MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Can't You Hear Me Knocking
I Got the Blues
Lady Jane
Memory Motel
Mother’s Little Helper
No Expectations
Play with Fire
Sway
Sweet Virginia
Torn and Frayed

2120 South Michigan Avenue
Anybody Seen My Baby
Around and Around
I Can't Quit You Baby
It's All Over Now
It's Only Rock 'n' Roll
Monkey Man
Stray Cat Blues
You Gotta Move

Ik vind It's Only Rock 'n' Roll echt de allerslechtste Stones-single ooit. En er zijn zo veel fantastische albumtracks...

19th Nervous Breakdown
2000 Light Years From Home
As Tears Go By
Biggest Mistake
Dead Flowers
Lady Jane
Living in a Ghost Town
Memory Motel
Mothers Little Helper
Sister Morphine

Toffe startlijst, wel met veel te weinig Exile-materiaal. Foei Choconas! En doordat ze natuurlijk heel wat andere topplaten hebben, heb ik zelfs niet al de ontbrekende parels van Exile in mijn lijstje kunnen opnemen (och, dat zijn er toch sowieso meer dan tien). Zo is er bijvoorbeeld Continental Drift, een prachtige deep cut van Steel Wheels waarin ze samen met een Marokkaans sufi-orkest een ode brengen aan de twintig jaar daarvoor overleden Brian jones. Kippenvel, en helaas veel te onbekend!

Continental Drift
I Just Want to See His Face
Mother’s Little Helper
Rocks Off
Shattered
Shine a Light
Sister Morphine
Soul Survivor
Stop Breaking Down
Torn and Frayed

Dead Flowers
Let It Loose
Memo from Turner
Moonlight Mile
Out of Time
Play with Fire
Rip This Joint
Shine a Light
Sway
Undercover (Of the Night)

Fathead schreef:
Ik vind It's Only Rock 'n' Roll echt de allerslechtste Stones-single ooit.

Oké, dan weten we dat

Ja, das mijn mening, ja. Ik mag ook een mening hebben. Niemand bepaalt wat ik mag vinden, we leven in een vrij land, ja!

itchy schreef:
Dead Flowers
Let It Loose
Memo from Turner
Moonlight Mile
Out of Time
Play with Fire
Rip This Joint
Shine a Light
Sway

Memo from Turner is Jagger solo, volgens mij. Wel een geweldig nummer!

Fathead schreef:
(quote)

Memo from Turner is Jagger solo, volgens mij. Wel een geweldig nummer!

Akkoord, maar Memo from Turner is ook onder de vlag van de Stones (Jagger/Richards) uitgebracht op de compilatie Metamorphosis, dus dat lijkt me een geldige nominatie.

ArthurDZ schreef:
Toffe startlijst, wel met veel te weinig Exile-materiaal. Foei Choconas! En doordat ze natuurlijk heel wat andere topplaten hebben, heb ik zelfs niet al de ontbrekende parels van Exile in mijn lijstje kunnen opnemen (och, dat zijn er toch sowieso meer dan tien).

Oei, ik ben er gloeiend bij! Hier wreekt zich het feit dat de organisator dezes geen Exile-adept is. Om dat te compenseren, hebben we deze corrigerende ronde natuurlijk ingesteld, al moet ik toegeven dat in dit geval slechts tien nummers noemen een buitengewoon lastige taak is. Maar om het spel ook toegankelijk te houden voor de doorsneeluisteraar, gaat bijvoorbeeld een uitbreiding naar 15 of 20 nominaties toch wat te ver, lijkt me.

Verder eens over Continental Drift, die heb ik ook als een van de favorieten aangevinkt bij Steel Wheels. Of dat genoeg gaat zijn voor een nominatie, zal nog moeten blijken.

Fathead schreef:
Ja, das mijn mening, ja. Ik mag ook een mening hebben. Niemand bepaalt wat ik mag vinden, we leven in een vrij land, ja!

Ik ga trouwens akkoord met je, wat vind je daar nog van vigil?

Choconas schreef:
Hier wreekt zich het feit dat de organisator dezes geen Exile-adept is.

Hoe dan?

ArthurDZ schreef:
Zo is er bijvoorbeeld Continental Drift, een prachtige deep cut van Steel Wheels waarin ze samen met een Marokkaans sufi-orkest een ode brengen aan de twintig jaar daarvoor overleden Brian jones. Kippenvel, en helaas veel te onbekend!

Prachtig nummer ja, mooie ontdekking!

vigil schreef:
(quote)

Oké, dan weten we dat

Wat jouw onschuldige opmerking al niet teweeg brengt he

Choconas schreef:
Akkoord, maar Memo from Turner is ook onder de vlag van de Stones (Jagger/Richards) uitgebracht op de compilatie Metamorphosis, dus dat lijkt me een geldige nominatie.

Dit inderdaad, en verder maakt het niet uit want hij gaat toch niet door naar de volgende ronde

Fathead schreef:
Ik vind It's Only Rock 'n' Roll echt de allerslechtste Stones-single ooit. En er zijn zo veel fantastische albumtracks...

Idd ieder zijn mening..geen hoogvlieger vind het toch wel wat hebben,het nr heeft wel een afwijkende vette sound tov de rest van het album...komt mss dat de halve Faces op de basisopname speelt

Ik vind bv...I Go Wild of She Was Hot bijzonder matige singles

ff wat anders... hoe dan ook...ik vind Memo From Turner toch echt een Jagger Solo nr
Zo stond het tenslotte ook in de hitlijsten

Johnny Marr schreef:

Ik ga trouwens akkoord met je, wat vind je daar nog van vigil?

Geen commentaar!

Ik ben een ongelofelijke Stones-nitwit. Ik luisterde laatst naar The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years (1989) en omdat Memo From Turner daarop staat was ik in mijn blijkbare naïviteit in de overtuiging dat het om een (geweldig) Stones-nummer gaat. Zie maar of je er een puntje aan toe kent, zo nee dan wel ik wel graag nog een ander nummer nomineren.

luigifort schreef:
(quote)

Wat jouw onschuldige opmerking al niet teweeg brengt he
Zo onschuldig was die niet
Maar verder onthoud ik me deze keer maar van elk commentaar.

itchy schreef:
Ik ben een ongelofelijke Stones-nitwit. Ik luisterde laatst naar The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years (1989) en omdat Memo From Turner daarop staat was ik in mijn blijkbare naïviteit in de overtuiging dat het om een (geweldig) Stones-nummer gaat. Zie maar of je er een puntje aan toe kent, zo nee dan wel ik wel graag nog een ander nummer nomineren.

Naïef of niet, je overtuiging is juist, het is een geweldig Stones-nummer. Na Out of Time het populairste nummer op Metamorphosis hier en ook bij de door jou aangehaalde Singles Collection: The London Years hebben 8 stemmers Memo from Turner als favoriet aangevinkt. Zoals eerder gezegd reken ik hem helemaal goed.

Choconas schreef:
Hier wreekt zich het feit dat de organisator dezes geen Exile-adept is.

Ja, ik besef dat ik hier weinig medestanders heb, maar Exile staat vol met rauwe (hard)rocknummers en dat ligt me gewoon minder dan hun blues- en rock 'n roll-geluid.

Huh? Ik hoor ook gewoon een blues- en rock 'n roll geluid op Exile. Zal wel aan mij liggen!

I Got the Blues
Jigsaw Puzzle
Let It Bleed
Let It Loose
Mother's Little Helper
Rocks Off
Sister Morphine
Stray Cat Blues
Sweet Virginia
Too Much Blood

Johnny Marr schreef:
Huh? Ik hoor ook gewoon een blues- en rock 'n roll geluid op Exile. Zal wel aan mij liggen!

Idd, hoe lang is het geleden dat jij Exile nog hebt opgelegd Choconas? Het is wel een van die platen waarbij je bij de liefhebbers vaak hoort dat 'hij even moest rijpen' dus wie weet valt binnenkort het kwartje? Of toch op zijn minst voor we bij de Jordy Awards in 1972 zijn aanbeland?

Undercover of the Night
As Tears Go By
Anybody Seen My Baby
Moonlight Mile
Love Is Strong
Almost Hear You Sigh
She Was Hot
Out of Tears
Too Much Blood
Emotional Rescue

Ik miste zelf met name de onderstaande toppers (maar had er ook gemakkelijk twintig kunnen noemen):

As Tears Go By
Citadel
Dead Flowers
Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker)
Monkey Man
Moonlight Mile
Sister Morphine
Sway
Winter

Daarmee is de eerste ronde afgesloten, ik ga tellen!

Er werden maar liefst 96 additionele nummers genoemd door 34 deelnemers, maar daarvan gaan er uiteindelijk slechts tien door. De volgende tien liedjes zijn 10x of vaker genoemd en kunnen zich dus gelukkig prijzen. Opvallend genoeg was de helft van de aangedragen nummers (48 stuks) uniek, in de zin dat slechts één deelnemer het nummer noemde.

Sister Morphine (17x)
Can't You Hear Me Knocking (14x)
Mother's Little Helper (14x)
Play with Fire (14x)
Dead Flowers (13x)
2000 Light Years from Home (11x)
Rocks Off (11x)
As Tears Go By (10x)
Lady Jane (10x)
Undercover (Of the Night) (10x)

Dan is het nu tijd voor de gevreesde eliminatieronde! Selecteer uit de onderstaande lijst van 40 nummers je 10 minst favoriete. De 10 nummers die het vaakst genoemd worden, gaan niet mee naar de finale.

(I Can't Get No) Satisfaction
2000 Light Years from Home
Angie
As Tears Go By
Beast of Burden
Bitch
Brown Sugar
Dead Flowers
Fool to Cry
Get Off of My Cloud
Gimme Shelter
It's All Over Now
Jumpin' Jack Flash
Lady Jane
Let's Spend the Night Together
Little Red Rooster
Midnight Rambler
Miss You
Mother's Little Helper
Not Fade Away
Paint It, Black
Play with Fire
Rock and a Hard Place
Rocks Off
Ruby Tuesday
She's a Rainbow
Sister Morphine
Start Me Up
Street Fighting Man
Sympathy for the Devil
The Last Time
Time Is on My Side
Time Waits for No One
Tumbling Dice
Under My Thumb
Waiting on a Friend
Wild Horses
You Can't Always Get What You Want

Deadline: woensdagavond 23.00 uur

(I Can't Get No) Satisfaction
Beast of Burden
Brown Sugar
Dead Flowers
Get Off of My Cloud
Gimme Shelter
Start Me Up
Street Fighting Man
Sympathy for the Devil
You Can't Always Get What You Want

2000 Light Years from Home
Bitch
Dead Flowers
Gimme Shelter
Midnight Rambler
Rocks Off
Ruby Tuesday
She's a Rainbow
Sister Morphine
Street Fighting Man

ArthurDZ schreef:
Idd, hoe lang is het geleden dat jij Exile nog hebt opgelegd Choconas?

Dat was inderdaad wel even geleden, misschien wel voor het laatst toen ik in 2010 de deluxe-versie kocht. Ik heb hem vanavond weer eens opgezet en hij beviel me wel wat beter dan in mijn herinnering. Maar hij kan nog altijd niet tippen aan de topplaten die tussen 1966 en 1973 uitkwamen, met name Let It Bleed en Sticky Fingers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.