Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)
zoeken in:
0
Lachende derde
geplaatst: 10 januari 2021, 19:07 uur
Heart Like a Wheel: Lekkere bluesrocker. Wel wat simpel. Gesoleer is Iommiaans goed. 3*
0
Lachende derde
geplaatst: 11 januari 2021, 19:19 uur
Een eighties-stomper. 3* Té zwaarmoedig voor een Amerikaanse hit, maar er wel naar lonkend.
0
geplaatst: 12 januari 2021, 18:16 uur
Angry Heart: BS op zijn emotioneelst? Oh nee, dat is het volgende nummer
Deze krijgt een 5.0
Deze krijgt een 5.0
0
geplaatst: 12 januari 2021, 19:22 uur
4* zanglijn heeft wel iets weg van Wishing Well van Gary Moore of beter gezegd Free.
0
geplaatst: 12 januari 2021, 22:04 uur
Ik juist niet. Nummer, en album, gaat als een nachtkaars uit. 2*
0
geplaatst: 13 januari 2021, 18:23 uur
In Memory: 5.0
The Eternal Idol viel me in 1987 tegen na Seventh Star. Nu kan ik het album een stuk beter hebben.
The Shining:4.0
The Eternal Idol viel me in 1987 tegen na Seventh Star. Nu kan ik het album een stuk beter hebben.
The Shining:4.0
1
geplaatst: 13 januari 2021, 18:25 uur
Een 3 voor de opener van The Eternal Idol. Tony Martin klinkt best OK, maar toch de mindere van Ozzy, Dio, Gillan en Hughes wat mij betreft.
0
Lachende derde
geplaatst: 13 januari 2021, 20:43 uur
Ik houd het voor gezien, mannen.
Mooi album trouwens, The Eternal Idol. Dus daar ligt het niet aan.
B. Robertson: bedankt voor al je gedoe en gereken.
Veel plezier nog, mannen.
Mooi album trouwens, The Eternal Idol. Dus daar ligt het niet aan.
B. Robertson: bedankt voor al je gedoe en gereken.
Veel plezier nog, mannen.
0
geplaatst: 14 januari 2021, 06:56 uur
Wat is dan wel de reden Lachende derde? dat men geen 'ellenlange' verhalen afsteekt over het hoe en waarom van een cijfer? Meestal doe ik dat bij schrijfsels bij het album zelf. Oorspronkelijk plan was t/m Born Again en dat hebben we gehaald. Met The Eternal Idol komen we ook op het punt dat Iommi met Martin-Sabbath hierna naar kleine labels moest uitwijken. Over The Shining wil ik nog wel kwijt dat het begin op Scarabus van Ian Gillan Band geïnspireerd lijkt te zijn, die de mosterd m.i. bij Focus' Hamburger Concerto haalden. 3 tracks die ik in een volgorde van laatst naar eerst leerde kennen. Misschien zit er enig vergelijk in?
Focus - Hamburger Concerto
1:21 denk ik die riff te horen. Focus 5* The Shining 4*
Maar ik wil jou ook bedanken voor alle inbreng Lachende derde en wie weet zet je je bevindingen nog eens neer bij een Black Sabbath-album?
Focus - Hamburger Concerto
1:21 denk ik die riff te horen. Focus 5* The Shining 4*
Maar ik wil jou ook bedanken voor alle inbreng Lachende derde en wie weet zet je je bevindingen nog eens neer bij een Black Sabbath-album?
0
geplaatst: 14 januari 2021, 11:29 uur
Vanaf hier wordt het alleen maar beter. Met The Shining begint The Eternal Idol in ieder geval veelbelovend.
4*
4*
0
Lachende derde
geplaatst: 15 januari 2021, 22:49 uur
Houdt het hier dan op?
Dan geef ik nog even 4* aan The Shining.
Dan geef ik nog even 4* aan The Shining.
0
geplaatst: 16 januari 2021, 05:19 uur
Dergelijke topics staan na verloop van tijd wel eens vaker stil, alvorens weer door te gaan. Al hangt dat wel af van het aantal belangstellenen want drie songs zakken door de ondergrens van zeven stemmen.
Danger Zone / Angry Heart / In Memory 3.50 (6/21)
Heart Like a Wheel 3.61 (7/26)
Danger Zone / Angry Heart / In Memory 3.50 (6/21)
Heart Like a Wheel 3.61 (7/26)
0
geplaatst: 16 januari 2021, 18:40 uur
Twee verschillende songs vcoor beiden een 4.
In Memory: 4
The Shining: 4
In Memory: 4
The Shining: 4
2
geplaatst: 16 januari 2021, 19:46 uur
B.Robertson schreef:
Dergelijke topics staan na verloop van tijd wel eens vaker stil, alvorens weer door te gaan.
Dergelijke topics staan na verloop van tijd wel eens vaker stil, alvorens weer door te gaan.
Neem gerust je tijd voor dit toffe topic. We weten toch allemaal dat je de stilte net zolang aanhoudt tot Lachende derde opnieuw belooft om aan te sluiten.
1
geplaatst: 3 februari 2021, 22:02 uur
De Lachende derde stond liever bij Vader Abraham e.d. ipv. een interessant stuk over Black Sabbath te schrijven. Bij Cross Purposes voorzie ik al hiaten in de tracklist, kon wel eens erg lastig worden.
* denotes required fields.