menu

Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)

zoeken in:
avatar van Jacoto
Heart Like a Wheel: 3

Lachende derde
Johnny Marr schreef:
Turn to Stone: 3
Sphinx/SS: 4
Danger Zone: 3

Bevalt de zang beter nu?

Lachende derde
Heart Like a Wheel: Lekkere bluesrocker. Wel wat simpel. Gesoleer is Iommiaans goed. 3*

avatar van spinout
Magistraal nummer. Hughes in topvorm.
5.0


avatar van B.Robertson



Angry Heart

Lachende derde
Een eighties-stomper. 3* Té zwaarmoedig voor een Amerikaanse hit, maar er wel naar lonkend.

avatar van wizard
Heart Like a Wheel: 5*
Angry Heart: 3*

avatar van spinout
Angry Heart: BS op zijn emotioneelst? Oh nee, dat is het volgende nummer

Deze krijgt een 5.0

avatar van Jacoto
Angry Heart: 4

avatar van B.Robertson
4* zanglijn heeft wel iets weg van Wishing Well van Gary Moore of beter gezegd Free.

avatar van B.Robertson



In Memory

avatar van AOVV
Deze vind ik dan weer verrassend goed!

4

Lachende derde
Ik ook: 4*

avatar van wizard
Ik juist niet. Nummer, en album, gaat als een nachtkaars uit. 2*

avatar van Johnny Marr
Heart Like a Wheel: 3
Angry Heart: 2
In Memory: 2

avatar van B.Robertson
4*

Tijd voor het volgende album:


avatar van B.Robertson



The Shining

avatar van spinout
In Memory: 5.0
The Eternal Idol viel me in 1987 tegen na Seventh Star. Nu kan ik het album een stuk beter hebben.
The Shining:4.0

avatar van AOVV
Een 3 voor de opener van The Eternal Idol. Tony Martin klinkt best OK, maar toch de mindere van Ozzy, Dio, Gillan en Hughes wat mij betreft.


Lachende derde
Ik houd het voor gezien, mannen.
Mooi album trouwens, The Eternal Idol. Dus daar ligt het niet aan.
B. Robertson: bedankt voor al je gedoe en gereken.
Veel plezier nog, mannen.

avatar van B.Robertson
Wat is dan wel de reden Lachende derde? dat men geen 'ellenlange' verhalen afsteekt over het hoe en waarom van een cijfer? Meestal doe ik dat bij schrijfsels bij het album zelf. Oorspronkelijk plan was t/m Born Again en dat hebben we gehaald. Met The Eternal Idol komen we ook op het punt dat Iommi met Martin-Sabbath hierna naar kleine labels moest uitwijken. Over The Shining wil ik nog wel kwijt dat het begin op Scarabus van Ian Gillan Band geïnspireerd lijkt te zijn, die de mosterd m.i. bij Focus' Hamburger Concerto haalden. 3 tracks die ik in een volgorde van laatst naar eerst leerde kennen. Misschien zit er enig vergelijk in?

Focus - Hamburger Concerto

1:21 denk ik die riff te horen. Focus 5* The Shining 4*

Maar ik wil jou ook bedanken voor alle inbreng Lachende derde en wie weet zet je je bevindingen nog eens neer bij een Black Sabbath-album?

avatar van wizard
Vanaf hier wordt het alleen maar beter. Met The Shining begint The Eternal Idol in ieder geval veelbelovend.

4*

Lachende derde
Houdt het hier dan op?
Dan geef ik nog even 4* aan The Shining.

avatar van B.Robertson
Dergelijke topics staan na verloop van tijd wel eens vaker stil, alvorens weer door te gaan. Al hangt dat wel af van het aantal belangstellenen want drie songs zakken door de ondergrens van zeven stemmen.

Danger Zone / Angry Heart / In Memory 3.50 (6/21)
Heart Like a Wheel 3.61 (7/26)

avatar van Jacoto
Twee verschillende songs vcoor beiden een 4.
In Memory: 4
The Shining: 4

avatar van AOVV
B.Robertson schreef:
Dergelijke topics staan na verloop van tijd wel eens vaker stil, alvorens weer door te gaan.


Neem gerust je tijd voor dit toffe topic. We weten toch allemaal dat je de stilte net zolang aanhoudt tot Lachende derde opnieuw belooft om aan te sluiten.

avatar van B.Robertson
De Lachende derde stond liever bij Vader Abraham e.d. ipv. een interessant stuk over Black Sabbath te schrijven. Bij Cross Purposes voorzie ik al hiaten in de tracklist, kon wel eens erg lastig worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.