menu

Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)

zoeken in:

avatar van Mssr Renard
Dit is de beste song vh debuut.
Die drums, die riff, die koe-bel.

5



Zack
Mssr Renard schreef:
Dit is de beste song vh debuut.
Die drums, die riff, die koe-bel.
Ik zat ook even te dubben over de 4 of 5 , maar t’is bij mij met name de mondharmonika waar ik niet precies weet wat ik daarvan vind of mee moet.....Ik had liever daar Iommi dat op de gitaar zien doen of zo...Het is je persoonlijke gevoel erbij uiteraard

avatar van Mssr Renard
Het is een buitenbeentje in een oeuvre die (vind ik) veel songs heeft die hetzelfde stramien volgen. Fairies Wear Boots en Planet Caravan vind ik ook van die gave buitenbeentjes, maar daarover later meer.

avatar van Rudi S
Zack schreef:

mondharmonika




avatar van Jelle78
4

Prima nummer, maar het wordt nog zoveel beter op de komende albums.

avatar van AOVV
Heerlijk, die mondharmonica!

5

avatar van Jacoto
Zack schreef:

mondharmonika
Ik kreeg er een 'Once Upon a Time in the West' moment bij.

4


Zack
De mondharmonika is gesprekstof hier.... . Het is voor mij overigens geen ‘ hekelpunt’

avatar van De buurman
The wizard: 5

avatar van Rudi S
Zack schreef:
De mondharmonika is gesprekstof hier.... . Het is voor mij overigens geen ‘ hekelpunt’


kopen
Op de volgende albums liet Ozzy de harmonica thuis.
Voor Sabbath speelde enkele leden o.a. in de band Polka Tulk (een bluesband met jazz invloeden), daar heeft Lommi dat gefluit aan over gehouden.

Zack
Haha....

avatar van Mssr Renard
Iommi speelde ook even in Jethro Tull, ook een band met een blues-verleden.

Zack
13 deelnemers tot dusver : Come to the Sabbath !

avatar van milesdavisjr
4, maar het nummer moet wel even op gang komen.


avatar van Mssr Renard
Doet ZAP! al mee?

avatar van ZAP!
Mssr Renard - was al gevraagd, maar ik sla deze (ook) even over.
Druk genoeg met andere topics en zulks. Maar bedankt voor de tag!

Zack
Score The Wizard : 4,40 (66/15)

Zack
Behind the Wall of Sleep




Deadline : dinsdag ochtend 6.00 uur !

avatar van Rudi S
ZAP! schreef:

Druk genoeg met andere topics


Laat die andere stomme topics toch

Lachende derde
Behind the Wall of Sleep: 4
Lekker sinister sfeertje.

avatar van Mssr Renard
Ik heb echt geen idee meer, welke songs er het debuut staan. ik had ooit een cd met in elk geval een nummer van 9 minuten en eentje van 14 minuten, maar dat schijnen verkeerde tracktijden te zijn en er schijnen nummers te zijn samengevoegd. Ik zal deze (duurt maar 3 minuten) wel even luisteren.

Deze dus: Black Sabbath - Black Sabbath (1988, CD) | Discogs
Een puinhoop zo te zien, want welke nummers zijn WASP, A Bit of Finger en Basically? Bestaan die uberhaupt wel?

Edit, hier wordt het uitgelegd: Black Sabbath: a listener's guide to their secret songs | Louder - loudersound.com

A Bit of Finger is de gitaarsolo in Warning en basintro van NIB heet Basically.

De reden hierachter is geld. Hoe meer songs, hoe meer geld het opbrengt, dus verzon Warner een aantal titels. Interessant zeg

Zack
3

Ik ben geen echte kenner van diverse uitgaven , maar ik volg de originele release zonder bonustracks/andere versies zoals ze ook op Mume staan.

Je hebt in ieder geval de juiste gekozen.


Gast
geplaatst: vandaag om 04:59 uur

geplaatst: vandaag om 04:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.