Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2021, 15:28 uur
Ik ga met jullie mee:
The Pogues - If I Should Fall From Grace With God
The Pogues - Thousands Are Sailing
The Ramones - The KKK Took My Baby Away
The Ramones - California Sun
Nirvana - Lithium
House of Love - Hedonist
House of Love - Se Dest
House of love - I don't know why i love You
The Pogues - The Broad Majestic Shannon
Ride - Dreams Burn Down
The Ramones - The KKK Took My Baby Away
The Ramones - California Sun
Nirvana - Lithium
House of Love - Hedonist
House of Love - Se Dest
House of love - I don't know why i love You
The Pogues - The Broad Majestic Shannon
Ride - Dreams Burn Down
1
geplaatst: 5 juni 2021, 16:42 uur
House of Love - Beatles and the Stones
House of Love - Love in a Car
Nirvana - Lithium
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Pixies - Allison
Pixies - Debaser
Ride - Dreams Burn Down
Ride - In a Different Place
Nirvana - Lithium
Pixies - Allison
Pixies - Debaser
Ride - Dreams Burn Down
Ride - In a Different Place
5
geplaatst: 5 juni 2021, 18:08 uur
We hadden het fantastische idee om vanuit Groningen met de trein naar Eindhoven te gaan. En daar de bus te nemen naar België. Eindhoven - Hasselt was hemelsbreed een lachertje.
Op vrijdagochtend op tijd in de trein. Voordat het donker was zou ons tentje op de camping van Pukkelpop opgezet zijn, zoveel wisten wij zeker.
Geen bier voor Station Zwolle. Met goede afspraken en zin vertrokken we. Zin an!
Op vrijdagochtend op tijd in de trein. Voordat het donker was zou ons tentje op de camping van Pukkelpop opgezet zijn, zoveel wisten wij zeker.
Geen bier voor Station Zwolle. Met goede afspraken en zin vertrokken we. Zin an!
2
geplaatst: 5 juni 2021, 21:01 uur
Phhhhssst. Phhhsst. Phhhhsstt. Met jeugdige lenigheid gingen drie biertjes open. Langzaam trok de trein op en verliet Station Haren. “Reizen is ook vakantie” zei Bert en gaf mij een koud blikje. “Zonde om het lauw te laten worden”.
Ik nam een slok, pakte m’n broodje pindakaas en zag dat het goed was. We reden Drenthe in.
Ik nam een slok, pakte m’n broodje pindakaas en zag dat het goed was. We reden Drenthe in.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 juni 2021, 23:07 uur
Dinosaur Jr - Freak Scene
Pixies - Debaser
Ramones - California Sun
Ramones - I Don't Wanna Go Down to the Basement
Ramones - Rockaway Beach
Sonic Youth - Kool Thing
Sonic Youth - (I Got a) Catholic Block
Sonic Youth - Schizophrenia
The Pogues - Dirty Old Town
Pixies - Debaser
Ramones - California Sun
Ramones - I Don't Wanna Go Down to the Basement
Ramones - Rockaway Beach
Sonic Youth - Kool Thing
1
geplaatst: 5 juni 2021, 23:29 uur
ArthurDZ schreef:
8. Destroyed By Hippie Powers* (47) (10) en de nummer 1 van Johnny Marr
(embed)
Tell my mother I'm going home, I have been destroyed by hippie powers
Heerlijke meebruller van Teens Of Denial die dankzij een nummer 1 positie van Johnny Marr nog nipt aansluiting kon vinden bij de top 8.
8. Destroyed By Hippie Powers* (47) (10) en de nummer 1 van Johnny Marr
(embed)
Tell my mother I'm going home, I have been destroyed by hippie powers
Heerlijke meebruller van Teens Of Denial die dankzij een nummer 1 positie van Johnny Marr nog nipt aansluiting kon vinden bij de top 8.
Sjonnie, je stelt me niet teleur

Vincent had trouwens moeten winnen. In ieder geval niet Drunk Drivers / Killer Whales. Prima nummer hoor, maar ze hebben duidelijk beteren.
EDIT: The Costa Concordia was ook een mooie winnaar geweest.
1
geplaatst: 6 juni 2021, 00:10 uur
Zonde van de Limbomaniacs! Maar Nirvana is ook niet verkeerd.
Wel grappig om hun setlist van destijds even na te zoeken op setlist.fm.
Nirvana - Love Buzz
Nirvana - Territorial Pissings
Ride - Leave Them All Behind (uit '92, maar werd al live gespeeld)
Ride - Drive Blind
House of Love - Happy
House of Love - I Don't Know Why I Love You
Sonic Youth - Disappearer
Sonic Youth - Society is a Hole
Pixies - The Holiday Song
Nooit geweten trouwens dat Pukkelpop vroeger een eendaagsfestival was, de enige keer dat ik er ben geweest (2003) was het 3 dagen. Dit was een geweldige line-up, dus ik snap de lange reis erna toe wel.
Sowieso is dat wel een mooi ding, lange treinreizen naar een festival. Hoe dichterbij je komt, hoe hoger de festivalgangerdichtheid. Tot je niet meer fatsoenlijk door het gangpad van de trein kunt lopen omdat het volgt ligt met tenten, backpacks, ed... Mooie tijden.
Wel grappig om hun setlist van destijds even na te zoeken op setlist.fm.Nirvana - Love Buzz
Nirvana - Territorial Pissings
Ride - Leave Them All Behind (uit '92, maar werd al live gespeeld)
Ride - Drive Blind
House of Love - Happy
House of Love - I Don't Know Why I Love You
Sonic Youth - Disappearer
Sonic Youth - Society is a Hole
Pixies - The Holiday Song
Nooit geweten trouwens dat Pukkelpop vroeger een eendaagsfestival was, de enige keer dat ik er ben geweest (2003) was het 3 dagen. Dit was een geweldige line-up, dus ik snap de lange reis erna toe wel.
Sowieso is dat wel een mooi ding, lange treinreizen naar een festival. Hoe dichterbij je komt, hoe hoger de festivalgangerdichtheid. Tot je niet meer fatsoenlijk door het gangpad van de trein kunt lopen omdat het volgt ligt met tenten, backpacks, ed... Mooie tijden.

1
geplaatst: 6 juni 2021, 00:38 uur
Eeuh, in 1991 was dat destijds anders tussen Eindhoven en iets wat op een camping leek in het Belgenland van Pukkelonië .
Daarover morgen meer.
Daarover morgen meer.
0
geplaatst: 6 juni 2021, 09:03 uur
Teunnis schreef:
Vincent had trouwens moeten winnen. In ieder geval niet Drunk Drivers / Killer Whales. Prima nummer hoor, maar ze hebben duidelijk beteren.
(quote)

Ja waar was je dan?

1
geplaatst: 6 juni 2021, 13:19 uur
Poek schreef:
Alleen gekozen voor nummers die ook daadwerkelijk gespeeld zijn. Wat betreft House of Love, dit is een setlist van een maand eerder: The House of Love Concert Setlist at Paléo Festival 1991 on July 25, 1991 | setlist.fm
Black Francis - Crackity Jones
Black Francis - Dead
Black Francis - Mr. Grieves
Nirvana - Been a Son
Nirvana - Drain You
Nirvana - Love Buzz
Nirvana - Negative Creep
Nirvana - School
Pogues - Yeah, Yeah, Yeah, Yeah, Yeah
Alleen gekozen voor nummers die ook daadwerkelijk gespeeld zijn. Wat betreft House of Love, dit is een setlist van een maand eerder: The House of Love Concert Setlist at Paléo Festival 1991 on July 25, 1991 | setlist.fm
Black Francis - Crackity Jones
Black Francis - Dead
Black Francis - Mr. Grieves
Nirvana - Been a Son
Nirvana - Drain You
Nirvana - Love Buzz
Nirvana - Negative Creep
Nirvana - School
Pogues - Yeah, Yeah, Yeah, Yeah, Yeah
Ik nam gemakshalve aan dat Dinosaur Jr - Freak Scene wel in de startlijst zou staan, maar staat ie niet
Die doe ik daarom alsnog in mijn lijst in plaats van Black Francis - Dead.
1
geplaatst: 6 juni 2021, 13:23 uur
Poek schreef:
Ik nam gemakshalve aan dat Dinosaur Jr - Freak Scene wel in de startlijst zou staan, maar staat ie niet
Ja ongelooflijk, Etta had toen ook al heel blikjes bier op.
4
geplaatst: 6 juni 2021, 17:01 uur
De treinreis verliep perfect. In de voormiddag kwamen m’n twee vrienden en ik aan in Eindhoven.
“Nu nog even de bus naar Hasselt nemen”: grapte Hans. “Dan zijn we rond 6 uur op de camping”.
Jammergenoeg ging er geen bus die kant op. We besloten een streekbus naar het zuiden te nemen en vanuit daar verder te liften. Het was vrijdag. Pukkelpop was pas op zondag: nog alle tijd voor een reisavontuur. Ergens voor de Belgische grens belandden wij in een leuk dorpje. “Eerst een koud biertje”, zei Bert en ging bij de dorpskroeg op het terras zitten. “Mooier dan dit wordt het niet”, proostten we naar elkaar. Zo was het.
Aan het eind van de middag gingen we liften en werden we door een local - nog altijd grote dank! - België ingereden, naar weer zo’n leuk dorpje dat al behoorlijk in de buurt van Hasselt lag. De avond begon.
“Nu nog even de bus naar Hasselt nemen”: grapte Hans. “Dan zijn we rond 6 uur op de camping”.
Jammergenoeg ging er geen bus die kant op. We besloten een streekbus naar het zuiden te nemen en vanuit daar verder te liften. Het was vrijdag. Pukkelpop was pas op zondag: nog alle tijd voor een reisavontuur. Ergens voor de Belgische grens belandden wij in een leuk dorpje. “Eerst een koud biertje”, zei Bert en ging bij de dorpskroeg op het terras zitten. “Mooier dan dit wordt het niet”, proostten we naar elkaar. Zo was het.
Aan het eind van de middag gingen we liften en werden we door een local - nog altijd grote dank! - België ingereden, naar weer zo’n leuk dorpje dat al behoorlijk in de buurt van Hasselt lag. De avond begon.
2
geplaatst: 6 juni 2021, 17:50 uur
Ik kwam alleen voor House of Love en Ride 
House of Love - Destroy the Heart
House of Love - Happy
House of love - I Don't Know Why i Love You
Ride - Chelsea Girl
Ride - Dreams Burn Down
Ride - Leave Them All Behind
Ride - Like a Daydream
Ride - Seagull

House of Love - Destroy the Heart
House of Love - Happy
House of love - I Don't Know Why i Love You
Ride - Chelsea Girl
Ride - Dreams Burn Down
Ride - Like a Daydream
Ride - Seagull
2
geplaatst: 6 juni 2021, 18:50 uur
Dinosaur Jr - Sludgefeast
Ramones - Rockaway Beach
Pixies - Allison
The Ramones - Pet Sematary
Nirvana - Love Buzz
Wel jammer van Limbomaniacs. Had graag The Toilet's Flooded nog eens voorbij horen komen. Past ook wel bij het sanitair van de festivals destijds.
Dinosaur Jr - Sludgefeast
Ramones - Rockaway Beach
Pixies - Allison
The Ramones - Pet Sematary
Nirvana - Love Buzz
Wel jammer van Limbomaniacs. Had graag The Toilet's Flooded nog eens voorbij horen komen. Past ook wel bij het sanitair van de festivals destijds.
14
geplaatst: 6 juni 2021, 19:12 uur
“Wat zullen we doen? Liften? Of eerst een biertje met patat en een braadworst of zo?” Een beetje eten was sowieso verstandig, dus kozen we voor het laatste. In het ergste geval zouden we geen meter meer verzetten en de tent illegaal net buiten het dorpje opzetten. En dan zaterdag naar Hasselt. Hans bestelde nog drie biertjes: “Reizen is ook vakantie!”
We wilden nog een laatste poging wagen. Het was een uur of 8. Ietwat beneveld gingen we naar de doorgaande weg. Een beetje liften en zoeken naar een plekje voor de tent, al was de kans groot dat het een nachtje onder de sterrenhemel zou worden met de tent netjes in z’n hoes. Ook veel te veel gedoe met opzetten en zo.
Een vage overjarige legertruck naderde. Duits gebouwd. We maakten liftgebaren en wachtten af. “Ihr geht auch zur Pukkelpop? Klimm hinter in die Wagen und nehme ein bischen Pferdepisse!” In de aftandse viertonner - of drietonner, weet ik veel - zaten vier Duitse postpunkers. Ik dacht te zien dat de twee vrouwen ongeschoren oksels hadden. De jongens hadden in ieder geval wel kleine baardjes. In een plastic Jerrycan zat een mix van Apfelsaft und Doppelkorn, waarvan alle vier behoorlijk dronken. Ook de chauffeur via een slangetje. “Auch Pferdepisse?”
We lagen met z’n drieën achterin op allemaal tassen, tentzakken en slaapmatjes. Met een ongezonde snelheid reed onze Duitse vriend naar de camping, ook toen het een onverharde weg werd. De camping lag midden in het bos.
Het was donker toen wij de camping op reden. Met angstzweet op de rug stapten we uit bedankten we onze Duitse vrienden en namen nog een slokje uit de Jerrycan. Zo in het donker en in die stinkende zweetwagen waren het best wel stoere en mooie vrouwen. “Dat waren Sheena de Punk Rocker en Suzy de Head Banger aus Deutschland” fluisterde Bert.
We zetten de tent op en gingen een laatste biertje doen. Samen met een man of 100 andere vroege festivalgangers. Toen kende ik ze nog niet. Nu weet ik dat het wendyvortex, zaaf, dix, aERodynamIC Johnny Marrranja likeahurricaneandré johan de wittDjFrankieRudi SPoek, Marco dB en Superbitch waren. Ze praten over Freak Scene en andere favorieten die ze zondag graag willen horen.
Het werd een late vrijdagavond.
We wilden nog een laatste poging wagen. Het was een uur of 8. Ietwat beneveld gingen we naar de doorgaande weg. Een beetje liften en zoeken naar een plekje voor de tent, al was de kans groot dat het een nachtje onder de sterrenhemel zou worden met de tent netjes in z’n hoes. Ook veel te veel gedoe met opzetten en zo.
Een vage overjarige legertruck naderde. Duits gebouwd. We maakten liftgebaren en wachtten af. “Ihr geht auch zur Pukkelpop? Klimm hinter in die Wagen und nehme ein bischen Pferdepisse!” In de aftandse viertonner - of drietonner, weet ik veel - zaten vier Duitse postpunkers. Ik dacht te zien dat de twee vrouwen ongeschoren oksels hadden. De jongens hadden in ieder geval wel kleine baardjes. In een plastic Jerrycan zat een mix van Apfelsaft und Doppelkorn, waarvan alle vier behoorlijk dronken. Ook de chauffeur via een slangetje. “Auch Pferdepisse?”
We lagen met z’n drieën achterin op allemaal tassen, tentzakken en slaapmatjes. Met een ongezonde snelheid reed onze Duitse vriend naar de camping, ook toen het een onverharde weg werd. De camping lag midden in het bos.
Het was donker toen wij de camping op reden. Met angstzweet op de rug stapten we uit bedankten we onze Duitse vrienden en namen nog een slokje uit de Jerrycan. Zo in het donker en in die stinkende zweetwagen waren het best wel stoere en mooie vrouwen. “Dat waren Sheena de Punk Rocker en Suzy de Head Banger aus Deutschland” fluisterde Bert.
We zetten de tent op en gingen een laatste biertje doen. Samen met een man of 100 andere vroege festivalgangers. Toen kende ik ze nog niet. Nu weet ik dat het wendyvortex, zaaf, dix, aERodynamIC Johnny Marrranja likeahurricaneandré johan de wittDjFrankieRudi SPoek, Marco dB en Superbitch waren. Ze praten over Freak Scene en andere favorieten die ze zondag graag willen horen.
Het werd een late vrijdagavond.
3
geplaatst: 6 juni 2021, 23:20 uur
Na de finale krijgen we allemaal een fysiek exemplaar van deze novelle? 

1
geplaatst: 7 juni 2021, 10:20 uur
House of Love - Happy
House of Love - I Don't Know Why i Love You
Pixies - Debaser
Ride - Dreams Burn Down
Ride - Like a Daydream
Sonic Youth - Kool Thing
House of Love - Happy
House of Love - I Don't Know Why i Love You
Pixies - Debaser
Ride - Dreams Burn Down
Ride - Like a Daydream
Sonic Youth - Kool Thing
0
geplaatst: 7 juni 2021, 11:55 uur
Fijn dat er veel suggesties binnen komen. Het valt op dat Ride het goed doet, terwijl Sonic Youth en The Ramones moeite hebben favorieten in de wedstrijd te krijgen.
En ja, dan is er nog An Emotional Fish: daar heeft niemand aanvullende suggesties voor gedaan. Het is het sufferdje van het festival, lijkt het.
En ja, dan is er nog An Emotional Fish: daar heeft niemand aanvullende suggesties voor gedaan. Het is het sufferdje van het festival, lijkt het.
0
geplaatst: 7 juni 2021, 12:05 uur
Die emotionele vis heeft weinig te vieren inderdaad...
en ik denk dat niemand The Ramones kent. Ramones daarentegen...
en ik denk dat niemand The Ramones kent. Ramones daarentegen...

0
geplaatst: 7 juni 2021, 12:19 uur
Gewoonte en ik weet wel.
Wij zeiden vroeger ook altijd De Ramones en De Bietels

0
geplaatst: 7 juni 2021, 12:58 uur
EttaJamesBrown schreef:
In mijn hoofd mag The ervoor. Excuses voor de verwarring.
In mijn hoofd mag The ervoor. Excuses voor de verwarring.
op de poster ook... rare jongens die belgen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.