menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
avatar van aerobag
12 Can't Forget
8 Damage
8 Here to Fall
8 Moby Octopad
8 Ohm
7 Black Flowers
7 For You Too
6 Stockholm Syndrome
6 You Can Have It All

Deze 9 zijn vakkundig weggespeeld. Daaronder staan nog een paar nr. 5 noteringen, maar jullie vinden het vast niet erg als er 1 nummertje extra in zit en een extra wild card verstekeling, met Dix wil ik het niet aan de stok

Autumn Sweater
Barnaby, Hardly Working
Big Day Coming (track 1)
Blue Line Swinger
Cherry Chapstick
Decora
Deeper Into Movies
Double Dare
Everyday
Flying Lesson (Hot Chicken #1)
From A Motel 6
I Heard You Looking
Let's Save Tony Orlando's House
Little Eyes
Nowhere Near
Our Way to Fall
Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
Sudden organ
Sugarcube
Today Is the Day
Tom Courtenay
Upside-Down



avatar van likeahurricane
1. I Heard You Looking
2. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
3. Our Way to Fall
4. Blue Line Swinger
5. Autumn Sweater
6. Let's Save Tony Orlando's House
7. Big Day Coming (track 1)
8. Nowhere Near
9. Today Is the Day
10. Little Eyes

avatar van itchy
Yo La Tengo was ooit één van mijn allerfavorietste bands. Nu luister ik er zelden nog naar, vooral omdat hun topplaten kan dromen, maar ook omdat de laatste vier platen me volledig koud laten en ik daardoor de klik wat kwijt ben.
Er zijn veel Yo La Tengo's. Een akoestische YLT bijvoorbeeld, of een cover-YLT, of een pop-YLT. Mijn favoriete YLT is de bedwelmende dreampop/shoegaze uitvoering. Painful en Electr-O-Pura zijn voor mij dé platen. Van voor naar achter goed. Op de andere platen is het meer cherrypicking, maar saai wordt het nooit (okee, vanaf Fade werd het dus best wel saai). Live stuitert het ook alle kanten op. Ik heb een bizar optreden op Lowlands gezien waarbij Ira Kaplan met een rol tape het podium opkwam om eerst enkele toetsen op alledrie de Farfisa-orgels die op het podium stonden vast te tapen. De gierende drone die ontstond was de achtergrond van het hele optreden. Maar ook zag ik ze akoestisch in het BIM-huis zonder setlist. Die werd bepaald door het publiek.

Deze week heb ik nog een opfrisrondje gedaan met een paar weinig gedraaide YLT-platen, waarvan vooral Popular Songs veel beter was dan ik me herinnerde.
Het enige nummer dat ik écht mis in de finale is Let's Be Still, de prachtige afsluiter van Summer Sun.

1. Flying Lesson (Hot Chicken #1)

Lange tijd leek dit nummer zich niet eens te plaatsen, maar gelukkig waren er op het eind van de nominatieronde nog een aantal fijnproevers die de klasse van dit nummer hoorden. Flying Lesson begint dreigend, met een reverb-riff en een huilende, constante feedback. Langzaam zwelt de gitaarstorm op, vindt zijn hoogtepunt in een vintage Ira Kaplan-freakout waarna nog een strak outro volgt.

2. From A Motel 6

Heel mooi nummer van Painful met zang van Georgia Hubley. Lichte noise, dat is het geluid van die plaat. Het is warm, vriendelijk, maar tegelijk ook broeierig en dreigend. Als een naderend onweer op een warme zomerdag.

3. Double Dare

Ongeveer zoals nummer 2). Klassesong van Painful met een weemoedige ondertoon.

4. Blue Line Swinger

De afsluiter van Electr-O-Pura en heel vaak ook van optredens. Na deze emotionele ontlading kán ook niks meer gespeeld worden.

5. Big Day Coming (track 1)

Opener van Painful met alleen maar zang, bas, orgel en zacht jankende feedback. Bijna ambient in al haar rust.

6. Sugarcube

Dé popsong van YLT. Was gewoon op TV te zien. Andere tijden!

7. Our Way to Fall

And Then Nothing Turned Itself Inside-Out is voor mij een moeilijke plaat. Ik wil hem mooi vinden maar het lukt niet. Het geluid vind ik mooi, maar veel nummers vind ik minder. Maar dat geldt niet voor deze, waarin alles op zijn plek valt.

8. Decora

Opener van Electr-O-Pura die door de enorme tremolo psychedelisch uitpakt. Op het einde nog een knallende korte gitaarfreakout als bonus.

9. I Heard You Looking

Afsluiter van Painful, instrumentaal. Hele mooie sfeer.

10. Tom Courtenay

Ga terug naar 6)

avatar van EttaJamesBrown
1. Upside - Down
2. Let's Save Tony Orlando's House
3. Nowhere Near
4. Little Eyes
5. Autumn Sweater
6. Tom Courtenay
7. Our Way To Fall
8. Sudden Organ
9. Today is the day
10. Green Arrow

avatar van wendyvortex
1. Let's Save Tony Orlando's House
2. Blue Line Swinger
3. Barnaby, Hardly Working
4. Our Way to Fall
5. Today Is the Day
6. Deeper Into Movies
7. Tom Courtenay
8. Sudden organ
9. Nowhere Near
10. Little Eyes

En wie was Tony Orlando ook alweer?


avatar van Johnny Marr
1. Big Day Coming
2. Our Way To Fall
3. I Heard You Looking
4. Blue Line Swinger
5. Nowhere Near
6. Everyday
7. Autumn Sweater
8. Cherry Chapstick
9. Pass The Hatchet, I Think dix is Goodkind
10. Today Is the Day

11. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
12. Let's Save Tony Orlando's House
13. From a Motel 6
14. Sudden Organ
15. Deeper Into Movies

Wat een trip was dit, geweldige ontdekking. Ik kende hiervoor denk ik amper drie nummers van de band: het nog steeds overweldigende Our Way to Fall en heel nipt net niet m'n nummer 1, de indieclassic Autumn Sweater en 'het boyhood lied' I'll Be Around.

Maar wow, ik heb geen enkel slecht nummer gehoord en alles is van hetzelfde torenhoge niveau als ik eerlijk ben... Big Day Coming is toch wel buitencategorie, wat een schitterend verstild nummer. Sudden Organ lijkt wel een Smashing Pumpkins nummer tho, van de stem krijg ik zware Billy Corgan associaties.

avatar van Marco dB
1. Today Is the Day
2. Autumn Sweater
3. Blue Line Swinger
4. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
5. Little Eyes
6. Our Way to Fall
7. Let's Save Tony Orlando's House
8. Double Dare
9. Big Day Coming (track 1)
10. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind

avatar van zaaf
1. Big Day Coming
Mijn kennismaking, destijds. Soms wel overtroffen, maar niet voor lang.
2. Deeper Into Movies
Heerlijk gruizig nummer.
3. Our Way to Fall
Nummer om lekker in te verdwijnen
4. Today Is The Day
5. From a Motel 6
6. Pass the Hatchet, I Think I'm Goodkind
7. Everyday
8. Autumn Sweater
9. Sugarcube
10. I Heard You Looking

avatar van Mastroianni
Net begonnen met luisteren. Geweldig dit. Tot wanneer heb ik de tijd?

avatar van aerobag
Mastroianni schreef:
Net begonnen met luisteren. Geweldig dit. Tot wanneer heb ik de tijd?


Vrijdagavond 21:00

avatar van dix
dix
De band die ik het vaakst zag, da's The Fall ...wellicht een keer of tien. Yo La Tengo kan dat nog passeren want Georgia, Ira en James leven vast gezonder dan Mark E deed. Ze gaven in NYC al eens een week lang achtereen steeds verschillende optredens in één en dezelfde venue dus Rotown, waar wachten we nog op? Oh, op de pandemie.

1. Everyday

" ...And Than Nothing Turned Itself Inside Out" moeilijk of niet, is toch mijn favoriete YLT. De plaat is wat wispelturig en wellicht dat ik er daarom nooit op uitgeluisterd raak. Een heel nadrukkelijke favoriet heb ik niet, maar de gracieuze opener Everyday is vandaag mijn nummer één. Everyday is het nummer waarmee je langzaam de veelkleurige wereld van "And Than Nothing .." binnenglijdt. Onderweg in deze dagdroom geniet je van stillevens en vergezichten, ontwaken doe je binnenste buiten met afsluiter Night Falls on Hoboken.

2. Pass The Hatchet I Think I'm Goodkind

Adel verplicht dus de killerriff komt op plek twee. Pass The Hatchet is conventioneel maar onontkoombaar. Live weet je altijd bij de eerste tonen, daar komt een goed geplamuurd muurtje gitaarnoise aan. Een kwartier lang feest.

3. Blue Line Swinger

Ik voeg er nog een kwartiertje aan toe. De winnaar van de YLT K.O. gaat hier ook wel het podium halen, is mijn overtuiging. Dat moet ook want Blue Line Swinger combineert chaos met structuur, finesse met geweld en vooral struikelen met swingen.

4. Autumn Sweater

For sentimental reasons. Ergens op Sardinie, te lang doorgewandeld en daarom noodgedwongen de slaapzak onder de blote hemel gespreid. Het zakradiootje bracht mij bij Kevin Shield's remix van Autumn Sweater dat door de beroerde ontvangst nog mysterieuzer klonk.Daarna kwam Leonard Cohen.

5. Little Eyes

Begin dit jaar zijn Electr-O-Pura, I Can Hear The Heart, And Than Nothing ... en ook Summer Sun door een Japans label op van die kekke mini LP-papersleeve CDs uitgebracht, steeds met een shitload bonus. Daar ben ik niet zo heel gevoelig voor maar deze keer wel. Herbeluistering deed me beseffen dat vooral die laatste
veel beter was dan ik me herinnerde.

6. I Heard You Looking.

Eenmaal live ervaren wordt het zwart voor de ogen en hoor je even helemaal niks.

7. Deeper into Movies

Yo La Tengo heeft goed naar The Velvet Underground geluisterd, klinkt het wel eens. Ja, wie niet in NYC. Persoonlijk denk ik dat Lou ook vast graag naar Yo La Tengo luisterde en dan zeker dit nummer.

8. Flying Lesson

Deze week toch na Decora de oren nog even gespitst en het licht gezien. Met een noodlanding in mijn lijst.

9. Tom Courtenay

Gewoon omdat het waarschijnlijk daadwerkelijk hun grootste hit is?

10. Today Is The Day

Ga terug naar 5

avatar van The Eraser
Wat een band! Losse nummers overtuigden steeds, maar op een of andere manier nooit echt diep in het repertoire van de band gedoken.

We're An American Band en Damage hadden mijn top-10 ook wel gehaald.

1. Blue Line Swinger
2. Today Is the Day
3. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
4. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
5. Big Day Coming (track 1)
6. Cherry Chapstick
7. Our Way to Fall
8. Autumn Sweater
9. Sugarcube
10. I Heard You Looking

avatar van Rudi S
luigifort schreef:
(quote)

johan de witt en ik willen wel samen. Artiest volgt nog.
Grote kans dat t iets blanks is


Jullie zijn voorlopig wel even klaar op boekmeter dus vul 'm maar in .

avatar van motel matches
Ik kende Yo La Tengo tot deze week maar oppervlakkig, maar ik blijk in de jaren 90 toch echt wat gemist te hebben. Geweldige band, ze klinken als een liefdesbaby van Sonic Youth en Low. Wel lastig om de nummers op volgorde te zetten, want er zit niets slechts bij en na elke luisterbeurt is weer een ander nummer favoriet. Ik geef dus maar de tussenstand van vandaag:

1. Everyday
2. Double Dare
3. Sudden organ
4. Blue Line Swinger
5. Upside-Down
6. Autumn Sweater
7. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
8. From A Motel 6
9. Today Is the Day
10. Let's Save Tony Orlando's House

avatar van ranja
Vooraf had ik eigenlijk geen idee hoe m'n top 3 er uit zou zien, al had ik nummer 1 en 3 wel kunnen voorspellen (niet perse op die plaatsen).
Ik leerde Yo la Tengo kennen via de geweldige tribute Freedom of Choice met daarop hun cover van Dreaming van Blondie. Ik kocht de verzamelaar vanwege de originelen maar ook de uitvoerenden als Sonic Youth, Superchunk, Redd Kross, Muffs... die combinatie moest goed zijn. Dat klopt en het Yo la Tengo nummer was al snel een favoriet van het album.
Van Yo la Tengo heb ik de 3cd versie van Prisoner of Love waar voor mij een hele sloot aan 3 en 3½ ster nummers op staat. Het is lang niet altijd feest bij Yo la Tengo. Maar als het distortion- en gaspedaal wat verder in worden getrapt dan kunnen ze echt wel wat. En zo kom ik tot deze top 10:

01 Tom Courtenay
02 Barnaby, Hardly Working
03 Big Day Coming
04 Flying Lesson (Hot Chicken #1)
05 Blue Line Swinger
06 Cherry Chapstick
07 Pass The Hatchet I Think I'm Goodkind
08 From a Motel 6
09 Deeper Into Movies
10 I Heard You Looking

Overigens Barnaby is voor mij de versie die op Prisoner of Love staat, dat is niet die acoustische in de spotifylijst en Big Day Coming is ook de single versie, track 7 van het album en niet track 1 die in de spotify lijst staat. Mocht dat echt heel veel uitmaken dan pas ik de lijst aan waarbij die twee in de spotify-versie er uitvallen.

avatar van ArthurDZ
Geweldige band inderdaad, nog lang niet genoeg naar geluisterd (ken nog maar 2 platen). Wanneer je als band zowel als Sonic Youth als Belle & Sebastian kan klinken, dan moet je eigenlijk in hoge roulatie bij mij. Yo La Tengo, ik beloof beterschap!

1. Our Way to Fall
2. Upside-Down
3. Sudden organ
4. Nowhere Near
5. Barnaby, Hardly Working
6. Double Dare
7. Little Eyes
8. Big Day Coming (track 1)
9. Autumn Sweater
10. I Heard You Looking

avatar van arcade monkeys
Heel moeilijk kiezen. Ik denk dat de gehele top 6 wel in mijn persoonlijke top 100 aller tijden zou staan. Vroeger was Deeper Into Movies torenhoog favoriet, maar die draai ik de laatste tijd toch iets minder ook al klinkt het nog steeds fantastisch. Cherry Chapstick, het ultieme muurbloempjesanthem, is de laatste jaren mijn meest gedraaide YLT track en die tekst maakt het dan ook helemaal af. Sugarcube is eveneens een perfect noise-rock nummer. Our Way To Fall toont dan weer de andere kant van YLT en daar word ik helemaal week van. Heerlijk dromerig, een categorie waar ook Tony Orlando's House bij hoort.

Zag ze nog maar 1 keer live (in de AB een drietal jaar geleden, de enige keer dat ik in die zaal helemaal vooraan heb gestaan). Daar maakte vooral Blue Line Swinger indruk. Ze speelden het toen als afsluiter en Kaplan bewees toch wel de master of noise te zijn.

1. Cherry Chapstick
2. Sugarcube
3. Our Way to Fall
4. Let's Save Tony Orlando's House
5. Blue Line Swinger
6. Deeper Into Movies
7. I Heard You Looking
8. Autumn Sweater
9. Decora
10. Tom Courtenay

avatar van Hedser
1. Autumn Sweater
2. Our Way to Fall
3. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
4. Blue Line Swinger
5. I Heard You Looking
6. Nowhere Near
7. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
8. Big Day Coming (track 1)
9. Everyday
10. Cherry Chapstick

avatar van aerobag
1 Our Way to Fall
2. I Heard You Looking
3. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
4. Let's Save Tony Orlando's House
5. Autumn Sweater
6. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
7. Blue Line Swinger
8. Deeper Into Movies
9. From A Motel 6
10. Big Day Coming

avatar van johan de witt
1. Our Way to Fall
2. Upside-Down
3. Let's Save Tony Orlando's House
4. Tom Courtenay
5. Sugarcube
6. Nowhere Near
7. From a Motel 6
8. Barnaby, Hardly Working
9. Autumn Sweater
10. Little Eyes

avatar van Mastroianni
Een hele dag ondergedompeld in de wereld van Yo La Tengo. Het was een fantastische ervaring, die al mijn verwachtingen heeft overtroffen.
De albums I Can Hear the Heart Beating as One en And Then Nothing Turned Itself Inside-Out kende ik al, maar Painful en Electr-O-Pura blijken ook nummers van de buitencategorie te herbergen. Zelden was het zo moeilijk weg te strepen tot er tien overbleven. Maar ik ben er uit, voor nu dan toch.

1. Big Day Coming (track 1)
2. Our Way to Fall
3. I Heard You Looking
4. Everyday
5. Let's Save Tony Orlando’s House
6. Blue Line Swinger
7. Nowhere Near
8. Sugarcube
9. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
10. Autumn Sweater

Ik wil alleen nog even een lans breken voor het heerlijk lome Night Falls on Hoboken. Die had er eigenlijk wel bij gemoeten.

avatar van Choconas
Ontzettend fijn om eens wat dieper in het oeuvre van Yo La Tengo te duiken! Binnenkort ook maar eens hele albums de revue laten passeren. Mijn favoriete nummer is vooralsnog niet veranderd en staat bovenaan mijn lijstje te schitteren, daarachter is het dringen voor de overige plaatsen in mijn top 10. Here to Fall, Moby Octopad en vooral Stockholm Syndrome hadden hier ook hoge ogen kunnen gooien, als ze niet in het zicht van de finale waren gestrand.

01. Little Eyes
02. Sugarcube
03. Tom Courtenay
04. Sudden Organ
05. Cherry Chapstick
06. I Heard You Looking
07. Blue Line Swinger
08. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
09. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
10. Autumn Sweater

avatar van andré
1. From A Motel 6
2. Sugarcube
3. Big Day Coming (track 1)
4. Deeper Into Movies
5. Upside-Down
6. Autumn Sweater
7. Blue Line Swinger
8. Let's Save Tony Orlando's House
9. Tom Courtenay
10. Everyday

avatar van Teunnis
Ik moet me heel erg gaan haasten. En haastige spoed is zelden goed, dus bij voorbaat al excuses voor een matig lijstje.

avatar van dix
dix
Teunnis schreef:
... dus bij voorbaat al excuses voor een matig lijstje.

Dat is deze week nog niemand overkomen

avatar van Gretz
1. Autumn Sweater
2. Our Way to Fall
3. Big Day Coming (track 1)
4. I Heard You Looking
5. Cherry Chapstick
6. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
7. Tom Courtenay
8. Everyday
9. Upside-Down
10. Double Dare

avatar van Teunnis
Ik ben wel een beetje verbaasd dat dit twintigtal (en een beetje) zó sterk is. Na tien nummers had ik al tien nummers aangestipt om in mijn top-10 te zetten. Ook verrassend: Electr-O-Pura is de enige van "de grote vier" die ik nog niet kende en afgaande op deze finalelijst zou die me wel eens het best kunnen liggen. En ik hoor ook plots overal My Bloody Valentine in terug. Ik wilde ook nog wat klagen over dat er niks na 2006 meedoet, maar eigenlijk is het - op Upside-Down na - allemaal categorie geniaal. Uiteindelijk negen nummers die ik heb overwogen voor #1. Dat mijn eerste kennismaking, Autumn Sweater, niet verder komt dan de zevende plek, daar sta ik ook van te kijken. Verbazing alom. Je zou deze GH-week - ik heb de hele week mee lopen luisteren zonder te stemmen - een eye-opener kunnen noemen. En dat terwijl ik al drie platen en nog wat losse nummers kende.

1. Pass The Hatchet, I Think I’m Goodkind
2. I Heard You Looking
3. Blue Line Swinger
4. Flying Lesson (Hot Chicken #1)
5. Everyday
6. Big Day Coming (track 1)
7. Autumn Sweater
8. Our Way to Fall
9. From A Motel 6

10. Decora
11. Tom Courtenay
12. Nowhere Near
13. Cherry Chapstick
14. Sugarcube
15. Sudden Organ
16. Double Dare
17. Barnaby, Hardly Working
18. Little Eyes
19. Deeper Into Movies
20. Let's Save Tony Orlando's House
21. Today Is the Day

22. Upside-Down

avatar van Teunnis
Mastroianni schreef:
Net begonnen met luisteren. Geweldig dit. Tot wanneer heb ik de tijd?

aerobag schreef:
Vrijdagavond 21:00

Ik zie het somber in. Half mei waarschijnlijk?

avatar van Choconas
Teunnis schreef:
(quote)

(quote)

Ik zie het somber in. Half mei waarschijnlijk?

Heb je je daarvoor nou zo zitten haasten!?

avatar van EttaJamesBrown
Z’n baas zit weer te jennen op vrijdagavond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.