten starten.
In de tussentijd is de volgende Greatest Hits klaargezet en die zal binnen enkele minuten starten.
2
geplaatst: 3 april 2021, 08:08 uur
GREATEST HITS OF.... NEIL DIAMOND
https://www.liveabout.com/thmb/Nt-o5koUydH5Yw_AW6i14wMHBBg=/1500x1080/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/neil-diamond-70s-5c53278ec9e77c00016f3d0c.jpg
Wat moet je nog over één van de grootste singer-songwriters van de twintigste eeuw vertellen? Laten we er gewoon wat duizelingwekkende cijfers tegenaan gooien:
- 31 studioalbums
- 38 Top 10-hits in Amerika
- 10 nummer 1-hits in Amerika
- Ruim over de 100 miljoen record sales wereldwijd
- Tussen 1966 en 1992 elk jaar (dat hij een single uitbracht) een top 40 hit in een hitlijst
- Opgenomen in de Songwriters Hall of Fame en Rock and Roll Hall of Fame
- Ontvanger van de Sammy Cahn Lifetime Award, Kennedy Center Honors en de Grammy Lifetime Award
.... ik denk dat het beeld wel geschetst is.
Maak hier maar eens een startlijst van. Er gaan onherroepelijk grote hits, prachtige albumpareltjes en persoonlijke favorieten ontbreken. Ik heb de keuze gemaakt om van al zijn studioalbums een song te selecteren. Hierbij zijn de twee kerstalbums buiten beschouwing gelaten. Daarmee kwamen er 29 songs uit de koker, daar is nog één grote hit aan toegevoegd om tot een mooie 30 te komen.
Startlijst in chronologische volgorde:
Cherry Cherry (The Feel of Neil Diamond)
Girl You'll Be a Woman Soon (Just For You)
Shilo (Velvet Gloves and Spit)
Sweet Caroline (Brother Love's Travelling Salvation Show)
Holly Holy (Touching You, Touching Me)
Cracklin' Rosie (Tap Root Manuscript)
I Am...I Said (Stones)
Song Sung Blue (Moods)
Skybird (Jonathan Livingston Seagull)
Longfellow Serenade (Serenade)
Beautiful Noise (Beautiful Noise)
If You Know What I Mean (Beautiful Noise)
Desirée (I'm Glad You're Here with Me Tonight)
You Don't Bring Me Flowers [feat. Barbra Streisand] (You Don't Bring Me Flowers)
September Morn (September Morn)
Love on the Rocks (The Jazz Singer)
Yesterday's Song (On the Way to the Sky)
Heartlight (Heartlight)
Turn Around (Primitive)
Headed for the Future (Headed for the Future)
This Time (The Best Years of Our Lives)
If There Were No Dreams (Lovescape)
I (Who Have Nothing) (Up on the Roof)
Tennessee Moon (Tennessee Moon)
As Time Goes By (The Movie Album)
You Are the Best Part of Me (Three Chord Opera)
Delirious Love [feat. Brian Wilson] (12 Songs)
Pretty Amazing Grace (Home Before Dark)
Midnight Train to Georgia (Dreams)
Something Blue (Melody Road)
Uiteraard missen hier nog ongelooflijk veel goede nummers. Aan jullie de vraag om jouw favoriete Neil Diamond songs toe te voegen. De startlijst is al iets groter dan normaal, dan ga ik de randjes van de regels ook gewoon opzoeken en iets verleggen: noem tussen de 1 en 15 songs die van jou absoluut mee moeten doen. De man heeft zo’n uitgebreide catalogus en zo’n staat van dienst, dat deze uitgebreidere versie ruimschoots verantwoord is.
Noem dus jouw 1 tot 15 favoriete songs die nog niet in de startlijst staan. Doe dit vóór maandag 5 april 20.00. De songs die het vaakst genoemd worden gaan mee naar ronde 2.
Spotifylijst:
Neil Diamond MuMe Greatest Hits
Zou natuurlijk super leuk zijn als zoveel mogelijk users deze week aansluiten bij deze Neil Diamond week. Harde kern, MusicMeter-vrienden, nieuwsgierigen: doe allemaal mee. Nog even een tagrondje voor mogelijk geïnteresseerden die hier nog niet zo vaak of nog nooit hebben meegedaan:
Bravejesterlingoerrobbrouwer58Zumsteelouwekockpinkfloyd50SundanceLucMWillem BPimScott SunderlandRunning On EmptyblaauwtjeromadogixajudjfritzenSavantmusicborstdennuzjeb777Hans Brouwer
Zou brajoapau, Casartelli, cosmic kid of Soledad de titel van het topic willen aanpassen? Alvast bedankt.
https://www.liveabout.com/thmb/Nt-o5koUydH5Yw_AW6i14wMHBBg=/1500x1080/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/neil-diamond-70s-5c53278ec9e77c00016f3d0c.jpg
Wat moet je nog over één van de grootste singer-songwriters van de twintigste eeuw vertellen? Laten we er gewoon wat duizelingwekkende cijfers tegenaan gooien:
- 31 studioalbums
- 38 Top 10-hits in Amerika
- 10 nummer 1-hits in Amerika
- Ruim over de 100 miljoen record sales wereldwijd
- Tussen 1966 en 1992 elk jaar (dat hij een single uitbracht) een top 40 hit in een hitlijst
- Opgenomen in de Songwriters Hall of Fame en Rock and Roll Hall of Fame
- Ontvanger van de Sammy Cahn Lifetime Award, Kennedy Center Honors en de Grammy Lifetime Award
.... ik denk dat het beeld wel geschetst is.
Maak hier maar eens een startlijst van. Er gaan onherroepelijk grote hits, prachtige albumpareltjes en persoonlijke favorieten ontbreken. Ik heb de keuze gemaakt om van al zijn studioalbums een song te selecteren. Hierbij zijn de twee kerstalbums buiten beschouwing gelaten. Daarmee kwamen er 29 songs uit de koker, daar is nog één grote hit aan toegevoegd om tot een mooie 30 te komen.
Startlijst in chronologische volgorde:
Cherry Cherry (The Feel of Neil Diamond)
Girl You'll Be a Woman Soon (Just For You)
Shilo (Velvet Gloves and Spit)
Sweet Caroline (Brother Love's Travelling Salvation Show)
Holly Holy (Touching You, Touching Me)
Cracklin' Rosie (Tap Root Manuscript)
I Am...I Said (Stones)
Song Sung Blue (Moods)
Skybird (Jonathan Livingston Seagull)
Longfellow Serenade (Serenade)
Beautiful Noise (Beautiful Noise)
If You Know What I Mean (Beautiful Noise)
Desirée (I'm Glad You're Here with Me Tonight)
You Don't Bring Me Flowers [feat. Barbra Streisand] (You Don't Bring Me Flowers)
September Morn (September Morn)
Love on the Rocks (The Jazz Singer)
Yesterday's Song (On the Way to the Sky)
Heartlight (Heartlight)
Turn Around (Primitive)
Headed for the Future (Headed for the Future)
This Time (The Best Years of Our Lives)
If There Were No Dreams (Lovescape)
I (Who Have Nothing) (Up on the Roof)
Tennessee Moon (Tennessee Moon)
As Time Goes By (The Movie Album)
You Are the Best Part of Me (Three Chord Opera)
Delirious Love [feat. Brian Wilson] (12 Songs)
Pretty Amazing Grace (Home Before Dark)
Midnight Train to Georgia (Dreams)
Something Blue (Melody Road)
Uiteraard missen hier nog ongelooflijk veel goede nummers. Aan jullie de vraag om jouw favoriete Neil Diamond songs toe te voegen. De startlijst is al iets groter dan normaal, dan ga ik de randjes van de regels ook gewoon opzoeken en iets verleggen: noem tussen de 1 en 15 songs die van jou absoluut mee moeten doen. De man heeft zo’n uitgebreide catalogus en zo’n staat van dienst, dat deze uitgebreidere versie ruimschoots verantwoord is.
Noem dus jouw 1 tot 15 favoriete songs die nog niet in de startlijst staan. Doe dit vóór maandag 5 april 20.00. De songs die het vaakst genoemd worden gaan mee naar ronde 2.
Spotifylijst:
Neil Diamond MuMe Greatest Hits
Zou natuurlijk super leuk zijn als zoveel mogelijk users deze week aansluiten bij deze Neil Diamond week. Harde kern, MusicMeter-vrienden, nieuwsgierigen: doe allemaal mee. Nog even een tagrondje voor mogelijk geïnteresseerden die hier nog niet zo vaak of nog nooit hebben meegedaan:
Bravejesterlingoerrobbrouwer58Zumsteelouwekockpinkfloyd50SundanceLucMWillem BPimScott SunderlandRunning On EmptyblaauwtjeromadogixajudjfritzenSavantmusicborstdennuzjeb777Hans Brouwer
Zou brajoapau, Casartelli, cosmic kid of Soledad de titel van het topic willen aanpassen? Alvast bedankt.
0
geplaatst: 3 april 2021, 09:21 uur
Bedankt voor tag Shaky , dit ga ik wel volgen en ik zal ook nog een lijst met15 favoriete nummers aanleveren die nog niet zijn genoemd.
Mogen dat ook covers zijn zolang ze maar op zijn albums staan? Daar vind ik nl. ook een paar hele mooie tussen zitten!
Mogen dat ook covers zijn zolang ze maar op zijn albums staan? Daar vind ik nl. ook een paar hele mooie tussen zitten!
1
geplaatst: 3 april 2021, 09:26 uur
Absoluut Bravejester, zolang ze maar op één van zijn albums staan. Super dat je meedoet 

2
geplaatst: 3 april 2021, 09:33 uur
Bonk bedankt voor deze mooie NL-talige week! Ik kom er enkel nu achter dat ik Winnaars/Verliezers een beetje links heb laten liggen, dat is niet helemaal terecht.
WE ZWEGEN ALLEMAAL
MET PRECIES DEZELFDE WOORDEN
WE ZWEGEN ALLEMAAL
MET PRECIES DEZELFDE WOORDEN
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 april 2021, 09:51 uur
Ik kom ook met een lijst, mijn nummer 1 Crunchy Granola Suite moet er sowieso bij 

1
geplaatst: 3 april 2021, 09:51 uur
Bedankt Bonk voor een prachtige week. Winnaars, Verliezers was trouwens mijn nr 1 geweest als deze de eerste ronde had overleefd.
1
geplaatst: 3 april 2021, 09:54 uur
Bij deze mijn keuzes die er wat mij betreft bijhoren:
01. Brooklyn Roads (Velvet Gloves and Spit)
02. Merry-Go-Round (Velvet Gloves and Spit)
03. Coldwater Morning (And The Singer Sings His Song)
04. Morningside (Moods)
05. Lady Magdelene (Serenade)
06. I´ve Been This Way Before (Serenade)
07.Be (Jonathan Livingston Seagull)
08. Dry Your Eyes (Beautiful Noise)
09. Mothers and Daughters, Fathers and Sons (You Don´t Bring Me Flowers)
10. Diamond Girls (You Don´t Bring Me Flowers)
11. Hello Again (The Jazz Singer)
12. America (The Jazz Singer)
13. Free Man In Paris (I´m Glad You´re Here With Me Tonight)
14. He Ain´t Heavy, He´s My Brother (Rainbow)
15. Suzanne (Stones)
Wel allemaal het oudere werk, na The Jazz Singer wordt het allemaal wel minder voor me.
Heel benieuwd wat van dit lijstje door gaat!
01. Brooklyn Roads (Velvet Gloves and Spit)
02. Merry-Go-Round (Velvet Gloves and Spit)
03. Coldwater Morning (And The Singer Sings His Song)
04. Morningside (Moods)
05. Lady Magdelene (Serenade)
06. I´ve Been This Way Before (Serenade)
07.Be (Jonathan Livingston Seagull)
08. Dry Your Eyes (Beautiful Noise)
09. Mothers and Daughters, Fathers and Sons (You Don´t Bring Me Flowers)
10. Diamond Girls (You Don´t Bring Me Flowers)
11. Hello Again (The Jazz Singer)
12. America (The Jazz Singer)
13. Free Man In Paris (I´m Glad You´re Here With Me Tonight)
14. He Ain´t Heavy, He´s My Brother (Rainbow)
15. Suzanne (Stones)
Wel allemaal het oudere werk, na The Jazz Singer wordt het allemaal wel minder voor me.
Heel benieuwd wat van dit lijstje door gaat!
0
geplaatst: 3 april 2021, 09:55 uur
Ik kom ook met een lijst. Ben wel verbaasd dat een nummer dat ik toch zeker in de top 3 verwacht, niet in de startlijst staat. Of sta ik daar allee in
?
?
0
geplaatst: 3 april 2021, 09:58 uur
Pff... de startlijst maken was echt wikken wegen motel matches. Alle albums of toch de hits of toch de voorkeursstemmen of toch maar de bekendste nummers.... Ik begrijp je dus helemaal hoor. Gelukkig mogen jullie ontbrekende songs toevoegen, dus kom maar door met dat top 3 nummer
. Voor mij ontbreken zelf ook de nodige persoonlijke top 10 kandidaten.
. Voor mij ontbreken zelf ook de nodige persoonlijke top 10 kandidaten.
1
geplaatst: 3 april 2021, 10:28 uur
Be
Brother Love's Travelling Salvation Show
Crunchy Granola Suite
Dear Father
Glory Road
Kentucky Woman
Lady Magdelene
Porcupine Pie
Soolaimon
The Odyssey
Brother Love's Travelling Salvation Show
Crunchy Granola Suite
Dear Father
Glory Road
Kentucky Woman
Lady Magdelene
Porcupine Pie
Soolaimon
The Odyssey
2
geplaatst: 3 april 2021, 11:16 uur
Omdat ik #teammotelmatches ben nomineer ik een paar nummers die bekender zijn in andere versies:
I am a Believer
Red Red Wine
Solitary Man
Ik zou ook graag dit nummer willen nomineren maar dat mag zeker niet?
I am a Believer
Red Red Wine
Solitary Man
Ik zou ook graag dit nummer willen nomineren maar dat mag zeker niet?

2
geplaatst: 3 april 2021, 12:23 uur
Nieuw voor mij dit topic. Dank voor de tag.
Ik heb Neil vele jaren gevolgd, ook een best aantal concerten gezien van de man, en zal straks even de reeds genoemde nummers doornemen en kijken wat er nog bij mag als echte favorieten van mij. Gelukkig zag ik Free Man In Paris al staan.
Ik heb Neil vele jaren gevolgd, ook een best aantal concerten gezien van de man, en zal straks even de reeds genoemde nummers doornemen en kijken wat er nog bij mag als echte favorieten van mij. Gelukkig zag ik Free Man In Paris al staan.
0
geplaatst: 3 april 2021, 12:29 uur
Super dat je meedoet Running On Empty.
Don't forget, enkel de nummers die het vaakst genoemd worden, gaan mee naar ronde 2.
Don't forget, enkel de nummers die het vaakst genoemd worden, gaan mee naar ronde 2.
1
geplaatst: 3 april 2021, 15:25 uur
America
He Ain´t Heavy, He´s My Brother
Home Is a Wounded Heart
Lady Magdelene
Lonely Looking Sky
Oh Mary
Save Me A Saturday Night
Seongah and Jimmy
Solitary Man
The Shelter of Your Arms
He Ain´t Heavy, He´s My Brother
Home Is a Wounded Heart
Lady Magdelene
Lonely Looking Sky
Oh Mary
Save Me A Saturday Night
Seongah and Jimmy
Solitary Man
The Shelter of Your Arms
1
geplaatst: 3 april 2021, 17:51 uur
America
Diamond Girls
Forever in Blue Jeans
Happy Birthday Sweet Sixteen
He Ain’t Heavy, He’s My brother
Hell Yeah
Hello Again
I’m a Believer
Kentucky Woman
Lady Oh
Mothers and Daughters, Fathers and Sons
River Deep Mountain High
Save Me a Saturday Night
Solitary Man
Soolaimon
Diamond Girls
Forever in Blue Jeans
Happy Birthday Sweet Sixteen
He Ain’t Heavy, He’s My brother
Hell Yeah
Hello Again
I’m a Believer
Kentucky Woman
Lady Oh
Mothers and Daughters, Fathers and Sons
River Deep Mountain High
Save Me a Saturday Night
Solitary Man
Soolaimon
0
geplaatst: 3 april 2021, 20:44 uur
Shaky schreef:
Ik mag er dus maximaal 15 noemen ?
0
geplaatst: 3 april 2021, 20:48 uur
Klopt, maximaal 15. De vaakst genoemde songs gaan samen met de startlijst door naar ronde 2 (die begint maandagavond).
Voor iedereen die dit spelletje nog niet eerder / niet vaak gespeeld heeft, zal ik kort het verloop schetsen:
Ronde 1 (vrijdag - maandag): nomineren, de vaakst genoemde songs gaan samen met de startlijst door naar ronde 2.
Ronde 2 (maandag - woensdag): wegstrepen, de vaakst genoemde songs vallen af en verdwijnen uit het spel.
Finale (woensdag - vrijdag): deelnemers stellen hun persoonlijke top lijst op uit de overgebleven songs. De uitslag wordt door de organisator later die avond gepresenteerd.
Voor iedereen die dit spelletje nog niet eerder / niet vaak gespeeld heeft, zal ik kort het verloop schetsen:
Ronde 1 (vrijdag - maandag): nomineren, de vaakst genoemde songs gaan samen met de startlijst door naar ronde 2.
Ronde 2 (maandag - woensdag): wegstrepen, de vaakst genoemde songs vallen af en verdwijnen uit het spel.
Finale (woensdag - vrijdag): deelnemers stellen hun persoonlijke top lijst op uit de overgebleven songs. De uitslag wordt door de organisator later die avond gepresenteerd.
2
geplaatst: 3 april 2021, 21:01 uur
Mede namens mijn vrouw (zij is de Neil Diamond expert)
In willekeurige volgorde:
Glory road
Stargazer
First you have to say you love me
Rainy day song
Brooklyn roads
Solitary man
The grass won't pay no mind
Canta libre
Say maybe
Forever in blue jeans
One good love
The boat that I row
Stones
Hello again
Hell yeah
In willekeurige volgorde:
Glory road
Stargazer
First you have to say you love me
Rainy day song
Brooklyn roads
Solitary man
The grass won't pay no mind
Canta libre
Say maybe
Forever in blue jeans
One good love
The boat that I row
Stones
Hello again
Hell yeah
1
geplaatst: 3 april 2021, 21:58 uur
Be
Crunchy Granola Suite
Done Too Soon
Hello Again
I’m a Believer
Porcupine Pie
Red Red Wine
Solitary Man
Soolaimon
Stargazer
Crunchy Granola Suite
Done Too Soon
Hello Again
I’m a Believer
Porcupine Pie
Red Red Wine
Solitary Man
Soolaimon
Stargazer
1
geplaatst: 3 april 2021, 22:03 uur
Don't Go There
Evermore
Forever in Blue Jeans
I'm a Believer
I've Been This Way Before
Morningside
Solitary Man
The Ballad of Saving Silverman
The Dancing Bumblebee / Bumble Boogie
What's It Gonna Be
Evermore
Forever in Blue Jeans
I'm a Believer
I've Been This Way Before
Morningside
Solitary Man
The Ballad of Saving Silverman
The Dancing Bumblebee / Bumble Boogie
What's It Gonna Be
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.