MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
SBube schreef:
De YouTube-link voor The Pineapple Thief werkt niet, deze wel:

(embed)

Aah, het was al geconstateerd, zie ik nu!

Ik was ook al aan het nadenken over een reactie met iets met mosterd en een maaltijd.... En dat het een saai nummer is waarin niets gebeurd...

Maar dat is allemaal niet meer nodig nu!

Saai?? Ik zit elke keer krap aan een half uur geboeid te luisteren.

Ronde 1 - Ladder 23:

Puntentelling: 4-3-21

21 IQ - The Darkest Hour +4
12 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
15 Airbag - Megalomaniac +3
12 UK - Rendezvous 6:02.
9 Rival Sons - Destination On Course +2
4 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
4 The Flower Kings - Last Minute On Earth +1
3 Gentle Giant - A Cry for Everyone

Nieuwe ladder vanaf vrijdag 9 april 19 uur.

80

Helaas vond ik het nummer van TPT echt te lang en deels te saai....
Rival Sons echter wel heel verassend; en dat uit Californie..... klinkt eerder als iets uit Seattle.

The Darkest Hour is een lichtpuntje in deze ladder en mijn favoriete nummer op Ever!

Outlaw104 schreef:

Dat was uiteraard n.a.v. het luisteren naar de niet werkende link Maar ik heb veel beter van hun gehoord!

Bravejester schreef:
...Maar ik heb veel beter van hun gehoord!

Dat zeg ik...

ProGNerD schreef:
(quote)

Dat zeg ik...

Daarom had ik ook White Mist genomineerd; die komt nog langs in ladder 39 !

En alleen maar met Splintering Heart van Marillion en Left Out van Riverside als concurrentie voor de 1e plaats....

Daar kijken we alvast naar uit...

ProGNerD schreef:
Daar kijken we alvast naar uit...

Zeker weten; maar verder vermaak ik me tot nu toe ook prima met deze ladder

Maar nu weer even terug naar de Marillionmeter; er is een nieuw nummer geplaatst! Vooral de Big Beat versie is aan te bevelen ( gelukkig zelf ook eens live gezien! ).

Bravejester schreef:
Dat was uiteraard n.a.v. het luisteren naar de niet werkende link Maar ik heb veel beter van hun gehoord!
Nou Ja, dat kan natuurlijk. Ik hoor en lees wel vaker tegenstellingen betreffende dit muziekstuk, dus zo gek is het ook weer niet. Mij grijpt het Echoes-achtige beginstuk me vanaf de eerste seconde meteen bij de strot en ik laat mij vervolgens 28 minuten lang volledig meeslepen qua opbouw, mooie solo's en rustige stukken.
Wat betreft betere gehoorde songs kom ik heel misschien alleen op "The Final Thing on My Mind" uit.

Ronde 1 - Ladder 23:

22 IQ - The Darkest Hour +1
15 The Pineapple Thief - What Have We Sown? +3
15 Airbag - Megalomaniac
11 Rival Sons - Destination On Course +2
8 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line +4
4 The Flower Kings - Last Minute On Earth
3 Gentle Giant - A Cry for Everyone

Ronde 1 - Ladder 23:

25 IQ - The Darkest Hour +3
15 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
15 Airbag - Megalomaniac
12 Rival Sons - Destination On Course +1
8 The Flower Kings - Last Minute On Earth +4
8 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
5 Gentle Giant - A Cry for Everyone +2

Ronde 1 - Ladder 23:

Puntentelling: 4-3-2-1

25 IQ - The Darkest Hour
19 The Pineapple Thief - What Have We Sown? +4
16 Airbag - Megalomaniac +1
15 Rival Sons - Destination On Course +3
14 UK - Rendezvous 6:02. +2
8 The Flower Kings - Last Minute On Earth
8 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
5 Gentle Giant - A Cry for Everyone

110

Op de één of andere manier is ‘What Have We Sown’ de sleutel die voor mij The Pineapple Thief kluis geopend heeft. Wat Een Gaaf Nummer ! Je komt maar eens een kopje thee bij mij drinken meesterdch. Ook Rival Sons is een prettige verrassing.

Casartelli (moderator)
Ronde 1 - Ladder 23:

25 IQ - The Darkest Hour
19 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
17 Rival Sons - Destination On Course +2
16 Airbag - Megalomaniac
14 UK - Rendezvous 6:02.
12 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line +4
9 The Flower Kings - Last Minute On Earth +1
8 Gentle Giant - A Cry for Everyone +3

120

Prachtige ladder die de diversiteit van ons genre (en de grensgevallen) mooi voor het voetlicht brengt. Op een of andere manier komen de punten dan toch bij de underdogs Cardiacs, Gentle Giant en Rival Sons (of nouja, zo underdoggerig scoort die tot nu toe niet) uit. Met The Flower Kings heb ik lang weinig opgehad. Drie jaar geleden toch eens voor weinig een boxje met de eerste zeven albums (dat zijn tien schijfjes en ik schat een uur of twaalf aan muziek) aangeschaft, er zonder al te veel opwinding doorheen gegaan... en er toen zo af en toe nog eens wat van opgezet... en zie, langzaam valt dan toch dat clichékwartje. Bij herbeluistering voor deze ladder greep Last Minute on Earth zomaar het laatste punt weg voor het prijsnummer van Ever (en een van IQ's betere over-all), de klassieker van U.K. en het waarschijnlijk laatste echt goede nummer van The Pineapple Thief.

Dit wordt spannend! Meneer in de linkerhoek ( onderwijs ) en Casartelli in de rechterhoek ( moderator; een beetje de forumpolitie toch? )

en weg spanning.....

Ronde 1 - Ladder 23:

26 IQ - The Darkest Hour +1
19 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
17 Rival Sons - Destination On Course
16 Airbag - Megalomaniac
14 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line +2
13 The Flower Kings - Last Minute On Earth +4
11 Gentle Giant - A Cry for Everyone +3

Nieuwe ladder vanaf vrijdag 9 april 19 uur

Drie toppers ditmaal.

Zagato schreef:

In het geval van Rush is het helaas wel te laat want je kunt ze niet meer live zien. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat een unieke gebeurtenis is. Nog nooit zoveel air drummers bij elkaar in één zaal gezien.

Dat kan ik mij wel voorstellen en heb ik helaas nooit mee mogen maken. Wat dat betreft heb ik ze daarvoor ook te laat ontdekt. Ik wilde alleen zeggen dat je niet altijd open staat voor sommige muziek en dan kun je iets ook te vroeg horen en vervolgens vergeten.

Bravejester schreef:

Verder ook heel blij dat Lunatic Soul's Gutter niet in de afvoerput van de Progladder terecht is gekomen

Ik ook!

Bravejester schreef:
(quote)

Zeker weten; maar verder vermaak ik me tot nu toe ook prima met deze ladder

Maar nu weer even terug naar de Marillionmeter; er is een nieuw nummer geplaatst! Vooral de Big Beat versie is aan te bevelen ( gelukkig zelf ook eens live gezien! ).

Marillion meter? Nieuw nummer? Vertel eens!

Aproxis schreef:
(quote)

Marillion meter? Nieuw nummer? Vertel eens!

Check it out!! Marillion meter - MusicMeter.nl

Bravejester schreef:
Dit wordt spannend! Meneer in de linkerhoek ( onderwijs ) en Casartelli in de rechterhoek ( moderator; een beetje de forumpolitie toch? )

en weg spanning.....

Soms worden sommige ‘gevechten’ achter gesloten gordijnen verder uitgevochten of gesproken. Maar dat kunnen wij ons dadelijk natuurlijk niet meer herinneren (naar goed politiek voorbeeld). Wel grappig dat je ons in een linkerhoek en een rechterhoek neerzet. Iets met polarisatie enzo.. en om nu onze moderators als forumpolitie weg te zetten.. #musiclifematters.

Ja even een inhaalslagje maken van bijna 150 nummers. Kan nog net voor het slapen gaan.

Outlaw104 schreef:
(quote)
Ja even een inhaalslagje maken van bijna 150 nummers. Kan nog net voor het slapen gaan.

Hoeft niet in 1 dag; we hebben nog zo'n 48 nummers te gaan dus zeker 48 dagen om in te halen. Is 3 nummers per dag dus makkelijk te doen!

Alleen bonothecat zou er misschien niet zo blij mee zijn...

meneer schreef:
(quote)

Soms worden sommige ‘gevechten’ achter gesloten gordijnen verder uitgevochten of gesproken. Maar dat kunnen wij ons dadelijk natuurlijk niet meer herinneren (naar goed politiek voorbeeld). Wel grappig dat je ons in een linkerhoek en een rechterhoek neerzet. Iets met polarisatie enzo.. en om nu onze moderators als forumpolitie weg te zetten.. #musiclifematters.

Ik heb in mijn schooljaren gedurende vooral de jaren 70 en begin 80 weinig rechts onderwijzend personeel tegen gekomen; vandaar. En een beetje polarisatie voedt de discussie dus altijd handig om te gebruiken of te misbruiken

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Ik heb in mijn schooljaren gedurende vooral de jaren 70 en begin 80 weinig rechts onderwijzend personeel tegen gekomen; vandaar. En een beetje polarisatie voedt de discussie dus altijd handig om te gebruiken of te misbruiken
Ik had onder andere een rechtse geschiedenisdocent (maar goed, we schrijven dan wel midden jaren '90). Als puber had ik uiteraard de wijsheid in pacht, dus die man deugde niet. Heerlijk was dat, zo'n overzichtelijk wereldbeeld.

Casartelli schreef:
(quote)
Ik had onder andere een rechtse geschiedenisdocent (maar goed, we schrijven dan wel midden jaren '90). Als puber had ik uiteraard de wijsheid in pacht, dus die man deugde niet. Heerlijk was dat, zo'n overzichtelijk wereldbeeld.

Ik had op de Mavo een biologieleraar die al blij was dat zijn neus van voren zat en niet opzij die maakte zich eind jaren 70 echt niet druk om Van Agt en Den Uyl

Ronde 1 - Ladder 23:

29 IQ - The Darkest Hour +3
20 The Pineapple Thief - What Have We Sown? +1
19 Rival Sons - Destination On Course +2
16 Airbag - Megalomaniac
15 Gentle Giant - A Cry for Everyone +4
14 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
13 The Flower Kings - Last Minute On Earth

140

Gentle Giant meest speciaal en meest progressief in dit lijstje. Ook nog eens van mn favo GG album. Moet dus wel 4 punten krijgen. Snap niet zo goed waarom het zo laag scoort terwijl de 13 on een dozijn neo prog acts wel goed scoren. IQ komt dan wel met een erg prettig nummer deze ladder, dus krijgt toch de 3 punten. Rival Sons kende ik niet, en dat klinkt heel erg aardig. TPT is voor mij dan nog 1 puntje waard. Ik heb toch meer met het wat nieuwere werk. De oudere albums kabbelen mij een beetje te rustig voort.

Afvallers; net buiten de boot Airbag, ook al is het het beste nummer op het laatste album, maar heb er gewoon niet veel meer mee. Flower Kings raakt mij ook niet en Cardiacs vond ik bijna een vervelend nummer. UK, gaat, maar daar is alles ook mee gezegd.

Ronde 1 - Ladder 23:

30 IQ - The Darkest Hour 1
20 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
21 Rival Sons - Destination On Course 2
19 Airbag - Megalomaniac 3
17 The Flower Kings - Last Minute On Earth 4
15 Gentle Giant - A Cry for Everyone
14 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line

Ronde 1 - Ladder 23:

30 IQ - The Darkest Hour
23 Rival Sons - Destination On Course +2
20 The Pineapple Thief - What Have We Sown?
19 Airbag - Megalomaniac
18 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line +4
17 UK - Rendezvous 6:02. +3
17 The Flower Kings - Last Minute On Earth
16 Gentle Giant - A Cry for Everyone +1

Moeilijke ladder, heel divers dat is goed maar ook de bevestiging dat IQ en Flower Kings het meestal voor mij niet doen. Cardiacs zijn wat mij betreft de ontdekking van deze ladder, het nummer van UK ken ik al heel lang maar wist niet dat het UK was. Op zoek naar wat meer pit, ik denk dat ik vanmiddag mijn Thrash playlist maar even ga opzetten ter compensatie.

Aproxis schreef:
... en Cardiacs vond ik bijna een vervelend nummer..

Love it or hate it band denk ik, maar vervelend is het nooit. Fascinerend of irritant zou ik zeggen

Blijft toch fascinerend te zien hoe de persoonlijke voorkeuren binnen ons geliefde prog(metal) genre nog zo uiteen kunnen lopen; blijkbaar zijn er zelfs binnen de prog nog voldoende niches te vinden waar de echte muzieknerds zich helemaal in kunnen verliezen en/of individuele bands / nummers die bij de een precies de juiste snaar weten te raken en de ander nagenoeg niets doen...

Ter illustratie:
Outlaw104 schreef:

Bravejester schreef:

Casartelli schreef:
en het waarschijnlijk laatste echt goede nummer van The Pineapple Thief.

Aproxis schreef:
TPT is voor mij dan nog 1 puntje waard. Ik heb toch meer met het wat nieuwere werk. De oudere albums kabbelen mij een beetje te rustig voort.

Laten we vooral op deze wijze door discussieren; dat is toch het leuke aan deze Ladder

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.