Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2021, 20:15 uur
(I Got a) Catholic Block
Beatles and the Stones
Celebrate
Dirty Boots
Dreams Burn down
Little Fury Things
Paralysed
Schizophrenia
Seagull
Velouria
Beatles and the Stones
Celebrate
Dirty Boots
Dreams Burn down
Little Fury Things
Paralysed
Schizophrenia
Seagull
Velouria
3
geplaatst: 8 juni 2021, 21:23 uur
Hasselt was een leuk stadje. Vroeg in de middag gingen wij er naar toe op zoek naar Lucky Strikes en wat proviand voor de komende dagen. “Hé, geinig, ze hebben hier pickles-chips. Dat heb ik nog nooit gehad”: zei ik. “Wat, dat vieze spul? Neem dat zelf maar mee. Wij lusten dat niet”: antwoordden Bert en Hans. Ik kocht het en stopte het bij de sinas, Nutsen en bier in m’n rugzak. Bert had z’n twee pakjes Lucky Strikes en Hans wat dunne sigaren, oude kaas en droge worstjes.
“Laten we nog een pizza of zo doen, dan kunnen we daarna weer naar die leuke festivalcamping”. We vonden in een overdekt winkelcentrum een zaakje dat al vroeg open was. “Apart, ze hebben kikkerbilletjes bij de voorgerechten. Die neem ik”: besloot Bert. “Welke wijn wenst u bij uw voorgerecht?” vroeg de serveerster.
“Bier”
“Ook bij de kikkerbilletjes?”
“Jazeker”
Hoofdschuddend liep de serveerster naar de bar.
We waren op tijd terug bij de camping. Vlak naast onze tent stonden een aantal picknicktafels en een bierverkooppunt. Zeg 50 meter lopen. “Als jij nu eens drie biertjes haalt, dan snijden wij een kaasje en een worstje aan”: zei Hans tegen mij. Ik had ook wel dorst gekregen van de pizza dus was snel over te halen. Ik ging op jacht naar de drankjes. Een paar minuutjes later kwam ik terug, juist op het moment dat Hans en Bert de laatste restjes pickles-chips aan het wegwerken waren. “Inderdaad, vies spul”: lachte Hans. Zo’n avond zou het worden.
“Laten we nog een pizza of zo doen, dan kunnen we daarna weer naar die leuke festivalcamping”. We vonden in een overdekt winkelcentrum een zaakje dat al vroeg open was. “Apart, ze hebben kikkerbilletjes bij de voorgerechten. Die neem ik”: besloot Bert. “Welke wijn wenst u bij uw voorgerecht?” vroeg de serveerster.
“Bier”
“Ook bij de kikkerbilletjes?”
“Jazeker”
Hoofdschuddend liep de serveerster naar de bar.
We waren op tijd terug bij de camping. Vlak naast onze tent stonden een aantal picknicktafels en een bierverkooppunt. Zeg 50 meter lopen. “Als jij nu eens drie biertjes haalt, dan snijden wij een kaasje en een worstje aan”: zei Hans tegen mij. Ik had ook wel dorst gekregen van de pizza dus was snel over te halen. Ik ging op jacht naar de drankjes. Een paar minuutjes later kwam ik terug, juist op het moment dat Hans en Bert de laatste restjes pickles-chips aan het wegwerken waren. “Inderdaad, vies spul”: lachte Hans. Zo’n avond zou het worden.
0
geplaatst: 9 juni 2021, 14:19 uur
Een kleine tussenstand.
Slechts 1 liedje heeft geen tegenstemmen. Ramones staan stevig. In het middengebied is nog van alles mogelijk. Met 5 tegenstemmen of meer, lig je eruit. Iedere band -behalve Ramones- krijgen klappen om de oren.
Jullie zijn wel te hard voor de twee openingnummers van Hell’s Ditch. Ok, time for a Sayonara!
Er is 1 band waar het feestje voor voorbij lijkt: zij kunnen allicht voortijdig naar huis.
Nirvana excelleert als openingsband: mogelijk een setlist van 4 liedjes.
Slechts 1 liedje heeft geen tegenstemmen. Ramones staan stevig. In het middengebied is nog van alles mogelijk. Met 5 tegenstemmen of meer, lig je eruit. Iedere band -behalve Ramones- krijgen klappen om de oren.
Jullie zijn wel te hard voor de twee openingnummers van Hell’s Ditch. Ok, time for a Sayonara!
Er is 1 band waar het feestje voor voorbij lijkt: zij kunnen allicht voortijdig naar huis.
Nirvana excelleert als openingsband: mogelijk een setlist van 4 liedjes.
0
geplaatst: 9 juni 2021, 17:00 uur
Little Fury Things
The Wagon
Dirty Boots
Schizophrenia
Expressway to Your Skull
(I Got a) Catholic Block
Sayonara
Sunny Side of the Street
If I should Fall from Grace with God
Thousands are sailing
The Wagon
Dirty Boots
Schizophrenia
Expressway to Your Skull
(I Got a) Catholic Block
Sayonara
Sunny Side of the Street
Thousands are sailing
0
geplaatst: 9 juni 2021, 17:05 uur
Polly
Love BuZz
Little Fury Things
The Wagon
Freak scene
Expressway to Your Skull
(I Got a) Catholic Block
Fiesta
Sayonara
Sunny Side of the Street
Love BuZz
Little Fury Things
The Wagon
Freak scene
Expressway to Your Skull
(I Got a) Catholic Block
Fiesta
Sayonara
Sunny Side of the Street
0
geplaatst: 9 juni 2021, 19:51 uur
Ik ben luisterende. Vijftal nummers die ik nog niet ken, dus ik vermoed om 20u15 te kunnen stemmen. Mocht de deadline aangehouden worden, begrijp ik dat natuurlijk!
1
geplaatst: 9 juni 2021, 20:00 uur
The Eraser schreef:
Ik ben luisterende. Vijftal nummers die ik nog niet ken, dus ik vermoed om 20u15 te kunnen stemmen. Mocht de deadline aangehouden worden, begrijp ik dat natuurlijk!
Deal. Ik sluit om 20:16
0
geplaatst: 9 juni 2021, 20:14 uur
Come as you are
Smells like teen spirit
Love BuZz
Celebrate
Blue
Shine On
i don’t know why i love you
Fiesta
Sunny Side of the Street
Sayonara
Smells like teen spirit
Love BuZz
Celebrate
Blue
Shine On
i don’t know why i love you
Fiesta
Sunny Side of the Street
Sayonara
0
geplaatst: 9 juni 2021, 20:15 uur
Blitzkrieg Bop
Blue
Celebrate
Dreams Burn Down
Paralised
Sayonara
Sheena is a Punk Rocker
Sunny Side of the Street
Rock ‘n’ Roll High School
Thousands are Sailing
The Ramones vind ik met grote afstand de minst goede nummers hebben hier. Vooral Blitzkrieg Bop altijd heul irritant gevonden. Nog net de deadline gehaald, joepie!
Blue
Celebrate
Dreams Burn Down
Paralised
Sayonara
Sheena is a Punk Rocker
Sunny Side of the Street
Thousands are Sailing
The Ramones vind ik met grote afstand de minst goede nummers hebben hier. Vooral Blitzkrieg Bop altijd heul irritant gevonden. Nog net de deadline gehaald, joepie!
0
geplaatst: 9 juni 2021, 20:16 uur
FINALE
Die laatste twee stemmers hebben wel invloed gehad. Ze hebben heel tactisch de grens op 6 stemmen gezet, waarbij ze Velouria netjes op 5 hebben weten te houden. Ook Black Francis heeft nu zijn voeten droog gehouden. We spelen de finale met:
Polly
Come as you are
Lithium
Smells like teen spirit
—-
Vapour Trail
Seagull
Leave them behind
———
The Wagon
Freak scene
——
Shine On
Christine
——
Teen Age Riot
Schizophrenia
Kool thing
—-
Velouria
Wave of Mutilation
Debaser
—-
Thousands are sailing
—-
Blitzkrieg Bop
Sheena is a Punk Rocker
Maak je top 10 voor vrijdag 20:00 uur.
Die laatste twee stemmers hebben wel invloed gehad. Ze hebben heel tactisch de grens op 6 stemmen gezet, waarbij ze Velouria netjes op 5 hebben weten te houden. Ook Black Francis heeft nu zijn voeten droog gehouden. We spelen de finale met:
Polly
Come as you are
Lithium
Smells like teen spirit
—-
Vapour Trail
Seagull
Leave them behind
———
The Wagon
Freak scene
——
Shine On
Christine
——
Teen Age Riot
Schizophrenia
Kool thing
—-
Velouria
Wave of Mutilation
Debaser
—-
Thousands are sailing
—-
Blitzkrieg Bop
Sheena is a Punk Rocker
Maak je top 10 voor vrijdag 20:00 uur.
2
geplaatst: 9 juni 2021, 20:35 uur
“Laten we net als gisteren weer aan zo’n picknick-tafel gaan zitten”: stelde ik voor. Het was nog vroeg en schemerig dus nog lang geen bedtijd. Ach, en dat eerste bandje Nirvana was compleet onbekend. Ik kende er in ieder geval niets van. Dan liever de gezelligheid van 10 picknick-tafels op rij, onder de bomen, omringd door vele tentjes. We hadden nog een paar blikjes bier over, maar die wilden wij bewaren voor morgennacht. Dat zou lekker zijn na een uur pogoën bij (the) Ramones. “Dat koude Belgische spul blijft onovertroffen”: zei Bert en kwam met drie gevulde plastic bekertjes aan zetten. Bij de verschillende tafeltjes zagen we dat ook zelf meegenomen chips, wijn, worstjes en cola-Bacardi op tafel werd gezet. Zolang er ook maar bij het standje ook bier werd gekocht maakte de uitbater er geen probleem van. “O ja, ik heb ook nog een fles Four Roses mee”: grapte Hans toen hij op het andere tafeltje de Bacardi zag staan. “Ik haal hem direct”.
“Neem je ook m’n andere pakje Luckies mee? Deze is al bijna leeg”: riep Bert hem na. “Dan koop ik morgen bij het festival een nieuwe”.
Het was bijna elf uur in de avond, de verschillende biertjes begonnen al in de benen te zitten. Over twaalf uur zou het festival beginnen en daar kwam Hans aangesjouwd met een volle fles Four Roses en twee nieuwe sigaren. “Ik hoor net dat het feestje nog niet voorbij is. Trouwens, onze buren van het tafeltje hiernaast lusten dit ook wel. Sie sind Deutch?”
“Neem je ook m’n andere pakje Luckies mee? Deze is al bijna leeg”: riep Bert hem na. “Dan koop ik morgen bij het festival een nieuwe”.
Het was bijna elf uur in de avond, de verschillende biertjes begonnen al in de benen te zitten. Over twaalf uur zou het festival beginnen en daar kwam Hans aangesjouwd met een volle fles Four Roses en twee nieuwe sigaren. “Ik hoor net dat het feestje nog niet voorbij is. Trouwens, onze buren van het tafeltje hiernaast lusten dit ook wel. Sie sind Deutch?”
1
zaaf
geplaatst: 9 juni 2021, 20:36 uur
Met
1. Schizophrenia
2. Kool thing
3. Teen Age Riot
4. Wave of Mutilation
5. The Wagon
6. Leave them behind
7. Freak scene
8. Debaser
9. Vapour Trail
10.Velouria
heb ik wel een leuke pukkelpop
1. Schizophrenia
2. Kool thing
3. Teen Age Riot
4. Wave of Mutilation
5. The Wagon
6. Leave them behind
7. Freak scene
8. Debaser
9. Vapour Trail
10.Velouria
heb ik wel een leuke pukkelpop
0
geplaatst: 9 juni 2021, 20:41 uur
Heel originele editie trouwens, leuk ook met die prachtige verhalen... Mijn petje af! Festival missings 

2
geplaatst: 9 juni 2021, 21:05 uur
1. Schizophrenia
2. Teen Age Riot
3. Kool thing
4. Freak scene
5. Rock ‘n’ Roll High School
6. Smells like teen spirit
7. Blitzkrieg Bop
8. The Wagon
9. If I should Fall from Grace with God
10. Lithium
2. Teen Age Riot
3. Kool thing
4. Freak scene
5. Rock ‘n’ Roll High School
6. Smells like teen spirit
7. Blitzkrieg Bop
8. The Wagon
9. If I should Fall from Grace with God
10. Lithium
2
geplaatst: 9 juni 2021, 21:14 uur
1. Shine On
2. Christine
3. Vapour Trail
4. Wave of Mutilation
5. Debaser
6. Teen Age Riot
7. Blitzkrieg Bop
8. Seagull
9. Sheena is a Punk Rocker
10. Freak scene
2. Christine
3. Vapour Trail
4. Wave of Mutilation
5. Debaser
6. Teen Age Riot
7. Blitzkrieg Bop
8. Seagull
9. Sheena is a Punk Rocker
10. Freak scene
2
geplaatst: 9 juni 2021, 21:21 uur
1. Schizophrenia
2. Blitzkrieg Bop
3. Teen Age Riot
4. Sheena is a Punk Rocker
5. Debaser
6. Kool thing
7. Velouria
8. If I should Fall from Grace with God
9. Freak scene
10. Vapour Trail
2. Blitzkrieg Bop
3. Teen Age Riot
4. Sheena is a Punk Rocker
5. Debaser
6. Kool thing
7. Velouria
9. Freak scene
10. Vapour Trail
1
geplaatst: 9 juni 2021, 21:24 uur
The Pogues hadden hoog kunnen eindigen met Dirty Old Town , Fiesta en The Broad Majestic Shannon, maar die zijn er dus niet bij. Nu wordt het vier keer Nirvana in de top 5.
1. Smells Like Teen Spirit
2. If I Should Fall from Grace with God
3. Come As You Are
4. Polly
5. Lithium
6. Thousands Are Sailing
7. Blitzkrieg Bop
8. Rock ‘n’ Roll High School
9. Kool Thing
10. Debaser
1. Smells Like Teen Spirit
2. If I Should Fall from Grace with God
3. Come As You Are
4. Polly
5. Lithium
6. Thousands Are Sailing
7. Blitzkrieg Bop
8. Rock ‘n’ Roll High School
9. Kool Thing
10. Debaser
1
geplaatst: 9 juni 2021, 21:46 uur
Precies de verkeerde van Nirvana en Dreams Burn Down is toch net wat beter dan Seagull, maar goed, we doen het er mee. Pixies spelen niet dus die nummers doen bij mij niet mee en Ramones, tja, Sheena live is wel geweldig maar de studioversie dan weer niet. Laat dan toch maar ondanks dat het een festival is.
01 Kool thing
02 Smells like teen spirit
03 Leave them behind
04 Freak scene
05 Schizophrenia
06 Teen Age Riot
07 Seagull
08 Shine On
09 Lithium
10 The Wagon
01 Kool thing
02 Smells like teen spirit
03 Leave them behind
04 Freak scene
05 Schizophrenia
06 Teen Age Riot
07 Seagull
08 Shine On
09 Lithium
10 The Wagon
1
geplaatst: 9 juni 2021, 22:09 uur
1. Shine On
2. Vapour Trail
3. Christine
4. Smells like teen spirit
5. Wave of Mutilation
6. Freak scene
7. Come as you are
8. Leave them behind
9. schizophrenia
10. Debaser
2. Vapour Trail
3. Christine
5. Wave of Mutilation
6. Freak scene
7. Come as you are
8. Leave them behind
9. schizophrenia
10. Debaser
0
geplaatst: 9 juni 2021, 22:44 uur
Ik heb gezocht naar een opname van Debaser door Black Francis/Frank Black solo, maar niet gevonden. zaaf johan de witt Rudi S Superbitch likeahurricane of iemand anders wel gelukt het te vinden?
(edit: of aERodynamIC?)
(edit: of aERodynamIC?)
1
geplaatst: 9 juni 2021, 22:48 uur
1. Debaser
2. Thousands are sailing
3. Lithium
4. Christine
5. Velouria
6. If I should Fall from Grace with God
7. Smells like teen spirit
8. Vapour Trail
9. Wave of Mutilation
10. Blitzkrieg Bop
2. Thousands are sailing
3. Lithium
4. Christine
5. Velouria
6. If I should Fall from Grace with God
7. Smells like teen spirit
8. Vapour Trail
9. Wave of Mutilation
10. Blitzkrieg Bop
0
geplaatst: 9 juni 2021, 23:14 uur
In mijn openingspost schreef ik ‘had kunnen zingen’ Daar ben ik bij Debaser volledig van overtuigd. En laat de beste man nu het liedje ook geschreven hebben.
0
geplaatst: 9 juni 2021, 23:25 uur
EttaJamesBrown schreef:
In mijn openingspost schreef ik ‘had kunnen zingen’ Daar ben ik bij Debaser volledig van overtuigd. En laat de beste man nu het liedje ook geschreven hebben.
Ja, maar ik vind het wel fijn om te kunnen luisteren naar een nummer voordat ik stem. Zijn uitvoeringen van Velouria en Wave of Mutilation staan op Youtube, maar Debaser heb ik dus niet kunnen vinden (alleen een versie van OK Go waarop hij gitaar speelt).
1
geplaatst: 9 juni 2021, 23:29 uur
1. Lithium
2. Smells like teen spirit
3. Wave of Mutilation
4. Debaser
5. Freak scene
6. Rock ‘n’ Roll High School
7. Come as you are
8. Kool thing
9. Christine
10. Blitzkrieg Bop
3. Wave of Mutilation
4. Debaser
5. Freak scene
6. Rock ‘n’ Roll High School
7. Come as you are
8. Kool thing
9. Christine
10. Blitzkrieg Bop
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 juni 2021, 23:42 uur
1 Blitzkrieg Bop
2 If I should Fall from Grace with God
3 Rock ‘n’ Roll High School
4 Sheena is a Punk Rocker
5 Schizophrenia
6 Kool thing
7 Teen Age Riot
8 Vapour Trail
9 Freak scene
10 Leave them behind
Ik weet nog dat we binnenkwamen en Nirvana zagen spelen, wat een kolere herrie was dat zeg, een half jaar later................. dat mag bekend zijn. Ramones vond ik en nog steeds geweldig, gelukkig 4 keer live aan het werk mogen zien, alleen bij Bizarre festival waren het maar 5 nummers, toen ging het hek kapot
2 If I should Fall from Grace with God
3 Rock ‘n’ Roll High School
4 Sheena is a Punk Rocker
5 Schizophrenia
6 Kool thing
7 Teen Age Riot
8 Vapour Trail
9 Freak scene
10 Leave them behind
Ik weet nog dat we binnenkwamen en Nirvana zagen spelen, wat een kolere herrie was dat zeg, een half jaar later................. dat mag bekend zijn. Ramones vond ik en nog steeds geweldig, gelukkig 4 keer live aan het werk mogen zien, alleen bij Bizarre festival waren het maar 5 nummers, toen ging het hek kapot

0
geplaatst: 9 juni 2021, 23:56 uur
Poek schreef:
Ik heb gezocht naar een opname van Debaser door Black Francis/Frank Black solo, maar niet gevonden.
Ik heb gezocht naar een opname van Debaser door Black Francis/Frank Black solo, maar niet gevonden.
Debaser by Black Francis Concert Statistics | setlist.fm
0
geplaatst: 10 juni 2021, 00:21 uur
Dank, hij heeft 'm dus (naast die keer gitaar bij OK Go) 1 keer solo gespeeld samen met Joey Santiago en daar zijn opnamen van gemaakt. Heeft iemand die?
1
geplaatst: 10 juni 2021, 09:41 uur
Pukkelpop 1991:
1. Leave Them All Behind
2. Wave of Mutilation
3. Shine On
4. Teen Age Riot
5. Blitzkrieg Bop
6. Lithium
7. Freak Scene
8. Debaser
9. The Wagon
10. Christine
Wat een topfestival! En er moet altijd een 'patatband' zijn (wordt nog steeds zo genoemd in mijn vriendengroep), die eer is aan The Pogues. Voor de goede orde: dan wordt er gegeten. In die jaren bestond dat meestal uit patat + hamburger + dikke klodder mayo. Ach, 1991 - het beste muziekjaar ooit! Ben overigens nog nooit op Pukkelpop geweest....maar wel vaak op Lowlands, vooral begin jaren 90. Van bovenstaande artiesten hebben daar (denk ik) alleen Sonic Youth en Dinosaur Jr gestaan, beide gezien!
1. Leave Them All Behind
2. Wave of Mutilation
3. Shine On
4. Teen Age Riot
5. Blitzkrieg Bop
6. Lithium
7. Freak Scene
8. Debaser
9. The Wagon
10. Christine
Wat een topfestival! En er moet altijd een 'patatband' zijn (wordt nog steeds zo genoemd in mijn vriendengroep), die eer is aan The Pogues. Voor de goede orde: dan wordt er gegeten. In die jaren bestond dat meestal uit patat + hamburger + dikke klodder mayo. Ach, 1991 - het beste muziekjaar ooit! Ben overigens nog nooit op Pukkelpop geweest....maar wel vaak op Lowlands, vooral begin jaren 90. Van bovenstaande artiesten hebben daar (denk ik) alleen Sonic Youth en Dinosaur Jr gestaan, beide gezien!
1
geplaatst: 10 juni 2021, 09:58 uur
1. Shine On
3. Velouria
4. Debaser
5. Come as you are
6. Sheena is a Punk Rocker
7. Christine
8. Polly
9. Kool thing
10. Leave them behind
3. Velouria
4. Debaser
5. Come as you are
6. Sheena is a Punk Rocker
7. Christine
8. Polly
9. Kool thing
10. Leave them behind
1
geplaatst: 10 juni 2021, 10:04 uur
1. Thousands are sailing
2. Freak scene
3. Debaser
5. Christine
6. Teen Age Riot
7. Blitzkrieg Bop
9. Seagull
10. Velouria
2. Freak scene
3. Debaser
5. Christine
6. Teen Age Riot
7. Blitzkrieg Bop
9. Seagull
10. Velouria
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.