MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Bedankt voor een heerlijke PC week, Teunnis

Thanks Teunnis voor zoveel PC Music Otherworldly Epicness en een goddelijke presentatie + BS-sessie

Teunnis schreef:
Waarschijnlijk ben ik het lijstje van 123poetertjes vergeten mee te nemen. Hoe kon ik. Ik hoop dat ik ooit vergeven wordt, maar ik denk niet dat dat makkelijk zal gaan. Laat ik beginnen met de eindstand corrigeren. De winnaar zal vast niet wijzigen.

Maar het podium wel! Charli XCX - detonate maakt een reuzesprong naar het podium. Mijn excuses aan de KKB-fans.

Hoi! Was leuk om er even bij te zijn op Beatsense (kende ik nog niet.. had alleen plug.dj en turntable.fm gebruikt tot dan toe).. jammer dat ik onverhoopt weg moest, maar dit mag van mij best nog een keertje gedaan worden. Misschien met de best of the rest, want er is zoveel buiten de boot gevallen.

Ook gaaf om al jullie enthousiasme en indrukken te lezen! Bedankt voor de organisatie, Teunnis!
Als er nog zo'n event als Appleville komt, dan hopelijk met musicmeter delegatie?

Dit jaar is het tot nu toe bij kleinere eventjes gebleven, voornamelijk op Twitch, met vooralsnog de wat minder grote namen (Petal Supply de bekendste). Maakt het er niet minder gezellig op en er zit echt groot talent tussen.

Speciale aandacht voor Tyler Lee Jones:
- remix van 100 gecs' toothless
- hier z'n live debuut van afgelopen april

En ook Galen Tipton (recovery girl), Diana Starshine, Six Impala + aanhang etc. Teveel om op te noemen eigenlijk, maar hartstikke vet allemaal.

Als je op Twitter en Insta de juiste accounts volgt, dan kom je vanzelf de aankondigingen voor die eventjes tegen.

GREATEST HITS OF PAISLEY UNDERGROUND

https://m.media-amazon.com/images/I/819Pf2H59BL._SS500_.jpg

Paisley Underground was een muziekstroming uit de eerste helft van de jaren '80. Een nieuwe lichting bands en artiesten kwam op die teruggrepen naar de psychedelische, soms jangly muziek uit de jaren 60 van bands zoals The Byrds en Love, soms ook met Punk invloeden. In ieder geval een heel scala Er zijn vele bekende namen uit voortgekomen en die gaan we ook vooral in de startlijst tegenkomen. Maar ook de onbekendere bands/artiesten zijn meer dan welkom. Daarom mogen jullie 10 songs nomineren

Startlijst:

Game Theory - 24
Game Theory - Erica's Word
Green on Red - Gas Food Lodging
Green on Red - That's What Dreams Were Made For
Green on Red - Time Ain’t Nothing
Rainy Day - I'll Keep It With Mine
The Bangles - The Real World
The Dream Syndicate - Glide
The Dream Syndicate - Tell Me When It' Over
The Dream Syndicate - That's What You Always Say
The Dream Syndicate - The Days of Wine and Roses
The Three O’Clock - Jet Fighter
Rain Parade - 1 Hour 1/2 To Go
Rain Parade - I Look Around
Rain Parade - You Are My Friend
Rain Parade - Talking in My Sleep
True West - And Then the Rain
True West - Hollywood Holiday
The Long Ryders - Run Dusty Run
The Long Ryders - Looking For Lewis and Clark

https://1.bp.blogspot.com/-JcqfWpVL3Bc/XpShSq8Gv5I/AAAAAAAAHiE/0vgNSyY2vKc-pH6RgDIhC36qnZFvgOScwCLcBGAsYHQ/s1600/PaisleyUnderground.jpg

Kan een mod, bv Casartelli of Soledad de topictitel veranderen?

Deadline: Maandag 20 uur.

Rudi S motel matches en EttaJamesBrown hebben sowieso wel zin...

Nog eens bedankt voor de super leuke en super informatieve PC Music-editie, Teunnis! Ik moet dan maar eens achter die Hannah Diamond-EP gaan, ben benieuwd!

Voor de Paisley Underground hoop ik mee te doen vanaf ronde 2, dan wel de finale. Altijd al een interessante scene gevonden, maar nooit echt diep ingedoken.

Leuk, ik mis al mijn favorieten

Rain Parade - Broken Horse
Rain Parade - No Easy Way Down
Rain Parade - This Can't Be Today
Green on Red - Sixteen Ways
Green on Red - The Drifter
Green on Red - This I Know
Green on Red - Two Lovers (Waitin' to Die)
Green on Red - Baby Loves Her Gun
True West - Look Around
The Long Ryders - Gunslinger Man

Arrie schreef:
Bedankt voor een heerlijke PC week, Teunnis

Bedankt voor een heerlijke week aan m'n PC, Teunnis!

dix
Ah, van PC Music naar Paisley Underground is maar een kleine stap mijn lijstje volgt.

Ja hoor. Green on Red en Dream Syndicate smaken mij altijd goed.

Jullie gaan waar ik niet kan volgen.

Als definitieve afsluiting van het PC Music hoofdstuk een korte playlist die ik nog even voor MM bij elkaar heb gegooid:

hyperp*p & soundcloud 4 mm - playlist by Vos Kat | Spotify - open.spotify.com

Een beetje eenkennig:

Green on Red - The Drifter
Green on Red - You couldn’t get arrested
Green on Red - Two Lovers (Waitin' to Die)
Green on Red - Sorry Naomi
Green on Red - D.T. Blues
Green on Rec - Tenderloin
The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues
The Dream Syndicate - Medicine Show
The Dream Syndicate - The Side I'll Never Show
The Dream Syndicate - See that my Grave is kept clean (classic uit 1927)

Updatje gedaan.

aerobag schreef:
Door drukte niet meer aan stemmen toegekomen, maar kan me vinden in de rangschikking. Thx Teun!

Same here, wou nog een lijstje opgeven maar werd onverwachts verhinderd.

Een verschil voor de winnaar zou dat niet hebben gemaakt als dat überhaupt al mogelijk was, want Visions was mijn nr. 2. Mijn nr. 1 was it's Okay to Cry die daarmee misschien nog iets hoger had kunnen staan.

Wat mijzelf verraste was dat een aantal nummers die ik in de top 10 wou zetten ook voorkwamen in mijn eliminatie-lijstje. Ik heb de hele week naar de nummers zitten luisteren en uiteindelijk met ze allemaal een band gekregen. Vooral Be Your USA staat hier nu heel vaak op.

Was super tof om mee te maken dit, bedankt voor het organiseren en ik ga de tekstjes lezen!!
Fijne zaterdag

Voor mij is het ook best nieuw om dit spelformat te zien met die uitgebreide teksten erbij (nog niet vaak meegedaan) en I love it!

dix
luigifort schreef:
Maar ook de onbekendere bands/artiesten zijn meer dan welkom. Daarom mogen jullie 10 songs nomineren

Best moeilijk om daar een hekje omheen te zetten. Als je dat hekje wat ruimer plaatst, dan pak je een stuk woestijn mee en staat mijn lijstje nominaties vol met Thin White Rope.

Thin White Rope stond op onze longlist

Op mijn longlist Gutterball en The Silos.

dix
luigifort schreef:
Thin White Rope stond op onze longlist

Bij Thin White Rope heb ik mij beperkt tot het debuut om chronologische redenen. Die hebben immers The Dream Syndicate zien spelen toen ze Exploring The Axis opnamen. Rain Parade is imho de ultieme Paisley Underground band, wellicht omdat ze al tijdens de hype kopje onder gingen. Wat weer boven kwam drijven was Opal en die mogen hier best genomineerd worden. Green on Red's Here Come The Snakes is natuurlijk een fantastische plaat maar de sound is hardly Paisley. Toch kon ik niet weerstaan om daarvan wat te nomineren.

Thin White Rope - Disney Girl
Thin White Rope - Soundtrack
The Dream Syndicate - Medicine Show
The Dream Syndicate - The Side I'll Never Show
Rain Parade - No Easy Way Down
Rain Parade - This Can't Be Today
Opal - Supernova
Opal - Soul Giver
Green On Red - Tenderloin
Green On Red - DT Blues

Ja, kan lastig zijn. Eternal Flame is ook hardly Paisley
Opal komt er bij mij ook in

Green on Red - Little Things in Life
Gutterball - Motorcycle Boy
Naked Prey - What Price for Freedom
Russ Tolman - Something About a Rowboat
The dB's - A Spy in the House of Love
The Dream Syndicate - Halloween
The Dream Syndicate - Until Lately
The Green Pajamas - Kim the Waitress
The Long Ryders - Ivory Tower
The Three O’Clock - Stupid Einstein

luigifort schreef:
Opal komt er bij mij ook in

Is zeker alleen Paisley Underground in de hopeloze versie?

Er is echt nergens een lijst te vinden van bands die hier bij horen. Dan maar makkelijk maken.
Ik heb gekeken naar deze cd en daarvan dan de originele versies en daarvan dan weer degene die niet in de startlijst staan. Dat zijn 6 van de 12, aangevuld met nog 4 oude Bangles al geloof ik niet dat die erg veel kans maken.

Rain Parade - What She's Done to Your Mind
Salvation Army - She Turns to Flowers
The Bangles - All About You
The Bangles - Call on Me
The Bangles - Getting Out of Hand
The Bangles - Hero Takes a Fall
The Bangles - I'm in Line
The Bangles - Want You
The Dream Syndicate - When You Smile
The Three O’Clock - As Real As Real

Poek schreef:
(quote)

Is zeker alleen Paisley Underground in de hopeloze versie?

Lijkt me niet wenselijk dat Fade Into You deze Paisley editie wint , of een Eternal Flame van The Bangles bv
Grofweg wordt Paisley Underground t/m 1986 op zijn laatst geschat, al zou je Mazzy's debuutalbum qua sound nog het dichtst bij Paisley kunnen scharen. Volgens mij heb ik Halah ergens in een Paisley lijst zien staan. Maar nomineer wat je wil

Leuk, maar ik ken er erg weinig van. Wellicht haak ik aan met de finale.

Naast de bands in onze startlijst vonden we nog de volgende bands...

The Pandoras
Thin White Rope
Steve Wynn solo
Salvation Army (voorloper van The Three O'Clock)
Opal
Clay Allison
The Plimsouls
The Eyes of Mind

en er zullen er nog wel wat meer (onbekendere) artiesten zijn...
En wendyvortex heeft ook nog een paar anderen zie ik...

ranja schreef:
Er is echt nergens een lijst te vinden van bands die hier bij horen. Dan maar makkelijk maken.

Hier heb ik er eentje!

Every Noise at Once - paisley underground - everynoise.com

Klik vooral op The Bangles bij de link van Wendy

Eternal Flame dus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.