MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
1. Christine
2. Vapour Trail
3. Shine On
4. Smells like teen spirit
5. Kool thing
6. Debaser
7. Lithium
8. Wave of Mutilation
9. Leave them behind
10. Velouria

Een week na dit Pukkelpop was in Rotterdam Ein Abend in Wien. Daar speelden dezelfde bands plus een aantal meer - Carter USM, NIN, Magnapop, en natuurlijk alles wat op de verzamel-cd staat.

Lowlands - Dinosaur en Sonic Youth inderdaad wel een paar keer. Frank Black weet ik zo niet; Pixies wel maar dan wel de echte band - zij het als reunie maar nog wel met Kim. Verder niks van dit rijtje denk ik inderdaad. Ride natuurlijk wel op BKS, beter Ook toen geopend met Leave Them All Behind.

Pukkelpop ben ik 1x geweest, 2002 - natte editie al was de donderdag nog prima, voordeel tov. Lowlands datzelfde weekend wat vrijdag al nat begon We hadden in de loop van de tijd al vaker het idee dat Pukkelpop in details soms een net wat beter programma had dan Lowlands.en in 2002 was dat reden om een keer de overstap te maken.

1. If I should Fall from Grace with God
2. Thousands are sailing
3. Sheena is a Punk Rocker
4. Rock ‘n’ Roll High School
5. Blitzkrieg Bop
6. Shine On
7. Christine
8. Come as you are
9. Velouria
10. Wave of Mutilation

dix
1. Schizophrenia
2. Freak Scene
3. Rock ‘n’ Roll High School
4. If I should Fall from Grace with God
5. Christine
6. Polly
7. The Wagon
8. Thousands are Sailing
9. Kool Thing
10. Debaser

Moeizaam kwamen de zonnestralen door het bladerdek heen op weg naar de nylontentjes. Wij zagen dat anders. Voelden het vooral. Het werd weer warm en plakkerig. Bert, Hans en ik werden redelijk gebroken wakker en pakten drie lauwe sinas. Het was na negenen -misschien wel tien uur geweest - en langzaamaan moest gedacht worden aan een dagje festivalmuziek. Eerst even bijkomen.

In de twee dagen dat wij op de camping en in Hasselt waren hadden wij het festivalterrein nog niet gezien. Geen idee in welke richting het was. En hoe ver. Rond half elf waren wij er klaar voor. “Kom, we lopen gewoon achter de meute aan”: stelde Bert voor. Het klonk als een goed plan. Na een half uurtje lopen werden de verschillende meutes steeds dunner. Het leek wel of niemand van de camping wist waar Pukkelpop nu echt was. In mijn beleving hebben we wel een uur gelopen. Toen we eindelijk op het terrein kwamen was Ride bijna met de set klaar. Nirvana hadden we helemaal gemist, maar dat deerde niks: dat was onbekende herrie en zou toch nooit wat worden.

Met nog de Four Roses en bier in het achterhoofd wilden wij eerst aan de sinas (Bert lust geen cola) en pas in de avond mogelijk een biertje. Om onduidelijke redenen had Pukkelpop echter alleen maar cola en bier, zodat Bert al vroeg in de dag weer een terugval had. Dat werd in de middag nog erger toen wij ontdekten dat nergens op het terrein sigaretten werden verkocht. Dat was op Pinkpop altijd anders. “Een biertje ruilen voor twee sigaretten?”: probeerde Bert bij de ene. “Funf Mark fur zehn Zigaretten?” bij weer een andere. Muziek is bijzaak voor een verslaafde, merk je weer op zo’n moment.

We kwamen de middag goed door met ons drieën. De avond begon te vallen en weldra zouden The Pogues beginnen. Dat betekende naar voren en pogoën. Langzaam wandelden wij gezamenlijk naar voren en kozen positie. De band kwam op. Met grof geweld werden we door de massa naar voren geduwd. Iemand stapte daarbij op mijn hak, waardoor mijn schoen uit ging. Ik ging door de druk alleen maar vooruit, mijn schoen achterlatend. Snel hinkelde ik terug en vond mijn schoen, deed het aan en keek naar de stofwolk van honderden pogoënde festivalgangers. Bert en Hans heb ik niet weer gezien bij The Pogues. Ook niet bij the Ramones.

Pas in het tentje na middernacht.

ranja schreef:
Een week na dit Pukkelpop was in Rotterdam Ein Abend in Wien. Daar speelden dezelfde bands plus een aantal meer - Carter USM, NIN, Magnapop, en natuurlijk alles wat op de verzamel-cd staat.

Baal nog steeds dat ik niet gegaan ben. Ik wilde heel graag vanwege de Pumpkins van wie ik toen al een groot fan was geworden. Sonic Youth leek me ook interessant en Black Francis wilde ik zeker wel zien. Nirvana? Ik denk dat ik daar niet naartoe zou zijn gegaan. kende ze toen niet. Dat zou ik achteraf wel erg hebben gevonden

Maar goed, vrienden die mee wilden gaan haakten af en ik had geen zin om alleen te gaan. De Pumpkins zag ik een jaar later alsnog (voor de eerste keer) op Metropolis.

1. Shine On
2. Smells like teen spirit
3. Debaser
4. If I should Fall from Grace with God
5. Wave of Mutilation
6. Teen Age Riot
7. Christine
8. Polly
9. Leave them behind
10. Thousands are sailing

We gaan vanavond de presentatie clusteren per band. Rangorde op basis van hoogste liedje per band.

Oh dat wint Black Francis wel, niemand kan hoger dan hij volgens mij

ranja schreef:
Oh dat wint Black Francis wel, niemand kan hoger dan hij volgens mij

Seagull

Hoogst genoteerd. En bij discussie beslist Etta of anders James.

EttaJamesBrown schreef:

In de twee dagen dat wij op de camping en in Hasselt waren hadden wij het festivalterrein nog niet gezien. Geen idee in welke richting het was. En hoe ver. Rond half elf waren wij er klaar voor. “Kom, we lopen gewoon achter de meute aan”: stelde Bert voor. Het klonk als een goed plan. Na een half uurtje lopen werden de verschillende meutes steeds dunner. Het leek wel of niemand van de camping wist waar Pukkelpop nu echt was. In mijn beleving hebben we wel een uur gelopen. Toen we eindelijk op het terrein kwamen was Ride bijna met de set klaar. Nirvana hadden we helemaal gemist, maar dat deerde niks: dat was onbekende herrie en zou toch nooit wat worden.

Kan de beste overkomen. jordidj1 en ik hebben in 2019 ons aller Eefje nog gemist op Pukkelpop omdat we de afstand van de parking tot het festivalterrein onderschatten

1. Debaser
2. Thousands are sailing
3. Teen Age Riot
4. Vapour Trail
5. If I should Fall from Grace with God
6. Schizophrenia
7. Lithium
8. Polly
9. Velouria
10. Rock ‘n’ Roll High School

Gretz schreef:
(quote)

Kan de beste overkomen. jordidj1 en ik hebben in 2019 ons aller Eefje nog gemist op Pukkelpop omdat we de afstand van de parking tot het festivalterrein onderschatten

En ik heb ze dan weer niet gemist, maar ben wel vroeger weggegaan.

1. Teen Age Riot
2. Leave them behind
3. Vapour Trail
4. Debaser
5. Schizophrenia
6. Kool thing
7. Freak scene
8. Christine
9. Seagull
10. Wave of Mutilation

Ten tijde van dit festival was ik 11 en kon ik deze muziek nog niet zo appreciëren. Maar nu zeg ik: mooi affiche, met in elk geval vijf artiesten die ik graag gezien zou hebben (waaronder duidelijk één topfavoriet).

01. Teen Age Riot
02. Kool Thing
03. Schizophrenia
04. The Wagon
05. Polly
06. Velouria
07. Vapour Trail
08. Leave Them Behind
09. Smells Like Teen Spirit
10. Seagull

Johnny Marr schreef:
(quote)

En ik heb ze dan weer niet gemist, maar ben wel vroeger weggegaan.

Nee Joh

1. Smells like teen spirit
2. Come as you are
3. Kool thing
4. Blitzkrieg Bop
5. Lithium
6. Debaser
7. Teen Age Riot
8. Shine On
9. Wave of Mutilation
10. Rock ‘n’ Roll High School

1. Teen Age Riot
2. The Wagon
3. Schizophrenia
4. Freak scene
5. Debaser
6. Smells like teen spirit
7. Kool thing
8. Wave of Mutilation
9. Lithium
10. Sheena is a Punk Rocker

1. Seagull
2. Leave Them All Behind
3. Vapour Trail
4. Schizophrenia
5. If I Should Fall From Grace With God
6. Freak Scene
7. The Wagon
8. Debaser
9. Teen Age Riot
10. Kool Thing

11. Wave of Mutilation (helaas net geen top 10)
12. Come As You Are
13. Lithium
14. Polly
15. Smells Like Teen Spirit
16. Velouria
17. Shine On
18. Christine
19. Thousands are sailing
20. Sheena is a Punk Rocker

21. Rock ‘n’ Roll High School
22. Blitzkrieg Bop

De top 11 is echt briljant.

1. Debaser
2. Shine On
3. Christine
4. Teen Age Riot
5. Leave them behind
6. Vapour Trail
7. Wave of Mutilation
8. Kool thing
9. Seagull
10. Freak scene

Gretz schreef:
(quote)

Jouw aller Eefje. Niet ons. En dat we te laat kwamen was vooral door het feit dat jij je verslapen had

Bij met stemmen tellen en een ex aequo op uno.

Nog een paar uurtjes.

jordidj1 schreef:

Jouw aller Eefje. Niet ons.

Tja je kan nu eenmaal niet verwachten dat zomaar iedereen in blinde adoratie achter haar aanloopt, maar eenmaal de volwassen leeftijd bereikt verwacht ik dat toch wel en ik ben echt geen sneue fan met zo'n top 10 met alleen maar Eefje de Visser er in.

jordidj1 schreef:
(quote)

Jouw aller Eefje. Niet ons. En dat we te laat kwamen was vooral door het feit dat jij je verslapen had

Nee, ook omdat jij treuzelde in de supermarkt

Het is 10 uur. De deuren van Pukkelpop 1991 gaan open. Het festival komt traag op gang. Daarbij hakt ook de mededeling erin dat twee bands op het laatst geannuleerd zijn: Limbomaniacs en An Emotional Fish. Gelukkig is Nirvana bereid gevonden om een langere set te spelen, vanwege het onverwachte succes van hun tweede album, dat pas twee weken uit is.

De eerste band begint: One, Two, Three, Four!….

8. RAMONES

Eind jaren zeventig waren ze onovertroffen. In 1991 al een beetje over hun hoogtepunt heen. Dat deerde mij niets. Wat ben ik blij dat ik ze in 1990-1995 drie keer heb mogen zien. DjFrankie was de grootste fan van ons vriendenclubje. Held!

Ze sluiten af met Blitzkrieg Bop, hun beste met 56 punten.

7. The Pogues

De eerste mensen beginnen al met patat en mayonaise te ontbijten. Onbegrijpelijk! Shane MacGowan is mijn grote held en was in 1991 nog net niet helemaal gênant op het podium. Jullie hadden geen zin in het nieuwe werk van Hell’s Ditch. Nee, het zou van the Grace from God gaan komen. Een prachtplaat zeker. Nu heb ik sowieso een zwak voor liedjes met een accordeon erin.

Mijn topband van de dag. Ook Marco dBweet dat te waarderen. Thousands are sailing wordt deze dag niet door Shane gezongen. Hij rust naast het podium uit en neemt een slokje Chivas Regal. Superbitch staat met alle plezier bij ons vooraan.

If I should Fall heeft 67 punten. Evenveel als…..

DjFrankie (moderator)
Wat een ontzettend leuke en originele presentatie EttaJamesBrown, te gek !!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.